Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-27, 10:12   #16
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
Patte

Det händer att Kambis traders "sover" i 9e inningen i Live matcher på MLB baseboll. Exempelvis i 8e inningen har man gått ut med handikappet -5/+5 om ett lag leder med 5 poäng och Kambi missar att ta bort spelet i tid (OBS. man har bara någon sekund på sig). Detta gör att jag kan spela på +5 handikappet i 9e som ett gratisspel, vilket betyder att jag bara kan vinna eller få "push". Vid samtliga tillfällen för mig har dessa gratisspel blivit "push", dvs Kambi har inte behövt betala trots att man sovit. Vill förtydliga att det sker väldigt sällan numera men händer ibland. Hade man själv sovit i samma läge så blir man ju straffad direkt....
Låter ju helt sjukt. Är det massvis med spel och alla har slutat med push, ja, då är det något övernaturligt ju.

En tennismatch avslutades precis. Jag sitter med odds 2,05. Högsta odds på mitt spel vid stängning är 1,95 som finns på pinnacle. Motoddsen ää är uppe i 1,95. Min spelare är chanslös. Inget konstigt om det händer ibland. Men är alltså såhär mest hela tiden. Kan ingen förklara vad det är som händer, mer än att dom är synsk? De kan inte vara så fruktansvärt mycket bättre än alla andra på odds.

Ärligt!? Manipulerar dom inte marknaden? Ingen som sitter på info om detta?

Står inte ut!!
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 10:15   #17
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Hade man fått spela på pinnacle hade jag tagit motoddsen nu. För det är alldeles för uppenbart vid det här laget att kambis odds när de står kvar faktiskt är underodds.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 10:19   #18
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

patte

PS. Dom kambi-sajter jag blivit kraftigt limiterad hos är framförallt 888sport, Paf och 32red sport (som inte längre finns i Sverige). Annars har övriga Kambi-sajter varit snälla mot mig eftersom jag spelat mest Livespel och förlorat. Det gäller Unibet, ATG, LeoVegas, William Hill (fd Redbet) och Mr Green.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 10:23.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 10:27   #19
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Hade man fått spela på pinnacle hade jag tagit motoddsen nu. För det är alldeles för uppenbart vid det här laget att kambis odds när de står kvar faktiskt är underodds.
Håller med dig 100%.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 10:32   #20
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Patte

Den enda strategi som funkat för mig är att om Unibet/Kambi har 2.05-2.10 och du har 1.90 eller 1.95 någon annanstans. Ta spelet (hur dumt det än känns) till 1.90-1.95 och jag lovar att du har "en vettig chans" long run. Problemet är att man måste köra denna strategi "long run" och ta bort sina "egna idéer" så denna strategi kan vara svår att genomföra "i praktiken". (speciellt i motgång när ens egna idéer vill styra för mycket)

Lycka till

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 10:43.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 10:49   #21
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
Patte

Den enda strategi som funkat för mig är att om Unibet/Kambi har 2.05-2.10 och du har 1.90 eller 1.95 någon annanstans. Ta spelet (hur dumt det än känns) till 1.90-1.95 och jag lovar att du har "en vettig chans" long run. Problemet är att man måste köra denna strategi "long run" och ta bort sina "egna idéer" så denna strategi kan vara svår att genomföra "i praktiken". (speciellt i motgång när ens egna idéer vill styra för mycket)

Lycka till
ja, känns sjukt, men det torde fungera. Problemet är väl att det oftast är pinnacle som sitter med de oddsen, eller?

Men förklara varför kambi trots allt limmar och att många säger att det är lätt att vinna mot dom. Jag blir grymt förvirrad av det här.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 11:10   #22
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Patte

Det som pepsi-maxi skrev gick in genom ena örat och ut genom det andra...

Jag har analyserat och jämfört odds sedan slutet på 1990-talet, dvs sedan online-bettingen startade. Försöker hela tiden lista ut var värdet finns, precis som du gör.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 11:12.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 11:49   #23
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
Patte

Det som pepsi-maxi skrev gick in genom ena örat och ut genom det andra...

Jag har analyserat och jämfört odds sedan slutet på 1990-talet, dvs sedan online-bettingen startade. Försöker hela tiden lista ut var värdet finns, precis som du gör.
mmm och nu tror jag värdet ligger i vad du säger faktiskt.

Bara undrar varför det inte är fler som klagar på att det är svårt mot Kambi.

Finns en som kallar sig Oddsarn på Flashback, ska tydligen vara en gammal oddsättare, och det verkar som han verkligen är det också. Han har en speldagbok där. Kolla gärna.

Han säger också att det är lätt att vinna på Kambi.

Men av egen erfarenhet måste jag ju tro på dig.

Läser du med örat förresten?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 13:04   #24
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Patte

Aningen trött efter en tuff MLB-natt, skriver lite slarvigt av den anledningen.

