Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-02, 18:14   #1
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Betsafe - hur körd är jag? - hur mycket får ett spelbolag grisa sig?


Satte in pengar för att ta bonusen på betsafe. uppfyllde omsättningskraven och gjorde uttag på 7000, när jag försökte ta ut så tog dom bort 6000kr och återinförde 1000kr (inköpet) i mitt saldo, utan att säga något... När jag kontaktade dem vad som försiggår så skriver dom att jag brutit mot regel 12.1:

"12.1 Bonuserbjudanden är bara tillgängliga en gång per person, familj, hushåll, adress, e-postadress, kreditkortsnummer, bankkonto, telefonnummer, dator/utrustning och/eller IP-adress."

Jag vet själv att jag inte har brutit mot denna regeln på något vis, möjligt att någon någon gång på mitt wifi har spelat på betsafe men till 99.9999% sannolikhet inte.

Jag kontaktade dem då vilken av dessa pungter de anser att jag brutit så skriver dem såhär:


Citat:
Hej xxx,

Tack för din återkoppling.

Dessvärre kan vi inte ge ut någon vidare specifik information kring detta. Det vi kunnat se är att du brutit mot våra regler och villkor när det gäller bonusar och då i synnerhet regel 12.1 i våra regler och villkor.

Efter noggrant granskande av vår ansvariga avdelning, har dem kunnat konstatera att du brutit mot dessa regler, vilket var något du accepterade när du skapade ett konto hos oss.

Förstår att det inte var svaret du hade hoppats på, men vi kan tyvärr inte ge ut någon mer specifik information som det ser ut nu.

Skulle du ha ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst igen.

Med vänliga hälsningar,
xxx
Betsafe Kundtjänst.
Kan ett spelbolag bara hävda att jag brutit mot en regel, inte ens specificera hur jag gjort det?
Kan jag göra något eller är det förlorade pengar? hota med MGA eller kommer dom bara fnissa åt det?
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:00   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 107
Sharp$: 935
Standard

Hota inte, utan gör ett complaint på riktigt: https://www.mga.org.mt/support/online-gaming-support/
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:22   #3
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vinter Visa inlägg
Hota inte, utan gör ett complaint på riktigt: https://www.mga.org.mt/support/online-gaming-support/
Tack för svar, det tänker jag göra, men hade vart smort att försöka lösa det genom supporten på bolaget först. Tror knappast att en anmälan leder någonstans men kommer använda som ett sista åtgärd iallafall
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:26   #4
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Guhrra Visa inlägg
Tack för svar, det tänker jag göra, men hade vart smort att försöka lösa det genom supporten på bolaget först. Tror knappast att en anmälan leder någonstans men kommer använda som ett sista åtgärd iallafall
Om de inte vill delge mer information så finns det heller ingenting att lösa. Ta kontakt med MGA omgående och upplys Betsafe om det, men hota inte.
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 20:38   #5
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Om de inte vill delge mer information så finns det heller ingenting att lösa. Ta kontakt med MGA omgående och upplys Betsafe om det, men hota inte.
tack för svar men nja, det finns ju en möjlighet att lösa sig ifall det är en annan, mer kompetent support som får mailet. Alternativt den avdelning som hävdar att jag brutit mot deras regler är tillbaka på kontoret.
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 21:12   #6
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tror du fuskat på något sätt och detta inlägg gör ju inte saken bättre...

https://www.sharps.se/forums/581803-post1383.html
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-02, 21:21   #7
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Tror du fuskat på något sätt och detta inlägg gör ju inte saken bättre...

https://www.sharps.se/forums/581803-post1383.html

Jag förstår att detta gör dig skeptisk, men detta är faktiskt under mitt egna namn, på min egna dator i mitt eget hem.
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 07:18   #8
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Betsafe och Betsson-koncernen är 100% legitimt. Du har uppenbarligen brutit på deras villkor... Bit i det sura äpplet och gå vidare.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 09:06   #9
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Betsafe och Betsson-koncernen är 100% legitimt. Du har uppenbarligen brutit på deras villkor... Bit i det sura äpplet och gå vidare.
Tack för svar, det är uppenbarligen en möjlighet att jag gjort det och jag säger inte att de valt att ta mina pengar för att de inte har råd att förlora 6k. Men det finns också en chans att de gjort ett misstag men orkar inte kolla tillbaka på det. Att de inte vill/kan specificera vad det är jag har gjort ger ju inte heller intrycket av en seriös organisation.
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 09:18   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Guhrra Visa inlägg
Tack för svar, det är uppenbarligen en möjlighet att jag gjort det och jag säger inte att de valt att ta mina pengar för att de inte har råd att förlora 6k. Men det finns också en chans att de gjort ett misstag men orkar inte kolla tillbaka på det. Att de inte vill/kan specificera vad det är jag har gjort ger ju inte heller intrycket av en seriös organisation.
De har ju i det inledande mailet sagt att du brutit mot en av deras regler då du förmodligen fipplat med IP-nummer eller enhet. Du kommer inte få mer information än så.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 12:48   #11
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
De har ju i det inledande mailet sagt att du brutit mot en av deras regler då du förmodligen fipplat med IP-nummer eller enhet. Du kommer inte få mer information än så.
Har inte fipplat med IP eller enhet. Deras systerbolag Nordicbet har gett mig specifik information när jag gjort det. (I annan identitet så kopplas inte till mig)
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 14:56   #12
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 6
Sharp$: 40
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Guhrra Visa inlägg
Har inte fipplat med IP eller enhet. Deras systerbolag Nordicbet har gett mig specifik information när jag gjort det. (I annan identitet så kopplas inte till mig)
Jag skulle inte anta att Betsafe och Nordicbets support fungerar likadant. Sidorna må vara i samma koncern men de är inte så konsekventa som man kan tro.
BatchedMetting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 17:07   #13
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 6
Sharp$: 466
Standard

Det är ju verkligen troligt att du börjar fundera på att ta bonusar i andras namn innan du har tagit alla bonusar i ditt eget.....
mic83 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 17:47   #14
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mic83 Visa inlägg
Det är ju verkligen troligt att du börjar fundera på att ta bonusar i andras namn innan du har tagit alla bonusar i ditt eget.....
drog igenom alla i eget först men på nått sätt glömde Betsafe
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 19:35   #15
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Jag har självt åkt på samma regelbrott, och fick inte rätt hos MGA varken på nordicbet eller betsafe. Jag vet for a fact att dom beslagtagit pengar från spelare enbart pga att de bonustradeat, och hänvisat till 12.1 men inget mer detaljerat än så. Dom lämnar inte ut den infon, och inte heller MGA. Gör en anmälan till MGA, det är smidigt och går rätt fort, men räkna med att pengarna är förlorade. I mitt fall var det legit att beslagta pengarna, men eftersom jag vet att dom stulit pengar (stora belopp) rakt av från andra spelare så ser jag ABSOLUT inte betsson-gruppen som en pålitlig koncern. Dom har satt i system att på rutin beslagta pengar från bonustradears, så jag skulle råda dig att undvika dom i fortsättningen.

Lycka till!
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td