Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-25, 21:59   #1
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

På glid med Mape - Vintersport och svensk fotboll


Har länge funderat på att starta en dagbok, för att få igång ett större eget rekande. Har dock ansett mig inte tillräckligt bra i någon sport för att kunna bidra något. Nu har äntligen vintersporterna dragit igång, och hoppas kunna bidra med några fina spel. Hoppas även kunna delge lite rolig info om vad som händer runt om i tävlingar i Europa om allt går som jag hoppas med mina kontakter. Med lite tur ett och annat insiderspel. Så småningom tror jag även att jag kan komma att bjuda på fina spel i den "lokala" fotbollen från div 2 och nedåt. Vi får se vad som bjuds. Alla rekar görs själv.

Senast redigerad av mape den 2010-11-26 klockan 08:01. Anledning: Rek
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 22:51   #2
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ryggar! Kommer följas
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 00:06   #3
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-25 Alena Prochazkova - Ida Ingermardotter (Annat)


Datum: 2010-11-25
Tid: 23:06
Sport: Längd
Land: Annat
Liga: Annat
Match: Alena Prochazkova - Ida Ingermardotter

Spel: Ida Ingermardotter
Insats: 6.00
Odds: 2.250
Bolag:

Ogiltigt spel-ID: 177021



Motivering:
Då börjar vi.

Här förstår jag inte alls oddssättningen. I fjolårets ranking slutade Ida 6:a totalt, och Alena 16:e totalt. Åkningen dessa båda åkare presterar skiljer sig ganska mycket. Ida har blivit otroligt rutinerad i sprintsammanhang, och är även så skicklig åkare att hon ofta kan åka sin lopp väldigt taktisk. Under fjolåret var hon även fruktansvärd jämn, med höga placeringar i princip hela tiden, men svårt att få skidan först i finalen. Alena är en åkare som sliter hela vägen in på mållinjen, och det var inte bara en gång hon rundade åkare på upploppet.
tidigare resultat iår är Seger för Ida i bruksvallarna, med ett helt ok motstånd. Dock var detta fristil, men ida är lika kapabel i Klassikst, om inte bättre. Ida gjorde även ett helt ok distanslopp i Gällivari med en 22:a plats. Alena har på sista tiden kört ett sprintlopp, 6:a i munio, med ett riktigt B-startfält. Hon åkte även i Gällivare och slutade på 27:e plats.

med denna bakgrund går in med 6u själv.

Senast redigerad av mape den 2010-11-26 klockan 11:12.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 00:28   #4
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-25 Ida Ingermardotter - (Annat)


Datum: 2010-11-25
Tid: 23:06
Sport: Längd
Land: Annat
Liga: Annat
Match: Ida Ingermardotter -

Spel: Annat W
Insats: 0.50
Odds: 31.000
Bolag: Paddypower

Ogiltigt spel-ID: 177194



Motivering:
Börja med att läsa föregående rek. Upplever att detta odds är för högt. Ida avslutade förre säsongen riktigt starkt och åkte in som 2:a exempelvis i slottssprinten i stockholm, just i den klassiska stilen. I denna tävling är det tre stora favoriter, sett till odds. Björgen, Kowalczyk samt Majdic. Under flera tävlingar ifjol slog Ida mot någon av dessa i de olika sprinttävlingarna,och jag tror att hon kan ha tillräckligt med kapacitet för att slå alla tre imorogn.. Vad gäller de andra så är Kowalczyk klantig, har ofta en tendens att ofta trassla till det för sig. Majdic är svår att veta vart man har, då hon skadade sig i slutet av förra säsongen, där hon samtidigt hade en vikande form. Kvar är då Björgen, som är min stora favorit, men håller Ida i gruppen av de 3-4 åkare som slåss bakom.

