Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-13, 09:53   #1
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

JSQ - Project Baseball


Efter fiaskot under början av säsongen valde jag att lägga ner baseball bettingen i den form jag tidigare kört och istället vända blickarna på annat håll.

Har spenderat en tid för att ta fram en modell för att välja spelen åt mig och har precis börjat testa den på riktigt nu och tänkte dela med mig av resultaten och tankarna här.

Modellen bygger på tre underliggande modeller, en pyt/log5-modell, en pitching-modell och en momentum-modell. Alla tre modeller måste peka på samma håll för att det ska bli ett spel på matchen. Beroende på träffsäkerhet och antal spel kan detta komma att justera i viss mån i framtiden.

I detta test kommer jag att lägga spelen utifrån ett 2-6 system.

I början kommer det endast vara sides som spelas men arbetar på justera modellen för totals också samt 1st inning runs, där jag redan har en modell men det tar för mycket tid att manuellt hämta datan.

Sheet: https://www.sharps.se/spreadsheet/mlb26sbr

Om ni har några frågor så bara shoot.

Notera att jag endast testar systemet, spelar inte själv på de spel som tas fram så rekommenderar ingen annat att göra det heller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
frippefroppe (+1), woodface (+1), Shell Peppe (+2)
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 12:22   #2
 
frippefroppes avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 4
Sharp$: 36
Standard

Detta ska jag följa med spänning. Helt klart intressant!
__________________
"Ta på hakan, ta på näsan, ta på pannan, OCH SEN SITTER DU!!"
frippefroppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-13, 14:33   #3
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

Dagens spel:

2012-05-13 19:35MLBPittsburgh Pirates (A. Burnett) vs Houston Astros (W. Rodriguez) ML FT 2 2.110
2012-05-13 20:10MLBChicago White Sox (P. Humber) vs Kansas City Royals (D. Duffy) ML FT 1 2.190
2012-05-13 20:15MLBSt. Louis Cardinals (L. Lynn) vs Atlanta Braves (T. Hanson) ML FT 2.9 1.690
2012-05-13 22:05MLBOakland Athletics (J. Parker) vs Detroit Tigers (J. Verlander) ML FT 1 2.610


Har planer på att modifiera momentum-modellen lite så kommer prova det vid sidan för att se hur det påverkar resultatet.
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 13:37   #4
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Hoppas inte gårdagens setback gör att du ger upp. Nyfiken på dina resultat och din urvalsprocess.

Men som du vet nu.. gå aldrig emot Braves ;-)
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-14, 18:30   #5
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

Hehe nee hade inte riktigt tänkt att ge upp ännu och tror inte jag kommer ge upp för att det går dåligt för då är det bara att modifiera modellerna. Om det är något som får mig att ge upp så kommer det vara den manuella hanteringen

Dagens spel:
2012-05-15 01:05MLBBaltimore Orioles (J. Hammel) vs New York Yankees (I. Nova) ML FT 4 2.050
2012-05-15 01:10MLBAtlanta Braves (R. Delgado) vs Cincinnati Reds (H. Bailey) ML FT 1.33 1.750
2012-05-15 02:10MLBChicago White Sox (J. Danks) vs Detroit Tigers (D. Smyly) ML FT 5.9 1.830


Av dagens spel skulle inte Tigers passa in om jag utgick från momentum-modell två. Dock fanns det inga matcher som inte passar in nu som skulle passa in om jag utgick ifrån den.

Om nu någon undrar varför Cards-matchen från igår inte är grön (dvs det som visar att det är inlagt i rätt tid) längre så hade det blivit fel i rekarrutan där så stod inte med i någon serie.

Det jag sitter och fnular på just nu är att försöka ta fram en modell för att stoppa in spelen i rätt "slot". Just nu baseras slotsen bara på värdet som finns mellan det odds jag kommer fram till och det odds som erbjuds men inte riktigt nöjd med det....
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-15, 15:43   #6
JSQ
 
JSQs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 722
Sharp$: 2440
Standard

Ikväll så blir det nog inga spel för ikväll ska jag nörda Diablo III
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+10)
JSQ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td