![]() |
Fortfarande tagen av det som hänt. Rico var ingen nära vän, men som gammal förare i ungefär samma ålder har våra vägar naturligtvis korsats ett antal gånger. Speedway är en såpass liten sport att man blir som en stor familj. De gånger jag pratade med Lee så gav han alltid ett trevligt och ödmjukt intryck. Han hade alltid tid över för alla fans som ville ha en autograf, ta en bild eller bara snacka lite. En fin ambassadör för sporten helt enkelt.
Tydligen har man bestämt sig för att köra övriga matcher i UK och Sverige, (minus Lakeside och Vargarnas matcher) och jag tycker det känns lite weird. Jag kommer i allafall inte reka någon speedway inom den närmaste framtiden. Känner inte direkt något sug efter det, just nu. En låt som passar en dag som denna. Trots allt livet måste gå vidare, även om det känns jävligt tungt för tillfället. http://www.youtube.com/watch?v=fBOvOatPqnY |
Håller med, jag tänker inte reka något ikväll alls. Huvudet säger nej till det.
Kanske senare i veckan, vi får se. Pinsamt av SKY att sända Belle Vue v Birmingham, hur många förare känner att det ska bli kul att köra den? No one, for sure! Det är nog säkerligen det sista de tänker på. Varför inte ställa in samtliga matcher idag och även imorgon i ES för att hedra Rico istället? Tänk lite längre än näsan räcker istället. Det måste finnas tid för att sörja och då får annat stå tillbaka, en dag som denna och även imorgon så känns inte speedway så viktigt och måste stå tillbaka. Skämmes! RIP |
Jag förstår er och håller med att de bör ställa in. Sport och spel ska vara en kul distraktion från livet i övrigt men ibland går det inte att hålla det borta från att tränga sig på och då kan det vara bra att ta ett steg tillbaka och reflektera istället för att köra på och låtsas som inget,det kommer ikapp.
Såg att han hade fru och 3 barn så då träffar det extra hårt när en man i vår ålder bara rycks bort. Tankar speciellt till hans söner som förlorat sin far. RIP |
Hoppas verkligen på storpublik på Wimborne Road för att hedra Rico.
Ogiltigt spel-ID: 983353 Svårt heatschema för PK ikväll. Ogiltigt spel-ID: 983354 Watt's gamla hemmabana då han körde för Poole förra säsongen, vet hur han ska hitta spåren. |
+5.36u :moneybag:
Inga bekymmer. |
Två matcher från Elite League med start 21:00 i båda ikväll. Återkommer med mina picks i pausen mellan Hammarby v Assyriska. Mellan 20:10 - 20:20 någon gång.
:cheers: |
R.I.P
|
Kvällens skörd, något senare än utlovat.
Ogiltigt spel-ID: 986184 Tvåsiffrig seger för att hedra Rico efter hans tragiska bortgång. Väldigt stabila hemma. Ogiltigt spel-ID: 986198 PK solid och kör med säkerhet fem heat ikväll, då ska inte denna total vålla några bekymmer. Ogiltigt spel-ID: 986191 Jepsen Jensen och ordinarie är fortfarande ingen komb samtidigt som Scott alltid är stabil med tvåsiffriga nuffror hemma. |
Citat:
|
BOOM! SLAM! FULL POTT!
3/3 och +6.80u :moneybag: :moneybag: :moneybag: Lakeside vann säkert med +10, Karlsson plockade in 12 poäng på sina fem heat och Scottie fixade -4 rätt enkelt mot Jepsen Jensen med sina 13 poäng mot danskens 7 poäng. :cheers: |
Två för kvällen.
Ogiltigt spel-ID: 990266 Harris gästar som heatledare för BV och Korneliussen som detsamma för Eastbourne. Gästerna har blivit lite väl stora dogs här. Insatserna är fördelade hos två olika bookies så håll musen över inforutan för att se all information. Ogiltigt spel-ID: 990282 Woffinden borta vilket innebär R/R för Wolves där, klart avbräck. Poole så gott som helt ordinarie och fixar de inte seger med minst 10 poäng ikväll så har de gjort en dålig insats. Detta är första mötet av två i denna cupomgång och Poole har hemmareturen. |
+6.8u :moneybag: :moneybag:
Det går bra nu. Kompis, det går bra nu! :D Eastbourne vinner med som sämst 2 poäng, leder med 6 inför sista heatet och är ohotade. Poole gjorde jobbet och vann med 15 poäng. :cheers: |
Då går vi vidare denna vecka imorgon med Elitserien, fyra matcher där.
