Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-02, 10:17   #1
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 5
Sharp$: 76
Standard

Snabbare - Vill ej betala tillbaka vinst&insats på 56000 kr


Hej!

Senast redigerad av Freddan1989 den 2019-09-04 klockan 16:13.
Freddan1989 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 10:23   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Lämna in en stämningsansökan till Tingsrätten. Alternativt får du vända dig till mga ifall det var den licensen som gällde när du lade bettet.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 10:34   #3
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 5
Sharp$: 76
Standard

Tack för svar! Jag hade den funderingen själv, är det MGA eller Tingsrätten i Sverige som gäller? Spelen placerades som sagt 2018-07 och då kanske det är MGA som gäller? Någon annan som är säker på vart jag skall vända mig i första hand?
Freddan1989 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 11:37   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Freddan1989 Visa inlägg
Tack för svar! Jag hade den funderingen själv, är det MGA eller Tingsrätten i Sverige som gäller? Spelen placerades som sagt 2018-07 och då kanske det är MGA som gäller? Någon annan som är säker på vart jag skall vända mig i första hand?
Vänd dig till mga först. Det kostar inget och det var den licensen som gällde när du lade spelet. De brukar lösa det mesta är min uppfattning. Har dock aldrig haft dessa problem själv så har ingen egen erfarenhet.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 14:57   #5
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Allmänna reklamationsnämnden är ett alternativ om det anses vara svenska licensen som styr.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 16:46   #6
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Allmänna reklamationsnämnden är ett alternativ om det anses vara svenska licensen som styr.
Varför rekommendera något som inte har tyngd juridiskt? Ska han vara garanterad att få pengarna är det i en svensk rättegång han måste få rätt - förutsatt att det är den svenska licensen som gäller.

ARN borde läggas ner eller bör de få juridisk kraft som blir tvingande. Pinsamt vi har något spdant i Sverige. Lite som JO! Lägg ner
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 17:40   #7
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Jag hade smutskastat dom på stora nätforum det är inte många besökare här speciellt inte vanliga nöjesspelare. Facebook och sociala medier borde också gå att exponera sig på. Försök få ut din story till tidningar och låt Snabbare veta om att du har dom planerna sånt vill företag väldigt ogärna vara involverade i på ett negativt sätt.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 18:30   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Det är nog det dummaste man kan göra om man vill ha chans att återse sina pengar Haggar.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 18:34   #9
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Hade samma problem med mina långtidsspel där, men det löste sig efter några veckor. De spelen försvann från kontot under någon uppdatering redan innan nyår men fick alla kuponger av supporten trots att de försäkrade mig om att allt skulle rättas automatiskt. Jo tjena, när det väl var dags så skyllde de på att felet låg hos SB-tech, vilket jag påtalade var en löjlig bortförklaring med tanke på att de givetvis måste ha möjligheter att trycka på, alt kreditera mitt konto manuellt tills dess att det rent tekniska var löst hos SB-tech. Oseriöst bolag men rätt vettigt folk i supporten ändå.

Ingen nyhet att samtliga SB-tech-bolag är skräp rakt igenom men detta bör nog lösa sig med tiden om du har den dokumentation som du säger. Kontakta supporten igen och be att få prata med Kevin, helt seriöst alltså.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 19:13   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hehe, slog mig en tanke...undrar hur många som glömmer bort sina långtidare, eller glömmer på vilket bolag dom spelats? Måste vara en lönsam affär för oseriösa bolag, att "strula lite" med dom spelen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 20:00   #11
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Varför rekommendera något som inte har tyngd juridiskt? Ska han vara garanterad att få pengarna är det i en svensk rättegång han måste få rätt - förutsatt att det är den svenska licensen som gäller.

ARN borde läggas ner eller bör de få juridisk kraft som blir tvingande. Pinsamt vi har något spdant i Sverige. Lite som JO! Lägg ner
Nu är det här inte en tråd om din inställning till rättsväsendets olika delar generellt, utan en tråd om hur man kan hantera ett spelbolag som inte agerar korrekt. Precis som du nämner finns det nackdelar med ARN, den stora fördelen är dock att du inte tar någon ekonomisk risk.

En stämning avseende mer än ett halvt prisbasbelopp som det gäller här kan väl bli hur dyr som helst om man förlorar?
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 20:22   #12
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 121

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Nu är det här inte en tråd om din inställning till rättsväsendets olika delar generellt, utan en tråd om hur man kan hantera ett spelbolag som inte agerar korrekt. Precis som du nämner finns det nackdelar med ARN, den stora fördelen är dock att du inte tar någon ekonomisk risk.

En stämning avseende mer än ett halvt prisbasbelopp som det gäller här kan väl bli hur dyr som helst om man förlorar?
Skulle gissa att det aldrig skulle bli en huvudförhandling. Med största sannolikhet löser domaren det där genom en förlikning där bägge parter kommer överens.

Och har man som TS i det här fallet sitt på det torra så kommer bolaget lösa det långt innan det blir en rättegång.

Jo, man slipper ju de ekonomiska riskerna med ARN men det är enligt min mening också slöseri med tid som man kan använda för att direkt ge sig på företaget!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 20:36   #13
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 260
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicksson Visa inlägg
Det är nog det dummaste man kan göra om man vill ha chans att återse sina pengar Haggar.
det funkar många gånger företaget ger med sig och man får pengarna sen är det ju också en sista utväg efter att man redan tragglat med dom en lång tid innan utan resultat.
MikeHaggar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-02, 21:47   #14
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 5
Sharp$: 76
Standard

Tack för engagemanget! Jag har nu skickat in en anmälan till MGA eftersom dessa bets som sagt placerades 2018-07-30. Jag har talat med snabbares kundtjänst och de hävdar fortfarande att pengarna aldrig dragits från mitt konto.... Jag hoppas att MGA hjälper mig med detta. Återkopplar! Blir det negativ utgång där kommer jag kolla om möjligheten finns till att driva det genom Tingsrätten. Jag har som sagt mycket kött på benen med alla underlag.
Freddan1989 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-03, 07:41   #15
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Får man fråga varför du lägger den typen av spel hos Snabbare? Spontant borde en spelbörs vara betydligt bättre?
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td