Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-12, 07:39   #1
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Limitad (limmad) på svenska spel?


Limitar svenska spel individuella personer? Jag noterar att jag endast kunde spela för 200 kr på e-sport nu i morse, vilket är mycket lägre än vad jag kunde spela för igår.


Jag trodde inte SS höll på med sånt? Någon med erfarenhet?
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-13, 14:27   #2
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 3
Sharp$: 81
Standard

Stämmer absolut inte. Svenska Spel limiterar inte spelare i den meningen 200kr. Har aldrig sett eller hört det och har spelat över 10 000 spel där minst.

Däremot finns det något som kallas flaggning, extra delays, maxlimit spelobjekt, maxlimit dagggräns.

Flaggning är där ditt konto har en speciell funktion eller värde där ett odds droppas mer eller snabbare när insats från dig kommer. Sett flera exempel på twitter av flera där man filmat också. De lägger 500kr och oddsen stendyker när man egentligen ska få spela 5000kr Alltså måste man lägga 500kr 10 gånger och det råkar också ta längst tid av alla spelsidor att lägga 10 raka spel.

Här kan Svenska Spel lägga dit en till sak utom just flaggning och skapa delay som skyddar mot syndikat/tipsters och där man sett filmer där ena får in alla sina 10st 500kr med kort tids delay medans den med flaggat konto får spela på samma sätt men så fort 500kr läggs så laddas tiden kanske x5 så länge som att du spelar live och oftast dyker oddsen innan du hinner ladda in det du vill.

Och sen kan vi gå in på en tredje sak och det är att man även har en maxgräns för vad en spelare får spela på en dag som är runt 27-30k tror jag på oddset även om man kör hela tiden nya matcher.

Svenska Spel har även en väldigt sänkt maxgräns på spelobjekt som det heter vilket gör att du ibland kan få upp maxgröns har nått på spelobjektet fast inte du fått en krona på det. Det är ofta när ingen jobbar på trading där och kan frysa oddsen efter en tipster gått ut med ett spel.

Så Svenska Spel är Fort Knox med lite fin fasad bara,
JagKanEUBookies är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 19:32   #3
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleRovaniemi Visa inlägg
Limitar svenska spel individuella personer? Jag noterar att jag endast kunde spela för 200 kr på e-sport nu i morse, vilket är mycket lägre än vad jag kunde spela för igår.


Jag trodde inte SS höll på med sånt? Någon med erfarenhet?
Liknande hände mig, kunde igår inte spela en SPÄNN på en esport match i singel. När jag trolla in den i dubblar gick det totalt 1000:-

Jag har spelat en del på E-sport senaste dagarna och det har varit väldigt låga limits på många matcher.

Dessutom blev jag i en match nekad att spela, spel på matchen stängdes och oddset droppade från 2.5 (marknaden låg på 2.25 ISH) till 1,95
helt plötsligt blir jag tvungen att gå in på andra sidan eftersom det vart sjukt överodds.

Senast redigerad av DonYolo den 2020-04-14 klockan 19:38.
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-14, 21:49   #4
 
Reg.datum: apr 2019
Inlägg: 42
Sharp$: 185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JagKanEUBookies Visa inlägg
Stämmer absolut inte. Svenska Spel limiterar inte spelare i den meningen 200kr. Har aldrig sett eller hört det och har spelat över 10 000 spel där minst.

Däremot finns det något som kallas flaggning, extra delays, maxlimit spelobjekt, maxlimit dagggräns.

Flaggning är där ditt konto har en speciell funktion eller värde där ett odds droppas mer eller snabbare när insats från dig kommer. Sett flera exempel på twitter av flera där man filmat också. De lägger 500kr och oddsen stendyker när man egentligen ska få spela 5000kr Alltså måste man lägga 500kr 10 gånger och det råkar också ta längst tid av alla spelsidor att lägga 10 raka spel.

Här kan Svenska Spel lägga dit en till sak utom just flaggning och skapa delay som skyddar mot syndikat/tipsters och där man sett filmer där ena får in alla sina 10st 500kr med kort tids delay medans den med flaggat konto får spela på samma sätt men så fort 500kr läggs så laddas tiden kanske x5 så länge som att du spelar live och oftast dyker oddsen innan du hinner ladda in det du vill.

Och sen kan vi gå in på en tredje sak och det är att man även har en maxgräns för vad en spelare får spela på en dag som är runt 27-30k tror jag på oddset även om man kör hela tiden nya matcher.

Svenska Spel har även en väldigt sänkt maxgräns på spelobjekt som det heter vilket gör att du ibland kan få upp maxgröns har nått på spelobjektet fast inte du fått en krona på det. Det är ofta när ingen jobbar på trading där och kan frysa oddsen efter en tipster gått ut med ett spel.

Så Svenska Spel är Fort Knox med lite fin fasad bara,
Ok tack, bra sammanfattning. Jag noterar att oddsen pausas ofta när jag lägger ett bet nu för tiden.
KalleRovaniemi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-18, 16:22   #5
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 232
Sharp$: 533
Standard

SVS limmar folk precis som övriga sajter, dock kör dom inte med "ren" limning utan kör super delay och andra fulmetoder.
Mcdonkey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 14:55   #6
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Skitbolag , man får max satsa 10 000 kr per dag live.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td