Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-10-05, 12:33   #1
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 13
Sharp$: 1002
Standard

VARNING: Marsbet, oseriös sida!


Vill varna för spelbolaget Marsbet, www.marsbet.se, marsbet.com etc (Alpha Entertainment BV). Öppnade ett konto och fick en välkomstbonus. Följde alla regler och villkor. Jag vann en del pengar och när jag begärde uttag så blev mitt konto blockerat.

Mailade och fick detta svaret:

"Jag har kollat upp ditt ärende och anledningen till att du inte kan logga in på ditt konto är för att det är blockerat. Vår Fraud avdelning har upptäckt misstänksamt beteende på ditt konto och du misstänks för bedrägeri, därför har ditt konto blockerats. I enlighet med våra regler och villkor har vi rätt att blockera konton som misstänks för bedrägeri.

Vi kommer hursomhelst att betala tillbaka din insättning till ditt Skrill konto så du kommer inte att förlora pengarna du satt in hos oss.

Om du funderar över något är du alltid välkommen att kontakta oss!

Vänliga Hälsningar,
Frida, Team Marsbet"

Så de tog alla vinster och gav endast tillbaka insättningen utan någon konkret anledning. Otroligt oseriös sida. Undvik!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1)
rakuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 12:40   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rakuga Visa inlägg
Vill varna för spelbolaget Marsbet, www.marsbet.se, marsbet.com etc (Alpha Entertainment BV). Öppnade ett konto och fick en välkomstbonus. Följde alla regler och villkor. Jag vann en del pengar och när jag begärde uttag så blev mitt konto blockerat.

Mailade och fick detta svaret:

"Jag har kollat upp ditt ärende och anledningen till att du inte kan logga in på ditt konto är för att det är blockerat. Vår Fraud avdelning har upptäckt misstänksamt beteende på ditt konto och du misstänks för bedrägeri, därför har ditt konto blockerats. I enlighet med våra regler och villkor har vi rätt att blockera konton som misstänks för bedrägeri.

Vi kommer hursomhelst att betala tillbaka din insättning till ditt Skrill konto så du kommer inte att förlora pengarna du satt in hos oss.

Om du funderar över något är du alltid välkommen att kontakta oss!

Vänliga Hälsningar,
Frida, Team Marsbet"

Så de tog alla vinster och gav endast tillbaka insättningen utan någon konkret anledning. Otroligt oseriös sida. Undvik!
En konkret anledning har de väl iof, misstänk bedrägeri är en sådan.

Om du anser att deras anledning till misstanke om bedrägeri är obefogad tar jag för givet att du har lyft frågan tillbaks till dem vad de syftar på. Vad fick du för svar på detta ?
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 12:51   #3
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 13
Sharp$: 1002
Standard

Jag har inte fått något svar på vad för typ av bedrägeri jag misstänks ha begått. De vill bara inte betala ut. Satte in pengar, följde samtliga villkor och försökte ta ut pengar, thats it.

Tydligen har de satt detta i system att beslagta spelares pengar:

"Doing some more research I have found two Portuguese forum with the same problems. Telling everyone to avoid Marsbet, saying they are not paying out "big" wins, just closing down accounts for no reason. Seems we have a real problem on our hands. Wonder what Betconstruct says about this?

(Marsbet focus on Turkish, Portuguese and Greek market. Recently moved into Brazil and now Sweden it seems)

http://casasdeapostas.info/2016/03/m.../#comment-1035

https://www.academiadasapostas.com/f...opic=120441.45


Not paying their affiliates either. Updates just a few days ago:
http://despertauniverso.blogs.sapo.p...que-esta-16164

Another site warning about them saying Portuguese clients are not being paid out:
http://apostasonlineportugal.com/mar...stas-portugal/
Last edited by nicholas1234; 09-11-16 at 06:27 AM.
Reply With Quote Reply With Quote"

Önskar jag undersökt bolaget mer innan jag började spela där. Hoppas att ni andra kan undvika att bli lurade iaf!
rakuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 13:04   #4
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rakuga Visa inlägg
Jag har inte fått något svar på vad för typ av bedrägeri jag misstänks ha begått. De vill bara inte betala ut. Satte in pengar, följde samtliga villkor och försökte ta ut pengar, thats it.

Tydligen har de satt detta i system att beslagta spelares pengar:

"Doing some more research I have found two Portuguese forum with the same problems. Telling everyone to avoid Marsbet, saying they are not paying out "big" wins, just closing down accounts for no reason. Seems we have a real problem on our hands. Wonder what Betconstruct says about this?

