![]() |
Lystra, lystra!!!
Någonting måste vara fel! Unibet erbjuder Canaka B.F, platsspel (fast) till 2.70! Vad är deras hållhake? Jag har inte hittat någon då jag snabbkollade deras regler... /Badass |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
I vanliga fall har Unibet rörliga odds men till stora lopp så kör dom även alltid fasta, ta en titt under fliken "trav" så hittar du Stochampionatet med fasta odds. Detta skrevs det om redan för några dagar sedan och då högg jag de :) |
Tror att Tamla Celeber vinner idag,även fast Örjan hade huvudet under armen igår.
|
Det blev en lång diskussion av det här, inte meningen. Åter till den ursprungliga diskussionen om oddsvärderingen. Det där jag sa om att jag inte tyckte 1,65 kunde vara nära ett överodds gällde ju såklart utan facit i hand, man kan ju inte räkna på något annat vis även om man nu har facit. Men alla gör sina egna värderingar och viktar olika faktorer på sitt eget sätt.
För den vidare oddsdiskussionen så kan vi kan väl också komma överens om att det är en ganska flytande och svår gräns att sätta. Oftast när jag kikar på oddslistorna så ser jag ett odds som sticker ut och sen börjar jag fundera på hur bra det är. Jag brukar försöka vara ganska försiktig i bedömningarna där, säg att man ser ett odds på 2,30 och man tror det är bra ner till någonstans mellan 1,85-2,05 då räknar jag att övervärdet finns ner till den minst optimistiska bedömningen och absolut inte längre, alltså 2,05. |
Citat:
|
Citat:
Konstig streckning i loppet för övrigt, Nettan är jävligt mycket streckad men hon har inte härdats nåt värre, segrar i väldigt billiga gäng på Vaggeryd och Åmål säger nästan ingenting. Blir mycket förvånad om en så färsk häst går och vinner championatet även om Åke tränar och det är spetsläge. Aisle Stand däremot är nästan helt bortglömd på 8%, där kan man snacka om häst som visat sig duga i tuffa sammanhang flera gånger om. |
Citat:
Men hur som helst det skall bli spännande att se :) |
Edit - såg fel på plats- och vinnarspel! Så glöm detta - oddset finns inte!
:innocent: |
Dagens pick!
PLATSSPEL/Axevalla lopp 8/Spelstopp 16:23/Bet365 Taste Of Cocktail Här spelas Taste of Cocktail, 4 units till 3.50 på Bet365 - spelbar ned till runt 3.20! Tar spets och släpper troligtvis till Goldomaster - får sedan en perfekt resa på innerspår... Innerspåret visserligen lite kletigt nu men tror inte det skall vålla några problem... Såg fin ut i värmningen! /Badass |
Citat:
|
tack för Canaka B.F, den satt riktigt fint! :clap:
|
Citat:
Grymt stort TACK! :thumbup: |
Tack skall ni ha, grabbar/tjejer(?)!
Tyvärr gick jag själv -3.25 units, skulle egentligen vara 1 units mindre då jag skrev fel i spreadsheetet - 1 unit för mycket i spelet Nettan Palema-Roxa Sisu! Men jag har låst detta så jag kan inget göra åt detta! :idiot: Skit samma, nya tag i morgon...! /Badass |
Tack för Canaka :)
|
Citat:
|
Citat:
Smart, det skall jag göra... Tack för tipset! /Badass |
Dagens pick!
H2H/Rättvik Lopp 3/Spelstopp 19:03/Bet365 Oracle-Prince Tagg Här spelas Prince Tagg 4 units till 2.10 - spelbart ned till runt 1.95! Med barfota fram nu så tror jag på spets och slut...! /Badass |
Tror inte att Taggen är snabb nog att ledningen är något att räkna kallt med här. I ett fält på 6 hästar blir det dessutom en stor faktor att Melander har två kusar. Om vi räknar på att Taggen får spets så skulle jag gissa på att Melander offrar starke Pitch Command i dödens för att möra ledaren. Det är en biljett till Jubileumspokalen i potten, inte två.
Ser ut att bli svårt att vaska fram något bra odds i kvällens omgång överlag... |
Dagens pick!
