Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-12-03, 20:18   #16
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Eftersom ni båda håller på och Multi-accountar, är det väl snarare så att de verkar ha rätt bra koll
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 20:25   #17
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Eftersom ni båda håller på och Multi-accountar, är det väl snarare så att de verkar ha rätt bra koll
Jag tror också det. Bonustrading gör "endast" att du blir limmad.
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 20:59   #18
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Eftersom ni båda håller på och Multi-accountar, är det väl snarare så att de verkar ha rätt bra koll
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Jag tror också det. Bonustrading gör "endast" att du blir limmad.
Ja, betsson-group har bättre koll än de andra koncernerna på multi-accounting, spårteknik för samma enheter osv. I de fallen jag tog upp (utöver mitt eget) handlade det dock inte om multi-accounting utan enbart vanlig bonustrading. Förstår att det låter otroligt men det stämmer.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-03, 21:23   #19
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
Ja, betsson-group har bättre koll än de andra koncernerna på multi-accounting, spårteknik för samma enheter osv. I de fallen jag tog upp (utöver mitt eget) handlade det dock inte om multi-accounting utan enbart vanlig bonustrading. Förstår att det låter otroligt men det stämmer.

Samma i mitt fall då men jag förstår inte hur de identifierar någon som bonushora... Spelade ju inte direkt på ungdomsligor i uzbekistan... Helt rimliga bets på premier league matcher som en vanlig Svensson...

Vill också tilläga att jag hålelr inte på med multi-accounting i mitt eget namn, jag bonushorar i andras namn, men denna gången var det i mitt eget namn, på min ip, på min dator.
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 05:44   #20
 
bulles avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 310
Sharp$: 1922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
Jag har självt åkt på samma regelbrott, och fick inte rätt hos MGA varken på nordicbet eller betsafe. Jag vet for a fact att dom beslagtagit pengar från spelare enbart pga att de bonustradeat, och hänvisat till 12.1 men inget mer detaljerat än så. Dom lämnar inte ut den infon, och inte heller MGA. Gör en anmälan till MGA, det är smidigt och går rätt fort, men räkna med att pengarna är förlorade. I mitt fall var det legit att beslagta pengarna, men eftersom jag vet att dom stulit pengar (stora belopp) rakt av från andra spelare så ser jag ABSOLUT inte betsson-gruppen som en pålitlig koncern. Dom har satt i system att på rutin beslagta pengar från bonustradears, så jag skulle råda dig att undvika dom i fortsättningen.

Lycka till!
Hur kan de komma undan med detta?
bulle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 08:29   #21
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 124
Sharp$: 1672
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Guhrra Visa inlägg
Samma i mitt fall då men jag förstår inte hur de identifierar någon som bonushora... Spelade ju inte direkt på ungdomsligor i uzbekistan... Helt rimliga bets på premier league matcher som en vanlig Svensson...

Vill också tilläga att jag hålelr inte på med multi-accounting i mitt eget namn, jag bonushorar i andras namn, men denna gången var det i mitt eget namn, på min ip, på min dator.
Har du använt samma enhet tidigare när du loggat in på andras konton?
thebandit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 09:07   #22
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 27
Sharp$: 124
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av thebandit Visa inlägg
Har du använt samma enhet tidigare när du loggat in på andras konton?
Nej
Guhrra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-04, 18:53   #23
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bulle Visa inlägg
Hur kan de komma undan med detta?
Jag vet inte, antingen för att de hittar något kryphål eller att MGA helt enkelt inte bryr sig.

Jag vet inte hur beviskraven ser ut hos MGA, men om vi leker med tanken att samma enhet är lika med samma version av OS, webläsare och upplösning så har vi en enhetsprofil man enkelt kan vaska fram om man har en hyfsad kundbas. Vill man således "hitta" bevis mot en spelare man vill bli av med är det då inte så svårt. Utöver detta så är spelarna också i princip rättslösa mot dom, och det i kombinerat med att en trader inte går till tidningarna så är det i princip riskfritt för bolagen.

Men detta är som sagt bara spekulationer, allt jag vet är att det har hänt.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-12-05, 00:19   #24
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har heller inte upplevt problem med Betsson-koncernen och jag försöker även att hålla huvudet kallt. Ska man lita på en person som är berättigat upprörd (då pengar har försvunnit) eller på bolag som jag personligen aldrig har haft problem med? Sedan ska sägas att jag har svårt med flerhorare. Skulle jag blivit tagen på lite kräm, fast att jag hade grisat mig, så skulle jag förmodligen också skrivit hårda ord på ett forum för att få andra att sluta spela där, vad nu det ska bidra till är oklart men ja.

Njaa detta köper jag inte.

Däremot vet jag att de har bra koll på vart man loggar in och olika konton i de olika bolagen i koncernen.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 00:06   #25
 
Reg.datum: okt 2018
Inlägg: 135
Sharp$: 503
Standard

Känner att det är dags att liva upp tråden lite.

