Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-02, 09:33   #1
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jakob10's dagbok


Jag har varit medlem här i snart ett år och tyckte att det var dags för mig att starta en speldagbok. Kommer använda tråden för att skriva min synpunkter på de spel som jag lägger, sedan är det upp till er om ni vill rygga eller inte.

Spelar på allt möjligt, från fotboll till tennis och ishockey.
Mina insatser kommer variera mellan 50 - 500 kr beroende på hur spelet ser ut.

Ni får gärna ställa frågor eller liknande om ni undrar något, svarar gärna.

Kan börja med att lägga upp de spel som redan är lagda för dagen, ska bara komma på hur

PS: Använder mig av Bet365, bara så ni vet vart oddsen kommer ifrån

Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-02 klockan 16:22.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 09:41   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1208652


Äntligen dags för Champions League igen!

Bayern Munchen har en galen form, nu åker man till Vitryssland för att ställas mot BATE Borisov.
BATE har spelat mer än halva säsongen och som alltid så är man överlägsna vilket inte bör vara någon fördel till den här matchen. Problemet kan vara att man inte har matchats tillräckligt mot bra motstånd. Tips: Bayern 1-3.

Barcelona åker till Portugal för att ställas mot Benfica. Benfica saknar Cardozo & Lulsao och har sedan tidigare tappat Javi Garcia och Witsel. De bör inte ha en chans mot ett Barcelona även om matchen blir tuff så tror jag på att Barcelona tar hem detta. Barcelona saknar Pique, Cuenca och Thiago som drog på sig en skada i den senaste matchen mot Sevilla. Man får tillbaka Iniesta, Puyol & Adriano. Iniesta lär vara ett lyft för laget och bara tanken av vampyren får hårstråna att peka rakt upp. Tips: 1-3

Allt annat än vinst för Chelsea är ett fiasko. Nordsjälland har ingenting att hämta i Champions League speciellt i den otroligt tuffa gruppen som man hamnade i. Tips: 0-4

Lagen ovan spelas i en trippel @ 2.85

Ogiltigt spel-ID: 1208368


Två lag som dominerar sina ligor. Shakhtar ser redan nu ut att vinna den inhemska ligan och Juventus ångar på som aldrig förr. I Champions League så började det bra för Shakhtar som vann med 2-0 mot Nordsjälland på hemmaplan.
Juventus mötte Chelsea @ Stamford Bridge. Man låg under med 2-0 ganska tidigt i matchen men lyckades vända till 2-2 som blev slutresultatet. Jag lirar att båda lagen gör mål @ 1.90 för att det är två offensiva lag som gör mål i medparten av deras matcher..

Ogiltigt spel-ID: 1207982


Jag har skummat igenom de flesta ligor ute i Europa. Servette är ett av de lagen som hittills är obesegrat.
I sin senaste match så mötte man Davos (Ett topplag förra året) men som nu ligger i botten.
Man var förvånadsvärt inte favoriter (Hade 3.25) i odds och det lirade man självklart (Vinst 3-0). Nu möter man Lugano som ligger fyra i tabellen. Lugano blandar och ger. Hittills den här säsongen så har de iallafall inte imponerat och därför lirar jag Servette -0.5 @ 1.90

Ogiltigt spel-ID: 1207907


Dags för nästa obesegrade lag den här säsongen, jag pratar självklart om Kölner som ställs mot Hannover Scorpions.
Kölner har mött lag från botten och toppen och klarat av det på ett utmärkt sätt. Hannover har endast spelat tre matcher (1 förlust, 2 vinster) men det har inte varit mot märkvärdiga motståndare.
Oddset på Kölner -0.5 är för lågt och därför väljer jag att spela på Kölner -1.5 @ 2.00

Ogiltigt spel-ID: 1207966


Testar en dubbel här, lagen som jag spelar på är Skellefteå (mot Timrå) och HV71 (mot Frölunda).
Skellefteå (som kommit igång de senaste matcher) möter Timrå vilket inte bör vara så svårt med tanke på deras start. HV71 har en svårare uppgift men man har imponerat offensivt och det lär hålla sig kvar. Skellefteå saknar ett par spelare men bör vinna ändå.

Jag litar på de offensiva krafterna i de båda lagen och lirar HV71 + Skellefteå @ 2.82.

Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-02 klockan 22:41.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 10:45   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1209223



Barcelona över 1.5: Tror att man ikväll mot Benfica kommer få en svår men målrik match där man åtminstone måste göra 2 mål för att vinna matchen.