Senast redigerad av mape den 2010-11-26 klockan 11:12.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 08:00   #5
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 177220


Ogiltigt spel-ID: 177223



Fortsätter med två vinnarspel. Båda dessa tjejer har en utvecklingskurva som ständigt går uppåt. De förbättrar sig för varje tävling, deras lägstanivå höjs, och man närmar sig riktigt toppplaceringar i snart varje lopp, mot förrut där man presterade lite mer sällan. Vi kommer ihåg OS, och tittar vi tillbaka till avslutningen ifjol på WC var det måmga topprestultat. Bla så placerade dessa två tjejer sig 3:a och 5:a i 2.5km loppet i falun, klassisk som var prologen till avslutningen. Att då få över 40 ggr på dessa två tycker jag är för högt. Båda två visade även i premiären att formen är god. Kowalczyk, Björgen rankar jag före en grupp på ca 5 tjejer, där båda dessa ingår.

Senast redigerad av mape den 2010-11-27 klockan 15:45.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 21:21   #6
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 178509



Bygger på samma motivering nedan. samt att hon visar att hon är i en kanonform. 4 på en klassik sprint är en stor överaskning, dock med en stor gnutta tur denna gång.

Ogiltigt spel-ID: 178429



Detta spel baseras starkt på hur Richardsson presterade i premiären. Att han, på 15 km FRI stil skulle kunna ta en pallplats var riktigt starkt, då han är minst en klass bättre i den klassiska stilen. I preimären slog han Vylegzhanin med dryga 30 sek, där även Vylegzhanin placerade sig ok på en 15:e plats. Jag tror formen håller i sig för Daniel, och väntar mig ett starkt lopp imorgon. Gör han det, kommer han sluta för Vylegzhanin.

Senast redigerad av mape den 2010-11-27 klockan 15:45.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 15:49   #7
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

sammanfattning första spelen. Är nöjd med de flesta och tycker mina tankar var rätt. Är väl bara insatsen på Ida som låg några Unit för högt, och kanske att jag inte skulle spelet vinnare på Haag och Kalla, ifall spelet hade lagts efter Björgens uppvisning i sprinten.

Ida visade idag att hon är i grym form, då hon presterade sitt bästa resultat nånsin på distans med 10:e platsen. Då hon även vann i bruksvallarna trodde jag på en mycket bättre sprint av henne, och varför hon inte presterade bättre förstår jag inte. Vad gäller Kalla så var pall-spelet riktigt nära, bara några futtiga sekunder. Richardsson visade återigen en bra klass och åkte in på tredje plats, och var långt före vylegzhanin.

Hoppas kunna hitta nya spel inför imorgon...
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 15:55   #8
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 103
Sharp$: 2234
Standard

Gillar längdskidåkning. Kul dagbok att följa!
daders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 22:17   #9
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2010-11-27 Bauer, Lukas - Södergren, Anders (Annat)


Datum: 2010-11-28
Tid: 11
Sport: Längd
Land: Annat
Liga: Annat
Match: Bauer, Lukas - Södergren, Anders

Spel: Bauer, Lukas
Insats: 5.00
Odds: 1.800
Bolag:

Ogiltigt spel-ID: 180290



Motivering:
Idag åkte Bauer och Södergren jämt, skillde bara nån sekund, detta i klassiskt. I gällivare förra helgen slog Bauer Södergren med drygt 30 sek på milen, detta i fristil. imorogn återigen fristil, och att då få 1.8 på Bauer mot Södergren, med samma utgångläge känns stabilt. Visst Södergren är bra på att hänga, men en SJUKT dålig spurtare, så orkar han hålla i de 30 sek han var efter förra veckan, och sedan slå Bauer i en spurt, då blir jag förvånad.

Edit: nu har oddsen sjunkit bla till 1.55 på nordicbet. riktigt nöjd med denna innan loppet. hoppas han leverar nu!

Ogiltigt spel-ID: 180306



Håller nere insatsen då Lahteenmaki, Krista är en ny förmåga för mig. Har gått igenom tidigare resultat för dessa två veckor, och upplever dessa två åkare helt jämn. Har bara skilt sekunder i de båda distansloppen som gått iår i världscupen. Kollar på förutsättingar, och ser att Krista startar en sekund före Haag som jag förväntar mig kommer att dunka på och snabbt äta upp dessa tio sek. Då är vi uppe i en duell åkare mot åkare över 10km där jag inte tror ida orkar distansen ut.

