Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-05, 20:09   #106
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Markera matchen som Void - ej spelbar - bra tempo men inga indikationer utan mål direkt vid 5 min - inget förlorat och inget vunnet ...

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-07, 08:10   #107
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Reflektion

Nu har allt sjunkit in och jag inser att denna väg är fel, även om jag vunnit fler än 22 matcher i rad och en strike ratio på 4.0 STDV ...
För mycket pre-game profilering, vilket tagit över och för lite in-game (live-observationer).
Eller snarare jag har inte lämnat något åt slumpen eller utrymme för att kunna läsa av matchen och avgöra med live-observationer om den finns potentialitet för mål inom 70 min.

Låt mig beskriva vad jag saknar, vilket sällan händer med upplägget med pre-game profileringen.
Det har hänt en gång, som jag stött på en match som inte hade mer än två indikationer under hela första halvlek och då lägger man inget spel.
Fanns inget tempo eller vilja eller styrka hos någon av lagen att göra mål.
Antingen avvaktar man för att tempot i matchen ska öka och att det kommer fler indikationer på att matchen blir mer aktiv och skott på mål för att lägga en insats eller så avstår man och skippar den matchen.

Det finns många fördelar med ett sånt upplägg.
Om man stöter på dödläge, så lägger man inget eller ett enstaka spel och inte alla fyra med full stake.
Och matchen då inte får upp tempot eller skapar indikationer, så blir en potentiell förlusten antingen 0% eller 25% och inte 100%

Det får mig att tänka på ett känt uttryck:
Det är inte vad du vinner som är viktigt utan vad du förlorar!
Med det sagt så är det ett mycket smart drag att hålla nere potentiella förlustsviter över tid genom att manuellt placera varje odds intervall live och inte i förväg efter lagt startpris.

Alltså man läser av matchen i sig självt med en enklare pre-game profilering.
Typ 80% eller mer har slutat över 2.5 - det ska räcka och skippa resten av parametrar.
Det öppnar även upp för marknaden med senare mål överlag, vilket ger högre utdelning, eftersom parametern med mål under första halvlek visat sig vara väldigt effektiv 2.84 STDV Strike Ratio.

Min slutsats är mer live trading och mindre avancerad pre-game profilering, med just denna spel metod.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-11-07 klockan 08:13.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-08, 15:36   #108
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Klurar på det ny konceptet
Vill ha dagliga matcher, mycket spel att tillgå

Har tidigare uppnått snitt-odds runt 1.98 och högre på över 1.5 marknaden och start priset vid matchstart har legat på 1.22 och tror jag kan öka och göra snäppet bättre.

Först så kommer jag inte lägga alla odds-intervaller efter ett bra start odds, utan jag kommer avvakta och lägga manuellt under spelets gång.
Två direkta och självklara trading-skills är att om matchens tempo skulle svalna och inga direkta indikationer infrias så kan man avvakta och återkomma med ett lagt spel på ett mycket högre odds, om matchen blir varm igen med ökat tempo och indikationer, samt om ingen uppryckning så lägger man inga fler spel och minskar en potentiell förlust eller exit-trade med en liten vinst utan att riskera hela beloppet på en medioker match som inte levde upp till förväntningarna.

Tänker mig upplägget med 80% eller mer, över 1.5 mål.
Alltid kolla H2H parametern och lägger till eller tar bort en poäng.
Samt att högst en eller ingen hemma/borta match sluta utan mål inom 70 min.

Det är den förenklade analysen som kommer ger mer utrymme för trading-skills och högre odds-intervaller, samt fler spel under vardagarna.
Men är inte helt nöjd och kommer titta närmare på RANKING av varje lag och hur man ska förhålla sig till den skalan vid urval och analys.
Kommer bli en komplettering med urvalsprocessen, men inte med det klara hur jag ska implementera den parametern.

Återkommer ...

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td