Kikade lite på Oddsarn och han/hon är möjligen en bra tipsters men den bästa tipsaren tror jag som sagt är Kambi själva. Kambi tillhandahåller ju många traders som samarbetar med olika spelmarknader vilket givetvis är guld värt jäntemot oss spelare som sitter och försöker "klura ut saker själva" vilket kanske inte alltid är rätt lösning.... Får Kambi problem med en marknad så diskuterar dom säkert fram om det är läge att ligga kvar med oddsen, sänka oddsen eller t.o.m höja oddsen. Det är just när dom höjer oddsen istället för att sänka oddsen som övriga marknaden (pinnacles/asiaternas marknad) som gör det hela väldigt intressant. Kambi vill då få in spel på den marknaden och tar själva en stor värdesatning så du tar ju helt enkelt rygg på dem. Sedan har jag även noterat att SBTechs traders försöker höja en del odds så att dom kommer upp i 1-2% surebets men SBTechs höjningar är inte lika skarpa som dom Kambi gör *är min erfarenhet. Man måste dock vara vaksam att det kan ske förändringar, exempelvis kan det ju vara så att en som varit trader hos bet365 kan byta till Kambi och vise versa. Vilket inte är så lätt att veta...Men just för tillfället känns Kambis traders som "mest sharp", vilket alltså kan ändras med tiden.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 13:52.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 13:41   #25
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Patte som svar på din fråga

Du har rätt att Pinnacle ofta sitter på högsta oddsen jäntemot Kambi men SBTech och bet365 följer ofta Pinnacle-marknaden och kan erbjuda likvärdiga odds dock aningen lägre än Pinnacle. Har du 2.10 hos pinnacle och 2.08 hos bet365 så spelar det inte så stor roll *enligt mig om Kambi har runt 1.90 på motsatt. Borde vara bra värde kvar.

Lycka till

Senast redigerad av progambler345 den 2019-09-27 klockan 14:32.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 13:46   #26
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patte Visa inlägg
Låter ju helt sjukt. Är det massvis med spel och alla har slutat med push, ja, då är det något övernaturligt ju.

En tennismatch avslutades precis. Jag sitter med odds 2,05. Högsta odds på mitt spel vid stängning är 1,95 som finns på pinnacle. Motoddsen ää är uppe i 1,95. Min spelare är chanslös. Inget konstigt om det händer ibland. Men är alltså såhär mest hela tiden. Kan ingen förklara vad det är som händer, mer än att dom är synsk? De kan inte vara så fruktansvärt mycket bättre än alla andra på odds.

Ärligt!? Manipulerar dom inte marknaden? Ingen som sitter på info om detta?

Står inte ut!!
Då stängde alltså Pinnacle på 1,95-1,95. Du måste ha med bägge odds för att veta återbetalningen för att kunna bedöma om det är spelvärt enligt Pinnacle modell. I detta fall är det 97,5 %.

Du spelade till 2,05. Då får du dela det med Pinnacles stängningsodds x skatten.
2,05/1,95*0,975= 1,0225

Inget supervärde, men dock ett värde som ska spelas. Låt nu säga att Pinnacle hade 95 % i återbetalning i stället och stängde på jämna odds 1,90-1,90.

2,05/1,90*0,95= 1,0225

Trots att Pinnacle stängde 15 punkter lägre är än vad du spelade är inte spelet mer värt för det.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 14:11   #27
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

När vi ändå är inne på ämnet oddsräkning!!!

Jag kan nämna att BOOKMAKERS 2U erbjuder Fria surebets dock bara för fotboll. Sedan rangordnas bookmakers i Sverige med svensk licens och deras recensioner är informativa.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 16:42   #28
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
Patte

Aningen trött efter en tuff MLB-natt, skriver lite slarvigt av den anledningen.

Kikade lite på Oddsarn och han/hon är möjligen en bra tipsters men den bästa tipsaren tror jag som sagt är Kambi själva. Kambi tillhandahåller ju många traders som samarbetar med olika spelmarknader vilket givetvis är guld värt jäntemot oss spelare som sitter och försöker "klura ut saker själva" vilket kanske inte alltid är rätt lösning.... Får Kambi problem med en marknad så diskuterar dom säkert fram om det är läge att ligga kvar med oddsen, sänka oddsen eller t.o.m höja oddsen. Det är just när dom höjer oddsen istället för att sänka oddsen som övriga marknaden (pinnacles/asiaternas marknad) som gör det hela väldigt intressant. Kambi vill då få in spel på den marknaden och tar själva en stor värdesatning så du tar ju helt enkelt rygg på dem. Sedan har jag även noterat att SBTechs traders försöker höja en del odds så att dom kommer upp i 1-2% surebets men SBTechs höjningar är inte lika skarpa som dom Kambi gör *är min erfarenhet. Man måste dock vara vaksam att det kan ske förändringar, exempelvis kan det ju vara så att en som varit trader hos bet365 kan byta till Kambi och vise versa. Vilket inte är så lätt att veta...Men just för tillfället känns Kambis traders som "mest sharp", vilket alltså kan ändras med tiden.
Tack!

Vore fint när man visste att det är någon annat bolag som blir sharp. Kan kosta mycket innan man märker att det här håller fan inte.

Spelade lite på sbobet för inte så länge sedan. Har du någon kolla om det fungerar bra med uttag och så från dom? Det här med skatten. Har staten koll på det alltså?

Kambi är ju stora. Klart de har sett till och få bra lönsamhet.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 16:44   #29
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
Håller med dig 100%.
Kan man spela på pinnacle på nå vis?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 16:45   #30
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av progambler345 Visa inlägg
När vi ändå är inne på ämnet oddsräkning!!!

Jag kan nämna att BOOKMAKERS 2U erbjuder Fria surebets dock bara för fotboll. Sedan rangordnas bookmakers i Sverige med svensk licens och deras recensioner är informativa.
Får man veta vilka som är sämst/bäst på odds också?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td