Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-07-07, 22:14   #1
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vurpan NFL 2012


I´m back

Med endast 1 månad kvar till preseason drar igång så kände jag att det var dags att skapa en dagbok. Här kommer alla mina spel på årets säsong att skrivas och motiveras och jag hoppas att det ska utmynna i ett litet plus när säsongen summeras i februari.

Till skillnad mot föregående säsonger så ska jag iår betta på NFL seriöst. Började lite smått i slutet av förra säsongen men nu ska det upp några nivåer.
Har följt NFL sedan 2008 men det var först förra säsongen som intresset eskalerade och det är nu på en smått ohälsosam nivå

Jag hoppas och tror att det finns en del gamla rävar här på sharps som kan NFL och ni får gärna komma med feedback på de spel jag lägger ut. Diskussion om NFL och allt omkring är mer än välkommet

Nu innan säsongen har börjat så kommer det framförallt bli säsongsspel och props, det första glider in imorgon!
https://www.sharps.se/spreadsheet/17115

Nu hoppas vi på en säsong med mkt

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+3), _A_ (+5), Pilkast (+3), muskali (+10)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 00:23   #2
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+1)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 00:34   #3
 
martinssons avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 475
Sharp$: 5388
Standard

Jag började kolla lite i slutet förra säsongen och tänkte också försöka köra lite betting på nfl denna säsongen, så hoppas att detta kan bli en bra tråd att diskutera i

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+1)
martinsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 09:09   #4
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1064638



Om vi tittar på schemat för Lions så ser det ut såhär:

Rams(H)
49ers(B)
Titans(B)
Vikings(H)
Eagles(B)
Bears(B)
Seahawks(H)
Jaguars(B)
Vikings(B)
Packers(H)
Texans(H)
Colts(H)
Packers(B)
Cardinals(B)
Falcons(H)
Bears(H)

Om vi bortser från det jobbiga att möta Bears och Packers 2 gånger året så är det
ett ganska enkelt schema. Rams, Titans, Vikings(x2), Seahawks, Jaguars, Colts, Cardinals är 8
matcher som Detroit lär ta ganska enkelt. Det krävs alltså två vinster till och det tror jag inte
är något problem. De är ett av få lag som kan keep up med Packers offensiv och Lions defensiv är
klart bättre än Packers.

Om vi då tittar på laget Detroit Lions så har de inte tappat några nämnvärda inför årets säsong.
Stafford hade en kanonsäsong och det var väldigt roligt att han fick vara skadefri. Vi kan nog
inte tro att Calvin Johnson kommer göra en sån säsong som förra året(1600 yards, 16 td), speciellt
inte eftersom han är cover för Madden, men sålänge han och stafford är frisk så kommer de göra
en hel del poäng.

Lions valde OT Riley Reiff i första rundan i draften och han kommer nog få jobbet som RT i den offensiva
linjen. Linjen är solid och det enda frågetecknet är för C Raiola som börjar bli till åren.

Om vi tittar defence så är Lions en av de bättre lagen i ligan. De har många som kan sätta press på QBn
och har inte tappat någon märkvärd i free agency. Lagets secondary kan bli bättre och de har en tendens att
ge upp mkt yards genom luften. Men med deras offensiv så ska det inte vara något problem att hålla jämna steg
med motståndarna.

Tror Detroit kan gå riktigt långt, med tanke på all talang som de har i laget och det "enkla" schemat så ska inte 10+ vinster vara alltför svårt.

Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 10:42   #5
_A_
 
_A_s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 722


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lycka till med liren Vurpan! Ser fram emot att följa dina lir
_A_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-08, 12:19   #6
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _A_ Visa inlägg
Lycka till med liren Vurpan! Ser fram emot att följa dina lir
Tackar Ska följa dina med
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-07-09, 19:40   #7
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nytt spel:

Ogiltigt spel-ID: 1066575



Broncos schema ser ut såhär:

Steelers(H)
Falcons(B)
Texans(H)
Raiders(H)
Patriots(B)
Chargers(B)
Saints(H)
Bengals(B)
Panthers(B)
Chargers(H)
Chiefs(B)
Buccaneers(H)
Raiders(B)
Ravens(B)
Browns(H)
Chiefs(H)


Ska ja vara helt ärlig så ser jag endast 4 matcher broncos borde vinna, Raiders(x2), Buccaneers och Browns. Finns stor chans att de öppnar säsongen 0-3 och jag har mkt svårt att se att de skulle vinna mer än 5-6 även med lite flyt.