Vargarna v Dackarna Indianerna v Valsarna Hammarby v Piraterna Vetlanda v Västervik 19:00 kör vi igång, får se vad bookies släpper för skoj under morgondagen. Ska nog säkerligen gå att hitta något och jag är rejält revanschsugen efter en rätt medioker start på ES-säsongen för min del. Har de flesta matcher klara för mig redan nu, får se ifall det kommer några sena skador eller justeringar i de åtta lagen. :) |
Nu jävlar är det dags att tag i skiten igen!
http://www.youtube.com/watch?v=WTvH4...eature=related
Väljer att lira på Hängkuken mot Gollob ikväll. Polacken brukar ha det tufft på Gubbängen, dessutom är det GP-vecka och då brukar han visa sig från sin sämsta sida. Hängkuken brukar vara som bäst på bortabana, och idag har han ju lyxen av att bara åka några få mil från sitt hem i Roslagen. :cheers: |
Gott att se dig tillbaka, eddieh. Har varit ensamt på toppen ett tag nu, hoppas du joinar mig omgående! :)
Kvällens skörd blir följande: Ogiltigt spel-ID: 991116 Inte en chans att regerande mästarna ska vara så här stora dogs ikväll, no way! Ogiltigt spel-ID: 991153 TB har sett sådär ut i år och verkar inte få det att stämma riktigt. Pawlicki d.y. ser allt bättre ut ju mer han får köra och är i bra form. Riktigt bra odds på en egengjord +0 @ Bet365. Ogiltigt spel-ID: 991161 Den gode polacken har säkerligen tankarna nere i Göteborg redan idag, eftersom det är GP-helg. Kan gå ut över kvällens prestation och detta är en rätt hög total för Gollob att knäcka på Gubbis där han haft det svårt de flesta matcherna. Ogiltigt spel-ID: 991168 Britten är ju på gång flera gånger om men faller sedan tillbaka igen. Ikväll finns det väldigt goda chanser att han blir intoppad och det kan bli upp till sex heat. Då känns inte denna total befogad och till 2.30? Ja, tack! Ogiltigt spel-ID: 991178 MV nersatt på reserven igen och det är där han trivs allra bäst. Lägg därtill att han brukar vara otroligt vass från den positionen runt hemmaovalen. JP har övertygat stundtals och kör även han från reservposition ikväll, första gången han kör i Vetlanda vad jag kan komma på och det kan ju påverka något. I grund och botten är Vaculik klart bättre och bör ta hem denna H2H med 3-4 poäng en normal dag. |
GRAND SLAM! BAM, BAM, BAAAAM!
5/5 satt och det var övertygande dessutom! +16.67u :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: Piraterna gjorde jobbet på ett grymt sätt och stod för en storartad kross på Gubbis, Pawlicki d.y var aldrig ens nära att vara hotad av en riktigt sval Batchelor (det var han INTE ensam om i Bajen!), Gollob körde in tre poäng, Harris har gjorde processen kort med totalen och stannade på 11 poäng och Vaculik slog Pavlic med två poäng trots ett heat mindre kört. :) :cheers: |
Snyggt.
|
:claps::claps::claps:
|
Tackar. :)
Toppformen är lägligt kommen med ett GP som gläntar vid dörren i helgen. Innan dess är det lite engelsk speedway imorgon. Sänds på Tv10 dessutom eftersom de inte sände någon under gårdagen. :) |
Gläds för din skull! Grattis :)
|
Bra lirat boys! Framförallt perfa ;)
|
Men dra pungen i gruset! Helvete vad fint
|
Tv-match och då slår vi på den stora trumman! Sundström är verkligen i kanonform för tillfället. Är tillsammans med Bjerre lagets bäste förare. Ikväll kommer Panthers köra RR för Jepsen-Jensen och det betyder extraheat för dalmasen. Kommer förmodligen att lina upp i det sista heatet också så sex heat är ett tänkbart scenario. Kling har gjort det bra på reserven, men nu kör han som nummer 2, och det är en jävla skillnad. Holder som parkamrat och där får smålänningen inget "gratis". Nä, det här ska gå vägen. :KO: |
Tre för kvällens två matcher. Räknar med stora siffror för hemmalagen.
