Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-09, 13:58   #1
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vurpans Projekt X NHL


Tänkte att det var lika bra att göra en dagbok för att följa detta lilla experiment. Jag kommer enbart spela X i NHL. Runt 23-25% av alla matcher per säsong har historiskt sett slutat oavgjort i NHL och om man hittar några egna saker som gör att man har större chans att välja rätt så borde man kunna göra en liten hacka. Eller inte. Detta är som sagt ett experiment så mitt mål är självklart att gå plus men det är långtifrån säkert att det kommer gå.

Ta detta som ett test och om ni ryggar så gör ni det självklart på egen risk.

Jag spelar för tillfället enbart på betsson, de brukar ligga mellan 3.90-4.30 på X.

Jag använder mig av detta sheet:

https://www.sharps.se/spreadsheet/11462


Det som jag tittar på när jag väljer matcherna är såklart hur pass benägna lagen som spelar är att spela X. En del spelar tightare än andra och spelar således mer Övertid än andra. Matcher som på förhand ser ut att gå under totalen är även de lite mer intressanta då de har en tendens att sluta 2-1, 2-2, 3-2 osv. Gammal statistik och om det är divisionsmatch är också sådant jag tar i beräkning.

Så då har jag nog tagit de mesta. Om ni har synpunkter, förslag eller bara vill skriva nått random får ni självklart göra det

Då kör vi!
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-09, 14:29   #2
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 655034



Dagens enda lir. 5/10 senaste lagen emellan har slutat X. Mest det jag går på. De andra matcherna känns för ovissa, känslan säger att Winnipeg - Carolina kan sluta X men ingen av Wpg hemmamatcher har slutat med OT hittills, så avstår den med.

Senast redigerad av Vurpan den 2011-12-16 klockan 09:59.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-16, 10:00   #3
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haft lite annat och göra så har inte blivit några spel på ett tag, här är nattens:

Ogiltigt spel-ID: 666571


Ogiltigt spel-ID: 666568

Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-16, 14:30   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Kul grej, kommer följas

Jag höll på med detta för någon säsong sen!
I början var min tanke att spela på samtliga matcher, men efter ett tag kom jag på lite kriterier och blev mer selektiv.
En av dom kriterierna var, precis som du skriver, att matchen förväntades bli målsnål.

se denna tråd:
http://forum.sbrforum.com/hockey-bet...aw-nhl-p4.html

Gick faktiskt bra och vet inte riktigt varför jag slutade!
Jag tror att jag träffade ca 25-27% efter lite mer än 120 spel. Snitt odds på typ 4,30

Senast redigerad av oscar4122 den 2011-12-16 klockan 14:31.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-16, 17:29   #5
 
Rejss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 572
Sharp$: 4305
Standard

Jag kör ett system med 0.5u X och 2u +1.5 som funkade bra förra säsongen men har gått sämre denna. Men har börjat att gå mer ner på djupet nu.

Kommer följa denna och se om jag hitta något gutt.

Idéen är tagen från NiLu här på forumet...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NiLu (+1)
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-16, 18:15   #6
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Lycka till kommer följas
Har också varit inne på att hitta X-matcherna fast detta i Elitserien och inte NHL. Främst för nuvarande trender:

NHL-säsongen 2011-2012: 460 matcher, har endast 21.5%(odds=4.65) slutat med X. Jämför med de två föregående säsongerna som hade 24.2%(4.13) oavgjorda matcher. Det känns som odds-sättarna ligger för lågt när de sätter Oddsen på x i NHL.


Det är däremot tvärtom i Elitserien där har det slutat med oavgjort 27.9% (odds=3.51) denna säsong, Förra året 23.6%(4.23). Och Oddsättarna ligger ofta för högt, visserligen på väg ner, och därmed med bra EV i grunden.
__________________
Zen master says, "we'll see."
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 09:10   #7
 
Valleyos avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 240
Sharp$: 4120
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av zzzman Visa inlägg
Lycka till kommer följas
Har också varit inne på att hitta X-matcherna fast detta i Elitserien och inte NHL. Främst för nuvarande trender:

NHL-säsongen 2011-2012: 460 matcher, har endast 21.5%(odds=4.65) slutat med X. Jämför med de två föregående säsongerna som hade 24.2%(4.13) oavgjorda matcher. Det känns som odds-sättarna ligger för lågt när de sätter Oddsen på x i NHL.


Det är däremot tvärtom i Elitserien där har det slutat med oavgjort 27.9% (odds=3.51) denna säsong, Förra året 23.6%(4.23). Och Oddsättarna ligger ofta för högt, visserligen på väg ner, och därmed med bra EV i grunden.


Har inte detta med att göra att fler matcher avgörs under regulation under hösten än våren? Har för mig att bl.a. mackyyy pratade om det.
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 12:33   #8
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
Spoiler:



Har inte detta med att göra att fler matcher avgörs under regulation under hösten än våren? Har för mig att bl.a. mackyyy pratade om det.
Visst kan mycket väl vara att fler matcher avgörs under regulation nu på hösten. Och när kampen om slutspels platserna hårdnar så blir det fler X.

Men det känns inte så.

