Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   perfa & eddieh slirar 2012 - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10945-perfa-eddieh-slirar-2012-speedway/)

Overkill 2012-05-28 01:11

Tack som fan för de fina orden, Bluetramp. Personligen ser jag mig inte själv som expert på området speedway och jag kommer nog aldrig bli det. Jag ser mig själv mer som en väldigt stor supporter till sporten. :cheers:

Inte många dagar kvar av månaden maj nu och det är några hektiska dagar som avslutar den, kul!

Imorgon är det tre matcher från Elite League, alla med start 20:30.

Belle Vue v Swindon
Wolverhampton v Peterborough
Coventry v Birmingham (tv-matchen på Sky Sports samt Tv10 i Sverige)

På tisdag som vanligt är det full omgång i Elitserien (start 19:00) med följande fyra bataljer:

Piraterna v Vargarna
Dackarna v Vetlanda
Valsarna v Hammarby
Västervik v Indianerna

Två hektiska dagar på de brittiska öarna avslutar månaden sedan med följande upplägg:

30/5 20:30 King's Lynn v Lakeside (Elite League)
30/5 20:30 Poole v Wolverhampton (Knockout Cup, retur)
31/5 20:30 Birmingham v Belle Vue (Elite League)
31/5 20:30 Peterborough v Poole (Elite League)

Så fortfarande finns det lite att bita i innan vi skiftar över till juni och månaden SKA avslutas riktigt bra, då blir jag nöjd! Hörs imöra! :hattenav:

eddieh 2012-05-28 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av Bluetramp (Inlägg 187430)
Vill bara tacka performance o eddieh för era kunskaper om speedway. Det är en fröjd för en som bara kan följa speedwayen på håll numera, då Kaparna packade ihop för några år sedan.

Att läsa era rekar, där man verkligen känner att personerna har grundkunskap i ämnet och kan analysera chanserna på ett bra sätt, är något ovanligt i denna djungel av självutnämnda experter i sportsbetting.

Stort Tack !

Tack för de fina orden, Bluetramp. :hattenav:

Jag har personligen haft det väldigt tufft med motivationen på slutet. Har inte haft samma sug att reka som föregående säsonger, och det blev inte bättre av Rico:s dödkrasch.

Men när man får såna här kommentarer då blir man sporrad att fortsätta att dela med sig. :hattenav:

Bara att beklaga sorgen för er göteborgare. Tycker det är förjävligt att inte kommunen kan hjälpa till lite, när man samtidigt bygger lyxiga fotbollsanläggningar i snart nog varenda stadsdel. Att komma till Arendal och köra var alltid trevligt, även om banpersonalen gjorde sitt bästa för att knäcka motståndarlagen. I bland kunde man tro att det var en lokal tsunami som drabbat banan.:lol:

Mycket goa gubbar var det runt klubben, och det var lite Englands-känsla över hela anläggningen - ruffigt men hemtrevligt.

http://www.tommyrander.se/res/Bilder...akanpublik.jpg

RIP, Arendalsbanan :sad:

Overkill 2012-05-28 19:15

Fixar till detta innan kvällens viktiga hemmamatch för Bajen mot Falkenberg. Väldigt korta analyser pga matchstart alldeles strax på Söderstadion.

Ogiltigt spel-ID: 1018766

BV har jag som EL's sämsta lag och så förblir det tills åtgärder med laget sker. Swindon är solida och ska absolut inte ha några problem att fixa till en seger ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 1018772

Blev väldigt mycket jämnare efter att det blev klart under förmiddagen att Panthers tillämpar R/R på Allen vilket innebär fler heat för Sundström, Jepsen Jensen och grabbarna. Styrkan i laget ökar med andra ord. Wolves kör R/R för Aspgren och det är en bättring för det lär bli fler poäng. Peter Karlsson gästar Wolves ikväll. Tror på en väldigt jämn match här ikväll och denna spread känns något hög, dessutom var jag och pillade lite på Panthers +0 men detta får räcka.

Ogiltigt spel-ID: 1018779

Smolinski håller jag som den något bättre föraren emellan dessa, han har större kapacitet. Dessutom känns Smolinskis heatschema något enklare, 2-3 poängs-viktoria för tysken här.

Ogiltigt spel-ID: 1018783

Måste faktiskt testa detta på en glödhet Sundström, bara för att oddset är så jävla bra. PK må kunna Monmore i sömnen men räcker det ikväll? Vi får se. Sundström får säkert fler heat dessutom, för om jag inte räknat helt fel med snitten så får han ta ett R/R-heat när Allen saknas. Nä, 2.35 känns smarrigt värre med lite lägre insats.

