Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   perfa & eddieh slirar 2012 - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10945-perfa-eddieh-slirar-2012-speedway/)

Overkill 2012-07-30 16:34

Får se om det kommer fler när samtliga bookies släppt, men dessa två spelas redan nu. :hattenav:

Ogiltigt spel-ID: 1089052

Ben Barker kan ha sin "årets formtopp" för tillfället, kört riktigt bra senaste tiden! Ska vara något större fav i denna H2H och det på en bana han gillar i Monmore Green.

Ogiltigt spel-ID: 1089059

Woffinden vurpade lite illa i senaste matchen för sitt Wolves när de mötte Poole borta, men jag ser det så här. Är Woffinden fit enough så är han relativt klar fav att vinna kvällens British Final, dels körs den på hans hemmabana Monmore Green vilket bara det är en stor fördel! Lägg dessutom till att han har konkurrens framförallt av en strugglande Harris (som inte verkar få sina motorer att fungera klockrent!) och en Scott Nicholls som inte har övertygat jättemycket denna säsong. Som sagt, är Woffie fit ikväll = viktoria! Till 3.00 måste jag faktiskt trycka in strax över medel!

Overkill 2012-07-30 19:21

Tar denna också, rent värde!

Ogiltigt spel-ID: 1089310

Som jag skrev tidigare idag så har Harris problem att vara konsistent. Ena dagen så fungerar motorerna och andra dagen så är det något bekymmer som involverar flertalet stopp och andra saker. Båda dessa två vet hur det är att köra på Monmore Green och de har gjort det bra men samtidigt likvärdigt, så det är egentligen väldigt lite som skiljer mellan dessa två en normal dag. Håller absolut inte med om att Harris ska vara så här big fav, så det blir medel insats på att Nicholls kommer före honom under kvällens tävling!

Overkill 2012-07-30 23:36

-2.62u

Ren och skär jävla otur ikväll!!! I finalen gör Woffinden en MAGISK start från sämsta gate, kommer iväg först till första kurvan och tar en fin ledning. Vad händer då? Jo, då ska GIVETVIS den där jävla Kennett börja strula och vurpa vilket gör att domaren tvingas stoppa finalen. Kennett utesluten och omstart av finalen. Kan Woffinden starta på samma sätt en gång till eller blir det som vanligt i sådana lägen? Jo, givetvis det sistnämnda och han slutar trea istället för etta.

I övrigt satt Nicholls som slog Harris (tvåa) som även blev British Champ och får köra Cardiffs GP i augusti. Kennett slog tyvärr Barker som inte mäktade med något i semifinalen, tog ledningen men stumnade av.

Summa summarum var det en väldigt välkört British Final, som vanligt med mycket dramatik och spänning och en hel del omkörningar! Jag är nöjd med vad jag fick se åtminstone, alltid något. :p

Idag var det bra spel, men en ruggig otur. Så är det ibland och det jämnar ut sig i längden. På återhörande, kanske redan imorgon om det finns något bra i Elitserien!

Overkill 2012-07-31 14:04

Kan komma fler senare, måste bara iväg och fixa lite. Så åter runt 17:00 typ.

Ogiltigt spel-ID: 1090085

Tungviktsmöte och möjligen också den kommande SM-finalen. Rent generellt tycker jag 1.95 är alltför högt på att Vetlanda segrar med 4 poäng samt att man får insatsen åter vid två poängs seger dessutom, fel spread IMO. Borde vara -2.5 at least med Vetlanda som small favs att täcka.

Overkill 2012-07-31 18:08

Sista för kvällen.

Ogiltigt spel-ID: 1090349

Riktigt bra chans för hemmalaget eftersom gästerna är lite stukade av att Holder lämnat återbud till kväållens match. Dessutom har Vargarna kommit igång något med två raka segrar och senaste segern borta mot Dackarna imponerar faktiskt. De flesta förarna i laget har fin form och detta ska vara en bra chans till tredje raka. Insatsen åter vid 2 poängs seger! Go go!

Overkill 2012-08-01 20:13

Några tiondelar back igår då endast Vetlanda satt, Vargarna gick ner sig ordentligt och framförallt Nicki "hora" Pedersen med sina sex poäng... Nya tag ikväll med följande!

