Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Stängt ämne

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-09, 03:50   #166
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Eurocup, 8/3, 20.30
Joventut Badalona-ALBA Berlin
ALBA Berlin+6, 1.926 (pinnacle)
2u

Återkommer med info och motivering under dagen.

Även lean på Röda Stjärnan+9.

Eurocup, 8/3, 20.00
Gran Canaria-Röda Stjärnan
Röda Stjärnan +8.5, 1.90, (bet365)
2u

Spelar mitt lean. Tyvärr har spreaden droppat sen jag tittade på matchen igår, därför går jag ner en u i insats (hade tänkt spela 3u när den stod 9-9.5), nu blir det 2u. Återkommer med info och motivering.

Senast redigerad av Gb den 2010-03-09 klockan 11:15.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-09, 14:00   #167
Gb

Gbs avatar

Standard

Dagens Euro-lir blir:

Eurocup, 9/3, 20.30
[B]Valencia-Unics Kazan
Unics Kazan+7.5, 1.980 (pinnacle)
2u
[/B]

Förutsättningarna för matchen är följande: Valencia går vidare till kvartsfinal om de vinner eller förlorar med högst 3p. Om Hapoel Jerusalem dock vinner mot Gala, och Valencia förlorar med mer än 5p går Valencia inte vidare. För Kazans del gäller att vinna, om Hapoel Jerusalem förlorar mot Gala, räcker det med vinst för Kazan, skulle dock Jerusalem vinna måste Kazan vinna över Valencia med minst 6p. Detta bör innebära en möjlighet till en hyfsat tight match, där dock Valencia har fördel av hemmaplan (man är starka hemma). Valencia vann även bortamötet mot Kazan med 68-72. Men Valencia har inte vunnit ngn av top 16 matcherna med mer än 5p. Kazan har förlorat en match i top 16 med mer än 7.5p. Valencia vann i ACB borta i helgen om än knappt med 2p mot Manresa. Kazans form kan ställas ett litet frågetecken till, man vann förvisso i ryska superligan i helgen, men innan dess hade man 2 förluster. Inga skador rapporterade i ngt av lagen. Prövar 2u på Unics Kazan+7.5.

Eurocup, 9/3, 20.30
Joventut Badalona-ALBA Berlin
ALBA Berlin+6, 1.926 (pinnacle)
2u

Det lag som vinner den här matchen går vidare till kvartsfinal. Alba Berlin vann hemmamötet när lagen möttes i Berlin i februari med 72-68. Alba har 8-3 i regular season och 3-2 i top 16. Man har förlorat med mer än 6p borta mot Gala i december (regular season) och borta mot Aris (top 16) i februari. Man har tre bortavinster. Badalona har 8-3 i regular season och 3-2 i top 16. Man har en hemmaförlust. Hemma har man vunnit med mer än 6p två gånger och vunnit med mindre än 6p två gånger. Alba har en tveksam form i tyska Bundesliga då man har 2 raka förluster. Dock har Badalona en förlorande streak på 7 förluster i spanska ACB. Man förlorade även i top 16 senast borta mot Aris med 84-54. Alba vann sin match hemma senast i top 16 mot Le Mans med 83-71

Då Badalona har så dåliga resultat i hemmaligan fick tränaren gå i veckan, och man har därför signat en ny coach, Pepu Hernandez. Detta kan förstås innebära en nytändning för Badalona, då ju tränarbyten kan ha den effekten. Förutom det tycker jag det mesta tyder på att det kan bli en tight match. I Badalona är Tripkovic questionable, i Alba är Adam Chubb sidelined sedan tidigare. Prövar 2u på Alba Berlin+6.