Overkill 2012-05-28 21:24

Ogiltigt spel-ID: 1018987

Tar denna LIVE också. 20-22 efter sju heat och detta kommer gå down the wire. Sista heatet avgör och då har jag råd med två poängs förlust för Brummies också. Ja, tack!

Overkill 2012-05-28 22:10

Citat:

Vissing just been brought down by Hougaard on bend 2 of lap 2 and Vissing is excluded from the rerun. The Aces were on a 5-1 at the time.
Så här bra är Belle Vue. :lol: Lagkamrater, men de kör ner varann i 5-1 läge. Inte konstigt att det inte går så bra för de. ;)

För övrigt, otäck krasch i matchen mellan Bees v Brummies mellan Scott Nicholls och Bjarne Pedersen. Båda uppe och OK. Nicholls utesluten, det tycker jag domaren faktiskt gör fel i.... Det tar slut på utrymme och det är ingens fel. Jaja, gynnar ju mig det domslutet. ;)

Overkill 2012-05-28 22:25

-2.08u

Jaja, det kan jag ta. Swindon formligen kör sönder Belle Vue och vinner STORT. Birmingham imponerade väldigt ikväll och tog tillfället i akt när Coventrys toppförare vacklade på hemmaplan, så livespelet satt utan problem. Peterborough fortsätter pissa mig i ansiktet när jag spelar +spread på de borta. Sundström bröt matchen efter ett heat, skada? Smolinski gjorde en rätt slät insats samtidigt som Lanham körde OK.

Jaja, nya tag under morgondagen med Elitserien. :)

Overkill 2012-05-29 15:40

Börjar med dessa och fyller på under eftermiddagen med förarspel.

Ogiltigt spel-ID: 1019606

Underligt att gästerna är knappa dogs här. Skulle väl vara att de har haft svårt att vinna i Västervik senaste åren, men trots detta så håller jag ändå Indianerna som favs ikväll. Trodde själv samtliga bookies skulle släppa runt 1.75, kanske 1.80 som max.

Ogiltigt spel-ID: 1019608

Hemmalaget utan G. Laguta och gästerna utan Gollob (R/R vilket gör att andra förare i laget får ta hans heat). I min värld avgör hemmabana och detta är en match Valsarna bör vinna för chanserna är väldigt goda ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 1019609

Tungviktsmöte tillika en möjlig SM-final senare under säsongen. Hemmalaget ser ju så äckligt bra ut och har fått en väldigt fin start på säsongen. Jämnt fram till paus och efter det så drar Dackarna ifrån till en 4-6 poängsviktoria? Något sådant kan jag tänka mig och 1.70 känns väldigt spelbart.

Overkill 2012-05-29 16:12

Ogiltigt spel-ID: 1019642

Darcy tar alltid mycket poäng och hans form brukar vara väldigt solid under en längre period. Har pojken någon dipp så är den aldrig speciellt lång och jag har sagt väldigt länge att han är en blivande vinnare av Grand Prix-serien, utan tvekan! Hur kommer Sajfutdinov lyckas ikväll då? Jag tror han kan få det lite kämpigt på en bana som han tidigare visat att han inte riktigt behärskar på ett bra sätt ännu, har egentligen inte gjort några bra resultat på G&B Arena ännu. Ikväll? Nä, Darcy är nog snäppet för stark.

Overkill 2012-05-29 16:30

Ogiltigt spel-ID: 1019670

Köper ut mig med eventuell liten förlust från Valsarna -4.5 med att spela detta också.

Overkill 2012-05-29 16:58

Ogiltigt spel-ID: 1019707

Gapinski kör som ordinarie ikväll och Miedzinski som reserv vilket sannolikt innebär 5-6 heat för polacken. Det ska räcka och detta är ett riktigt bra pick!

zorro 2012-05-29 17:02

Skulle precis skriva om det. Laguta passtrul i vanlig ordning. Sen undrar jag om du e rätt på det med RR på Gollob..Batchelor går väl in där om ja inte hört fel.

Overkill 2012-05-29 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av zorro (Inlägg 187659)
Skulle precis skriva om det. Laguta passtrul i vanlig ordning. Sen undrar jag om du e rätt på det med RR på Gollob..Batchelor går väl in där om ja inte hört fel.

