Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-26, 00:30   #1
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Identitetsverifikation


Hej. Tänkte att vi kunde diskutera identitetsverifikation här där man kan ställa alla möjliga frågor om hur man gör, dela med sig av sina erfarenheter och allt som har att göra med hur man avslöjar sin riktiga identitet för spelbolagen.

Om någon vill kan de också förklara hur man byter identitet hos de bolag man kör på ifall man blivit portad/limited av olika anledningar.


Mina frågor då: Jag är 19 år gammal och bor i Stockholm på heltid. Ska upp till G-Town (hemstad) i flera månader och arbeta under sommaren. Kommer att casha ut en hel del pengar under sommaren och jag tippar på att jag kommer behöva identifiera mig. Måste man scanna sitt ID samt en räkning? Jag har mitt körkort och ett gammalt slitet pass (I love traveling! ) som dessvärre blir ogiltigt nu i juni.

1. Äger ingen scanner och vet ingen som har en heller. Kan dock lätt gå till något företag och be någon där man känner om att få låna och skicka till min mejl. På Unibet sa dem till mig att jag kunde !FOTA! mitt bankkvitto med en digitalkamera (bara hela kvittot syntes och allt gick att läsa) för att verifiera en kraftigt försenad insättning hos dem. Kan man göra likadant med sin identitetsverifikation?

2. Har inga räkningar. (Alla räkningar jag någonsin fått har jag betalt och slängt och jag kan säga att jag prenumerar inte på räkningar med min lilla ekonomi)! Måste jag på fullaste allvar beställa hem någonting så jag har någonting jag kan scanna? Sticker norrut nästa vecka så tacksam om jag får ett snabbt svar på denna!

3. Alternativa identifikationsmöjligheter över internet: Finns det någon slags internetidentifikation som man kan ge till antingen Neteller/Moneybookers eller spelbolaget man ska casha ut från?

4. Om man har ett verifierat Neteller/Moneybookerskonto, behöver man verifiera sig för spelbolagen?

5. Slutligen: Vad är bäst, Neteller ELLER Moneybookers?


Mvh

Ludd3emm
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 00:15   #2
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

1. jag scannar ingenting, jag mejlar alltid foton på pass och räkningar.

2. fotografera ett bankutdrag. Om du inte har något hemma, be din bank om ett.

övriga frågor har jag inga bra svar på.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-30, 17:38   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 18
Standard

Jag fotar bankpapper som visar min adress, id kort fram baksida enda jag har behövt skiocka in har dom på datorn tar ty 3 sekunder att skicka när dom frågoar
Affe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 19:29   #4
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Har man inte kamera så funkar web kameran utan problem, been there done that
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-04, 22:24   #5
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Någon som har erfarenhet av uttag från Bwin och Nordicbet? Via moneybookers då. Från det att man skickat in uppgifter till man får degen.

Väntat 2 dagar nu, antar att jag får vänta hela helgen också...
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-05, 01:29   #6
 
Zimonds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 236
Sharp$: 1178

Who Is John Galt?
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Någon som har erfarenhet av uttag från Bwin och Nordicbet? Via moneybookers då. Från det att man skickat in uppgifter till man får degen.

Väntat 2 dagar nu, antar att jag får vänta hela helgen också...
NB har agerat inom några timmar för mig. Bw ett dygn ungefär. Vardagar då. Moneybookers.
Zimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-05, 06:32   #7
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 0
Standard

Bwin har gett mig problem när jag vill casha ut till moneybookers. Att ta mina penga utan verifikation var inga problem, men när jag spelat upp summan x10 så vart det ett en massa strul när jag ville ta hela summan och byta bookmaker. Så har du ingen lust att verifiera dig då undvik bwin oavsett om du använder moneybookers eller bank.
BubbleCum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-05, 07:02   #8
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Klart verifiering är en bra sak, det handlar trots allt om er säkerhet, trist att sidor ska ta tid, men precis som i Vegas så vill huset att du stannar så länge som möjligt med dina pengar.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-06-05, 09:42   #9
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Klart verifiering är en bra sak, det handlar trots allt om er säkerhet, trist att sidor ska ta tid, men precis som i Vegas så vill huset att du stannar så länge som möjligt med dina pengar.
Jo det är klart att det är bra, men ibland önskar man lite bättre information och support.

BubbleCum, Zimond; Tack för era svar.
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td