Ogiltigt spel-ID: 1091991

Här håller jag hemmalaget KL Stars som bigger favs än de gjorts av bookies och framförallt då Unibet som sladdar med sin spread. R/R för Janowski i hemmalaget, liten blow men ska nog kunna gå ändå med tanke på gästerna Panthers uppställning. De har Buczkowski på ordinarie samt Kościuch på reserven. Något som de båda har som gemensam nämnare är att de absolut INTE lyckats på kvällens oval och kommer nog aldrig göra är min tro, åtminstone förhoppningsvis inte ikväll. Dessutom saknar de Allen som de kör R/R för och han är en förare som gillar denna bana och lyckats fint här, ett blow i detta fall. Stars är starkare på både ordinarie och även reserven och bör kunna avgå segrande med en 6-8 poängs marginal. Lägg till att de har denna säsongs stjärnskott Iversen i laget också. ;)

Go, Stars!!! :cheers:

Overkill 2012-08-03 21:04

Sorry för sen post, spelstopp alldeles strax! Grymt låg spread, B365 ligger lååångt under resterande som erbjuder -20.5!

Ogiltigt spel-ID: 1094632

Overkill 2012-08-03 21:15

Det senaste picket var ett undantag, första gången jag kommer med ett sådant sent pick. Ber återigen om ursäkt, men ville tipsa om det och kanske att någon hann snappa upp det. Var iväg och skyndade mig hem så gott jag kunde. :)

Imorgon är det deltävling nummer 2 i U21-VM, kul! Återkommer med eventuella picks under kvällen/morgondagens förmiddag. :cheers:

Overkill 2012-08-04 15:00

Lakeside gjorde vad som skulle göras igår kväll och vann med 19 poäng, hoppas det var vändningen. Endast Bet365 som släppt odds till kvällens U21-VM ännu, får se om någon annan bookie släpper. Hur som, hittade inget jättekul hos 365 för kvällen så får gå igenom mer noga senare. :cheers:

Overkill 2012-08-09 19:14

Kort om tid, ska iväg. Har dock dessa två ikväll! :popcorn:

Ogiltigt spel-ID: 1102746

Gästande Pirates har fått sällskap av Swindon uppe i toppen där de spatserat ensamma långa delar av säsongen. Nu är varje poäng av yttersta vikt och med förare som gillar denna banan ska de t o m kunna vinna denna match och inkassera viktiga poäng! Panthers har gjorts till för stora favs här av flera bookies medan andra håller med mig.

Ogiltigt spel-ID: 1102748

En av Holders favoritbanor och här kör han så gott som alltid in +10.5 poäng. Länge sedan han hamnade under denna total här, anledningen till att den är låg är att han svalnat i form lite senaste tiden. Men vad kan vara bättre att dra igång den igen när man kommer till en av sina bästa banor. Inte alls förvånad om han kör in en maximum points ikväll, riktigt bra spel! Kvällens bästa av dessa två!

Overkill 2012-08-09 23:09

+0.5u

Holder fixade totalen rätt enkelt. Hade han inte schabblat i sitt första heat hade även spreaden suttit som en smäck. Inte bara hans fel förvisso, många andra underpresterar! Jaja, small plus. :cheers:

simb chaplin 1 2012-08-11 13:07

Gp Speedway ikväll! Väntar spänt på Eddieh och Performance facit!

eddieh 2012-08-11 19:36

2012-08-11 20:00SGPA Jonsson (Swe) vs C.Holder (Aus) . FT 3 1.800

AJ tvåa senast i Kroatien, och här vann han faktiskt förra året. Hoppas att det släpper nu för svensken. Holder plågas fortfarande av sina onda revben, och den senaste veckan har varit brutal. Tävlingar: Söndag, Måndag, Tisdag, Onsdag, Torsdag och träning igår. Han brukar också gå sämre i slutet av säsongerna när det hårda schemat börjar ta ut sin rätt. (Är ju den ende i världseliten som kör i UK)

2012-08-11 20:00SGPN.Pedersen (Den) vs G.Hancock (Usa) . FT 3 2.100

Håller fortfarande Greg som den jämnare och bättre av de två. På en så här pass lång och hal bana är amerikanens teknik överlägsen danskens, och Nicki har haft det tufft här "in the past".

2012-08-11 20:00SGPC.Harris (Gbr) vs K.Bjerre (Den) . FT 3 2.030

Äckligt jag vet, men wtf. Bomber har haft det förtvivlat tufft på hala banor hela säsongen. Visserligen blev britten tvåa här 2010, men det var ju innan införandet av den nya ljuddämparen och det var då hans problem började på hala och hårda banor. Bjerre är på väg uppåt i form, det är bara att kolla på hans resultat i Polen och UK de senaste veckorna. Gick till final här ifjol och det här är en bana som passar honom, är ju den ende i GP-serien som kör på Jawa och de motorerna är lite "segare" än GM som de andra kör på. Detta innebär att det är lättare att få motorkraften i backen, det spinner mindre.

