Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-12, 17:12   #1
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 69
Standard

Bethard verkar se mig genom en VPN


Hej!

Som rubriken lyder så verkar det som om Bethard på något sätt ser att jag försöker skapa ett konto i en polares namn uppkopplade via en VPN jag använt i åratal till detta utan problem.

Jag kopplar upp mig genom VPN tunneln och använder en webbläsare jag normalt inte använder till mig själv, går igenom hela skapa konto proceduren och när jag är på sista steget där kontot ska skapas så får jag ett meddelande om att "endast ett konto per hushåll och IP är tillåtet". Hur är detta möjligt, någon som vet mer om detta ?
Wiggy66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 17:41   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wiggy66 Visa inlägg
Hej!

Som rubriken lyder så verkar det som om Bethard på något sätt ser att jag försöker skapa ett konto i en polares namn uppkopplade via en VPN jag använt i åratal till detta utan problem.

Jag kopplar upp mig genom VPN tunneln och använder en webbläsare jag normalt inte använder till mig själv, går igenom hela skapa konto proceduren och när jag är på sista steget där kontot ska skapas så får jag ett meddelande om att "endast ett konto per hushåll och IP är tillåtet". Hur är detta möjligt, någon som vet mer om detta ?
Inte den mest kunniga angående VPN-tunnlar och så men kan det inte vara så att den adress som du får via VPN-tunneln eller hade vid det specifika tillfället redan hade använts av någon annan för att regga ett konto? Eller är chansen för det alldeles för liten?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 18:17   #3
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 69
Standard

Det är ju iofs en sak som i teorin ska kunna inträffa, men under alla år jag använt den metoden för vissa konton så har jag inte haft det problemet.

Vart helt paff när det inte gick att skapa kontot och jag tar ingen mer chans utan får helt enkelt åka hem till personen i fråga och göra det samt lägga spelen. Blir bara jobbigt om man måste omsätta bonusen samt det tar bort alla gratis spel man får via dom under Champions League och dylikt.
Wiggy66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 17:29   #4
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Är inte sannolikheten betydligt större att någon av de som bodde på din polares adress tidigare startat ett konto där? Vet inte om det är vanligt att bolag reagerar på det, men det är inte omöjligt. Nu är Bethard bara 5(?) år gammalt, men om de reagerar på att samma adress redan har använts och din polare nyligen flyttat eller kanske bor i en studentlägenhet så är det ju en rimlig förklaring.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 20:44   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Hände mig också, just på Bethard. De verkar känna av att man använder samma dator.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 22:12   #6
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rätt osmart att de säger till redan när man försöker regga konto och inte först när man begär ett större uttag.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 22:16   #7
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Rätt osmart att de säger till redan när man försöker regga konto och inte först när man begär ett större uttag.
Osmart och osmart Härligt med ett spelbolag som inte fittar sig maximalt varje chans de får
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-13, 22:31   #8
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nomasporfavor Visa inlägg
Osmart och osmart Härligt med ett spelbolag som inte fittar sig maximalt varje chans de får
Det är sant, kanske många som reggar sig i misstag med någon annans dator utan någon baktanke om att medvetet bryta mot bolagets regler. Men de som bryter medvetet mot bolagens regler har jag förståelse för om bolagen gärna vill jävlas tillbaka mot.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-16, 20:48   #9
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wiggy66 Visa inlägg
Det är ju iofs en sak som i teorin ska kunna inträffa, men under alla år jag använt den metoden för vissa konton så har jag inte haft det problemet.

Vart helt paff när det inte gick att skapa kontot och jag tar ingen mer chans utan får helt enkelt åka hem till personen i fråga och göra det samt lägga spelen. Blir bara jobbigt om man måste omsätta bonusen samt det tar bort alla gratis spel man får via dom under Champions League och dylikt.
Ladda ner teamviewer. Så kan du fjärrstyra din kompis dator istället, supersmidigt
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 14:45   #10
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vet exakt hur de gör, förmodligen sitter ni med någon inte helt vanlig dstor eller mobil, potatis eller vad ni nu använder för att använda internet.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-18, 16:23   #11
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Vet exakt hur de gör, förmodligen sitter ni med någon inte helt vanlig dstor eller mobil, potatis eller vad ni nu använder för att använda internet.
Kan du utveckla för någon som inte är så insatt?
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 10:56   #12
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Nåt som är lätt att missa är att flash har en egen cache som är densamma även för olika webläsare. Inte alla sidor som använder den men om de gör det hjälper det inte att byta webläsare, utan man måste inaktivera flashcachen också. (Eller ha olika användarkonton på datorn, tror då bir det olika cache borde det bli fast jag har inte kollat att det verkligen är så). Fast nu är väl det aktuella kontot flaggat så det kanske blir besvär hur du än gör.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 14:13   #13
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Va e de för jävla namn??

kukenfitta

Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 13
Sharp$: 77

E de inte 18 års gräns åtminstonde här inne?
Absolut inte pryd, men, känns inte seriöst på ett sånt här forum..

fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 15:07   #14
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Va e de för jävla namn??

kukenfitta

Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 13
Sharp$: 77

E de inte 18 års gräns åtminstonde här inne?
Absolut inte pryd, men, känns inte seriöst på ett sånt här forum..

Lite pryd tycker jag att du är tar någon illa upp av mitt nick?
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-19, 15:15   #15
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

E nog den mest opryda du ev hört talas om.

Menade absolut inet illa, bara reagerade på namnet.. Kändes inte direkt moget


ha en fin kväll


fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td