Eurocup, 9/3, 20.00
Gran Canaria-Röda Stjärnan
Röda Stjärnan +8.5, 1.90, (bet365)
2u

Om Gran Canaria vinner matchen går de vidare till kvartsfinal och Stjärnan har ingen möjlighet att gå vidare. Skulle Stjärnan vinna går de vidare och Gran Canaria går då endast vidare om Nymburk förlorar mot Turk Telecom. Stjärnan har 8-3 i regular season, Gran Canaria har 7-4. Båda lagen har 3-2 i top 16. Gran Canaria har dock 5-0 hemma (regular season och top 16), man är alltså ett mkt hemmastarkt lag. Något som också har visats i ACB-ligan, där man bland annat har vunnit mot Regal Barcelona och Caja Laboral hemma. I top 16 har Gran Canaria en vinst över 8.5p och en under 8.5. Man förlorade i helgen borta i hemmaligan ACB. Stjärnan har en förlust med mer än 8.5p i top 16, man har dock 4 vinster och en förlust på bortaplan (regular och top16). Alltså har Stjärnan visat bra bortastats i E.C. Stjärnan har dock en förlorande streak på två matcher i top 16, dessa förluster skedde dock hemma. Man vann för övrigt i Adriatic League i helgen.

Inga skador är rapporterade i Gran Canarias lag, medan Oliver Stevic är questionable i Stjärnan. Då matchen betyder mkt för båda lagen kan det finnas möjlighet till en rätt jämn match, jag prövar därför 2u på Röda stjärnan+8.5.

Euro Cup, 9/3, 20.30
Galatasaray-Hapoel Jerusalem
Hapoel Jerusalem-4, 1.980 (pinnacle)
4u

Spreaden på det här spelet har droppat till -3, sedan jag la liret. Normalt brukar det INTE vara något bra tecken, så det är nog läge att hissa varningsflagg! Mitt spel är dock redan lagt.

Galatasaray har ingen möjlighet att gå vidare till kvartsfinal, då man har 0-5 i top 16. Hapoel Jerusalem å andra bör vinna för att ha goda möjligheter att gå vidare. Om Valencia vinner över Unics Kazan går förvisso Hapoel Jerusalem vidare som tvåa i gruppen, men om Kazan vinner över Valencia, måste Hapoel Jerusalem ha en vinst över Gala för att kunna ha möjlighet att gå vidare. (Matcherna börjar för övrigt samtidigt, 20.30). Alltså bör Hapoel Jerusalems motivation vara hög för att vinna matchen.

När lagen möttes i Jerusalem i februari (top 16), vann Jerusalem med 100-87. Man har 2-3 i bortamatcher i cupen, dock har man vunnit borta över hemmastarka Valencia i februari med 75-79. Galatasaray har 3-2 i hemmavinster, dock har man i cupen en förlorande streak på 0-5. Inga skador rapporterade i ngt av lagen. Då Hapoel Jerusalem borde ha en stor motivation till att vinna den här matchen, medan Galatasaray redan är ute spelar jag -4 på Hapoel Jerusalem.

EDIT: Ser nu att spreaden droppat till -2.5. Det känns verkligen mindre bra. Har letat efter info om nyuppkomna skador eller dylikt. Men hittar inget. Fövisso tog Gala en imponerande seger mot Efes i helgen (vilket man behövde då man ligger näst sist i ligan), och Hapo Jerusalem förlorade sin match i ligan. Men det förändrar inte det faktum att Gala fortfarande inte har ngt att lira för medan Hapo Jerusalem har det. Dock brukar sänkningar av spread ofta vara ett dåligt tecken.

Senast redigerad av Gb den 2010-03-09 klockan 22:21.
Gammal 2010-03-09, 15:43   #168
Gb

Gbs avatar

Standard

Euroleague, 11/3, 19.15
Caja Laboral-Cibona
Cibona+10, 1.935 (pinnacle)

3u

Euroleague, 11/3, 20.45
Real Madrid-Maccabi Tel Aviv
Maccabi Tel Aviv+9.0, 1.88 (expekt)
4u

Senast redigerad av Gb den 2010-03-09 klockan 22:32.
Gammal 2010-03-09, 19:40   #169
Gb