Jag hörde om R/R tidigare men det blev väl antagligen klart efter det att Troy skulle köra istället. :)

Hur som helst, bra spel på Bajen ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 1019691

Ogiltigt spel-ID: 1019692

Väljer att göra på detta viset, köpte ju ut mig med liten eller ingen förlust från Valsarna -4.5 pga nyheten om att yngre broder Laguta fastnat i tullen med sina cyklar och kan ej köra ikväll. Det innebär således att Thörnqvist går in på reserven för Valsarna och Gapinski tar klivet upp till ordinarie. Hemmalaget är alltså något försvagade på reserven ikväll och där har Bajen ett övertag och det är bara att hoppas att de lyckas förvalta det i något bra.

Får räcka med dessa två, Miedzinski-spelet, Ward-spelet samt spelen på Dackarna och Indianerna. God lycka! :popcorn:

eddieh 2012-05-29 17:49

2012-05-29 19:00ElitserienValsarna vs Hammarby +6.5 FT 5 1.850

Katastrof för Valsarna med Lagutas krångel, märkligt att inte bolagen agerar. Inte omöjligt med 1-5 i båda reservheaten för Bajen, och då kommer det bli jobbigt för hemmalaget.

Batchelor kör istället för Gollob, men det behöver inte vara någon försvagning. Gollob är slut...:smoke:

tompa87 2012-05-29 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 187668)
2012-05-29 19:00ElitserienValsarna vs Hammarby +6.5 FT 5 1.850

Katastrof för Valsarna med Lagutas krångel, märkligt att inte bolagen agerar. Inte omöjligt med 1-5 i båda reservheaten för Bajen, och då kommer det bli jobbigt för hemmalaget.

Batchelor kör istället för Gollob, men det behöver inte vara någon försvagning. Gollob är slut...:smoke:

finns till +8 @ 1.76 (bet365)... 3-vägs hcp dock, men +7.5 då översatt.

Overkill 2012-05-29 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 187671)

+7.5 är i princip samma sak som +6.5 eftersom det är väldigt sällan som en match slutar med udda siffror. Det händer, men som sagt, väldigt sällan eftersom det krävs att två förare kör ur i samma heat.

eddieh 2012-05-29 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 187671)

Ja, jag såg det nu. :ohmy: Jag fattar ingenting, Bet365 av alla brukar ju vara skärpta. Förmodligen stirrar de blint på tabellen där Bajen ståtar med tre förluster, och ingen Gollob ikväll. Men som sagt Gollob är inte vad han har varit, och en peng på raka tvåan till 3.40 på Bet365 är inga fel. Jag nöjer mig dock med maxspelet på +6,5. Mitt hjärta klappar som bekant för "Värmlands stolthet".:lol:

Fuck you FBK...:gun_bandana:

arfert 2012-05-29 18:35

Maxspel på hcp - Bajen. BOL.

Bluetramp 2012-05-29 21:14

Tack Grabbar för Bajen - Dackarna o Darcy Ward !

Overkill 2012-05-29 21:15

Gick ju alldeles utmärkt ikväll. :hattenav:

Tackar eddieh för smset med den tidiga infon om Laguta. :D

+12.83u :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

Det enda spelet som sket sig var att Indianerna inte riktigt hittade inställningarna eller så var det väl att Västervik var bra. Vem bryr sig!

Bajen slog av på takten i slutet men det räckte ju gott och väl till seger eftersom den redan var klar. Både +spread och rak satt där. Likaså maxspelet på Miedzinski -1.5 mot Gapinski med lite tur eftersom TG blev uteslutet i sitt sista ordinarie när han var tre poäng bakom AM, tackar för det.

Ward slog Sajfutdinov till slut med några poäng och tillsammans med Freddie säkrade han hem segern för Dackarna i nomineringsheatet via 5-1.

MUCHO BRA KVÄLL! Imorgon ska månaden summeras med Elite League som avslutning. Liknande kväll som denna? JA, TACK!!!!

:D :D :D

Cordale 2012-05-29 22:10

Snyggt! Var nära att rygga idag men ikket :( Vilka bookers är det du/ni använder mest för Speedway?

Overkill 2012-05-29 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Cordale (Inlägg 187706)
Snyggt! Var nära att rygga idag men ikket :( Vilka bookers är det du/ni använder mest för Speedway?