Skulle gärna vilja ha lite mer tid så man kunde visa det med fakta. Får se om det blir lite tid över i Julhelgen för stat-analys för att få lite edge.
__________________
Zen master says, "we'll see."
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 19:46   #9
 
Pejssons avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 394
Sharp$: 2814
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zzzman Visa inlägg
Lycka till kommer följas
Har också varit inne på att hitta X-matcherna fast detta i Elitserien och inte NHL. Främst för nuvarande trender:

NHL-säsongen 2011-2012: 460 matcher, har endast 21.5%(odds=4.65) slutat med X. Jämför med de två föregående säsongerna som hade 24.2%(4.13) oavgjorda matcher. Det känns som odds-sättarna ligger för lågt när de sätter Oddsen på x i NHL.


Det är däremot tvärtom i Elitserien där har det slutat med oavgjort 27.9% (odds=3.51) denna säsong, Förra året 23.6%(4.23). Och Oddsättarna ligger ofta för högt, visserligen på väg ner, och därmed med bra EV i grunden.
Hejsan.
Jag håller på att snickra på ett liknande system och skulle gärna vilja veta var du har fått på alla oddsen?
Pejsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 20:34   #10
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Kul grej, kommer följas

Jag höll på med detta för någon säsong sen!
I början var min tanke att spela på samtliga matcher, men efter ett tag kom jag på lite kriterier och blev mer selektiv.
En av dom kriterierna var, precis som du skriver, att matchen förväntades bli målsnål.

se denna tråd:
http://forum.sbrforum.com/hockey-bet...aw-nhl-p4.html

Gick faktiskt bra och vet inte riktigt varför jag slutade!
Jag tror att jag träffade ca 25-27% efter lite mer än 120 spel. Snitt odds på typ 4,30
Se där! Då går det ju att göra sig en liten hacka då kanske Det där med bortalaget i grunden är bättre än hemmalaget och att det jämnar ut hemmaplans-fördel är intressant. Var det något du la stor vikt på?

Får ursäkta för den sega uppdateringen men har precis införskaffat en liten valp så det tar upp en hel del tid!
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 20:46   #11
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens X är dessa 2:

Ogiltigt spel-ID: 672340


Ogiltigt spel-ID: 672343



Dessa två var de enda där lagen spelat någorlunda många X de senaste matcherna. Wild gillar och spela tajt och Vancouver är @ Bergochdalbana. Philly bör göra en bättre match än senast mot Boston då de blev lätt överkörda. Colorado är även de fast på nöjesparken men har bara en känsla av att de kommer hålla de tajt idag. GL HF!

Senast redigerad av Vurpan den 2011-12-20 klockan 07:55.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 21:13   #12
 
zzzmans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 2513
Standard

Vurpan inte meningen att kidnappa din speldagbok

Citat:
Ursprungligen postat av Pejsson Visa inlägg
Hejsan.
Jag håller på att snickra på ett liknande system och skulle gärna vilja veta var du har fått på alla oddsen?
Om du menar var man hittar hockey-stat så finns mycket här:
http://annabet.com/se/hockeystats/serie_6_NHL.html

Och historik på odds finns på på oddsportalen
http://www.oddsportal.com/hockey/usa...-2012/results/
__________________
Zen master says, "we'll see."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pejsson (+5)
zzzman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 21:34   #13
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zzzman Visa inlägg
Vurpan inte meningen att kidnappa din speldagbok



Om du menar var man hittar hockey-stat så finns mycket här:
http://annabet.com/se/hockeystats/serie_6_NHL.html

Och historik på odds finns på på oddsportalen
http://www.oddsportal.com/hockey/usa...-2012/results/

Haha det är lugnt, ska inte klaga när någon annan än mig själv skriver i den
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-19, 22:04   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Se där! Då går det ju att göra sig en liten hacka då kanske Det där med bortalaget i grunden är bättre än hemmalaget och att det jämnar ut hemmaplans-fördel är intressant. Var det något du la stor vikt på?

Får ursäkta för den sega uppdateringen men har precis införskaffat en liten valp så det tar upp en hel del tid!
Jag har ingen statistik som bevisar detta, utan det var egentligen något jag bara fick för mig
går ju såklart att gräva vidare på!
Jag gick mest på historiken och sannolikheten för målsnål match!
Ingen fara!

Senast redigerad av oscar4122 den 2011-12-19 klockan 22:52.
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-20, 08:37   #15
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
Jag har ingen statistik som bevisar detta, utan det var egentligen något jag bara fick för mig
går ju såklart att gräva vidare på!
Jag gick mest på historiken och sannolikheten för målsnål match!
Ingen fara!
Okej Ska ha det i åtanke iaf, känns sunt på något vis!

Natten gick ju bra, hade egentligen ingen känsla för X på någon match men tyckte att Colorado och Vancouver hade bäst chans och det gick vägen för Coloradomatchen iaf.

Inatt blir det mer spel. Egentligen varje match, förutom Islanders - Jets, tycker ja luktar lite X men har hittills spelat dessa:

Ogiltigt spel-ID: 672891


Ogiltigt spel-ID: 672892


Ogiltigt spel-ID: 672893


Ogiltigt spel-ID: 672894


Ogiltigt spel-ID: 672895




Nu blir det ledighet, julklappsinköp och allmän trevnad

Senast redigerad av Vurpan den 2011-12-21 klockan 15:52.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td