Gbs avatar

Standard

Eurocup, 9/3, 20.00
CEZ Nymburk-Turk Telekom
CEZ Nymburk-8.5, 1.90 (bet365)
2u

Senast redigerad av Gb den 2010-03-09 klockan 22:33.
Gammal 2010-03-09, 20:15   #170
Gb

Gbs avatar

Standard

Eurochallange, 9/3, 20.30
Roanne-Antwerp Giants
Roanne -10.5, 1.83 (bet365)
3u

Senast redigerad av Gb den 2010-03-09 klockan 22:22.
Gammal 2010-03-09, 20:16   #171

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

Önskar dig all lycka!
Gammal 2010-03-09, 20:18   #172
Gb

Gbs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Önskar dig all lycka!
Idag tror jag det nog allt kan behövas! Och BOL till dig också!
Gammal 2010-03-09, 22:30   #173
Gb

Gbs avatar

Standard

Jaha det var den dagen. Är ytterst förbannad på mig själv för att jag går in på två "stresslir" då Hapoel Jerusalem-spelet känns klart oroväckande. Har helt enkelt inte tillräckligt med is i magen där. Även om erfarenheten säger att när spreaden droppar så är det ofta ett dåligt tecken, så stämmer det ju inte alltid. Men själv blev jag stressad och försökte "rädda" upp det med två spel som jag tidigare haft lean på och sedan avfärdat. Nybörjarmisstag för vissa kanske, men jag har gjort det tidigare, och undrar om jag kommer att lära mig någon gång eller inte....

-3 slutade dagen, snabbuträkning. Återkommer med uppdatering av stats.
Gammal 2010-03-09, 22:37   #174

papaks avatar

Sharp$: 2427
Standard

Woow mannen vad jag skulle gett för att sluta -3 idag yaaaaaay :/ Bra jobbat på Hapoel matchen.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-09, 22:47   #175
Gb

Gbs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av papak Visa inlägg
Woow mannen vad jag skulle gett för att sluta -3 idag yaaaaaay :/ Bra jobbat på Hapoel matchen.
Mmm, den satt förvisso skönt när allt pekade på att den inte skulle sitta. Men är enormt irriterad över att jag drar iväg på två stresslir istället för att vara kall. Det är INTE bra helt enkelt.

Du är grym och kommer snart att komma upp med nya vinnande lir! Don´t worry
Gammal 2010-03-09, 22:51   #176

papaks avatar

Sharp$: 2427
Standard

Yes och bra attdu hade ballsen att stanna kvar med ditt bet, det skulle alla inte gjort! Yeah jag hoppas det, man kan inte vinna varje dag men det är fan inte kul att bli våldtagen sådär. En gamblers vardag och livet går vidare.. Keep it up Gb.
papak är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-10, 01:00   #177
Gb

Gbs avatar

Standard

NBL, Tjeckien, 10/3, 18.00
BK Decín-USK Praha
USK Praha+10, 2.000 (pinnacle)
3u

Skutresultat: 77-76

NBL, Tjeckien, 10/3, 18.00
BK Opava-BK Prostejov-8
BK Prostejov-8, 1.917 (pinnacle)
3u

Slutresultat: 76-83

Senast redigerad av Gb den 2010-03-10 klockan 19:53.
Gammal 2010-03-10, 01:17   #178
Gb

Gbs avatar

Standard

Antal spel: 116
Vinster: 65
Förluster: 48
Push: 3
Insats: 313
Vunnet: +157.38
Förlorat: -133
Netto: +24.38
Vinstprocent: 58%
ROI: 107.79%
Gammal 2010-03-10, 10:41   #179
Gb

Gbs avatar

Standard

Euroleague, 11/3, 20.45
Maccabi Tel Aviv+9.0, 1.88 (expekt)
4u

Euroleague, 11/3, 20.45
Maccabi Tel Aviv ML 4.40 (expekt)
1u

Slutresultat: 64-66

EDIT: Den här satt mkt skönt. Särskilt då det inte såg direkt lovande ut fram till 4:e qt. Maccabi är dock starka, och idag visade man det även på bortaplan. Kan mkt väl bli en utmanare till Oly och Regal om en finalplats i Final Four.