Bonushorar också i bekantas namn, har nytt simkort till en router för varje ny person, så IPn är safe. Har visserligen samma dator till flera olika identiteter, rensar dock Cache+Cookies samt dubbelcheckar så jag inte har iesnare, som jag uppfattat borde man då vara safe, har hållt på såhär i cirka 3 månader, kört igenom 60+ personer, aldrig haft något bekymmer.
Förräns senaste veckan cirkus, Betsafe har avbrutit uttaget och konfisket vinsten på cirka 5 identiteter totalt, blev hänvisad till 12:1 utan nån info alls mer om det. Efter att ha käftat i livechatten alltför länge så ringde jag idag dårarna, förklarade exakt som det är, har aldrig spelat, ingen på min adress, etcetc, förväntade mig samma hjärndöda svar här som i live chatten "tyvärr kan vi ej göra något mer, beslutet är taget och du har brutit mot villkoren, vi kan ej heller ge Någon som Helst info om Vad det är du brutit mot, men du har gjort det, fittskalle" Till råga på det så var snubben jag pratade med en trött jävel, men hör och häpna! Han skulle iallafall föra det vidare, tänkte att jag förmodligen får exakt samma svar på mail som jag fått tidigare.
På kvällen fick jag mail, dock att dom noggrant granskat mitt konto igen och har satt tillbaks pengarna som jag nu kan ta ut. Se på fa-an, iallafall en av dessa 5 fixade. Its a start.

Hur ska man tolka detta? Pftja, antingen att det enda jag föll dit på var datorn, på nå jävla vänstern, med något nytt trix dom använder?
Men mer troligt att jag Ej föll dit på det, eftersom dom fixade tillbaks pengarna?
Vet ej riktigt vad jag ska tro, men inte fan skulle dom ha betalat tillbaks dom och fixat det om dom hade grunder att stå på, t.ex. i detta fallet att enheten redan använts.

Rätta mig gärna om jag har fel, kasta gärna skit på mig för att det är jag som "grisar" och inte äckelbolagen. Hursomhelst så tycker jag att vi här det svart på vitt: Ja, de fittar sig och konfiskerar pengar av "vanligt" folk, eftersom dom nu i detta fallet måste ha betraktat mig som det trots allt, då jag fick pengarna tillbaks? Question is: Will we ever know?..

//Memorize aka Messmörris

Senast redigerad av Memorize den 2019-01-26 klockan 00:27.
Memorize är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-01-26, 16:10   #26
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 107
Sharp$: 935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Memorize Visa inlägg
Känner att det är dags att liva upp tråden lite.

Bonushorar också i bekantas namn, har nytt simkort till en router för varje ny person, så IPn är safe. Har visserligen samma dator till flera olika identiteter, rensar dock Cache+Cookies samt dubbelcheckar så jag inte har iesnare, som jag uppfattat borde man då vara safe, har hållt på såhär i cirka 3 månader, kört igenom 60+ personer, aldrig haft något bekymmer.
Förräns senaste veckan cirkus, Betsafe har avbrutit uttaget och konfisket vinsten på cirka 5 identiteter totalt, blev hänvisad till 12:1 utan nån info alls mer om det. Efter att ha käftat i livechatten alltför länge så ringde jag idag dårarna, förklarade exakt som det är, har aldrig spelat, ingen på min adress, etcetc, förväntade mig samma hjärndöda svar här som i live chatten "tyvärr kan vi ej göra något mer, beslutet är taget och du har brutit mot villkoren, vi kan ej heller ge Någon som Helst info om Vad det är du brutit mot, men du har gjort det, fittskalle" Till råga på det så var snubben jag pratade med en trött jävel, men hör och häpna! Han skulle iallafall föra det vidare, tänkte att jag förmodligen får exakt samma svar på mail som jag fått tidigare.
På kvällen fick jag mail, dock att dom noggrant granskat mitt konto igen och har satt tillbaks pengarna som jag nu kan ta ut. Se på fa-an, iallafall en av dessa 5 fixade. Its a start.

Hur ska man tolka detta? Pftja, antingen att det enda jag föll dit på var datorn, på nå jävla vänstern, med något nytt trix dom använder?
Men mer troligt att jag Ej föll dit på det, eftersom dom fixade tillbaks pengarna?
Vet ej riktigt vad jag ska tro, men inte fan skulle dom ha betalat tillbaks dom och fixat det om dom hade grunder att stå på, t.ex. i detta fallet att enheten redan använts.

Rätta mig gärna om jag har fel, kasta gärna skit på mig för att det är jag som "grisar" och inte äckelbolagen. Hursomhelst så tycker jag att vi här det svart på vitt: Ja, de fittar sig och konfiskerar pengar av "vanligt" folk, eftersom dom nu i detta fallet måste ha betraktat mig som det trots allt, då jag fick pengarna tillbaks? Question is: Will we ever know?..

//Memorize aka Messmörris
Använd aldrig samma enhet! Herregud, det är ju det första man lär sig som bonushora. Kolla t.ex denna sida som visar vad en sida kan få reda på om dig och din webbläsare hur lätt som helst http://webkay.robinlinus.com/
Det går även att ta reda på mer än så, den sidan visar bara en del... Så ta det säkra före det osäkra. Hint: virtuella maskiner
vinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td