:cheers:

simb chaplin 1 2012-08-11 19:39

:claps: om du var tvungen att välja ett spel av dessa, vilket är bäst?

eddieh 2012-08-11 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 196292)
:claps: om du var tvungen att välja ett spel av dessa, vilket är bäst?

Den här:

Spoiler:
2012-08-11 20:00SGPN.Pedersen (Den) vs G.Hancock (Usa) . FT 3 2.100
:p

Mjaha, inget flyt idag - Bjerre var ju snabb så länge första cykeln höll. :thumbdown:
Även om Bomber var bättre än vad jag trott, så skulle dansken grejat det här med friska grejer.

Jonsson körde ju huvudlöst i semifinalen, så otroligt korkat av honom. :gun_bandana:

Och sen gick ju ADHD-Brassen och vann hela skiten...Orka...:gun_bandana:

Overkill 2012-08-12 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 196214)
Gp Speedway ikväll! Väntar spänt på Eddieh och Performance facit!

Jadu, jag jobbar och sliter här i grannlandet. Oftast varje helg, så blir inte mycket från GP-serien för tillfället för mig. ;) :sad44:

simb chaplin 1 2012-08-12 10:57

Eddieh Hancock var ett fint spel, oflyt i övrigt men ändå mycket väl analyserade rekar så absolut ingen fara. Se till att vara på topp när GP:t går i målilla men innan dess Cardiff! :hattenav:

Overkill 2012-08-13 19:00

Blir dessa tre ikväll. :popcorn:

Ogiltigt spel-ID: 1108562

Fransmannen gästkör ikväll på Panthers reserv, lär inte bli många poäng om ens några. Första framträdandet i högsta ligan i England och det kan vara svårt nog som junior. Kör till vardags i Premier League för sitt Berwick och gör det bra, men EL är en annan sak. Lampart däremot har rutinen och är lite äldre, har kört en hel del i EL och vet vad det handlar om. Tror han kan göra en bra match ikväll för Swindon på reserven, dessutom goda chanser att Panthers ersätter Bellego med Kościuch, reserv ikväll även han, i något av heaten. Goda chanser för polske Lampart och detta pick känns bra.

Ogiltigt spel-ID: 1108564

Sjukt jämn matchup IMO, tror reserverna kan spela en avgörande roll i kvällens match. I Hemmalaget är det R/R för Buczkowski och det tycker jag faktiskt är ett avbräck, framförallt på hemmabanan där han brukar vara ruskigt vass. Swindon har seglat upp och förbi Poole tills vidare i ligatoppen och vet att det krävs poäng i de flesta matcher som är kvar. Last heat-decider ikväll? :smoke:

Ogiltigt spel-ID: 1108568

Ytterligare en jämn matchup i min bok. Gästande Lakeside ska absolut kunna få med sig något hem, sen om det är en seger SU eller bara en tröstpinne i form av torsk med max sex poäng får vi se. Men min tankegång går så att denna match kommer svänga fram och tillbaka hela tiden och Lakeside+spread är klar inför sista heatet åtminstone.

Overkill 2012-08-13 22:40

-2.84u

Gick inte riktigt som jag ville idag. Lite marginaler emot, Lakeside torskar med -6, Swindon däremot hade inte mycket chans (det fanns väl vissa lägen att komma ifatt men underläge hela matchen och en dålig start är svårt att svara upp mot!)

Lampart vann H2H mot Bellego med 5-2 och således satt 1/3 åtminstone som lindrar lite. Nya tag senare i veckan, antagligen inget imorgon då jag jobbar 14 - 22, så hinner inte med Elitserien imorgon. Det får eddieh ta hand om. ;) :hattenav:

eddieh 2012-08-13 22:47

Ska göra mitt bästa, gutten :)

Undrar hur Ryan Fisher känner sig när han vaknar imorgon? Var en stygg smäll han fick där.
:hurt:

http://www.youtube.com/watch?v=rc_CFIflN2s

eddieh 2012-08-14 16:56

2012-08-14 19:00ElitserienHammarby vs Västervik -14.5 FT 3 1.875

Storpublik väntas till Gubbis ikväll, eftersom Bajen lockar med kringarrangemang och reducerat inträde. Hemmalaget gjorde sin bästa match för säsongen senast och det tror jag man spinner vidare på ikväll, mot ett för dagen försvagat V-Vik som får klara sig utan Harris som ådrog sig en hjärnskakning igår.