Ogiltigt spel-ID: 1012534 Gästerna fortsatt utan Woffinden vilket innebär R/R för honom och det försvagar Wolves något oerhört. Inte en chans att de får ut lika många poäng via R/R som de skulle fått av att ha honom fit for fight. Den enda jag egentligen kan se i Wolves som ska ta dubbla poäng ikväll? Fredrik Lindgren. Det räcker inte långt mot King's Lynn som inte kört speciellt mycket men säkerligen vill göra bra ifrån sig hemma på Norfolk Arena inför hemmafansen efter allt jävla regnande. Uppemot 20 poäng upp för King's Lynn ikväll annars blir jag väldigt besviken. Ogiltigt spel-ID: 1012526 Likadant här egentligen. Gästande Peterborough har rätt stora bekymmer inför kvällen iochmed att de tvingas till R/R för Jepsen Jensen som drabbats av virus och sen gästar Doyle för Allen som fortfarande inte är fit att köra. Detta är inga goda nyheter när man ska köra borta mot ligans i särklass bästa lag Poole och de bör ha lekstuga i princip hela matchen. Ladbrokes hade lite lägre spread här och flera andra bookies ligger något högre än Lads ordinarie-spread, vilket gör att jag tar denna till 2.30 istället vilket är mycket bra. Räknar med ungefär samma siffror som i King's Lynn, uppemot 20 pinnar upp för Poole. Ogiltigt spel-ID: 1012519 Håller med eddieh FULLSTÄNDIGT på denna. Sundström visade fortsatt fin form under gårdagen när han körde med Piraterna på Gubbängen när de körde över Hammarby. Dessutom vill jag tillägga följande, enligt Ladbrokes regler: Tactical rider (dubbla poäng i ett heat) räknas med i H2H-ställningen! Vad gör då detta? Jo, jag är rätt säker på att ett av Sundströms ordinarie heat slutar med att han får köra tactical ride och det är väldigt positivt. Kling på ordinarie? Nä, herregud. Det är absolut ingen bra komb. I sin karriär i Elite League-sammanhang när han kört som ordinarie är hans rekord 8 poäng och det har inträffat en gång, annars har han kört in som max 6 poäng som ordinarie och det är på totalt 21 EL-matcher. Hans poängsnitt som ordinarie i EL är: 3.63ppg. Hur bra är det? Not so good och det räcker inte till på långa vägar! Detta är ett grymt bra spel och finns inget annat än att trycka in keramiken och skrika: MAXINSATS!!!! :popcorn: :lol: |
för en som inte har ladbrokes, är sundström [email protected] bra?
|
Citat:
Good Luck! |
eddieh, inte helt oväntat har IB också lagt maxlir på Sundström. ;)
|
+3.12u :moneybag:
Sundström hade inga som helst bekymmer och slog Kling LÄTT som väntat!! Poole kom igång något för sent och vann med 11 poäng. King's Lynn stod för kross av Wolves med 23 poäng och spreaden var egentligen aldrig hotad trots en tactical ride som vållade 1-8 i 11:e heatet. Formen fortsatt bra inför helgens GP, två matcher från Elite League imorgon också, involverar båda lagen från kvällens tv-match som bortalag båda två. :popcorn: Åter imorgon! :) |
Två från kvällens två matcher.
Ogiltigt spel-ID: 1013790 Riktigt, riktigt bra odds trots bortaoval för landets bästa speedwaylag. Detta är en bana som bör kunna passa Holder & Co eftersom den faktiskt liknar Wimborne Road något. Till detta odds måste jag trycka lite hårdare, för Poole ska inte stå i mer än 1.55 denna match. Ogiltigt spel-ID: 1013794 Vi såg alla igår att Sundström har toppat formen ordentligt. Ikväll är det samma förutsättningar som under gårdagen, lär bli sex heat för honom eftersom det är fortsatt R/R på Jepsen Jensen. Dessutom är detta en bana där han gjort fina resultat tidigare och det försämrar ju verkligen inte spelet i sig. Bartchelor är iskall på alla sätt och vis. Har inte gjort några toppresultat alls i år varken hemma eller borta för Swindon och det lär inte ändras bara så här för en kväll. Får som mest fem heat ikväll, troligen bara fyra om hans form fortsätter som den gjort tidigare under kvällen. Måste göra samma sak ikväll som under gårdagen på en stekhet Sundström och trycka in keramiken. :popcorn: :hattenav: |
Addar detta.
