Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-01, 19:52   #1
Banned
 
Reg.datum: mar 2014
Ort: GB
Inlägg: 5
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Min första månad


För de som vill följa spelen:
https://www.sharps.se/spreadsheet/31296

Skulle kunna använda dagens datum och måla upp en drömmånad med ROI på 220% och mångmiljonvinster men tänkte helt enkelt skriva lite om min första månad med seriöst spelande.

Har ett tag funderat på om det skulle kunna gå att leva på betting (som många andra) och tänkte att jag skulle ge det en chans, utan att förhoppningsvis ruinera mig själv.

Har under månaden försökt hitta en spelstil som passar mig, experimenterat mycket med spel per dag, odds, spelform, units osv. Jag började med att spela 4 st 1-, X- eller 2-matcher per dag jag tyckte "kändes" bra. Med inte så bra resultat. Men har analyserat nästa varje förlust för att komma på varför jag förlorat och har börjat kunna filtrera bort många matcher jag i vanliga fall skulle kunna ha spelat på innan.

Känner att jag verkligen skulle kunna göra detta till en lång historia men ska försöka hålla mig kort. Ni får väl fråga annars helt enkelt.

Efter att ha spelat halva månaden och kände att "det här håller inte" så har jag börjat experimentera lite.

Här är lite olika "system" jag spelat efter.

Variant 1:
Spelat 1,X el. 2 på matcher över 2 i odds. Har börjat med 1U och om jag förlorade så spelade jag för 3U nästa dag osv enligt denna lista; 1U, 3U, 7U, 15U, 31U, 63U osv. Med detta sätt så tjänade jag alltid 1U per dag även om det dröjde innan jag vann ibland. Så under den korta tid jag körde det så gick jag faktiskt +. Men kändes alldeles för riskabelt, en loosing-streak på 5-6 matcher och alla pengar är slut.

Variant 2:
Spelat +0,5/dubbelchans-matcher spritt på 4 matcher per dag med odds på ca. 1,4. Detta kändes som en bra spelform för mig. Ofta kan man känna åt vilket håll en match lutar. Skulle väl säga att denna varianten hade gått +/- 0 OM jag inte spelat så himla dumt. Spelade ofta mer på matcher jag tyckte kändes "säkra", hade jag bara spelat 1U rakt på varje match så hade jag legat på ROI:98,65% istället för ROI:89,29%.

Variant 3:
Börjat spela lågoddsare 1,2 och strax ovanför det. Kan inte dra så många slutsatser ännu hur det går men är ju kul att vinna lite oftare. Men ska man plocka ut "lön" och samtidigt bygga på rullen för att täcka förluster så måste man ju vinna 80-90%-procent av spelen och det känns som svårt att uppnå.

Variant 4:
Gick ju ändå ganska bra med dubbelchans-spelen så jag tänkte att om jag kombinerar 2 såna spel till en dubbel så landar oddset oftast på 2,0 eller strax över. Kört denna variant enligt samma princip som den första men får se om jag fortsätter. Pengarna kan försvinna fort.

Ska inte vara långrandig men ska avsluta med lite statistik och vad jag lärt mig denna månad.

Statistik:
Antal spel: 155
Antal vunna: 87
Antal förlorade: 68
Vinst procent: 56,13%
Snittodds: 1,767
Total omsättning: 36 246,22 kr
Total +/- -4 001,59 kr
ROI: 88,96%

Så har alltså gått cirka 4000kr back i Mars. Men om man ser det som att man betalar för en kurs i spelande så får man ändå vara nöjd. Detta är statistik för alla spel ihopklumpade, har statistik för varje variant av spel också men om någon är intresserad så kan jag skriva det också.

Nu kommer en lista på mina största misstag:
  • Spelat för mycket pengar på matcher som jag trott varit "säkra"
  • Ej tagit analyser och skador på allvar. Saknar ett lag sin skyttekung med 20+ mål och kanske nån fler nyckelspelare så är det inte samma lag som tabellen visar.
  • Ej analyserat lagen, detta var mest i början, då gick jag mest på känsla. Det gör jag fortfarande men jag läser på mig mycket mer nu.

Sedan lite andra saker, som att inte gärna spela på träningsmatcher och cup-matcher där lag inte behöver vinna matchen. Även spelat alldeles för många matcher där lagen är alldeles för jämnspelta och så har jag haft en jäkla massa otur såklart!

Jag skulle kunna skriva fler löpmetrar, har gjort massor med excel-dokument och word-dokument med regler för mitt spelande osv, men får ge mig här. Jag återkommer om en månad igen hur det gått men jag uppskattar gärna åsikter hur jag spelet och varför jag inte ska spela si eller så mm.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Perfection (+20), algottfridsson (+3), Migge (+1)

Senast redigerad av stefaneric den 2014-06-01 klockan 23:38.
stefaneric är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 07:36   #2
 
Perfections avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 78
Sharp$: 67
Standard

Intressant! Ska bli riktigt roligt att följa ditt projekt!
__________________
cashflow

Winners never quit
Perfection är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-04, 09:16   #3
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Hej Stefan och välkommen till världen som gambler!

Att vara professionell spelare har sina fördelar men också extremt många nackdelar :(

Men för att ge dig lite tips på vägen om hur du skall vinna så handlar det till 100% om att du måste hitta matcher med värde i. Kort och gott det spelar ingen roll vilket system du än vrider och vänder på en match som du spelar till t.ex 1.4 kommer aldrig kunna ge dig vinst i långa loppet oavsett system om korrekt odds skulle vart 1.5.

Med andra ord gäller det då att du lyckas hitta t.ex en match till 1.5 som skulle gett 1.4 då kommer du istället göra vinst istället för förlust oavsett spelsystem.

