Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-07, 23:47   #1
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

DD lirar (Fotboll)


Tjäna!

Tyckte det var dags för mig att skaffa en speldagbok här då det känns tunt på den fronten på Sharps just nu.
Är en kille på 23 år som sysslat med betting fram och tillbaka i cirka sex år.
De flesta spelen kommer att vara på europeisk fotboll och innebandy. Premier League, Serie A, La liga och Bundesliga är de ligorna jag har mest koll på.

I den här dagboken kommer mina egna spel blandas med ryggar från andra duktiga rekare. Självklart skriver jag ut om spelet är en rygg eller inte. Vissa spel kommer att komma med motiveringar och vissa inte (p.g.a. tidsbrist eller annan anledning). Använder mig utav units i skalan 0.5-3, där 3u är maxspel (händer sällan).
Har konto hos dom flesta bolagen då jag alltid försöker att spela till marknadshögsta odds.

Har inget direkt mål med dagboken förutom att ha kul och få igång ett bra surr här.

Regler? Nej, kör på!

Senast redigerad av DD den 2014-09-09 klockan 13:07.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-07, 23:49   #2
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sheet kommer upp imorgon tillsammans med de första spelen.
Nu blir det bingen!
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 06:22   #3
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Två spel är redan lagda inför ikväll men sitter på mobilen just nu så korta motiveringar kommer senare.

Ogiltigt spel-ID: 2197118


Österrike tar ikväll emot Sverige på Ernst Happel-Stadion.
Förväntad startelva Österrike:
Almer - Garics, Prödl, Dragovic, Fuchs - Harnik, Kavlak, Alaba, Junuzovic, Arnautovic - Janko
Spikad startelva Sverige:
Isaksson - Bengtsson, Granqvist, Antonsson, M Olsson - S Larsson, Källström, Ekdal - Durmaz, Zengin - Ibrahimovic

Jag tror på mål i den här matchen då det känns som två bra offensiva lag med darrigt försvar. Sveriges försvarsspel tycker jag är katastrof och tror knappast att Österrikarna räds vår backlinje. Till och med Estland fick komma till bra lägen senast mot oss och borde faktiskt ha gjort något mål.
Offensiven däremot ser mer spännande ut med Ibra i spetsen. Tråkigt dock att Bahoui inte kommer till start då han sett ruggigt bra ut i allsvenskan.
Dessa två lag möttes även i VM-kvalet och då slutade båda matcherna med varsin vinst, 2-1 till hemmalaget.
Österrike kommer att ösa på för vinst ikväll på hemmaplan med sin fanatiska hemmapublik i ryggen.
Överspelet känns bäst i den här matchen och tas med 1.5u @ 2.04.

Ogiltigt spel-ID: 2197139



Kan även bli något spel på Sydkorea-Uruguay kl 13:00 idag men avvaktar startelvor.

Senast redigerad av DD den 2014-09-08 klockan 21:37.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 11:16   #4
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2197394



Uruguay trycker ut en helt ok startelva mot Sydkorea.
Uruguay: M.Silva, M.Pereira, Godin, Gimenez, Caceres; Mayada, Arevalo Rios, Lodeiro, C.Rodriguez; Abel Hernandez y Cavani

Håller dock nere insatsen då det är en träningsmatch. Matchstart om 45 min!

Edit: Booom 0-1 FT och Uruguay -0.25 hittar hem. Skönt att börja dagboken med en vinst!

Senast redigerad av DD den 2014-09-08 klockan 14:04.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 15:49   #5
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lägger till dem här två spelen till kvällen också:

Ogiltigt spel-ID: 2197695


Spelar England +0 här då jag anser att oddset är något för högt. Visst, England hade ett fiasko-VM och imponerade inte i genrepet mot Norge men över 2 gånger pengarna på +0 tycker jag är att ta i.
England har bara förlorat 3 av dom 20 senaste bortamatcherna. De förlusterna kom mot Tyskland (4-1), Sverige (4-2) och Uruguay (2-1).