Förutsättningarna för matchen är följande: både Real Madrid och Maccabi Tel Aviv är vidare till kvartsfinalerna. Det lag som vinner den här matchen kommer att vinna gruppen, vilket ger hemmafördel (i kvartsfinalen gäller bäst av fem matcher, hemmafördel är alltså 3 matcher på hemmaplan). Laget som kommer tvåa i gruppen kommer att få möta segraren i grupp E, vilken för närvarande Regal Barcelona leder, och med största sannolikhet kommer att vinna (beroende av vem som vinner i matchen Regal-Partizan imorgon). Maccabi Tel Avivs tränare Gershon Pini säger: "We already beat Real this season, but when you play in Madrid you're always the under dog. Maybe it's good for us, that they must win, because nobody prefers to play Barcelona before the Final Four." Alltså borde motivationen, trots att båda lagen är vidare, vara hög, då det knappast är ngn fördel att behöva möta Regal Barcelona i kvartsfinalen.

Maccabi Tel Aviv vann mötet mot Real Madrid i februari i Tel Aviv med 81-76. Lagen har de senaste två åren mötts fem gånger (3-2 i matcher till Tel Aviv):

2010.02.04 Maccabi Tel Aviv 81 : 76 Real Madrid Teka
2009.02.26 Maccabi Tel Aviv 69 : 73 Real Madrid Teka
2009.02.12 Real Madrid Teka 98 : 79 Maccabi Tel Aviv
2008.03.13 Real Madrid Teka 100 : 103 ot Maccabi Tel Aviv
2008.02.28 Maccabi Tel Aviv 94 : 75 Real Madrid Teka

Det enda som jag kan se som en nackdel för Tel Avivs del är att man inte har övertygat resultatmässigt på bortaplan i år (man har däremot varit mkt starka hemma), man har 5-2 borta. Dock har man inte i top 16 förlorat borta med några stora siffror, (7p förlust borta mot Efes och 4p förlust borta mot Montespaschi). Tel Avivs tränare Pini säger: "We had some difficulties on the road, and that's another good reason for us to win tomorrow. If we do that we might not need another road win until Paris".

Jag tror det här kommer kunna bli en jämn match mellan två ganska jämna lag (där jag dock ser Tel Aviv med Alan Anderson, average 20p i top 16, som det ngt starkare laget -dock har Real Madrid fördel av hemmaplan), därför tycker jag +9 på Tel Aviv är för högt och spelar 4u på Tel Aviv+9. Då en vinst skulle sätta laget som vinner i en mkt bättre situation i kvartsfinalen prövar jag också 1u på Tel Aviv ML till 4.40.

Euroleague, 11/3, 19.15
Caja Laboral-Cibona
Cibona+10, 1.935 (pinnacle)
3u

Slutresultat: 102-90 OT

EDIT: Det här liret såg ju minst sagt lovande ut fram 4:e qt, och +10 även fram till OT, där Cibona blir totalt överkörda.

Förutsättningarna är följande för matchen: Cibona kan gå vidare till kvartsfinal om de vinner över Caja Laboral, och Olympiakos vinner över Khimki i Moskva. Laboral går vidare om de vinner och Olympiakos vinner. Laboral kan även gå vidare om de vinner och Khimki vinner, om Khimki inte vinner med 7 poäng eller mer än den poäng Laboral vinner med. Cibona har Jamont Gordon i mkt bra form, han är "leading scorer" i top 16 för tillfället. Laborals viktige Tiago Splitter är fortfarande skadad och kommer inte att spela mot Cibona. Cibona har dock viktige Bogdanovic skadad.