Det ända olika spelsystem som dubblar och allt vad du kan hitta på är att det skapar olika varians på vägen.

Hoppas mitt svar gav dig lite klarhet och lycka till med spelandet!
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-05, 17:20   #4
Banned
 
Reg.datum: mar 2014
Ort: GB
Inlägg: 5
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Perfection Visa inlägg
Intressant! Ska bli riktigt roligt att följa ditt projekt!
Tack! Fast det fick sig en liten törn idag när jag blåste 3000kr på Bayern München. Lirade X2 i halvtid och hoppades på att nästan fördubbla pengarna. Men det gick åt skogen. Tur man inte är långsur.

Citat:
Ursprungligen postat av kingofding Visa inlägg
Med andra ord gäller det då att du lyckas hitta t.ex en match till 1.5 som skulle gett 1.4 då kommer du istället göra vinst istället för förlust oavsett spelsystem.
Tycker jag faktiskt är bra på att hitta matcher men det är vinsterna jag inte hittar. Men förstår kontentan av ditt inlägg och tackar för tipsen!

Kul med lite kommentarer, jag återkommer i slutet av månaden hur det gått denna månad. Även om alla förhoppningar att gå plus dog idag.
stefaneric är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 18:07   #5
Banned
 
Reg.datum: mar 2014
Ort: GB
Inlägg: 5
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Månad 2


Då var det dags att summera månad nummer 2 och jag måste säga att det gått väldigt bra! Trots att jag, som jag skrev i förra inlägget, spelade bort alldeles för mycket pengar på Bayern Münchens match borta mot Augsburg. Såg min chans att dubbla 3000kr när Augsburg tog ledningen. Men visade sig vara det dummaste jag gjort på bra länge. Men trots den stora förlusten så har jag kommit ikapp bra och landade på 500 kr plus. Hade kunnat varit lite mer men stängde några spel och hade jag bara spelat på Bayern i nivå med mina andra spel så hade jag faktiskt gått riktigt bra denna månad (ca.2500kr+). Men är ändå nyttiga läxor att lära sig. Kommer aldrig att spela mer pengar än jag planerat på en match jag tror är “säker”.

Trots att min första punkt i saker jag lärt mig var just; Spelat för mycket pengar på matcher som jag trott varit "säkra". Men till nästa månad blir det ännu hårdare diciplin! Kommer nog inte omsätta lika mycket pengar heller. Har kommit på ungefär hur jag vill spela men vill testköra ett tag till och om det skiter sig så har jag inte förlorat så mycket pengar. Målet nästa månad får bli att öka min vinst något, ca. 800-900kr.

Lite Statistik:

Antal spel: 38
Antal vunna: 21
Antal förlorade: 17
Vinst procent: 55,26%
Snittodds: 2,198
Total +/-: 504,22 kr
ROI: 104,06%

Inte lika långt inlägg denna månad men om någon vill ställa en fråga så svarar jag gärna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
stefaneric är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-01, 18:33   #6
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6013
Standard

Hade ju vart trevligt om du delade med dig av dina spel. Blir ganska ointressant att bara läsa statistik som varken kan kontrollera eller följa.

Men kul att du delar med dig av dina tankar angående betting och det märks att du har lärt dig mycket men också har mycket kvar att lära.

BOL
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-02, 23:16   #7
Banned
 
Reg.datum: mar 2014
Ort: GB
Inlägg: 5
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Hade ju vart trevligt om du delade med dig av dina spel. Blir ganska ointressant att bara läsa statistik som varken kan kontrollera eller följa.

Men kul att du delar med dig av dina tankar angående betting och det märks att du har lärt dig mycket men också har mycket kvar att lära.

BOL
Jo, jag kan förstå det men känner mig inte trygg än att dela med mig. Men om jag känner om några månader att detta är hållbart så kommer jag absolut börja posta mina spel.

Ja, men det är ungefär som jag känner också.

Tack så mycket!
stefaneric är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-03, 06:19   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du kan väl åtminstone ha ett spreadsheet, om det är så att du vill ha feedback. Vill du inte ha det så är dina sammanfattningar rätt ointressanta för oss utomstående.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SuprMario (+1), Swe-WinTip (+3), bettingmaster (+5)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-01, 22:49   #9
Banned
 
Reg.datum: mar 2014
Ort: GB
Inlägg: 5
Sharp$: 86


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Du kan väl åtminstone ha ett spreadsheet, om det är så att du vill ha feedback. Vill du inte ha det så är dina sammanfattningar rätt ointressanta för oss utomstående.
Jo, jag förstår det men kan säga att ingen hade velat ta rygg på mig denna månad. Hade en streak på 10 förluster och pga min progressiva spelstil kostade det mig alldeles för mycket pengar. Så det var ju lite tråkigt. Men jag kämpar på! Tycker egentligen inte att jag lirat så många dåliga spel och efter min dåliga streak så satt nästan allt. Så det ger ju lite hopp inför framtiden. Avslutar med lite statistik då.

Statistik:
Antal spel: 31
Antal vunna: 17
Antal förlorade: 14
Vinst procent: 54,84%
Snittodds: 1,855
Total +/- -6 876,68 kr
ROI: 19,52%

Har även lagt upp en spreadsheet nu så att alla kan, på egen risk, följa spelen.
https://www.sharps.se/spreadsheet/31296

Senast redigerad av stefaneric den 2014-06-01 klockan 23:40.
stefaneric är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 18:52   #10
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8278

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sany23 Visa inlägg
Prova denna plats ut www.adultlove24.com
Jag kommer rapportera dig nu.
Ingen vill se din nonsensreklam.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-06-02, 19:45   #11
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Vänner
sany23 har inte fått några vänner än, och så lär det förbli
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td