Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-25, 09:23   #1
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 17
Sharp$: 0
Standard

BaB


Vet inte vilken del av forumet – admin kan välja...

Ok, grabbar – Jag har tittat litet närmare på Be-a-Bookie (Bookie-Bob).
Affärsiden verkar vara att sköta det mesta åt de som vill bli Bookies, mot någon ersättning, förståss..
Jag laddade ner systemet, och det verkar funka rätt bra. MEN, det var då jag kom på, att OM man blir ett ombud ( och får 30% av vad ens kunder förlorar tillbaka) – men spelar själv som en av sina kunder – då får man ju tillbaka 30% av sina eventuella förluster!!! Jag undrar om BaB har tänkt på den varianten? Det är i alla fall in i h-e mycket bättre odds än vad man kan åstadkomma hos andra bookies ... Fö. har jag ändrat mig – nu tror jag Argentina vinner...
Pason är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 23:10   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Är avgifterna helt rörliga? Ingen minimiavgift och inga fasta avgifter?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 17:23   #3
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 17
Sharp$: 0
Standard

Om man är ett spelombud får man 30% av vad ens kunder förlorar (dvs av vad BaB tjänar). Meningen är förståss att man ska skaffa en massa kunder åt BaB (och sig själv).
Men om min tjej spelar hos mig (på mina tips ) får vi tillbaka 30% av våra förluster...
Jag tror jag fattade det som att dom har 5 veckors perioder (kanske det var 4) så dom räknar netto förlusterna över den tiden. Kostar inget - men man måste deponera det man tänker sälja spel för.. inget kreditspel alltså.. Sen kan man ju bli en 100% bookie själv förståss - men att spela hos sig själv saknar ju mening... Alltså - inga avgifter alls..
Pason är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 19:48   #4
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Om de betalar ut det man vinner borde man tjäna en jävla slant?
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-26, 22:44   #5
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 17
Sharp$: 0
Standard

Du måste VINNA för att vinna - om du förlorar får du "bara tillbaka 30%...
Men eftersson vi inte vinner jämt är det ju inte så dumt ändå?
Pason är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 00:18   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pason Visa inlägg
Du måste VINNA för att vinna - om du förlorar får du "bara tillbaka 30%...
Men eftersson vi inte vinner jämt är det ju inte så dumt ändå?
rätta mig om jag har fel men är det inte så att om du vinner så vinner du av dig själv och om du förlorar så går 30% av förlusten till BaB?

låter ju som ett skitsmart koncept...
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 04:02   #7
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Du vinner knappast 30% av ett förlorande bet, för på de viset skulle du kunna spela på båda lagen varje gång eftersom de har en payout% på över 70%. Inte ens spelbolagen själva tjänar 30% eller 15% på ett spelobjekt utan de lever på den lilla wiggen de har.
Nej, det dom menar är 30% utav dina kunders ackumulerade nettoförluster efter en viss period. Så om en kund har backat 3000kr efter en period på X dagar så har du fått 30% utav dessa.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 11:24   #8
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 43
Sharp$: 70
Standard

Självklart är det som KP menar. Kompisarna startade en sån här ring för 2-3 månader
sen, de spelar hos sej själva. Funklar helt OK
rustibus46 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td