Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-22, 16:02   #1
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Gällivare Guldgruva


Tjena! För det första, är oerhört osäker på om denna tråd ska vara på "övriga sporter" eller off topic istället för här.

Jag har utforskat den såkallade HYIP-djungeln ett tag och bestämt mig för att investera. Eftersom det var första gången så bestämde jag mig för att investera 3 000 kronor och efter alla avgifter från exchanger, banker och Liberty Reserve så landade jag på 300 USD (dollar) på min första HYIP.

Jag har sållat flera gånger om och hittat två företag som jag ska köra med. Den första är RePro Finance och den som jag går över till efter jag investerat färdigt där är Viso Trade.

http://www.reprofinance.com/

https://www.visotrade.com/

Jag får betalt nu i början varje "business day", alltså måndag till fredag. Betalningen sker till mitt konto klockan 22:05 "eastern time", alltså USA's ostliga tid. Det sker klockan 04:05 dagen efter svensk tid med andra ord.

Jag har 100% återinvestering (compound) nu i början när jag vill se mitt kapital växa. För närvarande har jag $335.25. Jag kommer uppdatera här nästan dagligen hur det går. Skriver in alla stats i min spreadsheet. Min investering i RePro Finance är färdig ungefär i slutet av februari och jag förväntar mig att ha ungefär $1251 då.

Önska mig lycka till! Skriv gärna om ni har några frågor. Det känns helt rätt att göra det här efter att ha varit en loser i sportbetting då det kräver alldeles för mycket tid för att man ska kunna tjäna pengar på det.

https://www.sharps.se/spreadsheet/g-town

__________________
Gällivare

Senast redigerad av RobinD den 2011-10-22 klockan 16:46. Anledning: Affiliate-länkar
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 16:13   #2
 
hetsarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 382
Sharp$: 1736

hetsarn NFL
Stats: 238 - 208 - 14
ROI: 110.76%
Vinstprocent: 53.36%

Standard

Är det ett helt passivt investerande? Alltså att du sätter in pengar och låter någon annan förvalta dem under 90 dagar?
__________________
"Are you gonna bust somebody in their mouth!?"
hetsarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 16:36   #3
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hetsarn Visa inlägg
Är det ett helt passivt investerande? Alltså att du sätter in pengar och låter någon annan förvalta dem under 90 dagar?
Helt rätt.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 16:48   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Affiliate-länkning är inte tillåtet. Se utdrag ur regelerna:

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Undantag:
• Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, om den är INTE är kommersiell (dvs vinstdrivande).
• Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ludd3emm (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 16:52   #5
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Affiliate-länkning är inte tillåtet. Se utdrag ur regelerna:

1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Undantag:
• Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats eller blogg i sin signatur, om den är INTE är kommersiell (dvs vinstdrivande).
• Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen.
Ok, mitt misstag. Kommer inte hända igen.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 20:28   #6
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Jag tänkte också skriva lite nyheter om företagen här. Det nyaste om Reprofinance är att alla kunder ska få sina pengar försäkrade av något som kallas "ING". Det diskuteras flitigt ifall det här är en bluff eller om det är på riktigt. Hur som helst har Reprofinance lovat att detta ska ske under den första halvan av november.

Ni som är bekanta med HYIP vet att det är stor risk att investera i detta. Man vet aldrig om bolagen är riktiga eller en scam och därför följer man alla händelser om bolagen med stor uppsikt!

__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 20:41   #7
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Haken med hela grejen är att det kan vara ett låtsas-bolag, annars finns det ingen risk inblandad?
Jag har ingen koll alls på detta, så bara undrar, för det måste ju finnas en hake? :P
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 20:49   #8
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Haken är att det är MLM, vilket i 100 fall av 100 bara garanterar pengar till de som är högst upp.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:02   #9
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Haken med hela grejen är att det kan vara ett låtsas-bolag, annars finns det ingen risk inblandad?
Jag har ingen koll alls på detta, så bara undrar, för det måste ju finnas en hake? :P
Haha du har nästan rätt. Googla gärna på Ponzi och HYIP och läs. Reprofinance har dock varit med i svängen i över 500 dagar vilket både talar för dom och mot dom. Även om det är ett riktigt företag finns det risk att pengarna tar slut om det går dåligt på börsen och då måste dom stänga utan vidare för att dom har så hög återbäring.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:03   #10
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Haken är att det är MLM, vilket i 100 fall av 100 bara garanterar pengar till de som är högst upp.
Det här är ABSOLUT INTE MLM (Multi Level Marketing). Läs på.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:04   #11
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
Skall detta då vara tillåtet på en seriös bettingsida? Självklart inte! Varför tillåter Sharps denna scam, om det nu är det som RobinD säger...?! För MLM är väl det samma som pyramidspel, eller hur?

