Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-07-02, 21:53   #1
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Melvin - 123 - Hockey, fotboll


Nej men nu kanske det skulle vara dags att skaffa sig en egen speldagbok. Mest tittat in lite här och där i trådarna men tycker att det vore trevligt med lite åsikter på dom andra 95% av vad man spelar, för eller emot. Kommer att hålla mig till fotboll och hockey främst.

Har tidigare spelat 5 eller 10 units per spel men det kan ändras till något annat, t.ex 3.3, 6,6 och 9.9. Det är något jag klurat en del om senaste tiden, kanske bara är skallen som spökar efter att spelandet inte gått som man tänkt sig senaste tiden. Så jag vet med andra ord inte helt säkert hur det kommer att se ut på den fronten.

Kan säga redan nu att motiveringarna till spelen som läggs kommer att variera, ibland blir det en roman och ibland 2 meningar. Är det tunt med tid innan matchstart eller livespel kan det hända att jag bara skriver ut spelet här eller lägger in spelet i spreadsheetet.

Håller ni med om ett spel eller inte, så motivera gärna lite, inga trötta oneliners.

Kom av mig nu så är det något ni undrar över är det bara att fråga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Anonymous (+1), lordagspippi (+1)
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-02, 23:24   #2
 
Anonymouss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 50
Sharp$: 770


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ser att du har spelat mycket på fotboll, men vilken liga/land anser du att du har bäst koll på?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Anonymous den 2013-07-02 klockan 23:25.
Anonymous är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 00:16   #3
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Anonymous Visa inlägg
Ser att du har spelat mycket på fotboll, men vilken liga/land anser du att du har bäst koll på?
Yes, nästan enbart fotboll då spreadsheetet kom igång under NHL-slutspelet och slutet av VM. I fotbollen känner jag att jag har störst allmän kunskap inom den svenska fotbollen men efter att ha filtrerat lite i min spread för att få kött på benen i din fråga så blir jag inte så imponerad över spelen där (72 spel, ROI 105.89, +37,43), men det är där jag känner mig ha bäst koll. Engelska Championship också är en liga jag kommer bra överens med i spelväg.

Ska vi sen snacka hockey så är det i Elitserien och i NHL jag har bäst koll i skuggade av Allsvenskan och KHL men det dröjer ju några månader till det kommer igång.

Senast redigerad av Melvin den 2013-07-03 klockan 00:36.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-03, 14:43   #4
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1623464



Colombia som ställs mot Sydkorea i åttondelsfinalen har kvalité nog att städa av ett Sydkorea som i senaste matchen ser ut att ha fått ett stort avbräck i Ryu Seungwoo som gick av skadad senast mot Nigeria, han är också den spelare som är poängbäst i Sydkorea (2 mål). Colombia vann sin grupp med 5-1 i målskillnad har visat upp en bra defensiv och jag har svårt att se Sydkorea göra mer en ett mål (om ens det) och det tror jag inte kommer att räcka. Sydkorea kom trea i sin grupp och var en av de fyra tredjeplacerade lagen som gick vidare till åttondelsfinalen. Nej ett Colombia med Quintero i spetsen ska ta hem den här matchen.

Citat:
In-form playmaker Ryu Seungwoo was the next to fall, being stretchered off during their final group match against Nigeria.
http://www.fifa.com/u20worldcup/news...699/index.html

Senast redigerad av Melvin den 2013-07-03 klockan 14:48.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-13, 12:52   #5
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kör ett statistikspel. I dom sex senaste hemmamatcherna har BP legat under med 0-1 i ht. I fyra av dom fem senaste bortamatcherna har Göteborg haft ledningen med 0-1 i ht.

Ligger mellan 3.70 och 4.00 gånger fläsket som bäst.

Lägger spelet innan spelstopp, nu tvättstugan
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 15:19   #6
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nej det kanske skulle vara dags att damma av den här speldagboken nu när den Europeiska hockeyn kommit igång samt att NHL drar igång om 1.5v.

Kommer nästan enbart vara hockey som gäller här, främst Eliltserien. https://www.sharps.se/spreadsheet/25827

Lär också bli en del ordbajsande här som kanske inte har något med just spel att göra.

