Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-12-13, 19:00   #1
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Pinnacle proklamerar själva att deras odds ligger rätt


Varför gör dom det? De talar på sin sida om att andra bolags odds ofta ligger snett och deras odds visar den riktiga sannolikheten.

Vem vill spela på ett bolag som ligger rätt i sina odds liksom?
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-13, 20:10   #2
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Förmodligen för att vara transparenta och att det redan är rätt uppenbart. De tillåter ju världens skarpaste hjärnor att spela där, och rör oddsen därefter. Så då blir det helt enkelt perfekta odds.

Däremot bra för en hobbyspelare eftersom det är små marginaler på oddsen.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-14, 00:17   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
Förmodligen för att vara transparenta och att det redan är rätt uppenbart. De tillåter ju världens skarpaste hjärnor att spela där, och rör oddsen därefter. Så då blir det helt enkelt perfekta odds.

Däremot bra för en hobbyspelare eftersom det är små marginaler på oddsen.
De gör till och med reklam om att man ska använda deras odds och spela hos andra bolag som ligger snett. Visst, rätt uppenbart, men ändå. Lite skumt.

Borde vara bra för världens skarpaste hjärnor också. Vore de inte de skarpaste hjärnorna skulle dom ju inte spela där om dom förlorade.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-15, 00:21   #4
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Pinnacle har inte svensk licens och godtar inte heller svenska spelare så jag orkar inte bry mig om dom längre...

Sedan är dom rätt fega när det gäller oddssättning på europeisk fotboll. Oddsen kommer ofta ut långt efter att bet365, kambi, sbtech lagt ut sina odds. Har noterat många gånger att dom ofta är ute och "cyklar". Med andra ord är dom inte direkt skarpa i min bok. Ibland har dom dock rätt..

Senast redigerad av progambler345 den 2019-12-15 klockan 00:23.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-15, 13:03   #5
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Är det inte i första hand Pinnacles stängningsodds som ligger rätt efter att marknaden fått säga sitt? Deras startodds kan ju många gånger vara snett ute och då tror jag ändå precis som progambler345 att de många gånger sneglar på andra bookmakers innan de lägger upp sina odds.

Senast redigerad av Sonny den 2019-12-15 klockan 13:04.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-17, 09:29   #6
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Visa inlägg
Är det inte i första hand Pinnacles stängningsodds som ligger rätt efter att marknaden fått säga sitt? Deras startodds kan ju många gånger vara snett ute och då tror jag ändå precis som progambler345 att de många gånger sneglar på andra bookmakers innan de lägger upp sina odds.
Ger dig 100% rätt att du fattade vidden av att det är startoddsen man kan hitta dom bästa godisarna.

EDIT. Låt oss analysera att Pinnacle totalen går från 199 poäng ned till 194 poäng i en NBA basketmatch (analyseras bäst hos SBR odds gamla sajt eller hos oddsportal). Lyckas man knycka Under 199 så ligger man nog rätt bra till. Skulle tippa på minst 65-70% chans att spelet sitter. Är ios inget nytt jag kommer med...Bara ett exempel jag tog.

Beror nog också på vilken sport det handlar om. För Tennis har Pinnacle/Exchangemarknader skarpa stängningsodds när jag senast analyserade detta så dom kan man nog följa med lite vinst. Återigen så har man bäst chans på startoddsen (om dom är fel vill säga) Pinnacle/Exchangemarknader stängningsodds kan också vara rätt ute på spread/totaler i amerikanska sporterna baseball, basketball vid "vissa steam". Speciellt understeamen kan vara bra att följa. (åtminstone brukar man få bra starter...)Tycker dock fortfarande att Kambi har vassast oddssättare även på stängningsoddsen (speciellt när det är mycket spel på matcherna, dvs dom stora matcherna). Dock är det fullt möjligt att jag har fel om detta påstående.

Senast redigerad av progambler345 den 2019-12-17 klockan 10:11.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 10:47   #7
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Pinnacle har fått svensk spellicens. När är det fritt fram att börja spela, redan nu eller måste man vänta på något? Någon som vet till 100%?
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-12-22, 13:58   #8
kny
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 6
Sharp$: 1884
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym Visa inlägg
Pinnacle har fått svensk spellicens. När är det fritt fram att börja spela, redan nu eller måste man vänta på något? Någon som vet till 100%?
Eftersom Pinnacle står med i listan över bolag med svensk spellicens på spelinspektionens hemsida torde det vara fritt fram - sålänge man använder de domäner pinnacle registrerat hos spelinspektionen. Den enda domänen som funkar för mig är pinnacle.se.

Jag har försökt registrera mig, men kommer bara till steg 3, kan inte välja valuta och därför inte gå vidare i processen. Antar att allt lär funka inom ett par dagar, annars får man kontakta pinnacle.

Sist men inte minst - FAN VAD GÖTT med svensk spellicens för pinnen - inte en dag för tidigt! God jul på er alla sharps därute i stugorna!
kny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td