Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-04-04, 19:37   #1
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kingscanias Dagboka-Jäkel (Fotboll, Ishockey)


Hallå ja!

Här kommer herr Kingscania att göra en liten dagbok över sina egna spel.

Spelandet kommer att ske på vitt skilda saker, men i huvudsak är det Allsvenskan,Superettan, Handboll samt Ishockey som gäller!

Ibland skriver jag långa motiveringar med statestik och allt, ibland blir det lite kortare.

Jag hoppas innerligt att ni som läser lägger era egna tankar och funderingar!

Mina bet kommer att läggas i tre olika storlekar: 50-100-200, där ni förstår att det är 50 som är det lägsta, medan 200 det högsta!

Jaja, nu kör vi!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 19:50   #2
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

lycka till!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 20:21   #3
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja då kör vi med ett första spel. Detta spelet innefattar allsvenskan och gäller en viss nykomling vid namn Mjällby AIF!

Lite kort inför matchen:

Skador i Gefle - http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6895886.ab

Ändrade positioner i Gefles lag imon - http://www.svenskafans.com/fotboll/a....asp?id=349499

Peter Swärdh (Mjällbys tränare) inför matchen - http://www.fotbolliblekinge.se/news_...tml?id=9643216

Saknade i respektive lag:

Mjällby: Patrik Rosengren, Henderson, Gitselov

Gefle Hasse Berggren,Hjalmar Öhagen,Jonathan Hellström,Jens Portin,James Frempong,Daniel Leino,Haruna Moshi,Mikael Dahlberg,Öyvind Gram,Olof Mård,Daniel Westlin

Form:

Mjällby: 2-1-0 5-0 målskillnad

Gefle: 1-1-1 2-3 målskillnad

Om matchen:

Mjällby AIF saknar den normalt viktiga kuggen Patrik Rosengren där bak i backlinjen, något som man dock även gjorde senast i vinsten borta mot Örebro. Att "Bagarn" saknas idag tror dock inte jag är något negativt, utan nästan tvärtom. Nu kommer man att köra Cederberg i mitten, som senast mot Örebro, och Leandersson som vänsterback. Nu har man fortfarande kvar Cederbergs defensiva kunskaper, och hans fina hörnor/frisparkar, men man får på vänsterbacken inte Leandersson, en ytterback som är väldigt bra offensivt. Då jag tror att Mjällby kommer att föra spelet under matchen mot det skade drabbade Gefle kommer det att vara EXTREMT viktigt att ytterbackarna, Leandersson och Westerberg, kommer att följa med i offensiven för att försöka att luckar upp Gefles försvar.

Mjällby är ett lag som redan ifjol höll allsvensk klass. Man har en centrallinje som, med allsvenska mått, håller en väldigt bra nivå. Man har Asper i målet- som ifjol gjorde, enligt honom själv, sin bästa säsong någonsin. Framför honom finns den stora,starka och snabba mittbacken Juan Robledo som överglänste Bagarn ifjol. Centralt på mitten finns den "ö"kände Tobias Grahn, en kille som redan efter tre matcher i allsvenskan i år visat vilken kapacitet han besitter. Bredvid honom har vi Patrick Osiaka, en passningssäker mittfältare som knappt slår bort en passning. Ett innermittfältspar som har funkat galant ihop hittils. Bland annat överglänste man aiks centralamittfält på råsunda i första matchen! Längst fram finns skyttekungen och MrMjällby Marcus Ekenberg, spelaren som ifjol vann både assist och skytteligan i superettan. Bredvid honom finns en snabb och avig lirare vid namn El-Kabir, en killen som imponerat snabbt och spelant väldigt bra bredvid Ekenberg de inledande matcherna!

Att Mjällby är ett stabilt lag kunde man se ifjol när man släppte in enbart 19 mål på 30 matcher i superettan. Dessutom slog man ut både bajen och mff i svenska cupen på hemmaplan, samt spelade jämt mot aik senare i cupen.

Gefle är ett lag som tar sina poäng i huvudsak hemma på konstgräset i i Gävle. Med ett skadeskjutet lag kommer man att åka ner till listerlandet för att försöka att bärga en poäng.

Mjällby kommer äga spelet och vara ett nummer för stora för Gefle imon. Mjällbys form, med Ekenberg i spetsen kommer att få hål på ett skade drabbat Gefle, som sedan inte kommer att ha särskilt mycket att hämta!

Mina spel blir:

Mjällby AIF 1.95*200

Sen kommer jag även att lägga två bet på målskyttar.

