Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-19, 12:34   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1434
Standard

Spiffx


Ny Exchange som dessutom ska börsintroduceras. Säte Malta.
Ngn som har testat? erfarenheter synpunkter mottages tacksamt.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 18:32   #2
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Svensk grundare, Lennart Gillberg som kommer från finansmarknaden bla. Tyvärr har de lagt kommisionsnivån på 5% precis som Betfair, med det i åtanke och det faktum att det finns noll likviditet på marknaderna just nu iaf så lär det bli mycket svårt för dem att lyckas! På marknaden Liverpool - Man U har exempelvis bara €29 matchats och det finns i praktiken noll likviditet. Ge dem ett år först och se om de ens överlever så långt...utan Betting Promotion och andra liknande företag är det dömt att misslyckas. Inte ens Betsson lyckades få nån omsäätning på sin spelbörs trots bra finansiell backning!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-20, 21:04   #3
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Mitt hopp star till Matchbook men de har for daligt utbud for tillfallet och erbjuder for fa matcher live.

Det ar grymt svart att konkurrera med Betfair, precis som med alla marknadsplatser blir det latt ett naturligt monopol. Vem vill forsoka konkurrera med Blocket t ex?

Sen kan man undra vem 17 kom pa namnet Spiffx? Googlade Spiff och det ar tydligen nagon finansterm.

Nagon som fattat hur darkpoolen funkar?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 09:34   #4
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Svensk grundare, Lennart Gillberg som kommer från finansmarknaden bla. Tyvärr har de lagt kommisionsnivån på 5% precis som Betfair, med det i åtanke och det faktum att det finns noll likviditet på marknaderna just nu iaf så lär det bli mycket svårt för dem att lyckas! På marknaden Liverpool - Man U har exempelvis bara €29 matchats och det finns i praktiken noll likviditet. Ge dem ett år först och se om de ens överlever så långt...utan Betting Promotion och andra liknande företag är det dömt att misslyckas. Inte ens Betsson lyckades få nån omsäätning på sin spelbörs trots bra finansiell backning!
Varför har de inte en lägre kommision och använder det som en konkurrensfördel? Jag kanske är okunnig, men jag fattar inte det.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-21, 10:30   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Mitt hopp star till Matchbook men de har for daligt utbud for tillfallet och erbjuder for fa matcher live.

Det ar grymt svart att konkurrera med Betfair, precis som med alla marknadsplatser blir det latt ett naturligt monopol. Vem vill forsoka konkurrera med Blocket t ex?

Sen kan man undra vem 17 kom pa namnet Spiffx? Googlade Spiff och det ar tydligen nagon finansterm.

Nagon som fattat hur darkpoolen funkar?
Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Varför har de inte en lägre kommision och använder det som en konkurrensfördel? Jag kanske är okunnig, men jag fattar inte det.
Om jag fattat det rätt så handlar (Darkpool) det om att man bettar på om oddset stänger högre eller lägre än det aktuella oddset. Typ som aktieindex på börsen.

Ja, 5% är alldeles för högt, många som har återbetalnings % på den nivån och det är tufft när det kapas vinster på toppen. Inte alltför sällan kan Asien stänga högre än Betfair (med kommissionen) så det händer mer sällan att jag lägger spel där utan tradar mest ö/u linor där nu..
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-29, 23:52   #6
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Bumpar denna tråd lite. Någon som testat och i så fall vad anser ni om konceptet? Ser rätt kul ut att spekulera på oddsrörelser.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td