/Badass
Såg du första meningen jag skrev?

Detta är dessutom INTE MLM. Det är HYIP vilket står i en oerhörd kontrast till MLM / Autosurf eller vad det nu finns.
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:14   #12
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Såg du första meningen jag skrev?

Detta är dessutom INTE MLM. Det är HYIP vilket står i en oerhörd kontrast till MLM / Autosurf eller vad det nu finns.

Eftersom du verkar ha intresse för att kunskapen kring detta kommer ut så kan väl du vara snäll att förklara skillnaden mellan dessa två begrepp, för en novis som mig...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:17   #13
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Från Wikipedia:

"A high-yield investment program (HYIP) is a type of Ponzi scheme, which is an investment scam that promises unsustainably high return on investment by paying previous investors with the money invested by new investors."


Utförlig text från Wikipedia:

Spoiler:
Mechanics

Operators generally set up a website offering an "investment program" which promises returns as high as 45% per month or 6% a day, disclosing little or no detail about the underlying management, location, or other aspects of how money is to be invested. The U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) has said that "these fraudulent schemes involve the purported issuance, trading, or use of so-called 'prime' bank, 'prime' European bank or 'prime' world bank financial instruments, or other 'high yield investment programs.' (HYIP's) The fraud artists … seek to mislead investors by suggesting that well regarded and financially sound institutions participate in these bogus programs."[1] In 2010, the Financial Industry Regulatory Authority (FINRA) warned that "[t]he con artists behind HYIPs are experts at using social media — including YouTube, Twitter and Facebook — to lure investors and create the illusion of social consensus that these investments are legitimate."[2]

Though Ponzi schemes have existed since at least the early 1900s, the rise of digital payment systems has made it much easier for operators of such websites to accept payments from people worldwide.[3] Electronic money systems are generally accepted by HYIP operators because they are more accessible to operators than traditional merchant accounts. Some HYIP operators opened their own digital currency companies that eventually folded; these companies include Standard Reserve, OSGold, INTGold, EvoCash, and V-Money. StormPay was started in the same way in 2002, but has remained in business even though the HYIP that it was created to serve was shut down by the State of Tennessee.[4]

Some HYIPs have incorporated in countries with lax fraud laws to secure immunity from investor laws in other countries. The operators have been known to host their website with a web host that offers "anonymous hosting". They will use this website to accept transactions from participants in the scheme.[5] The HYIP scam may also create sites which employ spamdexing or other adversarial information retrieval techniques in order to attract potential victims by creating an impression that the company has done no wrong.[citation needed]
[edit] Examples

The largest documented HYIP scam was OSGold, founded as an e-gold imitation in 2001 by David Reed. OSGold folded in 2002. According to a lawsuit filed in U.S. District Court in early 2005, the operators of OSGold may have made off with USD $250 million.[6] CNet reported that "at the height of its popularity, the OSGold currency boasted more than 60,000 accounts created by people drawn to promises of "high yield" investments that would provide guaranteed monthly returns of 30 percent to 45 percent."[6]

The second largest documented HYIP was PIPS (People in Profit System or Pure Investors).[7][8] The investment scheme was started by Bryan Marsden in early 2004 and spanned more than 20 countries. PIPS was investigated by Bank Negara Malaysia in 2005 which resulted in Marsden and his wife being charged in a Malaysian court with 97 counts of money laundering more than 77 million RM, equivalent to $20 million.[9] Even after these charges were brought forth, many of Marsden's followers and investors continued to support him and believe they would see their money in the future.

Some Ponzi schemes promise yields that appear realistic and as such are not considered "high-yield investment programs." Bernard Madoff's Ponzi scheme offered yields of only 5% per year, for example.[10][11]

Other HYIPs that have been shut down due to legal action include:

Geniusfunds inc. (Cyprus)
Ginsystem Inc. (Singapore) - Commercial Affairs Department of Singapore retrieved 2007-07-01
Solidinvestment (United States)
City Limouzine (India) Pvt Ltd started by Sayed Mohammed Masood and Chand Syed Masood. (India and United States) [12][13]

[edit] See also

Autosurfing
Charles Ponzi
Cherry Shares
Forex scam
Ponzi scheme
Pyramid scheme



/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-10-22 klockan 21:22.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:19   #14
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 7
Sharp$: 82
Standard

Jag är också rätt nyfiken på detta, MLM är juh ren scam dock så passa dig om det har likheter med det.
azrael109 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:21   #15
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

Om det nu enligt dig, ludd3emm, INTE är en scam, vari ligger riskerna?


/Badass
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boored (+1)
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td