Blir två spel till ikväll:

Ogiltigt spel-ID: 1728127


Varför vinner AIK? Man brukar trivas i Läkerolen, 6-1 i matcher sedan man kom upp till Elitserien igen. Det har varit lite upp och ner för AIK under säsongen, började bra med en straffseger mot HV71, skulle nog ha tagit den i fulltid men det ville sig inte riktigt där. Sen har det varit lite sämre med två bottennapp mot Modo samt Skellefteå. Och nu senast så stod man upp ganska så bra i två perioder mot Linköping men vart för fega i sista perioden och backade hem vilket straffade sig. Har en bra känsla att AIK studsar tillbaka här mot Brynäs som saknar Jonathan Granström, Dennis Persson och Alexander Lindgren. I AIK är backen Fredrik Svensson osäker men man får tillbaka den viktiga finnen Ramstedt som kan ge understöd till den glödheta Janmark. Det som talar emot är att Brynäs börjat serien riktigt bra med två bortavinster samt snöpliga förluster hemma mot HV71 och Skellefteå där man lika gärna kunnat vinna. Johan Holmqvist har också varit riktigt bra men skulle inte bli förvånad om dom luftar av Robin Rahm ikväll vilket är ett stort plus för spelet om han har konserverat fjolårsformen då han slängde in puckarna. Det kommer bli en jämn match som kan gå åt både hållen men 2.70 (övertid+straffar inkluderat) känns något för högt för att inte prova men Brynäs ska vara favoriter.

Ogiltigt spel-ID: 1728132


Sen är det dags för kommundopade Växjö Lakers att ta årets första seger mot den pigga nykomlingen Örebro som imponerat så här långt med segrar mot Färjestad, Skellefteå och HV 71. Riktigt starkt av dom men idag är det dags att komma ner på jorden. Växjö har ett starkt lag på det berömda pappret men det har väl inte riktigt klickat ännu. Men att få komma till den här matchen som underdogs kan vara nyttigt. Hade den här matchen spelats i premiären så skulle nog det raka oddset ligga på samma nivå som vi får för på ML i nuläget. Man mötte varandra två gånger under försäsongen och det slutade med bortaseger båda gångerna, varsin vinst alltså. Örebro saknar Thomas Enström, Robin Olsson och Johan Adolfsson. Växjö får tillbaka sin lagkapten Johan Markusson som missat de tre senaste matcherna och i övrigt så har man inga bortfall. Självklart viktigt för dom och man får också in lite hjärta där. Nej Växjö är mer desperata och ett bättre lag i grunden.

Senast redigerad av Melvin den 2013-09-25 klockan 15:31.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 17:43   #7
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1728925


Ogiltigt spel-ID: 1728894

Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 18:38   #8
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dålig förstaperiod för alla spel...



Ogiltigt spel-ID: 1729061


Blir ett livespel, 5-11 i skott till Växjö som avslutade perioden starkt. Dom har klantat sig rejält vid helt fel lägen vilket gett Örebro två kontringsmål. Nu har dom inget att förlora utan det är bara ut och köra för dom.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 18:56   #9
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

En sån där förstaperiod då allt studsar åt fel håll, tungt! Såg att Örebro tog time-out efter 16 minuter i ledning 2-0, gillar ditt livespel och nu hängde ju Kallio en puck.

Jobba!
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 18:59   #10
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

På tal om skottstatistik och tvärtemotresultat så såg jag att Vita Hästen hade 13-7 i skott mot Västervik i första, underläge med 1-4. Ouch!"
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 19:29   #11
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Haha jo, bättre andraperiod dock med Leksand som syndare. 13-32 i skottstatistiken där och 0-4 i arslet. Kommer nog ta sin lilla tid för dom att komma in i ES-kostymen. Dåligt beslut att pilla in dom i en dubbel fast det är alltid lättare att tippa efteråt

Haha, den är fan hård.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 19:43   #12
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Niclas Lundgren gör sitt fjärde mål i seniorsammanhang på typ 250 matcher, det är så dom ska komma
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 19:46   #13
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Niclas Lundgren gör sitt fjärde mål i seniorsammanhang på typ 250 matcher, det är så dom ska komma
Haha jo och det första i Elitserien på 60 matcher
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-25, 20:37   #14
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 2 553
Sharp$: 5259
Standard

snyggt spelat på växjö och AIK
cochise är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-09-27, 08:36   #15
 
Melvins avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 243
Sharp$: 1945


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 1731841


Ogiltigt spel-ID: 1731889



Mitt bakfulla jag är inte helt med i matchen och motiveringen man skrev i Word och kopierade ut samtidigt som jag stängde ner dokumentet utan att spara försvann "konstigt nog" när jag kopierade bb-koden.

Men drar det kort, två lag som jag tror är på väg åt olika håll formmässigt. Örebro tappade en tvåmålsledning två gånger mot Växjö. Man fick ganska så bra utdelning sett till matchbild och jag tror att en liten bakfylla kommer komma nu efter deras fina inledning. AIK vann senast på straffar, kanske inte helt rättvist sett till matchbild men det AIK tar med sig därifrån är ett stabilt försvar och en Daniel Larsson i fin form. Offensivt finns det rum för förbättring och ikväll är det passande uppgift för att kassera första trean. Hurtubise samt Marcus Nilsson har gjort sina första poäng i Elitseriesammanhang och har börjat anpassat sig vilket blir viktigt offensivt då en till kedja kan hota framåt.

Senast redigerad av Melvin den 2013-09-27 klockan 09:47.
Melvin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td