Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-17, 15:03   #1
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Grnvit - Swing it, magistern - Moderatbandy


Halli hallå, vänner och fiender.

Var ett tag sedan jag rekade offentligt, helt enkelt saknat motivation. Har saknat motivation för betting överhuvudtaget, inte fan är det konstigt när man suttit och kollat upp matcher i princip varenda dag sedan början av hockeysäsongen.
Färdigspelat för mig på ES-hockeyn, blev några spel i slutspelet, annars har det blivit lugnt där. NHL har jag tagit lite småbreak ifrån då och då men där fortsätter jag nöta privat.

Hur som helst, denna dagbok ska handla om golf.
Jävligt svår sport att tippa, vill jag säga. Har lirat lite smått i två år och jag ligger stabilt minus .
Jag har visserligen aldrig gått in för det helt utan bara rekat lite tävlingar då och då, lite kontinuitet i rekandet kanske inte vore allt för dumt.

Nu känner jag att det är dags att ta nästa steg i golfbettingen, har fått lite rutin och börjar få pejl på grejerna.

Vete fan hur länge dagboken kommer hålla, känner jag mig själv så har jag tröttnat på skiten i veckans slut när tävlingen summeras och jag ligger minus direkt.
Just nu känner jag i alla fall att jag är sugen på att skriva lite, så vi får se helt enkelt.

Finns väl knappt en jävel här inne som är vidare intresserad av golf, möjligtvis bara eddieh. Dessutom rekommenderar jag inte att någon ryggar, möjligtvis om ROIen skjuter i höjden efter sisådär femtio spel.
Med detta sagt:
Har stora förhoppningar på att dagboken kommer bli jättebra och alla kommer dregla efter mina grymma spel.

Återkommer med lite spel och läsning senare då två turneringar liras denna vecka med start imorgon.

Tills dess får ni njuta av musiken:
http://www.youtube.com/watch?v=m7_94j2qYbk

Hälsningar,
Johannes
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Arizto (+10), eddieh (+10), Shell Peppe (+10)

Senast redigerad av Grnvit den 2013-04-17 klockan 15:05.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 15:24   #2
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Golf är en sport för Moderater och Fikusar, men Alice Babs är pure class!

Lycka till unge man

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 16:19   #3
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 343
Sharp$: 4184
Standard

Spelade en hel del på golf för några år sedan, när man bodde hemma. Nu har jag dålig koll då jag alltid börjar 06 på måndagmorgonar och därför aldrig kan se sista varvet och nästan hela nöjet med att följa golftävlingar försvinner. Men kommer absolut följa vad du skriver och eventuellt komma med någon input, GL!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
pittaluga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 16:36   #4
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Lycka till Johannes!

Kom för guds skull i håg "Bollen rullar fortare nerför än uppför" & "Flaggan är placerad väldigt nära hålet!"
Classic Zakke
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 17:20   #5
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Golf är en sport för Moderater och Fikusar, men Alice Babs är pure class!

Lycka till unge man

Haha.
I klass med Bieber.

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Lycka till Johannes!

Kom för guds skull i håg "Bollen rullar fortare nerför än uppför" & "Flaggan är placerad väldigt nära hålet!"
Classic Zakke
Tack och bock!

Hahaha, Zacke är en levande legend, kommer aldrig finnas någon bättre.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 18:09   #6
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Förra veckan bjöd på en major i form av Masters där australiensaren Adam Scott tog hem sin första major i karriären. Satt klistrad framför TVn från Torsdag till Söndag och det var en fantastisk tävling som vanligt.

I morgon är det PGA-touren och tävlingen RBC Heritage som tar plats på Harbour Town Golf Links i Hilton Head, South Carolina.
Regerande mästare är faktiskt en svensk - Carl Pettersson.
Carl ser dock ut att få det tufft i år och hålls långt ned i favoritlistan.
Favorit att vinna tävlingen är Brandt Snedeker som spelade väldigt bra förra veckan i Masters och delade ledningen efter tredje-rundan. Sista rundan blev dessvärre tyngre för amerikanen som tappade och till slut hamnade på en sjätteplats.

Spelar Snedeker som han gjorde i de tre första rundorna i Masters kommer han vinna, men jag tror han får det svårt att komma upp i den nivån efter den tråkiga avslutningen han fick på tävlingen. Blir tungt att ladda om.