2012-08-14 19:00ElitserienVargarna vs Valsarna -12.5 FT 3 1.800

Pinsamt dålig lag som Valsarna ställer upp med ikväll. Bröderna Laguta, Buczkowski och Kosiecha saknas, och det kommer bli en jobbig kväll för värmlänningarna. Vargarna har fått en straffspark att säkra kontraktet, och det måste dom göra ikväll eftersom Vetlanda borta väntar i slutomgången.

zorro 2012-08-14 20:45

Bjarne och en tokflygande Gap fuckar vargen idag :idiot:

eddieh 2012-08-14 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av zorro (Inlägg 196719)
Bjarne och en tokflygande Gap fuckar vargen idag :idiot:

Rätt tragiskt att Vargarna slutar köra efter halva matchen. Surt.:thumbdown:

simb chaplin 1 2012-08-21 14:15

Nya viktiga matcher i elitserien ikväll. Eddieh du är väl laddad med grymma drag? :KO:

eddieh 2012-08-21 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 197829)
Nya viktiga matcher i elitserien ikväll. Eddieh du är väl laddad med grymma drag? :KO:

Jag är alltid laddad, men tyvärr sitter jag på jobbet och kan inte kolla runt på marknaden som jag vill.:thumbdown:

Får se om det dyker upp något lir, håll utkik runt 18.00-18.45:)

eddieh 2012-08-21 17:24

Inga motiveringar då plikten kallar:yes:

2012-08-21 19:00ElitserienArtem Laguta (Vals) vs P.Dudek (Dack) . FT 4 1.700

2012-08-21 19:00ElitserienVästervik vs Piraterna +2.5 FT 2 1.850

2012-08-21 19:00ElitserienValsarna vs Dackarna +2.5 FT 3 1.800

2012-08-21 19:00ElitserienVetlanda vs Vargarna +18.5 FT 2 1.900

2012-08-21 19:00ElitserienIndianerna vs Rory Schlein (Ham) Ö 4.5 FT 2 2.000

simb chaplin 1 2012-08-21 17:28

Bättre du säger upp dig och lever på speedway bettingen...japp då får vi se om det dyker upp något intressant. Framför allt spännande att höra dina åsikter om mötena;
1) Valsarna-Dackarna
2) Västervik-Piraterna

oddsen sitter ganska jämnt där och kanske finns det något fynd att rycka :moneybag:

Galeocerdo cuvier 2012-08-21 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 197887)

Oddsen slashade åt helvete hos Betsafe, får lite ångest att jag ryggade ditt 4-unit spel till 1.45. :ful:

Overkill 2012-08-21 18:37

Lycka till, eddieh. Själv hittade jag inget kul ikväll hur mycket jag än vridit och vänt på de tillgängliga spelen. :cheers:

Njuter av Hammarby v Landskrona och sedan Helsingborg v Celtic här hemma i Norge på tv istället. :hattenav:

Wagner 2012-08-21 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 197895)
Oddsen slashade åt helvete hos Betsafe, får lite ångest att jag ryggade ditt 4-unit spel till 1.45. :ful:

Det är fullt välförtjänt. :)

Galeocerdo cuvier 2012-08-21 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 197920)

Det är det faktiskt!

Overkill 2012-08-21 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 197920)

Ooooh, celebert besök i min och eddieh's dagbok av självaste Wagner. STORT! :lol: :evilgrin39:

Wagner 2012-08-21 19:45

Man har ju spelkorten kvar fast det börjar snart växa mossa på dom. :)

simb chaplin 1 2012-08-21 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 197887)

Tack Eddieh för fortsatt mycket fina rekar! Mycket roligt att följa dina funderingar, snyggt jobbat! :thumbup:
Närmast GP i Cardiff något att bita i sedan är det GP i målilla så hoppas på fortsatt fina framgångar.
Är det någon som vet om det är mycket biljetter sålda till målilla i nuläget, är lite dåligt med reklam om det...

eddieh 2012-08-21 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 197964)
Tack Eddieh för fortsatt mycket fina rekar! Mycket roligt att följa dina funderingar, snyggt jobbat! :thumbup:
Närmast GP i Cardiff något att bita i sedan är det GP i målilla så hoppas på fortsatt fina framgångar.
Är det någon som vet om det är mycket biljetter sålda till målilla i nuläget, är lite dåligt med reklam om det...