Ogiltigt spel-ID: 1013835 Helt OK insats av Panthers under gårdagens svåra bortamatch mot Poole. Efter att ha sett den insatsen och sedan jämföra med kvällens motstånd, så blir det givetvis lite enklare. Med lite flyt och bra körning som under gårdagen så kan de mycket väl få med sig något hem via en poäng vid torsk med max 6 poäng. Jag testar med medel! :) |
Gick ju riktigt bra idag också och storformen bara fortsätter. :D
+5.1u :moneybag: :moneybag: :moneybag: Poole gjorde processen väldigt kort med Brummies och stod för en kross med 18 poäng, Sundström med sina 12 poäng hade inga problem att besegra Batchelor (som faktiskt gör en helt OK insats med sina 8 poäng), Peterborough var dock ett lågvattenmärke och var egentligen aldrig ens nära att täcka spreaden. Så går det när man bara lyckas knipa poängövertag i 1 av totalt 15 heat. Nu laddar vi ordentligt inför lördagens GP från Göteborg. Återkommer under morgondagskvällen eller eventuellt lördag eftermiddag. Senast lördag 18:00 ska samtliga mina picks från veckans höjdpunkt finnas ute i tråd med analyser. :cheers: :hattenav: Nu ska veckan rundas av på ett lika briljant sätt som den fortlöpt!!! Det har jag gett mig fan på! :) |
För många heat för Jesper B Mongberg,värdelös!
Jaja du kan inte få in allt,bra jobbat igen :cheers: |
Citat:
Jo, lite svinn får man ju räkna med. Man är ju inte unbeatable precis. ;) Tack för positiv respons, Vlad! :hattenav: |
Har knappt haft tid att torka mig själv i röven efter tömning på senare tid men måste bara kika in och säga fan vad bra ni är grabbar! :thumbup:
|
Jonasson är i stöten, verkar ha sett fram emot den här tävlingen länge. Vet att han måste prestera på topp när han nu får köra som wild-card. Hade jag varit den som delade ut frikort till GP-serien så hade jag valt Jonasson före både Lindbäck och Lindgren. Så pass bra är han, end of story. (Ok, smålänningen kommer aldrig bli civilingenjör eller raketforskare efter karriären, men det är en jävel på att åka speedway.) THJ SKA placera sig före Tösa-Hans Andersen i den här tävlingen, det är bara skada emot som jag ser det. Dansken är en riktig cocksucker, om man ska utrycka sig lite plumpt. (Och det gör man lätt när man som jag nu betar av Sopranos-boxen) :lol:
Hampel svek mig senast i Prag, hade väldiga problem att få fart på sin maskin. Var så uppenbart eftersom han tom blev frånåkt på rakorna. Senaste veckan har det gått bättre och jag hoppas att han och trimmaren Janne Andersson har kommit underfund med problemen. Gollob är inte längre så bra som tabellläget visar. Är snart nere på reservplats i Bajen, och som grädde på moset åkte han på en riktig smäll i tisdags när han låg avtuppad en stund. Knappast något positivt för en förare i hans ålder, och jag tror att fallet neråt i VM-tabellen börjar nu. Kommer nog mer spel under morgondagen från min sida. En liten teaser från Ullevi 2009 när den smutsige dansken Nicki Pedersen fick ett av sina beryktade damp-anfall. Han bröt två fingar i depån när han slog sönder en tv-skärm. Fin kille det där... http://www.youtube.com/watch?v=ov0Ly...34792822095D85 :gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana: |
Efter några timmars COD-lirande så är jag så jävla slut så jag väljer att sova och kommer med mina picks under morgondagen. Jonasson mot Andersen är ett mycket möjligt pick som eddieh redan lagt och jag är helt överens med våran forne speedwaystjärna. ;)
Åter under morgondagen! :cheers: |
Då ska vi se, blev ett par spel idag. Detta är that's it, blir inga fler under eftermiddagen om det inte kommer upp något riktigt exceptionellt. :hattenav:
