![]() |
Ladbrokes tillåter en att öppna fler konton sålänge konto 2 är i en annan valuta än konto 1 samt konto2 har en annan insättningsmetod än konto1.
Varje konto påbörjas då från scratch med nya limits samt har egna användarnamn. Dock får ni inte ta del utav någon eventuell bonus, gör ni det bryter ni mot villkoren. Detta med flera konton på samma bolag är vad jag vet enbart Ladbrokes som tillåter. |
Citat:
|
Citat:
Ovanstående gäller inte om bolagen tar ut en ytterliggare växlingsavgift, såsom vissa bolag gör. Jag kör dock mitt MB i euro. Vid behov kan du även om du är VIP (minns ej om det är krav) hos mb öppna fler konton där i olika valutor. Annars kan du även använda neteller. |
Citat:
|
Citat:
Jo MB tar växlingsavgift på 1,65% eller vad det nu låg på. Som VIP kund borde du dock ha en lägre växlingsavgift ifall du nu åker på den. Hursomhelst får man isåfall räkna in det när man gör överföringen. Räcker med ett utstickande odds och du kan redan ha tjänat in den avgiften via det oddset du fick där. |
:rant:
Citat:
|
Limitering
Ni som har erfarenhet av limitering får gärna svara på följande frågor.
När limiterar bolagen din insats? Vilka summor pratar vi om när det gäller limitering? 500kr? 10k? 50k? (per bet) någon som har erfarenhet från följande sidor? BWIN UNIBET NORDICBET EXPEKT BETWAY BETSSON LADBROKES (Mitt maxbet på singelspel samt Ö/U är på 4500 och mindre) Bet365 (mitt maxbet på Hockeyspel 8800 och mindre. fotboll 10000 och mindre.) Jag kan även tillägga att jag inte varit i närheten att satsa dessa summor. som mest ligger mina bet på 1k (SEK). Jag är tacksam för svar och så mycket information som möjligt angående just limitering! Trevlig Kväll, M |
Citat:
|
Jag har inte märkt av några limiteringar på bet365 eller ladbrokes ännu men Expekt, Betway, gamebookers/partybets, Bwin, betsson, betclic och 188bet är riktigt kört..
Har minst dubbla konton på alla bolag.. |
Haft två bra månader men nu börjar Expekt bara släppa igen en liten del av alla mina bet direkt men därefter går allt igen.
Nyss la jag ett spel på NHL med ö2.5 på bägge bortalagen, fick igenom 128 kr till oddset 3.57 innan resterade 1.272 kr gick igenom. Kommer de börja limitera mig? Ungefär vart andra, tredje spel "granskas" men hittils har alla släppts igenom |
Citat:
|
Citat:
|
Finns det nån som får igenom 1400 till 3.57 hos Expekt utan (parentes) och granskning? :)
|
Vi är inte alla lika vinnande som du herr Wagner hos alla bolag:)
Förstår att det måste vara jobbigt att behöva bedriva sitt spelande genom att lägga dom på SvS fast skitaskoj att det kommit fram lite tips från dig efter alla år. Ska följa ditt spreadsheet med glädje.. ps, tror jag ska logga in på SO och läsa några gamla trevliga nostalgi trådar till morgonkaffet.. god jul |
Nivån för granskning hos expekt är såklart olika från sport till sport.
För mig ligger de på NHL @ 550 euro ca, Svensk bandy @ 40 euro, Hästar h2h @ 12euro Så helt klart följer de risk/omsättningsmodellen. Däremot godkänns de nästan alltid. Det är endast när de är marknadshögst/utstickande som de ibland inte kan godkännas. Men de komiska är att om de sticker ut med ett odds och dessutom godkänner den så har det nästan alltid slutat med förlust för mig. |
Citat:
|
Citat:
Skönt att slippa dessa ilandsproblem där man inte får igenom sitt bet, fast det fanns en tid - NÄR man spelade på Expekt och inte fick igenom ett öre på deras tennis matcher så visst har man blivit "drabbad" också. Känns dock som ett lösligt problem, det trista är ju att "Wagners anekdoter" inte förgyller tillvaron så ofta längre - intressant läsning och många ggr en nostalgitripp. |
Tänkte kolla med er om ni har någon erfarenhet om det är farligt att regga konton på te x föräldrarna? Att det blir ganska obv att det inte är dom som spelar och att man dessutom kör alla konton på samma ip... Så min fråga är om spelbologen har rätt att frysa konton och ta pengarna?
|
Citat:
|
Citat:
|
Jo klart att det låter lurigt .. pratar du om vetenskap eller vad du tror ? Jag antar att det finns enhel del här inne som dubblar konton på siterna...
|
Sålänge ni inte horar bonusar när ni skapar fler konton kan ni simma lugnt. Man får inneha fler konton inom samma familj. Dock är det endast 1 bonuserbjudande som gäller PER HUSHÅLL.
|
Citat:
|
Citat:
|
Har en liten fråga kring limiteringar. Jag har nu för första gången åkt på det (Betclic) då jag till min förvåning plötsligt bara kunde spela för några kronor. Insatserna är rätt små för egen del därav min förvåning.