Nu blev det ju tyvärr inga motiveringar idag, men utfallet gick inte att klaga på! :moneybag::smoke:

Ingen aning om hur det går med biljetterna till Målilla. Men med tanke på att ingen svensk är med i toppen, samt att Lag-VM blev en pisstävling där så borde det inte vara något jättetryck.

eddieh 2012-08-22 20:00

2012-08-22 20:30Elite LeagueC.Holder (Poole) vs Wolverhampton U 11.5 FT 2 2.000

Holder var minst sagt rutten igår - bara tre poäng i Västervik. Har ju en vana att svalna av ju längre säsongen lider och nu verkar fokuset minska i ligorna iaf.

Elite League är ju en barnlek jämfört med Elitserien, men som nummer 1 är det ändå tuffa heat när Wolves kommer på besök. Lindgren och Woffinden har båda kapacitet att spöa Holder, och när nu Kasprzak (nr 5) är tillbaka i hemmalaget är heat 13 minst sagt tufft.

Dessutom så är det årets höjdpunkt på lördag - GP i Millenium Stadium och fokus ligger nog först och främst där för aussien.

Overkill 2012-08-22 20:03

Hinner inte reka något ikväll i EL, ska iväg med min polare och handla osv osv. Sen är min bror här på besök några dagar så tänkte umgås med honom. :cheers:

Lördag kväll dock!!!! DÅ JÄÄÄÄÄÄVLAR är det dags för en av ÅRETS HÖJDPUNKTER via GP't i CARDIFF! :D

Lazlo 2012-08-22 22:26

Vad är bonus (heter det så ens) poäng för förarna i speedway? Någon som kan förklara hur, när och varför man får dem? Har aldrig förstått det...

Sen till nästa fråga, räknas bonus poängen med i spelen?

Som i dagens match tog Holder 10 poäng på 5 heat men i sina båda sista heat fick han nå bonus poäng som inte räknas in i matchens resultat men han fick totalt 10+2 står det? Blir det då rätt eller fel på Holder under 11.5 hos Bet365, han körde ju bara in 10 poäng till laget men om bonus poängen räknas så blir ju spelet fel istället.

eddieh 2012-08-22 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 198180)
Vad är bonus (heter det så ens) poäng för förarna i speedway? Någon som kan förklara hur, när och varför man får dem? Har aldrig förstått det...

Sen till nästa fråga, räknas bonus poängen med i spelen?

Som i dagens match tog Holder 10 poäng på 5 heat men i sina båda sista heat fick han nå bonus poäng som inte räknas in i matchens resultat men han fick totalt 10+2 står det? Blir det då rätt eller fel på Holder under 11.5 hos Bet365, han körde ju bara in 10 poäng till laget men om bonus poängen räknas så blir ju spelet fel istället.

Bonuspoäng utdelas till den förare i paret som blir tvåa vid 5-1 eller trea vid 3-3.

Detta för att två lagkompisar inte ska köra livet ur sig och tävla sinsemellan om vem som ska komma först. Man får som förare samma betalning för en bonuspoäng.

Bonuspoängen räknas inte in i spelen - så spelet satt.

En förare som t.ex Hancock är alltid i "zonen" för att lira under på, iom att han inte är så kåt på att vinna heaten, han ser först och främst till lagets bästa.

Jämför med ärkesvinet Nicki Pedersen, vars bonuspoäng nog kan räknas på handens fem fingrar under säsong.:gun_bandana:

eddieh 2012-08-23 17:26

2012-08-23 19:00PARLAY: 2 spel parlay 2 1.840
2012-08-23 19:00AllsvenskanRospiggarna vs Gnistorna11.150
2012-08-23 19:00AllsvenskanGriparna vs Örnarna11.600

Rospiggarna har dominerat stort den här säsongen, men man har fortfarande inte säkrat seriesegern - det gör man ikväll.

Avgörande möte i Nyköping om vilket lag som ska gå till semi. Blev ju lite palaver i Mariestad i förra veckan där några konstiga domslut kom att avgöra det hela. Räknar med att Griparna är grymt sugna på revansch, och det är en svår bana att komma till som bortalag. En ändring i hemmalaget då formstarke Michelsen inte är med utan ersätts av Hansen - det är en försvagning, men å andra sidan får dom ner Mellgren på reserv och det är ett plus.