Ogiltigt spel-ID: 1015412 Såg riktigt bra ut och jävligt snabb på träningen igår och får inte göra någon mer slät tävling om han inte ska släppa iväg resterande förare i toppen ännu mer. Har fått en OK lottning med två innerbanor och en från yttern. Finalplats? Jodå, jag försöker igen! Ogiltigt spel-ID: 1015416 Ärligt talat så har han varit värdelös på svensk mark senaste veckorna, senast i tisdag när han körde för Hammarby. Alltså, vad är fel? Motivationsbrist? Tror chansen att han bränner en finalplats är större än oddsen säger idag. Ogiltigt spel-ID: 1015443 Detta blir med det ovan ett rent autobet med win på Hampel om han bara skulle hamna en poäng bakom Gollob, nu tror jag givetvis inte detta men utifall att. ;) Ogiltigt spel-ID: 1015423 Britten såg riktigt bra ut i tisdags i Elitserien och har kört övertygande ligaspeedway senaste veckorna. Ikväll kommer han ha sin gamle boss, Alun "Rosco" Rossiter från Coventry i depån och det säger han kommer hjälpa till en hel del. Mer kan man läsa här: http://speedwaygp.com/news/article/1390/bombers-back-up Att han ska kunna nå en semifinal än de ~14% som Bwin ger honom ikväll. Framförallt för spårlottningen där han tilldelats bästa möjliga förutsättningar för en fin tävling. Han kommer ha nysladdat varje heat när han kommer ut för att tävla, på det så har han fått två inner och en ytterbana. Han börjar i sitt inledande heat på innern och avslutar på detsamma. Kan verkligen inte tacka nej till att lira till 7.00 här! Ogiltigt spel-ID: 1015453 Samma sak här, har fått grymma förutsättningar som sagt och nu ska han bara göra jobbet som han gjort i ligorna senaste veckorna. Då ska denna total inte vara några bekymmer alls. Ogiltigt spel-ID: 1015425 THJ har tilldelats wildcard och förra säsongen i detta GP så avbröts den pga regn efter den fjärde heatomgången och han tilldelades en semifinalplats. Riktigt bra insats av THJ den kvällen och något liknande förvånar mig inte alls om vi får se ikväll! Han är tuff och backar inte för någon ute på banan, vilket gynnar honom väldigt mycket. Har väl kanske inte fått den bästa lottningen men jag hoppas det löser sig ändå, var inte någon jättelottning 2011 heller men då löste han det fint som sagt. :) Ogiltigt spel-ID: 1015462 Tycker egentligen inte någon av de andra svenska förarna övertygar något speciellt för tillfället heller och detta borgar för en god chans för THJ att göra något fint ikväll. Detta odds är lite för högt och jag kan verkligen inte räkna bort honom i "Sverige-tävlingen" ikväll. Ogiltigt spel-ID: 1015489 Kör sagolikt i Elite League och har varit riktigt bra senaste GP-tävlingarna efter att hans son såg dagens ljus omkring första tävlingen nere på Nya Zeeland vilket kan ha stört en del. Vann här 2011 i den korta tävlingen som blev avbruten pga regn. Kommer utan tvekan vara med och nosa på en finalplats ikväll och jag vill verkligen testa Top3 till 2.35. |
Sista för kvällen, båda förarna har haft det tufft på slutet. Som förare är ju Freddie den mer talangfulle, men hans dåliga starter ligge honom i fatet. I går på träningen hade han dock ett ovanligt bra klipp i starterna, och kan han bara få till det från start ska han vara före Lindbäck som inte imponerade på träningen. Nu kör vi... :cheers: |
HÄRLIGT, eddieh!!! :clap:
Min dag var bättre än de tidigare GP-kvällarna så får vara nöjd. ;) +2.18u :moneybag: :moneybag: Det avslutar en monstervecka som slutar på totalt: +33.87u :D |
Vill bara tacka performance o eddieh för era kunskaper om speedway. Det är en fröjd för en som bara kan följa speedwayen på håll numera, då Kaparna packade ihop för några år sedan.
Att läsa era rekar, där man verkligen känner att personerna har grundkunskap i ämnet och kan analysera chanserna på ett bra sätt, är något ovanligt i denna djungel av självutnämnda experter i sportsbetting. Stort Tack ! |