Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-05-13, 12:29   #1
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Användarvänligheten på spelbolagen


Hej!

Hur upplever ni spelbolagens hemsidor i användarvänlighet, överskådlighet och design och dylikt?

Alla åsikter uppskattas, så rosa och risa.

Exempelvis kan jag uppskatta att på Svenskaspel, så kan man kryssa i massor av spel utan att de försvinner om man nu får för sig att inte lägga spelet direkt.
Däremot så ogillar jag att det ska vara så omständligt. Till exempel om man bara ska kolla på dagens spel(lången) så blandar de alla spelen oavsett sport, sen när man kanske väljer fotboll så delas de upp efter liga och dylikt, istället för blanda allt i en gryta som innan. En petitess möjligtvis men störigt är det. Positivt att man kan livspela parlays. Negativt är dock deras skitodds. Finns säker mycket mer att poängtera och kommentera, men det var lite därifrån.

Har ett Expektkonto också. Upplever den som mycket användarvänlig och överskådlig. Man kan spara ett urval av sina favoritsporter/spel som man kan snabbklicka på. De har spel som liknar Stryck- och Europatipset samt bomben, kostar mindre men samtidigt mindre vinst. Det mindre roliga med sidan är deras Livespel och att man kan bli utloggad efter en kort stund och ibland lite mer frekvent, trots att man nyss loggat in, bugg, något som jag klagat på hos dem flera ggr.

Har ett konto hos Betclic också men har inte riktigt bekantat mig med sidan. Bara utnyttjat ett riskfritt spel därifrån som jag gick med vinst, annars inte så mycket mer.


Er tur.
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 12:30   #2
 
dillehals avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 273
Sharp$: 1433
Standard

en sökfunktion på Pinnacle och jag skulle inte behöva något annat
dillehal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 13:20   #3
 
Persas avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 474
Sharp$: 3963

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Expekt
Snygg och snabb sida, dock väldigt buggig. Om man inte är inloggad, går det ej att navigera i menyn under sportdelen. Det går att expandera och så, men så fort man klickar vidare så händer inget. Kräver att man är inloggad för att det ska funka. Det som är bra är att man kan skräddarsy egna filter. Jag saknar filter-delen när man väl har expanderat ett spelobjekt. Sidan har även väldigt kort inloggningssession vilket gör att man loggas ut bara efter ett par minuters inaktivitet.

Unibet
Något långsam sida, dock fungerar det mesta felfritt. Bra filterfunktioner som även finns kvar även när man expanderat ett spelobjekt. Helt klart min favoritsida av alla bookies.

Bet365
Snabb men navigeringen är inte användarvänlig. Webbläsarens bakåtknapp är inte anpassad för sidan. Det flesta spelobjekt är minimerade som standard vilket gör att man måste klicka ett par extra klick varje gång.

Bwin
Riktigt rörig sida med usel design.

Senast redigerad av Persa den 2011-05-13 klockan 13:28. Anledning: Lite mer info
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 13:24   #4
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dillehal Visa inlägg
en sökfunktion på Pinnacle och jag skulle inte behöva något annat
Word!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 13:30   #5
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Alla sidor som har en sökfunktion ligger för min del före resten. Of the top of my head: Betsafe, Expekt, Betclic, Betsson, Unibet och Nordicbet. Willhill och Bet24 har sökfunktion med, men kan uppleva den som något trasig hos båda. Vissa sidor (tex Betsson) måste man tyvärr skriva i utländska bokstäver rätt för att sökningen ska funka vilket är ett minus.

Ladbrokes och Skybet är nog de jag gillar minst navigeringsmässigt. På Ladbrokes kan det vara helt omöjligt att komma till rätt marknad ibland, och om man ska spela på två olika matcher i samma liga eller till och med två olika marknader på samma match så måste man oftast ändå börja om helt från menyn för att kunna gå vidare efter det första valet.

Så, det var dagens i-landsproblemswhine
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 14:33   #6
 
Ljepojes avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 102
Sharp$: 175

BetRush
Stats: 46 - 26 - 8
ROI: 102.61%
Vinstprocent: 64.00%

Standard

Bet365 & Expekt =)
__________________
RADIO P3 :: " Lättast att spela bort pengar hos Svenska Spel "
Ljepoje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 14:54   #7
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pinnacle ar enkel och kraver inte for mycket minne av datorn. Visst, sokfunktion kanske vore nagot men jag lar inte anvant den mycket anda.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-13, 21:43   #8
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Alla med flash värdelösa överlag. Alla utan flash helt okej överlag.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-14, 00:44   #9
 
GianniAgnellis avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: allt är relativt
Inlägg: 149
Sharp$: 565

italia
Stats: 45 - 46 - 8
ROI: 110.30%
Vinstprocent: 49.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Qirren Visa inlägg
Alla med flash värdelösa överlag. Alla utan flash helt okej överlag.
this

Sen sökfuntion som några nämnde.. och att vissa bolag, så som betsafe, inte sparar ett markerat spel från det att man har varit utloggad till att man loggar in
__________________
gentile i chatten

"Le Bron James ska möta sitt gamla lag ifrån new york på madison square guarden. Men eftersom du inte är särskillt insatt i basketen så ska jag förklara.." - TheDarkKnight
GianniAgnelli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-05-14, 01:27   #10
 
Xamdams avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 115
Sharp$: 6
Standard

Unibets sida anser jag vara seg samtidigt som jag konstant loggas ut p.g.a "inaktivitet" trots att jag klickat mig runt på sidan tre minuter tidigare.
__________________
I was bangin 7 gram rocks, that's how I roll - winning
Xamdam är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td