Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-06-09, 16:40   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Måste jag skatta hos SBobet


Vet att sport market är skatt men kunde inte hitta correct score market

Pinnen är ingen skatt så där lägger jag in en rulle när dom ändrat mina gränser som tar 72 timmar

SpreadEX förmodar jag ska skattas

Och SBobet är jag osäker - ligger på någon ö eller nåt

Hjälp tack med lite klarhet
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-06-09, 19:35   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 324
Sharp$: 1506
Standard

Sbobet har en Fillipinsk licens vilket per automatik gör att du måste skatta.
Saknar licens i Sverige.
Hade konto för några år sedan men alltför mycket strul för att det ska vara värt att köra via dom.
Vill du absolut köra via dom så rekommenderar jag starkt att du går via någon
någon agent typ sportmarket
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-06-09, 19:36   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 324
Sharp$: 1506
Standard

Tillägg. De har även en licens som är utfärdad av myndigheterna på Isle of Man vilket inte förändrar det jag har skrivit ovan.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-06-10, 06:09   #4
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

- Tack - Kisumu - det har verkligen varit ett utvecklande år för mig och vill dela med mig eftersom vi har haft lite kommunikation tidigare

Lärdomar

- Investera i det som fungerar med beprövat underlag och planera och utför, så börja jag tjäna pengar på trading och inte tvärtom att utforska och testa som man kan göra som hobby vid sidan om efter man har inkomst källa - så det blev bakvänt för mig i början
Det svåra och utmaningen är att hitta rätt i den djungel av skräp som finns på nätet

- Har utöver min trading portfölj två Set & Forget med lite över 400 placerade vardera med en stadig ROI och Strike Ratio - båda var med som Lay men gjorde om dom med lite simulationer och trixande och efterforskande till backing bets med samma eller snarlika utfall - gäller att vara smart - så kan jag använde lite annat utöver Spelbörserna såsom Pinnen, men velat hitta fler alternativ.

Kort beskrivning Lay O3.5 med oddsen 3.5 eller lägre med ett utarbetat kvalificeringsfilter som urvalprocess som fungerat med 400+
Så när jag nåt 1000 kan man göre en mer kvaliferad bedömning av utfall.

Så gorde jag och öka utdelningen med oddsen cirka 30+% genom att lägga 80% på Under 2.5 mål marknad och 10% vardera på score lines 1-2 och 2-1.
Och vart 20e eller vart 30e utfall en resultat med 0-3 eller 3-0 i snitt eller avg.
Och statistiskt så är 1-2 och 2-1 mycker överrepresenterat, beprövat och bevisat.

Så iställe för att fölora 250 kr så förloarar jag 100
Och istället för göra 95 kr vinst så gör jag 150+ kr i vinst med avg odds 2,76
Men med vissa utfall en scratch trade med +10 eller 20 kr med 1-2 el. 2-1
Överlag så fungerar detta hos vanliga spelbolag med correct score och mål marknad.

Gjort en liknande variant med baklänges för Lay U1.5 som också är beprövad med 400+ lagda, så allt på top.

Så väntar till den 12e och sätter in pengar på Pinnen för min gränser ändras då.
Kör båda Set & Forget hos Betfair och Pinnen.
Och vill mjölka och diversifiera risktagande genom att sprida och inte lägga alla ägg i samma korg.

Därför övervägde jag SBOBET eftersom dom tillåter vinnande spelare, men efter läst ditt inlägg blir det nog via broker - had konto hos asien connect och finns säkert ett flertal jag kan använda där.

Öppna konto hos Sport Market och ska fråga supporten om dom har correct score - hitta inte den ...
Vill hitta så många skatter fira alternativ som möjligt och sedan skatta på resten.
För med en EDGE så har jag inget emot att mjölka så mycket jag kan.
Har en årinkomst som bankrulle.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-06-10, 08:29   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 324
Sharp$: 1506
Standard

Intressant med 2.5 och 3.5 marknaden. Predictology har ett urval på 2.800 matcher där deras modell (HW eller AW) har mer än 60% chans att vinna.
Deras slutsats var att om man kör helt blint så är det en vinstgivande strategi att lay o 2.5 och även lay 3.5.
Man kan förvänta sig att sådana matcher skulle vara målrika men faktum är att 2.5 bokningen ger en roi på 5.56% och 3.5 bokningen ger en roi på 8.38% .
Winrate ca 64%.
Odds runt 1.6 på HW eller AW och sedan boka 2.5 eller 3.5 är en strategi som man kan utgå ifrån.
Sedan får man göra en selektering på vilka ligor man kör på för att optimera det hela.
Själv skyr jag norska elitserien te x, så fort norrmän är inblandade så förlorar jag pengar. Kommer alltid fel där oavsett vilken strategi man väljer.
Obs inför stundande EM i fotboll kan man inte använda ovan strategi, gäller endast beprövade ligor. Har sett olika simuleringar av stundande fotbollsfest och allt tyder på att målsnittet kommer att vara det högsta någonsin.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-06-11, 08:38   #6
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kisumu - statistiken och frånvaron av eller ovanligheten med 0-3 och 3-0 är en GLITCH som man kan undvara.
Delar med mig av en annan variant som jag körde med GPT Chat för att få hjälp med uppskattningen för Set & Forget - Laying Under 1.5 Goals Market - 400 lagda och 72.5 Strike Ratio - Gorde om upplägget liknande det ovan för O3.5 och fick en ROI på 4 - inte så pjåkigt och då kan jag köra den hos Pinnen och backa 1-1, 1-2, 2-1, 2-0, 0-2, samt Över 3,5 med en DUTCH av samtliga.

Det intressanta här är att förslustsviten blir lite lägre en om du kör en Lay och vinsten % är ungefär densamma mellan 47 till 50 kr per 100 lapp, så två vinter per förlust.
Och just detta att kunna skapa och ändra existerande fungerande Lay alternativ till det motsatta och använda vanliga bookies känns toppen och att man kan få hjälp med ungefärliga uppskattningar av GPT Chat.

Sparar tid jämfört att köra in alla 400 manuellt i simulations program.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-06-23, 04:46   #7
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 716
Sharp$: 2728


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kisumu, jag öppna konto hos Sport Market och fört över pengar.
Filtret reflekterar inte en uppenbar uppskattning av Under 2.5 utan tvärtom, fast marknaden levererar inte upp till förväntan, samt den smarta lösningen att kombinera dom två vanligaste förekommande correct score resultaten med Under 2,5

Så här ser mitt Spreadsheet ut idag, men har 400+ från annat proffs.
En liten, men mycket fin utveckling hittils.
Och nuvarande avg odds 2.79 (inte så pjåkigt).


Senast redigerad av Sputnik2012 den 2024-06-23 klockan 04:50.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td