Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-27, 19:25   #1
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 4
Sharp$: 132
Standard

Harrebarre synar favoriter, trav (V75&V86)


Första gången jag för en speldagbok, så bare with me.

Kort om mig: travintresserad från Stockholm, som inte missat en V75 omgång på närmre 3 år. Det har renderat i en del vinster, men väntar fortfarande på att det ska smälla ordentligt. Det har blivit ett par vinster runt 10'000, samt ett gäng runt tusenlappen och uppåt. Jag spelar dock aldrig för mer än 2-300 kronor per omgång, så jag lägger en hel del tid på att analysera loppen genom lopparkiv, intervjuer men framförallt mina egna intuition. Att läsa för mycket travtips kan göra en väldigt snurrig, och därför sätter jag alltid en ram i början på veckan som jag sedan formar vart efter. Spikarna bestämmer jag redan på måndag förmiddag, och låter sedan dem vara. Därefter försöker jag hitta skrällar och drag i omgången. Och anledningen till varför jag inte spelar för mer per omgång, är för att jag tycker mig hittat en formel som gör att det går jämnt ut i spelkassan, i väntan på miljonvinsten! Tanken här är att jag ska försöka ge mina tankar på omgångar inom V86 och V75 varje vecka, och se hur reponsen, samt resultaten blir.

I alla fall;

V75 på Bergsåker 28/1.

En omgång som ser väldigt favoritbetonad ut på förhand, och visst sitter Robert Bergh på nyckeln för utdelningen här. Alla lopp ska dock köras, och trots att en del favoriter ser mycket svårslagna ut, så ska jag i alla fall försöka fälla ett par av dom. Jag kan dock säga direkt att jag inte tror på speciellt hög utdelning, men ett par tusenlappar kan det alltid bli!


Veckans nycklar;

Veckans bästa spik: 7 Aileron (V75-1)
Veckans näst bästa spik: 5 Nahar (V75-3)
Veckans drag: 10 Globalsatisfaction (V75-6)
Veckans superrysare: 7 Sharp Intentions (V75-5)

Analys;

Avd-1: Aileron blir här brakfavorit (58% i skrivande stund) och jag tycker inte det är så mycket att bråka om egentligen. Han gick i senaste starten ut mot M.T King Of Cash som spelade i en helt egen division den gången, och som har kapacitet för att kunna gå ut i brons och silver, trots sin låga prissumma. Med det sagt, så spikar jag Aileron här då jag tror att han den här gången spelar i en egen division gentemot motståndet. Värsta motbudet startar från bricka 11 (Just Wait And See) och spår 4 i volten från bakspår gör att Aileron får ett ännu större övertag . Om man tror att favoriten faller i inledningen, så ta med ett gäng hästar. 11 - 3 - 1 - 9 rankar jag efter min spik nr. 7 Aileron.

Avd-2: Här tävlar 13 Angel Rain (41%) mot sig själv. Blir det felfri avgång så vinner hon plättlätt mot det här gänget. Men eftersom att hon är såpass långsam från start och har mycket galopp i sig, så tycker jag att man ska göra ett ärligt försök att fälla favoriten. Jag tycker dock inte man behöver ödsla särskilt många streck här, och jag kommer låsa loppet på 3 hästar. 9 Ladyofthelake är en riktigt stark märr som åter hittat formen och är ett givet streck på kupongen. Hon tål att göra en del jobb själv och jag skulle inte bli förvånad om kusken försöker hitta ut tidigt och avancera mot dödens. Jag tar också med 14 Takeaway som verkligen står på tur för att vinna. Springspår gör att hon kan hitta ett bra slagläge tidigt, och hon har en kusk i Kenneth Haugstad som vinner med vad som helst för dagen. Bakom dessa 3 är det vidöppet, och vid ytterligare gardering så tycker jag man ska ha med alla.

Avd-3: Top 5 sämsta gulddivisionsloppen i mitt tycker. Ruskigt låg klass där det enbart är 3 hästar som kan vinna loppet. 2 Västerbo Loveboat, 5 Nahar och 7 Narold Vox. Här är det enda rätta som spelare att ta ställning. Det gör jag och spikar 5 Nahar. Klarar han startmomentet och går iväg felfritt så vinner han. Det som talar för Nahar är att han har det statistiskt bästa startspåret över medeldistans och att han när han har galopperat startat långt ut på vingen (spår 6,7,8,11,12). Han har även många felfria avgångar i rad på Bergsåker. En riktigt bra spik till runt 40% med andra ord. Om han skulle galoppera (vilket jag inte tror) så tror jag att 7 Narold Vox är vassare än 2 Västerbo Loveboat, men Ulf Ohlsson är väldigt vass och kan få bestämma en del i spets om Nahar skulle göra bort sig. Nej, här håller vi andan första 150m och spikar Nahar!