Ogiltigt spel-ID: 180686



var väldigt sugen på denna igår, och efter att ha gått igenom det idag igen, tycker jag 2.7 är för högt. Hittils har de presterat väldigt likt i båda av årets distanslopp. Daniel går ut 4 sek efter vilket i detta lägeinte gör någon skillnad. Andra bolag ligger även klart lägre, bwin tex 2.3. Stor chans att detta kommer avgöras i en spurt efter ett lopp i högt tempo, för att hålla resten av åkarna bakom sig.

Senast redigerad av mape den 2010-11-28 klockan 11:40.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 10:55   #10
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som jag misstänkte orkade inte Ida hela vägen in. vad gäller herrarna så var det en otrolig upp visning av Legkov, häftigt. Bauer gjorde som förra veckan är slog Södergren med en stabil marginal. Ett pluss i kassan!

Senast redigerad av mape den 2010-11-28 klockan 11:46.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 11:52   #11
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

tummen upp mape bra lir idag
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 12:07   #12
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

tackar. hade inte möjlighet att hugga när oddsen kom. Såg du hittade Haag till ett bra odds.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 14:21   #13
 
Reg.datum: aug 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 341
Sharp$: 936
Standard

jo i man mot man dueller i vilken sport som helst gäller det va tidigt ute för oddsen rasar direkt. Helst direkt när oddsen släpps kvällen innan.
Bolt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 23:07   #14
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

ja, kvällens match undgick nog ingen. testar direkt.

Ogiltigt spel-ID: 183158



redan på lördag är det dags igen för Real. Man tar emot ett för säsongen riktigt starkt Valencia. Ett valencia som inte har ett kanonfacit på bernabeu, men vilket lag har det? På de sista 5 matcherna har man en seger och det var säsongen 2009. faktum är att den matchen också lirades i december, och fick resultatet 2-3.

vad detta spel baseras på är psykologi. Först att real, med Mourinho i spetsen, åker på sin största förlust på många många år, samt att en tung match i veckan väldigt ofta avspeglas matchen efter. Sedan att real fick ett gäng avstängningar skadar inte heller.

Jag vet, inte världens bästa rek, var alldeles för trött för att skriva ngt konstruktivt, men är väl ganska säker att detta odds kommer att sjukna så lika bra att ta det direkt, om man tror det.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 11:53   #15
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skidskytte säsongspel


Äntligen startat väldscupen i skidskytte. Har fått lite info som kan vara intressant inför helgen, men det gäller mest herrarna, så blir nog tunnt med spel på damerna idag, då man inte har ngt alls att jämföra med. Första tävlingen, och finns nästan inte tävlingar innan denna att ta del av.

Säsongsspel

Ogiltigt spel-ID: 184892


Ogiltigt spel-ID: 184896



Dessa baseras på den lilla info jag fått. Frankrike kommer gå starkt iår, iaf i starten, med bröderna i täten, och tvärtom vad gäller österrike. Dock var infon knapphändig, så inte läge att sätta hela rullen.

Vad gäller Ferry och sikora baseras det på fjoåret samt vart man är i karriärren. Sikora gjorde en ordentlig dipp under fjolåret och presterade inte alls lika bra som året innan. Slutade 18:e mot 4:a året innan. Börjar även komma en del till åren. Ferry är nog inne i sina bästa år, och hans 16:e plats i världscupen ifjol berodde till viss del på skadan han drog på sig under fjolårets försäsong vilket aldrig gav han den jämnhet som behövs. Iår är det annorlund, han har kunnat ladda upp helt utan press, och med ett leende på läpparna efter os-guldet.

Senast redigerad av mape den 2010-12-01 klockan 12:02.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td