Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-05-17, 02:14   #1
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Vilka bolag tar emot 25kSEK på Eurovision?


Undrar med anledning av denna artikel:

Citat:
Missen som kostade svensken 120 000 kr
Trodde att Australien skulle vinna Eurovision – fick tröstpeng istället

När Australien snuvades på vinsten i Eurovision Song Contest kostade det 33-åriga svensken 120 000 kronor.
Tröstpengen: närmare 80 000 kronor.
– Det är tråkigt att jag inte satte mitt spel på Australien, men man kan inte sätta alla spel, säger han.
Årets omröstning av Eurovision Song Contest blev riktigt spännande. Australien med artisten Dami Im och låten ”Sound of Silence” var en av förhandsfavoriterna.
Och om juryn hade fått bestämma hade segern gått till Dami Im då hon fick flest röster av dem. Men när sedan folkets röster presenteras gick Ukraina om och knep segern.
För en 33-årig svensk blev det en ”dyr” historia då han hade spelat 25 000 kronor på att Australien skulle vinna. I och med att Ukraina knep segern gick han miste om 120 000 kronor.
– Det är tråkigt att jag inte satte mitt vinnarspel på Australien, men man kan inte sätta alla spel. Men jag tog igen lite på att jag hade spelat Australien topp tre, topp fyra, topp fem och topp tio. Jag spelade även att Australien skulle slå Sverige.

”Gick igenom alla juryröster”
Dessutom uppdagades det efter programmet att Danmark hade gett Ukraina högsta poäng av misstag. En av jurymedlemmarna misstolkade rankningen och gav bottenbidragen toppoäng.
– I går gick jag igenom alla juryröster om det fanns något liknande. Om det var fler som hade kunnat uppfattat fel, men jag hittade inget.
Varför trodde du så mycket på Australien?
– Låten är bra. Även om det inte är min absoluta favorit. Sedan tycker jag att hon framförde låten bra. Liveversion är bättre än studioversionen. Låten lyfter verkligen live. Hade det varit för sju eller åtta år sedan hade Ryssland vunnit men jag tyckte inte att deras låt var tillräckligt modern. Ryssland stod under två gånger pengarna att de skulle vinna. Men jag tyckte att Australien hade lika stor chans, berättar han.

Vann på Malta och Schweiz
33-åringen spelade in sammanlagt omkring 80 000 kronor på olika spel under Eurovision – så helt lottlös gick han inte.
– Bland annat spelade jag att Malta inte skulle komma topp-tio. De kom fyra av juryn och på plats 20 bland folket. Jag tippade att de skulle komma på plats 12-13 och de hamnade på plats 12.
– Jag hade även lagt ett spel där jag trodde att Schweiz skulle komma sist i sin semifinal och det gjorde de. Man måste tänka vilka länder som kan få grannröster. Vissa kan ha dåliga låtar men de har grannländer som röster. Schweiz kanske inte har naturlig röst från något grannland, därför kan det vara bra att spela dem. Schweiz får inga gratispoäng från något land, de måste ha en bra låt för att ta sig till final och det hade de inte i år.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle22828025.ab

Senast redigerad av Slurf den 2016-05-17 klockan 02:15.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 08:33   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Det låter som betfair marknader. Det omsattes väl några hundra miljoner där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+1)
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 09:21   #3
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sluta läs Aftonbladet. Och sen finns det nog massvis av bolag som tar emot 25k SEK spel på Eurovision. Allt handlar ju om hur nära marknaden oddsmässigt kunden vill spela samt tidigare spelhistorik på kontot.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 10:17   #4
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 241
Sharp$: 2344
Standard

Kan ju även lagt spelet på flera bolag.
theskab är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 10:23   #5
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Gissar att kunden var en forlorande kund, da ar det nog inga problem att fa spela sa mycket, framfor allt inte om oddset inte ar marknadshogst.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 19:02   #6
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Sluta läs Aftonbladet. Och sen finns det nog massvis av bolag som tar emot 25k SEK spel på Eurovision. Allt handlar ju om hur nära marknaden oddsmässigt kunden vill spela samt tidigare spelhistorik på kontot.
Haha, ibland trillar jag in på sportdelen och denna gång så råkade jag se denna artikel under "mest läst" och kunde inte hålla mig. Jag har adblocker installerat och valde att klistra in artikeln för att generera färre klick.

Jag tänkte inte på Betfair. Att något enskilt bolag skulle ta emot 25k till ett odds på runt 5x, torskkonto eller ej, är nog uteslutet.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 22:01   #7
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Inget bolag vad jag vet tar emot 25k på till det oddset på Eurovision förutom Betfair. Är mig artikeln handlar om, fick dela upp spelet på 5 olika spel på 3 olika sajter, så lirade till 5, 4,5 & 4 ggr på en sajt. Gick att spela till högre odds hos betfair, men ville ha e/w-liret till 2.00-1.60 för topp 4, som stod runt 1.30-1.35 på betfair.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 23:17   #8
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Inget bolag vad jag vet tar emot 25k på till det oddset på Eurovision förutom Betfair. Är mig artikeln handlar om, fick dela upp spelet på 5 olika spel på 3 olika sajter, så lirade till 5, 4,5 & 4 ggr på en sajt. Gick att spela till högre odds hos betfair, men ville ha e/w-liret till 2.00-1.60 för topp 4, som stod runt 1.30-1.35 på betfair.
Där ser man. Så det handlade om ett gäng olika oflaggade konton, rätt så logiskt egentligen.