Avd-4: Kallblod och jag går inte riktigt ihop ska jag säga. Det är fina djur, men de är så oberäkneliga och ojämna i prestationerna att jag ibland får krupp. Jag får liksom inget grepp om hur jag ska spela. MEN, jag ska i alla fall ge min syn på loppet. Spets tar 3 Ulsrud Troll med Torbjörn Jansson, och jag hakar väl på alla i hela trav-Sverige som efter det att de 7 barndomsvännerna (+2 andelsköpare) vann 43 miljoner (!!!) säger: "Alltid Jansson i kallblodslopp". Det är en ruskig kurskförstärkning med Jansson ombord och det kan mycket väl bära hela vägen till vinst. En chansspik för den modige kanske? Jag kommer dock ta med ett par hästar. 15 Myr Faksen är den absolut bästa hästen i loppet och på samma villkor som han ställs för imorgon. Det är en segerstaplare som vann samma lopp ifjol och spöade då Tekno Odin. Det kan dock bli lite för långt fram, men jag är absolut inte främmande för att han passerar linjen först trots allt. 13 Storm Odd är också en fin kuse. Galopp senast då han mötte Myr Faksen och kanske hade han vunnit utan den. Springspår på tillägg nu och han kan skaffa sig en bra position tidigt och därmed få ett litet övertag gentemot Myr Faksen. Jag streckar även 1 Art Nökkve på läget och 10 Sjö Odin på kusken.

Avd-5: Här förstår jag absolut ingenting. Hur kan en nybliven 4 åring, med 7 lopp och 115'000kr innanför västen spelas till favorit? Totalt obegripligt. Visst, den har sett helt okej ut, men det är absolut ingenting jag höjer ögonbrynen för. Den är heller inte intressant spelmässigt, då jag redan spikat 2 favoriter i de inledande avdelningarna. Nej, den betalar jag inte för. Jag tar däremot betalt för 2 Lövdala Principito som jag tycker ska vara favorit. Höll starkt senast i V75 som tvåa och mest pengar på sig i loppet. Ingen startraket, men här behöver han bara köra rakt fram och landa i 2a-3e par utvändigt. Jag streckar även 7 Sharp Intentions med Tillman. Var ute i ett bra gäng senast och gick bra in till en 3e plats då på V75. 2% smakar mumma! 9 A Sleepwalker blir veckans stora skrik, och jag betalar även för den, då Kaj Widell låter optimistiskt och körde sparsamt i senaste starten. Sista strecket går till 11 Frantic, som är härdad i tuffare gäng än vad han är ute mot nu. Dessutom med Haugstad ombord..

Avd-6: 7 Digital Archive var kusligt bra senast, och bara pulvriserade motståndet från dödens genom loppet och sedan vinkade adjö över upploppet. Riktigt, riktigt bra intryck och visst har han störst vinstchans i loppet. Men att han ska vara streckad till 68% känns lite väl hårt. Speciellt när 5 Queer Fish står på spår innanför och trivs bäst i ledningen. Nej, jag tror det kan bli rejäl körning och då får båda dessa herrar se ryggen på Ulf Ohlsson sista metrarna in. Han kör nämligen 10 Globalsatisfaction som jag redan har fattat tycke för och har lite som en "favorithäst". Det är en väldigt läcker travare, som varit ute mot årgångstoppar så som Uncle Lasse osv. Han galopperade senast som stor favorit, men när det nu är bakspår så är jag inte ett dugg orolig för galopp. Jag vågar dock inte gå fullt ut på honom, så jag låser därför loppet på 7 Digital Archive och 10 Globalsatisfaction. Det kan tyckas märkligt, men jag är väl medveten om Digital Archives form och den kan inte nonchaleras. När även spelprocenten skiljer så mycket mellan de 2, så tycker jag att det är ett sunt lås.

Avd-7: Mycket ojämnt lopp avslutar omgången, och jag tror enbart att 3 hästar kan vinna loppet. 4 Zenit Brick har varit mycket fin under ett par månaders tid och ska räknas tidigt. Jag tror nämligen inte att Bergh här svarar ut Zenit Brick med sin Officer C.D., trots att hästen vunnit i princip alla sina lopp från spets, utan nöjer sig med rygg ledaren. Anledningen till detta, är för att jag inte ser vem som skulle kunna öka takten i loppet, förutom just Zenit Brick och därför släpper förbi honom och chansar på lucka in på upploppet. Om Bergh dock skulle bestämma sig för att köra i ledningen, så tror jag att det blir högt tempo i loppet, och det skulle då gynna 9 Raz Mackenzie och 11 Beppe AM. Båda dessa hästar har mycket fin form och har bra spurtar att tillgå över upploppet. Jag nöjer mig alltså med 3 streck; 4 Zenit Brick, 9 Raz Mackenzie och 11 Beppe AM.

Spelförslag;
V75-1: 7 Aileron (11,3)
V75-2: 9,13,14 (2,4)
V75-3: 5 Nahar (7,2)
V75-4: 1,3,10,13,15 (6,4)
V75-5: 2,7,9,11 (4,3)
V75-6: 7,10 (5,12)
V75-7: 4,9,11 (3,6)

360 rader - 180 KR.

Tack för mig, och lämna gärna en kommentar eller två ifall ni har några frågor eller funderingar kring trav i stort eller travspel.

Lycka till, och som legenderna hos Andelskungen säger: KÄMPA!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cicero (+5)
harrebarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td