Bara hänga på nästa gång. :)

Det är de allra flesta bookies faktiskt, vissa mer än andra. Men om vi säger att du sätter upp konton hos följande så är du så gott som heltäckt på att kunna rygga de allra flesta spelen:

Expekt
Nordicbet

Unibet
Ladbrokes
Betsafe/Betsson
Bet365
Sportingbet

Finns många andra men använder du dessa och framförallt de fetmarkerade så ska det inte vara några bekymmer. :cheers:

arfert 2012-05-29 22:38

Unibet har ju tyvärr fegat ur när det gäller den svenska elitserien. Fanns massor av godbitar där förra säsongen.

Overkill 2012-05-29 22:45

2012-10-15 Poole = Elite League-champions - (Elite League)

https://www.sharps.se/forums/includes...s/speedway.jpg
Datum: 2012-10-15
Tid: 20:30
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Spel: Poole = Elite League-champions

Insats: 5.00
Odds: 2.100
Bolag: Stanjames

Motivering:
Lite mindre än halvvägs igenom grundserien av Elite League och som vanligt ståtar Poole i toppen. De har vunnit samtliga sina sju inledande matcher och det känns till 90% klart att de fixar playoff-platsen. Ska otroligt mycket till för att de ska missa den och vinner de grundserien (som också är deras mål) så får de välja mellan 2:a, 3:e och 4:e-placerade lagen vilka de vill möta i ett dubbelmöte som körs hemma/borta i playoff-semifinalen.

Alltså, det går inte sluta att hylla Poole. Alla gör det mer eller mindre, de har byggt ett så solitt lag så att det är helt sjukt egentligen. Alla förare i laget kör för varann och det föder framgång flera gånger om.

Stöttepelarna i laget är givetvis de två aussieförarna Chris Holder & Darcy Ward. Tillsammans är de ett äckligt vapen och nästintill omöjliga att rubba, framförallt hemma runt Wimborne Road (det är bara Linus Sundström som klarar av det!) :lol:

Hur som helst? Vilka ska rå på detta monsterbygge framåt hösten så att de inte som regerande EL-mästare försvarar titeln för andra gången (och de är faktiskt det enda laget som lyckats med den bedriften!). Kort sagt, det känns inte som att något lag alls kan rubba de. Närmaste utmanarna IMO är Swindon och Lakeside, men inte ens de är så nära att det ska gå.

Tänkte preseason att jag skulle ta Poole, men jag ville se lite vad de gick för innan jag tryckte in keramiken. Och dra på trissor vilka svar jag fått från laget, jag är helt lyrisk med det jag sett de prestera så här långt i år och det lär bara fortsätta.

När det väl vankas playoff, så kommer de ha ett monstruöst övertag i både semifinal och final. För Poole är ett sådant lag som aldrig blir överkörda på bortabana, utan de ser alltid till att det är ett överkomligt läge inför hemmareturen om de börjar borta att de med enkelhet kan vända det och är det tvärtom att de börjar hemma? Ja, då kör de gasen i botten och avgör redan i första mötet så att motståndarna inte har möjlighet att komma ifatt i hemmareturen.

Nu kanske det börjar bli lite löjligt vad jag hyllar Poole och deras management? Men IMO kan man faktiskt inte göra något annat.

Nu blev detta väldigt långdraget och jag ska avsluta kortfattat. Poole kommer stå som mästare av Elite League 2012 när säsongen summeras. :hattenav:

Izacfosho 2012-05-29 23:19

Bra lirat ikväll, eftersom man bara har bet365 så gick man bet på Ward-spelet, men Bajenspelen samt Miedzinski gick ju alldeles utmärkt.

Keep it up!

Overkill 2012-05-30 20:13

Ogiltigt spel-ID: 1020931

OBS! Detta spel gäller första 8:a heaten i matchen, dvs HT. Rätt hög spread, dubbelmötet är avgjort efter att Poole vann borta med 15 poäng och kommer inte tappa det, de kommer vinna kvällens match. Wolves väljer R/R för Woffinden vilket innebär att Fredrik Lindgren kommer köra tre heat redan under de åtta första och sedan har de en het Wells på reserven som säkerligen också figurerar i tre av de åtta första. 6-8 poängs ledning för Poole efter de åtta första heaten känns fair.

Ogiltigt spel-ID: 1020920

Stekhet var ordet och förvånar mig inte ett dugg om han får sju heat under kvällen och det ska absolut vara nog för att klå Kling med fyra poängs marginal. Kling som varit totalt värdelös för Poole senaste tiden har fått hoppa ner på reserv men hjälper det? Svårt att bara studsa tillbaka och börja plocka poäng sådär helt plötsligt. 2.37 spelar jag mer än gärna på detta.