Hur som helst till frågan, hur länge är man limiterad? Känns ju onekligen meningslöst att ens ha kvar pengar på kontot om jag inte kan använda mer än några kronor per spel eller släpper bolagen på limiteringar efter hand? |
Citat:
|
En liten sidofråga. Vilka marknader ligger Betclic ibland högt på? Känns som om de har värdelösa odds på allt.
|
Citat:
Värdelöst bolag. Jag spelade hos dom precis när de startade upp och hade väl 1 person endast som jobbade i supporten. |
De flesta casual lirarna drabbas inte så hårt av limiteringar kan jag tänka, men hur gör proffsen som ska leva på sin betting? Känns helt omöjligt att i längden kunna försörja sig om man ska lägga en massa tid på att fixa dubbla konton och hålla på och dribbla med bolagen. Är ju nu snack om att fixa licenser för vissa bolag som ska få verka i Sverige och blocka övriga, vad tror ni det får för effekter?
Om tex betfair blir blockat känns det som proffsen får gå till arbetsförmedlingen för kan väl inte gå att överleva med en massa limitar hängandes över en? För egen del hoppas jag verkligen att betfair fixar en licens om det blir aktuellt för enligt mig är dom helt överlägsna. |
Alltså, när det pratas limiteringar...hur höga insatser måste man hålla sig till för att bli limiterad? Snackar vi 1000 kr/bet? 5000 kr/bet? När börjar bolagen grisa sig?
|
Citat:
|
Citat:
|
det beror helt på vad du spelar på för odds.
Spelar du en uppenbart felsatt lina tex räcker det med ett par hundringar för att du ska få stora stämpeln på kontot. |
Citat:
10-300 > pissbokies som bl a Stanjames, 500-1000 > willhill, betsson, sportingbet 1000-2000> bwin, unibet det är lite av min känsla. sen finns det ju bookies där du enbart kan spela säg kanske 500:- på ett spel, sen sänkts oddset och åter 500:- kan spelas på samma spel. t ex Pinnacle, Sbobet... så alla fungerar olika. har säkert glömt några bolag, men i stora drag... Man lär sig med tiden hur de olika bookisarna är. |
Citat:
Vann 500 på en poker turnering som jag tänkte leka med lite. Inom en månad var jag dock limiterad till några tior efter att bettat ett 20-tal 50-100 bets som jag inte ens plussat på under den perioden. :D Handlar nog mer om att oddsen man spelat i många fall bara är för bra helt enkelt, att de slutar ovan stängnings odds. De har säkert mjukvaror som flaggar konton oberoende insatser. Vinner man med små bets stabilt är man ju ännu sämre kund med större insatser så varför skulle dom vilja ha kvar en? Latmaskarna lägger sedan all skuld på kunden "som spelar surebets" då faktum är att bra spel där man snappat upp info ofta är ena sidan i surebets fast man inte alls surebettar. Istället kunde dom ju skaffa en oddssättare som inte bara sörplar kaffe, kanske han kunde korrigera lite odds också som seriösa bookies gör. Det gäller många andra bolag också men Betsafe är de värsta exemplet jag varit med om Dessa småbookies är ändå ok att gå genom då de har mest felsatta odds och boostar kassan mest. Ta det som det är, spela(med bonus) så länge man får, skaffa nytt konto om man har möjligheter eller bara dra vidare. Spelar men med EV+ hamnar man sakta men säkert ändå mot dom stora bookisarna med högre limits. Dom har dock betydligt färre felsatta odds och justerar dessa blixtsnabbt när nåt händer, inte alls lika lätt att vinna där så varför skynda. |
Citat:
|
Tror ni att svenska staten kommer accepera att ett företag med en eventuell kommande licens i Sverige får sätta limit på vissa kunder?
|
Citat:
Personligen tror jag att det blir som i England. Du kan vara limiterad hos bolagen online men går du till butiken så har alla samma limit oavsett. |
Citat:
|
Citat:
|