PLATSSPEL/Rättvik 7/Spelstopp 20:31/Expekt Rocky Race Platsspel på Rocky Race, 4 units till 2.15 - spelbart ned till runt 1.90! RR var senast tvåa bakom Caballion och gjorde det bra efter en tids vila som märkbart har gjort hästen gott - borde gått framåt med loppet i kroppen och riktigt bra plaschans här... /Badass |
Citat:
Tror faktiskt Taggen tar ledningen här - barfota gör honom kvickare från början och Oracle har ju visat sig vara lika virrig som Melander själv, jag menar då hans ojämna insatser och sin ojämna startsnabbhet! De skall ju faktiskt ta en längd och Taggen behöver "enbart" försvara den! Skulle han inte få ledningen så kan han ju vinna ändå - även om det blir mycket svårare på Rättviks korta upplopp! Pitch Command kommer det ta minst ett halvvarv innan denne travat in sig så så mycket tryck tror jag inte att denne kommer hinna med... /Badass |
Citat:
Spelar även plats på Nydalens Isabelle, bra spetschans, och väl där är ju plats(minst) "klart!" 1,85 på expekt |
Jag tycker det finns för mycket osäkerheter för att göra en bra bedömning av Prince T/Oracle iallafall och avstår där. Däremot är jag inne på att rygga dig på Rocky Race. Han står i 2ggr mot Macho Gossip också på b365, det känns som ett alternativ att överväga. Avvaktar intervjuer och värmningar den här gången dock.
Edit: Witasp hade visst en uppdaterad hemsida, det hade jag inte koll på Witasps hemsida. Inga plus där, han verkar lika osäker på formen som spelarna. |
Vad tror ni om M.T. Felicia med "Hockey" till 4.50 på plats?
/Badass |
Citat:
|
Citat:
Tänk dock på att Macho Gossip möter mycket enklare motstånd nu än vad denne gjort på sistone... Kör bara "Hockey" i tid , vilket han måste med tanke på det korta upploppet, så är inte jag främmande till att han blåser runt detta gäng... /Badass |
Vet inte hur jag läste startlistan nu men att jag behöver glasögon snart är ingen överdrift - Rocky Race har ju inte startat på tre månader och dessa hästar brukar jag hellre stå över och/eller spela emot! Jaja, lagt spel ligger, men tappade lite positiva vibbar över detta spel nu...!
/Badass |
Citat:
Avstår nog spel på Rocky ändå. Enda spelet jag kan tänka mig i loppet är tvilling 2/6 till över 6ggr, flera möjliga förlopp som talar för den. |
Citat:
Håller med om dina tankar och det kanske är rökt för MG hur loppet än blir kört - förutom överpace då... Tror också på tvillingen där - tror Kajsa släpper ner svärfar till ledningen och sedan släpper Witasp till Mountain Dew, vilket är en mycket bra rygg att ha! Kaj kan ju inte köra sakta med denna i ledningen, utan håller ett jämnt tempo och drar undan till slut, lucka kommer och Rocky blir tvåa efter MD eller MG! Spännande... /Badass |
Citat:
|
Citat:
/Badass |
Dagens pick!
H2H/Rättvik Lopp 8/Spelstopp 20:53/Bet365 Super Mara - Great Comfort Här spelas Great Comfort, 4 units till 2.10 på Bet365 - spelbart ned till runt 1.90! /Badass |
Dagens pick!
VINNARSPEL/Rättvik Lopp 7/Spelstopp 20:31/Bet365 Mountain Dew Här spelas MD, 4 units till 2.50 - spelbar ned till runt 2.20! Mountain Dew får troligtvis ta över spets tidigt och skall då slås - kort upplopp gynnar självklart då! Enbart "Hockeys" Macho Gossip emot - får troligtvis långt fram... /Badass |
Citat:
|
Kom på att rocky var struken, då lät oddset lite bättre.
|
Citat:
Moutain Dew är ju inget vanligt sto - har styrkan som vapen och kommer hon till ledningen så lär hon dra hårt och tror att resten då får de svårt att plocka ner henne i spurten... Kan inte se vem, förutom då Macho Gossip, som har dessa kvaliteter...? /Badass |
Bra dag med +6.4 units...! :cheers:
/Badass |
Citat:
|
Citat:
Fick den troligtvis "precis" innan - lade spelet ungefär när jag fick reda på att RR var struken... Torsk som man är ville jag hitta ett annat lir! I bland lägger jag ut spelen i "dagboken" före jag själv spelar och ibland tvärtom - beror helt enkel på hur bra spelen känns... Men då detta spel ändå låg kvar en tid efter strykningen så valde jag att lägga ut det! /Badass |