Ogiltigt spel-ID: 2197723


Här ryggar jag vassa Baselinebetting! Håller dock nere insatsen då jag inte alls har koll på tennis.

Edit: Inte ens nära tyvärr. Torsk i tre raka.

Senast redigerad av DD den 2014-09-09 klockan 08:50.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 19:17   #6
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

England +0 @ 2.09 ---> 2.02
Slovenien -0.25 @ 1.87 ---> 1.62
Österrike-Sverige över 2.25 @ 2.04 ---> 1.81

Skönt att man tog oddsen lite tidigare den här gången då samtliga odds har sänkts. Nu ska det spelas om det också!

Senast redigerad av DD den 2014-09-08 klockan 19:19.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-08, 21:42   #7
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Överspelet i Österrike-Sverige borde ha suttit redan innan halvtid. Slutar dock 1-1 och halv förlust på det spelet. Slovenien sviker också borta mot Estland tyvärr. England tar dock en skön seger!

2-2 hittills idag och miniplus. Upp till Nishikori nu!
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 00:49   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 157
Sharp$: 2238


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul med nya speldagböcker. Behövs mer allmänt spel-surr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DD (+1)
hejmike är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 08:48   #9
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2197600



Andorra tar emot Wales på en så kallad 3g-pitch som är något sorts konstgräs vad jag förstått. Enligt BBC så kan Bale ta rollen som striker i matchen mot Andorra. Även Ramsey ska vara fit for fight.
Andorra är ett bedrövligt fotbollslag och har mäktat med 1 (!) kryss på dem 15 senaste matcherna.
Förväntar mig att Wales tar tag i det här från start och kör över Andorra.
Håller nere insatsen dock då matchen inte spelas på naturgräs.

Ogiltigt spel-ID: 2198697



Väljer också att spela Italien borta mot Norge. Italien har en ny tränare i Conte och imponerade senast i träningsmatchen mot Holland som dem vann med 2-0. Visserligen fick Holland en utvisad tidigt men gillade ändå vad jag såg ifrån Italien i den matchen. Balotelli och Marchisio är avstängda. Även Pirlo och Chiellini saknas. Tror dock, och hoppas på att Italien inleder det här kvalet med en vinst! Låg insats på grund av kännbara avbräck i Gli Azzurri.

Ogiltigt spel-ID: 2198913



Det här blir sista spelet för kvällen. Förstår inte riktigt oddsen här då dessa lag inte direkt är målsnåla. Kazakerna har gjort mål i 4/5 senaste matcherna och letterna i 3/5. Även BLGM kan vara ett bra spel här, men väljer ändå överspelet med pengarna tillbaka vid två mål.

Senast redigerad av DD den 2014-09-10 klockan 06:45. Anledning: La till ett spel
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-09, 19:38   #10
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blev ett till spel ändå efter mycket om och men.. Hinner dock ingen motivering då den börjar om 10 min.

Ogiltigt spel-ID: 2199273


Senast redigerad av DD den 2014-09-10 klockan 06:45.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-10, 06:49   #11
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kalla spel igår överlag. Bara Italien som levererar. Sjukt att Wales inte lyckades lösa en push åtminstone mot Andorra..
Hinner tyvärr ingen motivering just nu på det här spelet:

Ogiltigt spel-ID: 2199524



Edit: 2-2 efter ordinarie tid. Hade 4 mål redan efter 2 perioder men ingenting i tredje tyvärr

Senast redigerad av DD den 2014-09-10 klockan 20:27.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-10, 12:20   #12
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 2199010



Skrev en rek om den här matchen, gå gärna in och rösta på den under "Rekar"!
Klistrar in motiveringen då den inte kom med i dagboken av någon anledning trots att jag valde "svara med rek".

Äntligen ligafotboll igen!