När lagen möttes i Zagreb i februari i top 16 vann Laboral med 75-78. I den senaste matchen i top 16 vann Cibona hemma mot Khimki med 82-63, medan Laboral förlorade borta mot Olympiakos med 102-85. Båda lagen vann i sin hemmaliga i helgen. Då matchen är av avgörande betydelse för båda lagen, för att kunna gå vidare, känns en spread på +10 som för högt. Laboral är rättmätiga favoriter, men Cibona har uppvisat fin form senaste veckan. Jag spelar därför 3u på Cibona+10.

Har även haft en diskussion med papak angående den här matchen, och vi är båda överens om att +10 är högt då Cibona fortfarande har en chans att gå vidare.

Euroleague, 11/3, 18.00
Panathinaikos-Maroussi
Maroussi+5.0, 1.88 (expekt)
3u

Slutresultat: 82-79

EDIT: Tycker nästan synd om Maroussi. Man har gjort det väldigt bra med tanke på de små resurser man har. Man var väldigt nära att gå till kvartsfinal. Liret satt iaf.

Förutsättningarna för matchen är följande: Panathinaikos är redan ute och har ingen möjlighet att gå vidare till kvartsfinal. Maroussi å andra sidan går vidare till kvartsfinal om man vinner över PAO och Regal vinner över Partizan (vilket de med största sannolikhet gör). Maroussi har alltså allt att spela för. Det första mötet mellan lagen i top 16 vann Maroussi på hemmaplan med 80-78. I den grekiska ligan har man mötts två gånger den här säsongen där PAO vunnit båda mötena:

2010.02.17 Maroussi Athens 68 : 82 Panathinaikos Athens (A1)
2010.02.04 Maroussi Athens 80 : 78 Panathinaikos Athens (Euroleague)
2009.11.22 Panathinaikos Athens 90 : 73 Maroussi Athens (A1)

Som synes har PAO vunnit enkelt de gånger man mötts i ligan. Dock har PAO inför den här matchen enligt euroleague.net en hel del problem med skador, "Panathinaikos could be without four of its top players – Vassilis Spanoulis, Dimitris Diamantidis, Nikola Pekovic and Stratos Perperoglou – due to injuries. Accordingly, the Greens (PAO) will play at times with makeshift lineups, while perhaps giving extended minutes to reserves".

Egentligen har PAO ett klart bättre lag än Maroussi, men då matchen är mkt viktig för Maroussi och PAO redan är ute samt drabbade av skador, spelar jag 3u på Maroussi+5.

Senast redigerad av Gb den 2010-03-11 klockan 23:31.
Gammal 2010-03-11, 14:31   #180
Gb

Gbs avatar

Standard

Lägger till ett spel för ikväll:

Euroleague, 11/3, 19:15
Khimky - Olympiakos CFP
Olympiakos CFP ML, 2.12 (expekt)
3u

Slutresultat: 96-83

EDIT: Ett direkt pinsamt lir från min sida. Ska villigt erkänna att jag lyssnade på en och annan grek för mkt. Nu såg jag inte matchen och vet inte (ännu) vad Oly ställde upp med, men en "normal" dag så vinner man över Khimki i sömnen. Hursomhelst så ska man inte skylla på ngt eller ngn annan för ett dåligt lir. Punkt.

Ska börja med att säga, Olympiakos är redan vidare till kvartsfinal, Khimki är det inte och bör ha all motivation i världen att försöka vinna denna match. Något som de säkert har också. Oly`s tränare har dock uttalat sig och sagt att man kommer göra allt för att vinna denna match, då man vill avsluta top 16 med seger. Det som gör att jag spelar Oly är att de har ett mkt bättre lag än Khimki. De har helt enkelt en bättre roster på alla positioner. Jag tror därför Oly kommer att vinna i Moskva trots den faktorn att Khimkis motivation bör vara högre. 3u på Olympiakos ML.

Senast redigerad av Gb den 2010-03-11 klockan 23:32.
Stängt ämne

td