(Marsbet focus on Turkish, Portuguese and Greek market. Recently moved into Brazil and now Sweden it seems)

http://casasdeapostas.info/2016/03/m.../#comment-1035

https://www.academiadasapostas.com/f...opic=120441.45


Not paying their affiliates either. Updates just a few days ago:
http://despertauniverso.blogs.sapo.p...que-esta-16164

Another site warning about them saying Portuguese clients are not being paid out:
http://apostasonlineportugal.com/mar...stas-portugal/
Last edited by nicholas1234; 09-11-16 at 06:27 AM.
Reply With Quote Reply With Quote"

Önskar jag undersökt bolaget mer innan jag började spela där. Hoppas att ni andra kan undvika att bli lurade iaf!
Då skulle jag ju inte ge upp om jag vore dig. Misstänkt bedrägeri är en anledning till att stänga ett konto, dock måste de kunna ange vad för form av bedrägeri de anser att du gjort dig skyldig till.

Fortsätt skriva till dem, alternativt hota med Ibas i det fall du inte får ngt svar på din fråga.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 13:44   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Då skulle jag ju inte ge upp om jag vore dig. Misstänkt bedrägeri är en anledning till att stänga ett konto, dock måste de kunna ange vad för form av bedrägeri de anser att du gjort dig skyldig till.

Fortsätt skriva till dem, alternativt hota med Ibas i det fall du inte får ngt svar på din fråga.
Måste dom verkligen ange varför, brukar väl alltid vara något i stil med "vi förbehåller oss rätten att inte motivera, beslutet kan inte överklagas bla bla bla"

Sen är dom reggade i Curacao med, så något hot om Ibas lär dom heller inte bry sig om.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 13:55   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Måste dom verkligen ange varför, brukar väl alltid vara något i stil med "vi förbehåller oss rätten att inte motivera, beslutet kan inte överklagas bla bla bla"

Sen är dom reggade i Curacao med, så något hot om Ibas lär dom heller inte bry sig om.
Hade inte kollat upp var de hade sätet, då är det ju som du skriver inte aktuellt med Ibas.

Villkoren kan säkert oxå variera, normalt ska du självklart kunna ange anledning till en avstängning, men visst, du har en poäng där med, är det dessutom ett mindre och dessutom relativt nytt bolag kan säkert friskriva sig på ngt sätt utan att behöva motivera.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-05, 23:01   #7
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Hur spelade du? vilka marknader? hur många spel?
Räknas bonuspengarna till omsättningen? Inte lyckats läsa något om det.

Har några konton med olika personer på marsbet just nu, får se hur det slutar då.
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-06, 15:55   #8
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 13
Sharp$: 1002
Standard

Minns inte exakt, men mellan 5-10 olika spel, enbart premier league och champions league.

Var försiktig, om du vinner pengar på Marsbet så har du tur om du lyckas få ut dem.

Hade bara ett konto och spelade bara på stormatcher och fick ändå inte ut mina vinster. De svarar inte ens på mail längre. Kontaktade chatten istället och de säger att de inte kan hjälpa till utan att jag måste maila svenska supporten.
rakuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 00:42   #9
 
Mightys avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 3055
Standard

Hur mycket ska bonus omsättas om man får 1000kr i bonus? Kan man se när man omsatt klart? Har konto med bonus där.
Mighty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-07, 01:04   #10
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mighty Visa inlägg
Hur mycket ska bonus omsättas om man får 1000kr i bonus? Kan man se när man omsatt klart? Har konto med bonus där.
Oklart, har inte heller kunnat hitta.
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-10, 19:15   #11
 
Reg.datum: sep 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 3
Sharp$: 12
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mighty Visa inlägg
Hur mycket ska bonus omsättas om man får 1000kr i bonus? Kan man se när man omsatt klart? Har konto med bonus där.
Står inget om det på deras hemsida..
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
- Day Trading Blogg
sjohansson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-10-11, 23:33   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Fyll i en complaint hos SBR, kanske dålig publicitet därifrån kan få dom att göra rätt för sig.
Annars är det bara att boka in en semester i karibien
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 10:52   #13
 
luckiestgirls avatar
 
Reg.datum: sep 2016
Inlägg: 4
Sharp$: 32
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rakuga Visa inlägg
Minns inte exakt, men mellan 5-10 olika spel, enbart premier league och champions league.

Var försiktig, om du vinner pengar på Marsbet så har du tur om du lyckas få ut dem.

Hade bara ett konto och spelade bara på stormatcher och fick ändå inte ut mina vinster. De svarar inte ens på mail längre. Kontaktade chatten istället och de säger att de inte kan hjälpa till utan att jag måste maila svenska supporten.
Snubblade över Marsbet för någon dag sen och hade tänkt göra en insättning men så såg jag detta, hur har det gått för er?

Senast redigerad av luckiestgirl den 2016-12-27 klockan 11:11.
luckiestgirl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 12:48   #14
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Spela aldrig på bolag i Curacao brukar vara ett bra råd, inte heller i indianreservaten i USA.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td