Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-09, 09:00   #1
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Rekommendera en bookie/betbroker (value betting)


Hej allihopa!

Jag behöver lite hjälp. Jag har ett konto hos Sportmarket just nu, men jag är inte 100% nöjd. Anledningen är hur jag spelar. Så här spelar jag:

- sport: footboll
- bet type: singel och 1X2 (ej asian hcp/över-under)
- odds range 2.5-7.00
- ligor: alla stora ligor samt många mindre ligor som Indien, Costa Rica, Sydafrika, Cypern etc
- MM: flatbet (för nuvarande ca 1000kr per spel)

Som ni ser, så gillar jag högre odds och underdogs, jag bettar ytterst sällan på favoriter. För mig skulle Marathonbet, 5Dimes eller 1XBet vara perfekt men de ligger utanför Europa samt att jag är rädd för eventuella limit collar i framtiden.

Mitt problem just nu är att Sportmarket använder sig av "snåla" bookies som ISN, IBC och SBO.....Pinny erbjuder spel på de allra största ligorna och det lönar sig ej att ta en underdog till 4.10 när tex Marathon erbjuder 5.25 (större ligor är det inga problem med, bara dem mindre). Betfair erbjuder ibland fina odds på mindre ligor men oftast finns under 100kr att betta för.

Finns det kanske ngn europeisk betbroker som använder sig av 1XBet, Marathon, Bet365 eller 5Dimes?

Senast redigerad av Casstel den 2018-01-09 klockan 09:45.
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 15:07   #2
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 1304
Standard

Kan tyvärr inte hjälpa dig, däremot vill jag flika in att det finns mängder av rapporter om spelare som blivit scammade av 1Xbet. Hur fina odds dom än må ha så skulle jag inte våga sätta in pengar där och rekommenderar alla som ändå är sugen att spela där att googla 1xbet scam först.
bingotant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 15:39   #3
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bingotant Visa inlägg
Kan tyvärr inte hjälpa dig, däremot vill jag flika in att det finns mängder av rapporter om spelare som blivit scammade av 1Xbet. Hur fina odds dom än må ha så skulle jag inte våga sätta in pengar där och rekommenderar alla som ändå är sugen att spela där att googla 1xbet scam först.
Tack för varningen. Jag hoppas att inom några år, Bet365, 188bet, Maraton mfl ansluter till Sportmarket. Det lär inte hända i första hand men man kan alltid hoppas.
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 16:46   #4
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Casstel Visa inlägg
Tack för varningen. Jag hoppas att inom några år, Bet365, 188bet, Maraton mfl ansluter till Sportmarket. Det lär inte hända i första hand men man kan alltid hoppas.
Bolag som limiterar kommer givetvis inte kunna användas via Sportmarket. Alltså kommer inga europeiska bolag någonsin att finnas i utbudet.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 06:07   #5
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Bolag som limiterar kommer givetvis inte kunna användas via Sportmarket. Alltså kommer inga europeiska bolag någonsin att finnas i utbudet.
Jag tror att detta kommer ändras, fast inte i den närmaste framtiden, men kanske om 8-10 år. Europa lär gå samma väg som USA och Asien....
Casstel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 09:36   #6
 
Reg.datum: aug 2017
Inlägg: 178
Sharp$: 912
Standard

kan man både boka och lägga spel på spelbörserna via sportmarket?
magfa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 12:40   #7
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 36
Sharp$: 577
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magfa Visa inlägg
kan man både boka och lägga spel på spelbörserna via sportmarket?
Varför skulle man vilja göra det? Vad är det för fördel med sportmarket vad gäller börser?
donnie79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 13:40   #8
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Man kan inte boka på Sportmarket. Fördelen med att spela på börser via Sportmarket är att du får lägre kommission.
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td