Ogiltigt spel-ID: 1020942

Hemmalaget King's Lynn har Iversen i STORFORM, men bakom där? Det är ett litet frågetecken för mig och denna match kan absolut bli down the wire och inte avgöras förrän i de två-tre sista heaten. Finns ett par stycken i gästande Lakeside som brukar trivas på denna banan, bara hoppas de visar det ikväll också. För om de gör det, då kan de mycket väl få med sig en tröstpoäng hem via torsk med max sex poäng.

Ogiltigt spel-ID: 1020938

Screen är out-of-date IMO samtidigt som Robson har chans att få köra fem heat under kvällen eftersom det är R/R för Rico som inte längre finns med oss. Två poäng mer än åldermannen ska han kunna skrapa ihop på sina heat ikväll.

zorro 2012-05-30 20:22

Varken Dennis Andersson eller Adrian Miedzinski kommer till start för Poole ikväll. Frampton + Mr RR där istället. Svårbedömt vad det har för inverkan på ditt + 10 lir men Kling kan nog möjligen få något heat mer (alla utom Holdera får ta RR)

Overkill 2012-05-30 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av zorro (Inlägg 187815)
Varken Dennis Andersson eller Adrian Miedzinski kommer till start för Poole ikväll. Frampton + Mr RR där istället. Svårbedömt vad det har för inverkan på ditt + 10 lir men Kling kan nog möjligen få något heat mer (alla utom Holdera får ta RR)

Oj, det hade jag missat! Att Miedzinski som är i form inte kör ikväll ser jag faktiskt som positivt.

Frampton istället för Dennis... Det är väl lite hugget som stucket om jag får säga det själv.

Jo, det ska nog kunna gå bra ändå med Wolves +spread första åtta faktist. Vi får se. :popcorn:

Pacman 2012-05-30 20:37

Riktigt gött att se resultaten och spelen, plockat ett par redan med gott resultat. Keep it up gubbs :cheers:

Overkill 2012-05-30 20:43

Får dock se hur länge jag är kvar i Sverige, drar till 95% säkerhet till Norge på söndag/måndag. Min och min polares handledare på Adecco i Norge ringde oss tidigare idag och frågade om vi kunde komma upp nästa vecka på upplärning inför det jobb vi ska ha efter.

Antagligen lär man ju bli kvar eftersom att man säkerligen lär börja jobba måndagen efter.

Så får se hur mycket tid man får över framöver, men efter man har installerat sig ordentligt så lär jag komma igång igen som vanligt.

Tänkte säga till så ni vet vad som gäller, så att jag inte bara försvinner utan några spår. ;) :cheers:

Overkill 2012-05-30 22:30

Mucho bra kväll återigen, börjar bli tjatigt nu. ;)

+4.69u :moneybag:

Varken Wolves eller Lakeside hade några bekymmer att täcka sina +spreads och de vann faktiskt vid åtta respektive FT.

Robson gjorde en bra match och Screen inte så bra.

Wells hade en off-night och Kling en bra. Så kan det gå. :cheers:

Imorgon avslutas denna sagolika månad med två matcher från EL. På återseende!

fireas 2012-05-30 22:56

haha älskar att läsa på era analyser och kommentarer!

Gör som föregående säsong, jag ryggar inte då jag inte gillar att spela på någonting jag inte kan men finner tråden otroligt go och läsa samt följa resultat.

Ni gör speedway lite mer intressant för och det för ni många plus för!

Overkill 2012-05-31 20:17

Stora trumman ikväll. Får se om det slutar i :) eller :sad:. :popcorn: Känslan är dock som vanligt RIKTIGT bra inför en Elite League-kväll!

Ogiltigt spel-ID: 1021726

Detta ska vara "spets och slut" mot ett BV som mest består av gästande förare. Rätt "låg" spread sett till övriga bookies och nog känns den lite felsatt.

Ogiltigt spel-ID: 1021730

Detta kan jag inte motstå. Lika många heat, fem stycken, lär båda köra. Nä, hemmabana för Bjarne och det kan avgöra. 2.30 är fint!

Ogiltigt spel-ID: 1021731

Denna total har Smolinski slagit 2/3 hemmamatcher och mot ett sargat BV ska det vara bra chanser för ännu en gång.

Ogiltigt spel-ID: 1021734

Min kristallkula talar om för mig att Poole icke åker hem tomhänta ikväll, således förlust med max sex poäng.