Lite om banan då:

Spelas kort men är väldigt tight. Kräver mer finess och träffsäkerhet än längd. Spelades förra året som nionde tuffaste banan på PGA-touren, främst på grund utav stark vind.
Har även små greener där flaggan kan sitta på väldigt utmanande ställen.

Driving accuracy, ball-striking och GIR är A och O på banan.
Slagen från tee kommer betyda väldigt mycket för andra-slagen då träd kan blockera inspel, ball-striking blir viktig för att forma slagen, samt GIR på grund av de svårträffade greenerna.

Jag har valt en spelare som inte gör vidare mycket väsen av sig, ingen spektakulär spelare, men som har statistiken på sin sida:

2013-04-18 14:00RBC HeritageBoo Weekley vs TOP 10 FT 5 4.000

2013-04-18 14:00RBC HeritageBoo Weekley vs OUTRIGHT WINNER FT 1 34.000


Boo har vunnit här två år i rad - 2007 och 2008.
De fyra senaste åren har han kommit på plats 6, 46, 12 och 13.

Han ligger på 42:a-plats i Driving Accuracy, 9:e-plats i GIR och en 4:e-plats i ball striking vilket som sagt är nycklarna för den här banan.

Placerat sig som bäst på en andra-plats i år i tävlingen Tampa Bay Championship där han stod för en fantastisk sista-runda.

Som sagt, ingen spektakulär spelare som radar upp vinster, men jag tycker helt klart det är värt att lägga en liten peng på han. Favoriter som Snedeker och Day som under förra veckan fightades in i det sista tror jag får det lite tuffare än vad oddsen visar och då känns det inte dumt alls att rikta blickarna mot Boo som har ett spel som verkligen passar den här banan. Det har han visat förut, förhoppningsvis visar han det i år igen!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2013-04-20 klockan 23:35.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 18:23   #7
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns som 38ggr på Betfair som vinnare, får bli ett mini-spel och hoppas att han gör en bra startrunda. Skall bli intressant att följa då jag ar noll koll på golf.
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 19:05   #8
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arizto Visa inlägg
Finns som 38ggr på Betfair som vinnare, får bli ett mini-spel och hoppas att han gör en bra startrunda. Skall bli intressant att följa då jag ar noll koll på golf.
Lycka till!
Hehe, varje runda är väl lika viktig egentligen, men visst är en bra start ett plus. Dock inte alltid det är bra att ha ledningen, oftast lättare att jaga än att vara jagad.
Kan hålla tummarna att han är med någorlunda väl i starten så det inte blir torsk direkt, sånt suger.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-17, 19:33   #9
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 313
Sharp$: 1138


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Alltid segt med turneringsspel som floppar dag1, hoppas mer på att en bra start gör att man kan trada ut med en mini-vinst då det kräver en hel del för att hålla ihop alla dagarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+1)
Arizto är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-20, 23:43   #10
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Har så sjukt jävla tråkigt just nu, borde ha gått ut idag istället för att sitta hemma och tycka synd om mig själv som inte kan lira golf vilket jag annars brukar kunna göra vid den här tiden på året.
Skriver av mig lite angående golfbettingen här istället:

Weekley höll sig precis innanför cutten, avgjordes när sista spelaren i rond två gjorde bogey och tappade ett slag. Var ingen mindre än Parnevik som gjorde att Weekley m.fl fick chansen att lira vidare denna helg.
Weekley kan dessvärre avskrivas redan då han ligger på +1.
Leder gör Hoffman på -11, topp 10 ligger på -6.

Håller tummarna för lite andra spelare nu i sista rundan istället. Sheetet finns i min profil om man är intresserad av att se hur det går. Skulle behöva en boost nu i början för att hålla motivationen uppe för rekandet, men jag ställer in mig på det värsta och räknar med att sista-rundan skiter sig

Kan för övrigt komma något spel inför rundan eller något live-spel. Live-spelet skriver jag i så fall ut på twitter.

Ha en trevlig helg!

__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Grnvit den 2013-04-20 klockan 23:50.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-21, 22:28   #11
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Slutade till och med värre än vad jag trodde och då hade jag ändå jävligt låga förhoppningar.
Slutade med en sjukt dålig sista-runda för både Clark och Furyk där sistnämnde även tappade sin H2H mot Kuchar efter +7. Visserligen jävligt svårspelat med starka vindar, var svårt att gå under par idag, men det var ändå ett riktigt bottennapp.

De starka vindarna har bara gynnat McDowell som spelat otroligt bra och har gått upp i ensam ledning nu. Det mesta talar för att han håller i det.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td