Peyton Manning, denna legendariska Qb, skrev på för Broncos i mars och det känns som bolagen överskattar hans förmåga. Killen har haft 4 nackoperationer det senaste året och inte spelat någon match sedan 2010. Jag tror, och hoppas pga spelet, att han inte kommer lyfta Broncos mot nya höjder.

Offensivt så har Peyton 2 lite bättre vapen, WR Demariyus Tomas och RB Willis McGahee. Det negativa är att O-linjen är ganska dålig och inte kommer ge nog tid eller rum för Broncos offensiv.

Defensiven är väl Broncos styrka. Von Miller har varit kung sedan han kom in i ligan och han och Dumervil är bra på att sätta press på QBn.

Som ni märker tror jag inte alls på Broncos iår utan jag tror att de kommer få svårt att leva upp till hypen som kom i o m att de fick Peyton.

Någon som inte håller med?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
_A_ (+5)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 09:03   #8
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då var preseason igång och NFL gamepass inhandlat, tentapluggar för tillfället så blir ingen motivering alls idag tyvärr:

Ogiltigt spel-ID: 1102074


Ogiltigt spel-ID: 1102076



Kan tillägga att det jag lägger störst vikt i vid preseason är hur coachernas statistik i föregående preseason ser ut. Eftersom detta är week 1 så kommer starters mest spela 15 snaps och därför bör man inte tänka så mkt på lagens styrka, snarare djup om man så vill. Både Tomlin(steelers) och Shanahan(Skins) är coacher som brukar vilja vinna i preseason och har bra record där, 16-5(tomlin) och 46-22(shanahan).


Senast redigerad av Vurpan den 2012-08-09 klockan 09:09.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 09:56   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Hmm oddset på Steelers sköt i höjden. 2.06 på pinnacle nu. Någon info som har kommit fram?
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 10:29   #10
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbannat Visa inlägg
Hmm oddset på Steelers sköt i höjden. 2.06 på pinnacle nu. Någon info som har kommit fram?
Kan inte hitta något? Enda som kan va något är att det verkar som Vick ska spela hela 1q för eagles. Men känns lite väl för att de ska skjuta i höjden

Senast redigerad av Vurpan den 2012-08-09 klockan 10:31.
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 15:45   #11
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Slänger in Ravens oxå:

Ogiltigt spel-ID: 1102511

Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 20:08   #12
 
fishys avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

vet någon om det är bra kvalite på streamen från nfl network ? tänkte köpa 1 månad och testa är det värt det ?
fishy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 20:48   #13
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fishy Visa inlägg
vet någon om det är bra kvalite på streamen från nfl network ? tänkte köpa 1 månad och testa är det värt det ?
Köpte Gamepass igår och då får man nfl network, ja har bra inet och ser network på 3000 kbps, alltså näst högsta. Det är riiiiiiiktigt fin kvalite
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-09, 21:17   #14
 
fishys avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 1417


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

vad är skillnaden på att köpa nfl network för 5 dollar i månaden och gamepass ?, visar dom alla matcher via nfl network eller blir man tvungen till att köpa gamepass för över 2 k för att kunna ta del av det :/ ?
fishy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 01:13   #15
 
Vurpans avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 543
Sharp$: 2511


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fishy Visa inlägg
vad är skillnaden på att köpa nfl network för 5 dollar i månaden och gamepass ?, visar dom alla matcher via nfl network eller blir man tvungen till att köpa gamepass för över 2 k för att kunna ta del av det :/ ?
Tror inte network visar några matcher, iaf inte live. Så vill du se live så äre gamepass du ska ha!
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td