Ogiltigt spel-ID: 1021738

Tror dock att detta kan bli en otroligt jämn match och Panthers har absolut överskattats. Poole kommer väldigt långt på bra körning från duon Holder och Ward. Kan räcka långt ikväll dessutom. R/R på Miedzinski vilket innebär ett extra för Ward, sex heat ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 1021744

Sundströms fitness ett litet frågetecken och Ward kör sex heat ikväll. Detta odds känns något för högt och testas!

arfert 2012-05-31 20:20

R/R på Artur Mroczka – så Harris lär få sex heat.

Blir nog grönt ändå.

Overkill 2012-05-31 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av arfert (Inlägg 187971)
R/R på Artur Mroczka – så Harris lär få sex heat.

Blir nog grönt ändå.

Alla utom Harris får ta R/R-heaten på Mroczka. ;)

Riktigt, riktigt bra start för samtliga picks! COME ON!!!

arfert 2012-05-31 21:07

Ah, vad beror det på?

Overkill 2012-05-31 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av arfert (Inlägg 187977)
Ah, vad beror det på?

Dumstrut på mig...... :rolleyes:

Overkill 2012-05-31 22:43

-1.25u slutar kvällen med. Sweep i Pooles match och likaså sweeped i Brums match. Så kan det gå.

Men en RIKTIGT, RIKTIGT bra maj månad summeras ikväll!!!!

Picks: 77
Wins: 46
Loss: 30
Push: 1
Win%: 60.53%
M. odds: 2.18
Netto: +52.13u :moneybag: :moneybag:

eddieh 2012-06-01 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 187985)
-1.25u slutar kvällen med. Sweep i Pooles match och likaså sweeped i Brums match. Så kan det gå.

Men en RIKTIGT, RIKTIGT bra maj månad summeras ikväll!!!!

Picks: 77
Wins: 46
Loss: 30
Push: 1
Win%: 60.53%
M. odds: 2.18
Netto: +52.13u :moneybag: :moneybag:

Fantastiska nuffror, bara att lyfta på :hattenav:

Se nu till att ha det så bra i Norge. :p

http://www.youtube.com/watch?v=EXm9jEMuP20

Overkill 2012-06-01 20:00

Tack, tack eddieh. :cheers:

Hittade inget skoj i kvällens Knockout Cup-match mellan Coventry v Lakeside. Så jag känner som så att man gör nog bäst i att avstå rubbet idag och ägna sig åt packning, städning osv.

Imorgon drar jag, fast jobb via Adecco till September på Gardermoen i Norge. :hattenav: Vi har äntligen hittat boende också minst två månader framöver, så detta blir kanon.

Det skulle installeras internet i det boendet sinom tid, när vet jag inte, så rekandet får ligga på is tills detta sker.

Kommer kika in lite ibland när man har tillgång till internet. Finns det uppkoppling på vandrarhemmet imorgon så kanske det kommer några rekar. Dels körs returen mellan Lakeside v Coventry i KOC redan imorgon samt Eastbourne v Poole som jag VERKLIGEN ser fram emot! :D Den stora frågan är om dominanternas förlustnolla spräcks imorgon?

På återhörande och ha en fortsatt trevlig tid här på Sharps, för jag kommer ha megakul! :hattenav:

eddieh 2012-06-03 13:57

2012-06-03 18:00EkstraligaD.Nermark (Chestochowa) vs G.Zengota (Wroclaw) . FT 4 2.190

Nermark på hemmabana och där brukar han vara giftig. Har idag med sig sin personlige fystränare till Polen, så han lämnar inget åt slumpen i denna viktiga match för hemmalaget. Blev lite förvånad när jag såg det höga oddset på svensken. Kan även bli så att Chestochowa tvingas köra utan lagets bäste - Grigorij Laguta, han ska träna under dagen för att se om hans skadade nyckelben håller. Jag tror nog mest att det är skrämseltaktik och ryssen inte kommer till start. Gör han ändå det så är han rostig, och hemmalaget kommer förlita sig mycket på Nermark. Nordicbet har satt en lina på över 9.5 poäng @ 1.65 på Nermark. Zengota ska ha en riktigt bra dag för att nå upp till en sån total.

2012-06-03 19:30EkstraligaT.Gollob (Gorzow) vs J.Hampel (Leszno) . FT 3 2.100

Hampel på bortabana mot ligans bästa lag. Det borde betyda minst sex heat för honom, och Gollob kommer köra max fem, om han nu ens gör det. Gorzow står inte längre och faller med Tomek utan han kan nog ta det rätt lugnt på jobbet idag, och vara snäll mot kroppen som han vilat sedan förra veckans GP.