Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-26, 16:07   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Logga in från utlandet


Hur är reglerna med inloggning från utlandet idag med tex betfair?
Jag ser att jag inte kan logga in med IP utanför sverige men kommer faktiskt in med Hola vpn ...

Hur resonerar dom? Om man skulle råka missa att starta gps locator change etc på sin telefon så ngt visar galet tex IP från sverige men att man sitter någon annanstans.
Är detta något de bryr sig om?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 19:26   #2
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är löst - hitta en tråd om det - du köper bara svenskt kontantkort med internet - så känner den av Sverige och du behöver inte VPN - är du från England köper du engelskt kontantkort med internet.

Kolla upp det här för att kringgå svenska spel lagar, men det funkar inte, eftersom man måste ha EL räkning eller annan dokumentation att man bor i respektive land.
Men tanken var ju bra.

Men för dig kommer det funka - ha en bra dag.

https://community.betfair.com/chelte...vWelcomeHeader

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 22:47   #3
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 61
Sharp$: 941
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Det är löst - hitta en tråd om det - du köper bara svenskt kontantkort med internet - så känner den av Sverige och du behöver inte VPN - är du från England köper du engelskt kontantkort med internet.

Kolla upp det här för att kringgå svenska spel lagar, men det funkar inte, eftersom man måste ha EL räkning eller annan dokumentation att man bor i respektive land.
Men tanken var ju bra.

Men för dig kommer det funka - ha en bra dag.

https://community.betfair.com/chelte...vWelcomeHeader

MVH
har du provat detta själv, och vet att det är så?

jag har alltid fått utländsk ip-adress när jag surfat från utlandet med svenskt kontantkort (såvida jag inte använt vpn av något slag)

Senast redigerad av mirran2 den 2019-09-01 klockan 10:47.
mirran2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-28, 12:48   #4
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nej jag kan inte garantera, men inlägget är Betfair forum med en person med samma problem och fick svaret att det fungerar att kringgå med kontantkort med internet från ett annat land.

Om man väljer att inte tro på inlägget från Betfair forum och inte villig att testa så kommer man aldrig få veta om inlägget stämmer överens med vad som nämns och sägs i inlägget.

Om du har erfarenhet av att det inte fungerar så är ju det jätte bra, för då stämmer det inte vad som står på Betfair Support Forum.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td