Stoke tar emot Leicester hemma på Britannia till helgen och jag tror på hemmaseger.
Mark Hughes tog över Stoke i maj 2013 och har sedan dess försökt förvandla Stoke från ett tjongande lag med långa inkast till ett spelande lag. Enligt mig så lyckades han väldigt och bra och tog Stoke till en fin 9:e plats i ligan förra året.
Stoke har nu skämtsamt börjat kallas för Stokelona med sitt nya spel längs marken.

Till denna säsong har man bland annat värvat in Bojan, Sidwell, Mame Biram Diouf, Muniesa och Phil Bardsley. Bojan såg fin ut på försäsongen med några mål men det återstår att se om han kan leverera i Premier League. Jag tror också att Sidwell blir väldigt nyttig i år på deras mittfält. Den gamla Unitedspelaren Diouf sänkte Manchester City i senaste omgången med ett riktigt solomål från egen planhalva och det ska bli intressant att se honom regelbundet i Premier League i år.

Leicester har bland annat värvat in den gamle legenden Esteban Cambiasso från Inter. De ryckte även åt sig Albrighton från Aston Villa på free transfer. Tror dock att Leicester får det tufft i Premier League i år, trots sin starka inledning, och får fokusera på bottenstriden.

Stokes inledning på säsongen:
Stoke-Aston Villa 0-1
Hull City-Stoke 1-1
Manchester City-Stoke 0-1
Däremellan har dem också en vinst i ligacupen mot Portsmouth.

Leicesters inledning på säsongen:
Leicester-Everton 2-2
Chelsea-Leicester 2-0
Leicester-Arsenal 1-1
Leicester förlorade även hemma mot Shrewsbury i ligacupen.

Saknas till denna match i Stoke gör Odemwingie. Cameron och Ireland är tveksamma till spel. Saknas i Leicester gör Matthew Upson. Matthew James är tveksam till spel.

Stoke är verkligen starka hemma på Britannia och det visar inte minst förra årets hemmatabell där dem slutade 6:a med raden 10-6-3. Man hamnade före lag som Spurs, Southampton och United i hemmatabellen, vilket säger en del. De är också väldigt täta hemma på Britannia med endast 17 insläppta på hela förra säsongen, vilket var fjärde minst av alla lag.

Ska Stoke följa upp sin fina 9:e placering från förra säsongen så måste man ta trepoängare på hemmaplan mot nykomlingar, så är det bara. Baserar alltså mycket av mitt spel på hur starka Stoke är på hemmaplan. Stoke -0.5 @ 2.19 tycker jag känns generöst och tas med medelinsats.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 13:14   #13
DD
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 253
Sharp$: 2614


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens:

Ogiltigt spel-ID: 2202478



Edit: 1-2 FT. Dålig första halvlek av Bajen där man hamnar i 1-0 underläge men man rycker upp sig i andra. Räcker dock inte för att täcka -1.5 tyvärr.

Lördagens spel kommer förhoppningsvis under kvällen med korta motiveringar.

Senast redigerad av DD den 2014-09-12 klockan 19:39.
DD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 13:56   #14
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Utmärkt spel

Husqvarna har 4 spelare avstängda + 2 skadade. Kommer lira en del junisar ikväll.
dessutom har man oerhört tufft generellt i SE efter sin kanonstart. Man är sämst i formtabellen om man ser till senaste 5,10,15,20 matcherna och ligger tack vare sin bra start näst sist istället för sist.
Bajen ligger istället 3a och ska normalt sett vinna tämligen enkelt. Hallenius(fw) har anslutit och såg vass ut i senaste matchen.
Bajen saknar endast Timisela(hb) som är avstängd men det kan ersättas med någon av mf.

Ser man till gräs/konstgräs så har Bajen faktiskt tagit fler poäng på riktigt gräs också 2,0/match i snitt.

Förmodligen torskar väl Bajen med 3-0 bara för att allt lutar åt andra hållet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DD (+2)
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-12, 14:03   #15
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Provar HT/FT 2,0 expekt Hammarby med eran info.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td