Då både Ekenberg och El-Kabir sett oerhört bra ut de första matcherna, plus att jag tror att Mjällby kommer att göra en 2-3 mål imorgon så sätter jag vars en slant på dem som målskyttar!

Marcus Ekenberg att göra mål under matchen mot Gefle: 2.25*50

Moestafa El-Kabis att göra mål under matchen mot Gefle: 3.5*50

LYCKA TILL!

Spelan finns redovisade i min spreadsheet!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 20:22   #4
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Snyggt jag rekade precis också den matchen, samt O2.0 mål

Kopiera och klistra in ditt bra inlägg där med gärna!
__________________
"I find that the harder I work, the more luck I seem to have."
Thomas Jefferson
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 20:24   #5
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas B Visa inlägg
lycka till!

Tackar, jobbar vi in MAIF imon!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-04, 20:25   #6
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Snyggt jag rekade precis också den matchen, samt O2.0 mål

Kopiera och klistra in ditt bra inlägg där med gärna!
Hehe, ah jag funderar också på överspelet. Men får se lite närmare matchstart hur det blir. Fint väder och jag lägger nog en mellan slant på över 2,5 mål!


Tyvärr gjorde jag inte det här! Men lade dock en slant på att Mjällby skulle göra nästa mål vid ställningen 0-3, så förlusten blev till slut inte allt för stor på matchen!
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2010-04-05 klockan 16:36.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 16:31   #7
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ah vart ingen vidare matche det här. Ändå lite skönt att Ekenberg gjorde mål i slutet. Mjällby började friskt första 15. Lite senare kotnrade Gefle in en boll, och spelade den smart i andra, Mjällby hade dock två bra chanser på fasta. I andre fick Gefle direkt ett psykologisk viktigt mål, och kort därefter kom 3-0. Nåväl, en väl genomförd match av Gefle, medan Mjällby måste höja sig till nästa match!

Mjällby AIF 1.95*200 (FÖRLUST)

Marcus Ekenberg att göra mål under matchen mot Gefle: 2.25*50 (VINST)

Moestafa El-Kabis att göra mål under matchen mot Gefle: 3.5*50 (FÖRLUST
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 16:35   #8
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kör ett spel för dagen i herrarnas kvalserie till Eliserien i handboll.

Ifk Kristianstad spelar hemmamatch mot ett annat lag från elitserien, Lindesberg. Ett Lindesberg som IFK förlorade mot senast hemma, men som nu haft en det internt tjabbel. Tränaren har bland annat gått ut och kritiserat sin egna målvakt i pressen!

IFK Kristianstad tror jag vinner den här matchen då man har Sveriges bästa handbollspublik i ryggen. Dessutom har man inlett kvalserien MYCKET övertygande med två stora segrar mot allsvenska lag!

IFK Kristianstad (-1.5) vs Lindesberg

IFK Kristianstad (-1,5) 1.83*100
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 16:47   #9
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger även en liten slant på dagens elitseriematch mellan Linköping och Djurgården.

Linköping spelar verkligen med kniven mot strupen här, förlust igen idag och serien är över. Tror dock att de vinner denna, dels är Pihl borta, mindre onödiga utvisnignar, men framförallt har man hemmaplan. Idag kommer man att få en hel del billiga utvisningar med sig, och då utnyttja sitt grymma powerplay.

En motivationspeng på Linköping, är på tiden att de vinner nu!

Linköping vs Djurgården

Linköping (-0,5) 1.83*100
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 18:07   #10
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja vad ska man säga, IFK Kristianstad gör en KALKONinsats.....HELUSELT är bara förnamnet....

Jaja, bara att ta nya tag....den här dagboken har verkligen INTE börjat bra!

IFK Kristianstad (-1,5) 1.83*100 FÖRLUST
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-05, 19:54   #11
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Linköping (-0,5) 1.83*100 VINST
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 12:49   #12
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då kör vi igen.....

Idag har jag, likt många andra, fastnat för överspelet i Manchester Derbyt.

Det är ett hemmalag i form av Manchetser City, som har en grym form, både spel och mål mässigt. Man möter nu ett Manchester United som inte har RÅD att tappa poäng för att hänga med chelski i slutspurten av premier league. Man U har enbart ligan att fokusera på dessutom.

Tror på en öppen match, City har varken lag eller taktik för att backa hem mot Man United. Dessutom vill man gärna slå sin rival i staden, och plocka poäng för den viktiga 4e platsen.

Mer än 2.5 mål JA/NEJ JA, 200*1.8

Båda lagen att göra mål? JA/NEJ JA, 200*1.66
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-04-17, 14:50   #13
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hv71 (-0,5) vs Djurgården

Hv71 (-0,5) 200*1.8
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td