Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-29, 01:34   #1
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Betdaq


Då Betdaq helt klart har mer aktivitet än när jag kollade förra året och jag tröttnat på hur Betfair beter sig så funderar jag på att öppna ett konto hos "lillebror".

Många Betfair PC kunder har väl flyttat och det kanske inte bara är en fördel.

Väldigt få valuta alternativ är väl en annan negativ sak man hört förutom volymen på vissa marknader och utbudet. Är väl mest Cricket och tennis jag är intresserad av.

Har ju ett erbjudande med 2.5% avgift och 200 pund freebet just nu också (krävs rätt mycket betalad avgift dock.).

Någon som har erfarenheter här ifrån?

Edit: En annan positiv sak är väl att Bet Angel versionen för Betdaq är gratis
__________________
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."

Senast redigerad av Grovbenstomme den 2011-10-29 klockan 01:35.
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 10:33   #2
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Jag har också tröttnat på Betfair's monopolställning och lägger numera vaden hos betdaq.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 10:48   #3
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tyvärr ingen erfarenhet av BetDaq. Ska kolla in sidan när jag har tid.
Men ser ingen anledning att byta oddsbörs om man inte har PC.

Senast redigerad av bftrader den 2011-10-29 klockan 10:51.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-16, 14:49   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Bump!


Trevligt erbjudande för nya Betdaq kunder (saxat ifrån betsmart.se)

Betdaq med 0% kommission första månaden
Betdaq är precis som Betfair en oddsbörs där man köper och säljer odds. På vinnade spel betalar man normalt sett en liten kommision men just nu har Betdaq en kampanj där du betalat 0% avgifer vilket gör det till ett extremt bra läge att testa Betdaq just nu.

Dessutom så tror jag att de också har ett freebet erbjudande.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 07:16   #5
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3268
Standard

Undrar om någon vet om det finns någon avgörande skillnad mellan att köra på Betfair och Betdaq. Har inte haft anledning att regga mig på någon av dem hittills.

Jag har spelat igenom en stor del av marknadens mer lättrullade bonusar i lugn och ro och börjar närma mig de sämre bonusarna som inte känns som någon större idé att försöka spela sig igenom. Har byggt upp en rimlig kassa för uppgiften och tänkte prova tradea några mindre och kassa bonusar.

Betfair är standardbörsen i universum, men 5 procents avgift på varje spel känns som en väldigt saftig tugga på varje spel. Betdaq erbjuder 3 procents kommission tills vidare för nya kunder. Finns det någon egentlig hake med Betdaq? Finns någon avgörande skillnad i regelverket?
faremisch är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-08, 08:11   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Tror att Betdaq licens är från Alderney (kanalö) vilket gör så att man "måste" skatta.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-09, 22:48   #7
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Ladbrokes ska tydligen seeda marknaderna med likviditet då hoppas jag många hänger på så att Betfair monopol får konkurrens.
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 12:28   #8
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Mig veterligen så är det är bla. företaget Betting Promotion (finns några andra aktörer också) som står för en stor del av likvididiteten på Betdaq precis som hos Betfair. Betdaq ingår i Ladbrokes koncernen och i Storbrittanien kommer exchangen heta Ladbrokes Exchange eller liknande.

Pre-game är det inga likviditetsproblem, heller inga oddsskillnader mot Betfair. Det du får på ena stället kan du få på det andra då det är samma aktörer som står för likviditeten. Det kan ta lite längre tid innan det matchas bara.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
faremisch (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 23:18   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

här är adressen till ladbrokes exchange: bör väl vara skattefritt om man går via ladbrokes?

sportsbeta.ladbrokes.com/betexchange
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
faremisch (+5)
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 23:34   #10
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 168
Sharp$: 579
Standard

Omsättning på ett USA-hästlopp.

Ladbrokes Exchange 40 000 SEK
Betfair 277 000 SEK.

Nästan 7 gånger mer! Förstår mig inte på varför folk inte väljer att placera vaden på Ladbrokes Exchange och slippa premium charge och dylikt?
anre24 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 08:16   #11
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anre24 Visa inlägg
här är adressen till ladbrokes exchange: bör väl vara skattefritt om man går via ladbrokes?

sportsbeta.ladbrokes.com/betexchange
Tack för infon alla. Länken pekar dock om till Ladbrokes huvudsida. Vet inte om den väntar på att tas i bruk slutligen. Är det någon som kan boka via Ladbroke exchange?
faremisch är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 10:19   #12
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av faremisch Visa inlägg
Tack för infon alla. Länken pekar dock om till Ladbrokes huvudsida. Vet inte om den väntar på att tas i bruk slutligen. Är det någon som kan boka via Ladbroke exchange?
Fungerar bra för mig, jag fick till och med upp en pop-up som berättade lite hur exchange fungerar
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-11-11, 10:46   #13
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Visby
Inlägg: 171
Sharp$: 3268
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Fungerar bra för mig, jag fick till och med upp en pop-up som berättade lite hur exchange fungerar
Bytte Browser från Mozilla till google, då funkade det.
faremisch är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 03:45   #14
 
Reg.datum: okt 2013
Inlägg: 174
Sharp$: 870
Standard

sökte på betdaq o fick upp denna tråden, är det den enda tråden om betdaq här på sharps?

Såg det stod såhär i deras villkor bl.a. * Betdaq 3% commission can be reduced to 2%.

hur räknas de ut att man får 2% kör dom med poäng som betfair?

nock är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td