Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-10, 12:53   #1
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 39
Standard

Realdealbet - problem?


Tjenare!

Någon som haft problem med att få ut pengar ifrån Realdealbet?

Accepterade deras bonus (RDB100) och lyckades få ihop drygt 30k innan jag uppnådde omsättningskraven.

De begärde in kort på körkort, bankkortet o giltig faktura vilket alla accepterades.

Begärde uttag via samma kort jag hade satt in pengarna med, men efter någon dag fick jag detta mail:

"We would also like to inform you that your Credit/ Debit Card withdrawal has been rejected due to the fact that Master Card in your country of residence has rejected our payment.
That is the reason why we kindly ask you to request a new withdrawal with direct Bank Transfer as withdrawal method, so we could pay to you."


Jag begärde då ett uttag via bank transfer förra veckan vilket jagt på mitt konto fick ett meddelande om att det godkändes i lördags den 5:e mars som jag tolkar det:

"Dear customer, Your Withdraw was successfully processed."


Men ännu har inga pengar dykt upp på mitt konto. Mailade dom igår men inget svar. Behöver jag vara orolig? Och vad skulle jag isåfall göra?

Senast redigerad av nymanrasmus den 2016-03-10 klockan 12:55.
nymanrasmus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 13:30   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3018
Standard

Den 5 mars var en lördag, så räkna bort 5-6 mars!

Du borde få insatt pengarna senast imorgon, annars får du väl hota dem på nått sätt!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 14:24   #3
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 39
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Den 5 mars var en lördag, så räkna bort 5-6 mars!

Du borde få insatt pengarna senast imorgon, annars får du väl hota dem på nått sätt!
Hur sätter man press på ett spelbolag på ett effektivt men korrekt sätt? Tycker att pengarna borde kommit in på 4 bankdagar, men med mycket tur kanske jag har dom imorn. Men när det rör sig om såpass stora belopp blir man nervös.
nymanrasmus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 14:49   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3018
Standard

Var har dem sin licens?
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 17:33   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Var har dem sin licens?
Curacao...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 18:22   #6
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 36
Sharp$: 577
Standard

Tycker inte du ska drabbas av panik riktigt ännu. Att bolag (alla) inte kan betala ut till Mastercard stämmer. De gånger jag skulle få pengar via banktransfer så har det oftast tagit minst 5 bankdagar. Jag har fått ut pengar från Realdealbet nyligen och jag har inte hört att de skulle ha några problem ed betalningar. Så mitt råd är att ta det lugnt några dagar till.
donnie79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 20:55   #7
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 39
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av donnie79 Visa inlägg
Tycker inte du ska drabbas av panik riktigt ännu. Att bolag (alla) inte kan betala ut till Mastercard stämmer. De gånger jag skulle få pengar via banktransfer så har det oftast tagit minst 5 bankdagar. Jag har fått ut pengar från Realdealbet nyligen och jag har inte hört att de skulle ha några problem ed betalningar. Så mitt råd är att ta det lugnt några dagar till.
Skönt att höra. Väntar ett par tre bankdagar till och håller tummarna...
nymanrasmus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-10, 22:51   #8
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Det är väl standard att bank transfers tar en vecka eller liknande (genomsnittet säkert högre än fyra arbetsdagar) så hade inte varit alltför orolig för det än, även om man ska vara på sin vakt med utomeuropeiska bolag. Däremot hade jag inte tagit ut 30 000 kr till mitt bankkonto från ett utomeuropeiskt bolag, du vet att vinsten är skattepliktig? Chansen att man åker dit kanske är relativt liten, har ingen koll på det, men onödigt att utmana ödet ändå.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 06:32   #9
 
Reg.datum: nov 2015
Inlägg: 5
Sharp$: 39
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Det är väl standard att bank transfers tar en vecka eller liknande (genomsnittet säkert högre än fyra arbetsdagar) så hade inte varit alltför orolig för det än, även om man ska vara på sin vakt med utomeuropeiska bolag. Däremot hade jag inte tagit ut 30 000 kr till mitt bankkonto från ett utomeuropeiskt bolag, du vet att vinsten är skattepliktig? Chansen att man åker dit kanske är relativt liten, har ingen koll på det, men onödigt att utmana ödet ändå.
Hade faktiskt inte koll på det. Hur har jag koll på vilka bolag som är utomeuropeiska eller inte? Sedan vet jag inte vad jag hade för alternativ när dom uppmanade mig att använda bank transfer eftersom det inte funkade att sätta in pengar på mitt kort?
nymanrasmus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-11, 14:52   #10
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nymanrasmus Visa inlägg
Hade faktiskt inte koll på det. Hur har jag koll på vilka bolag som är utomeuropeiska eller inte? Sedan vet jag inte vad jag hade för alternativ när dom uppmanade mig att använda bank transfer eftersom det inte funkade att sätta in pengar på mitt kort?
Du ser det oftast (vissa bolag har sitt huvudkontor på annat ställe) på var de har sin licens, brukar stå längst ner på de flesta bettingsidor. Maltalicens är inom EU/EES, bland andra Curacao och Isle of Man är utomeuropeiska. Många använder internetplånböcker som Neteller och Skrill för att vara på den säkra sidan, kan inte svära på att det är hundraprocentigt säkert heller dock.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-09, 11:30   #11
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Nymanrasmus
Tänkte fråga om du fått pengarna? Väntar själv på pengar från RealDealBet och jag är inte så säker på dom längre.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td