Jag har inte satsat en krona på det där spektaklet på många år, men det är uppenbart att det bara handlar om politik numera; HBTQ-fjamset för något år sedan och nu rysshatet.

Ukrainas låt borde ha placerats allra sist, den är på fullaste allvar en av de absolut sämsta låtarna som jag någonsin har hört under hela mitt liv. Rysslands låt var bara fjantig, jag hade inte hört den innan tävlingen och kan inte förstå hur den över huvud taget kunde placeras så högt.

Australien borde väl ha vunnit om vi ser till de högst placerade låtarna, även fast låten i sig inte är något att hänga i julgranen. Jag avskyr hennes sätt att sjunga meningen "sound of silence" på, det låter idiotiskt i ett rappt tempo.

Jag anser faktiskt att Sverige borde ha vunnit om jag skall försöka vara objektiv, men det är väl helt omöjligt att ett land vinner två år i rad oavsett hur bra deras bidrag är. Frans låt är ju klart bättre än Måns vinnarlåt från förra året och ingen av de övriga högt rankade låtarna är ens i närheten av den. Österrikes och Armeniens (kombinationen av utseendet och den stundtals obegripliga engelskan höjer låten) låtar är mina personliga favoriter.

Förövrigt, hur hamnade du i Aftonbladet?
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-17, 23:55   #9
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Förövrigt, hur hamnade du i Aftonbladet?
Känner en person som jobbar där som frågade om jag ville bli intervjuad för en text. Är nog många som inte har koll på att det går att spela på Eurovision, så det är roligt om nån kanske får upp ögonen för det genom artikeln
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 00:24   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Där ser man. Så det handlade om ett gäng olika oflaggade konton, rätt så logiskt egentligen.

Jag har inte satsat en krona på det där spektaklet på många år, men det är uppenbart att det bara handlar om politik numera; HBTQ-fjamset för något år sedan och nu rysshatet.

Ukrainas låt borde ha placerats allra sist, den är på fullaste allvar en av de absolut sämsta låtarna som jag någonsin har hört under hela mitt liv. Rysslands låt var bara fjantig, jag hade inte hört den innan tävlingen och kan inte förstå hur den över huvud taget kunde placeras så högt.

Australien borde väl ha vunnit om vi ser till de högst placerade låtarna, även fast låten i sig inte är något att hänga i julgranen. Jag avskyr hennes sätt att sjunga meningen "sound of silence" på, det låter idiotiskt i ett rappt tempo.

Jag anser faktiskt att Sverige borde ha vunnit om jag skall försöka vara objektiv, men det är väl helt omöjligt att ett land vinner två år i rad oavsett hur bra deras bidrag är. Frans låt är ju klart bättre än Måns vinnarlåt från förra året och ingen av de övriga högt rankade låtarna är ens i närheten av den. Österrikes och Armeniens (kombinationen av utseendet och den stundtals obegripliga engelskan höjer låten) låtar är mina personliga favoriter.

Förövrigt, hur hamnade du i Aftonbladet?
Spanien 68-69
Luxemburg 72-73
Israel 78-79
Irland 92-94!
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+10)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 11:51   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Det är sjukt roligt att spela på ESC men jurysystemet i år gjorde det så oförutsägbart att jag avstod. Kanske kan vara bra att laya favoriten nästa år, Ryssland stod i 1,67 under sändningen vilket i efterhand framstår som ett skämt.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 13:25   #12
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Gick att laya Ryssland till 1,50 drygt pre, något vi i kompisgänget tänkte göra hela dagen men ändrade oss givetvis. Nåja, Ryssarna blev jävligt bortkuppade av juryn, fick inte ens poäng av vissa nationer men fick mest tittarröster av alla länder, helt ofattbart egentligen.

Hur Ukraina kunde vinna är utanför mitt förstånd då låten var hemsk att lyssna på. Visst en bra text om man ser till vad den betyder för många människor men usel låt likväl.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 16:16   #13
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 104
Sharp$: 590
Standard

Ryssland handlades till 1.43 på BF innan juryrösterna. Tror Ukraina var uppe i typ 30 då. Någon köpte Ukraina till 3.65 precis innan bf stängde ner. Måste väl ha varit precis emellan Ukrainas o Rysslands poäng från tlfn rösterna.
Stooges är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-05-18, 16:35   #14
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stooges Visa inlägg
Måste väl ha varit precis emellan Ukrainas o Rysslands poäng från tlfn rösterna.
Kan inte ha varit då i alla fall, för när efter att Ukrainas telefonpoäng hade lästs upp så visste man garanterat att de hade vunnit om man hade koll på grejerna.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td