Chaika (3:a) möter Omskie (1:a). Chaika har mött rent ut sagt dåligt motstånd senaste veckorna till skillnad från Omskie som har mött en aning bättre motståndare. Chaika är obesegrade på hemmaplan och Omskie är obesegrade på bortaplan. Efter den här matchen så har någon av lagen alltså en förlust i sin kolumn.

Chaika har vunnit 10 av 12 matcher (45-25 i målskillnad)
Omskie har vunnit 12 av 13 matcher. (51-19 i målskillnad)

Dubbeln liras @ 2.45

Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-02 klockan 22:41.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 12:11   #4
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8343
Standard

Skoj! Skulle du säga att du kör mest på statistik, skadeinfo eller egna observationer från tidigare matcher? Lycka till hur som helst
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 12:14   #5
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Skoj! Skulle du säga att du kör mest på statistik, skadeinfo eller egna observationer från tidigare matcher? Lycka till hur som helst
Ska jag vara ärlig så är det en blandning av statistik, skadeinfo samt känsla.
Kan ibland lira på något helt galet för att jag helt enkelt tror att de vinner, även om statistiken säger emot

Tack!
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 16:18   #6
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ytterligare två spel:

Ogiltigt spel-ID: 1209844


Jokerit har fått E.Karlsson till laget vilket är ett otroligt stort plus.
Man verkar ha kommit igång och möter nu Kärpät som inte direkt är bättre, poängmässigt.
Tror att Jokerit kan klara av att vinna matchen men väljer att ta med ML (FT+OT).

JYP är ettan i serien och vinner just nu mot allt och alla.
Segrarna kanske inte är klara segrare men de vinner, vilket är det viktigaste.
De möter Hameenlinna som blandar och ger, vinner/förlorar när de känner för det.
Väljer att fegspela och ta JYP ML.

Denna dubbel kan liras @ 3.42

Ogiltigt spel-ID: 1209398


Båda lagen är i behov av en segern, Trelleborg för att komma ovanför strecket och BP för att inte tappa mark på Halmstad. Vid en förlust för Brommapojkarna så ser det mer ut som att man får sikta in sig på kvalplatsen och alltså möta Sundsvall/Syrianska/Gefle (Som det ser ut just nu). Trelleborg är inne i en djup svacka och kommer från en förlust (5-1) mot Umeå, och det måste svida hårt.

Brommapojkarna @ 2.10 liras!

Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-02 klockan 22:41.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 17:23   #7
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1210019



Detta är ett spel som jag enbart använder mig av statistik. Har inte kollat upp eventuella skador eller avstängningar utan förlitar mig på tabellen. Det är tre topplag i deras divisioner.

# Tranmere är 1a och möter Scunthorpe (19:e) som har haft det jobbigt i början av den här säsongen.

# Swindon hade en fin period -> Blev till en formsvacka men nu har man tre raka segrar. Ikväll ska den fjärde raka segern komma när man möter laget på 20onde plats, Colchester.

# Port Vale spelar i League Two och man har startat säsongen på ett fullt godkänt sätt och ligger för närvarande på andra plats med 6 vinster på 9 matcher och gjort flest mål i League Two (22 st). Man ställs mot Dagenham & Red som ligger på 20onde plats och i sin senaste omgång så tog man sin första seger med 3-0 mot Wycombe (Plats 23).

Tror starkt på detta spel, som alltså kan liras till 3.92 @ Bet365

Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-02 klockan 22:41.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 21:42   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nja, gick väl inte så som jag hade tänkt. Blev lite besviken på Servette som behövde förlängning för att avgöra (3-2) samt Bayern Munchen som förlorade med 3-1 mot BATE Borisov.

Hade de vunnit så skulle det se fint ut, nu är det väl helt okej.
Nya tag med nya spel kommer ikväll/imorgon!

Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-02 klockan 21:53.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-02, 22:47   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1212932


Ogiltigt spel-ID: 1212947


Ogiltigt spel-ID: 1212968


Ogiltigt spel-ID: 1212923


Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-03 klockan 23:27.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 22:28   #10
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1216856



Tror starkt på det här spelet!
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-05, 23:35   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 174
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1216893


Ogiltigt spel-ID: 1216876


Ogiltigt spel-ID: 1216993


Senast redigerad av Jakob10 den 2012-10-06 klockan 11:45.
Jakob10 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td