![]() |
Tror och hoppas att Piraterna fixar det här. Men det kommer nog behövas lite toppningar och då är det de här två killarna som kommer användas. Sex heat på båda ikväll är min gissning. Enda spelen för kvällen. :cheers: |
Tänkte ge performances Spreadsheet en liten motivational Gif, löser sig alltid i slutet bara man trillar tillräckligt långt.
http://lolpics.se/pics/33970.gif |
:gun_bandana: Piraterna gjorde det:hattenav:
:claps::claps: |
http://mvt.se/polopoly_fs/1.1383898....1660902644.jpg :cheers: |
Snyggt, eddieh!!!!!!!!! Trodde faktiskt Indianerna skulle fixa det när de tog ledningen med 14 poäng, all cred till Motala-laget som gjort en magnifik säsong och detta är välförtjänt med det unga lag de förfogar över! :cheers:
|
Aight, dags att avsluta GP-serien anno 2011, med den avslutande tävlingen i polska Gorzow. Väderprognosen ser lite oroande ut då det ska regna mellan klockan 15-18, men sedan ska det tydligen skina upp.
Har inga spel på gång ännu, vill avvakta väderutvecklingen under dagen först. Banlottningen kan iom regnet bli mer utslagsgivande än vanligt. Gorzow (Gollob och Pedersens hemmabana) är annars en trevlig bana där det brukar bjudas på fin racing. Det såg vi inte minst under årets SWC, eller vad sägs om detta; http://www.youtube.com/watch?v=ZKQM2...eature=related Ska återigen bli spännande att se Ward som wildcard, och framförallt silverkampen mellan Hampel och Jonsson kommer bli högintressant. Jag har tre säsongspel som kommer avgöras imorgon;
Totalställning inför sista rundan, (de åtta bästa får automatiskt kvalifikation till nästa års serie); 1. Hancock 115 2. Jonsson 118 3. Hampel 117 4. Crump 104 5. Gollob 98 6. Sajfutdinov 98 7. Bjerre 97 8. Holder 95 9. Lindgren 85 10. Pedersen 79 11. Lindbäck 69 12. Harris 67 13. Holta 53 14. Kolodziej 45 15. Laguta 25 Räkna med att mina spel kommer sent under lördagen, dock inte senare än 18.30. |
Nyss hemkommen, varit på bio i Linköping ikväll. Mycket trevligt, blev Three Musketeers 3D. Klart över förväntan att se film i 3D faktiskt, var min första och absolut inte sista!
Måste se till att komma iväg på en skräckfilm i detta format, kan bli riktigt rysligt! :cheers: Imorgon som sagt, sista deltävlingen och MYCKET står på spel fortfarande! * Silver eller brons för Jonsson? * Klarar en "pånyttfödd" Lindgren att knipa en direktplats till 2012? Med en massa annat smått och gott, tror det kommer bjudas på väldigt bra speedway imorgon kväll. Ska sålla igenom utbudet lite smått nu under natten och sedan kommer mina slutgiltiga spel imorgon eftermiddag. :hattenav: |
Dessutom klart att första deltävlingen i Grand Prix blir i Auckland - Nya Zeeland nästa år.
Preliminär start för tävlingen är 16:00 (local time) och det innebär 05:00 natten mot lördag den 31/3 för oss. :p :cheers: |
Börjar med dessa, återkommer senare under dagen med H2H's om jag finner några bra.
Ogiltigt spel-ID: 548630 Ogiltigt spel-ID: 548636 Jonsson gör sin bästa säsong någonsin i GP-serien och han vill givetvis fortsätta och sluta på silverplatsen, han har dock en tuff batalj till kvällen när han ska stångas med Hampel genom grundomgångens fem heat + eventuell semi och final. Polacken nosar endast en poäng bakom och detta kommer att bli en rysare. Andra halvan av GP-säsongen (fem senaste) så är Jonsson den formstarkaste i hela fältet och det är inga tillfälligheter heller. Han är så här bra! Allt över +2.00 på att han tar sig till final är väldigt fint IMO och en liten slant på att han vinner till 8.00 är lockande för mig. Ogiltigt spel-ID: 548624 Ogiltigt spel-ID: 548635 Hampel lär inte vika ner sig och bara dö på hemmamark i Polen, han hittar runt Gorzows bana i sömnen om det är så t o m. Kommer ha publiken i ryggen och jag tror inte att han gör de besvikna ikväll. Är han inte laddad inför en sådan här avslutning så är jag den förste att bli väldigt förvirrad. Liknande tänk här, allt över +2.00 på att han fixar en finalplats är mycket bra. 6.75 på honom som vinnare är något för högt också. Ogiltigt spel-ID: 548655 Ogiltigt spel-ID: 548657 Bomber har kommit igång ordentligt efter sitt sparkande av "staben", senast silvermedalj i Gorican. Han har ingen chans på en Topp8-placering vilket skulle innebära safe till 2012 års serie utan britten får inrikta sig på att försöka övertyga de som styr GP-serien om att just han ska ha ett av de permanenta wildcarden till nästa år. Gör han en väldigt bra tävling ikväll så är det biff IMO och chanserna till att han gör just detta ser jag som väldigt goda. Blir inte alls förvånad om han kniper en andra raka finalplats, till 9.00 är jag beredd att testa med small-stake. 2.62 är way to high på att han tar sig till semifinal, så måste trycka hårdare på det! Ogiltigt spel-ID: 548661 Dansken må vara kvalificerad för 2012 års serie just nu, men det förringar inte hans insatser på senare tid. Har varit väldigt stabil och han ska inte ha några motivationsbekymmer. Skulle han missa semifinal och Lindgren tar sig dit, då kan det bli knepigt att behålla den sjundeplats han just nu innehar 12 poäng före svensken som ligger placeringen utanför Topp8. Rätt säker på att Bjerre vill ordna detta på egen hand och inte tvingas förlita sig på att Lindgren bommar. Samma sak här faktiskt, allt över +2.00 mucho bra. |
Enough, enough.
Ogiltigt spel-ID: 548736 Lindgren har 10 poäng upp till Topp8, lär inte ge sig förrän det är för sent och har alltså väldigt mycket att köra för ikväll! Lindbäck är kvalificerad till 2012 års serie via GP Challenge och kan köra väldigt avslappnat, tycker mig se en "mättnad" denna säsong samt att inte mycket gått hans väg på sistone och besvikelsen efter förlusten i finalen i Elitserien mot sitt gamla lag Piraterna gick absolut inte att ta miste på! Denna H2H ska Freddie vara tops 1.65-fav i, så tvekar inte att spela till 1.85. Ogiltigt spel-ID: 548758 Ogiltigt spel-ID: 548754 Ward har fått ett wildcard till kvällens tävling och jag tror han kommer att ta chansen precis som han gjorde senast när han fick köra på wildcard nere i Torun och knep bronsmedaljen i sin GP-debut! Han är så pass bra och redan så rutinerad, finns givetvis mycket att slipa på och förbättra fortfarande, men dock är han en av världens bästa speedwayförare redan nu. Crump och Holder är inte så pass mycket bättre än Darcy att han ska stå i 3.00 att bli bäste aussie för kvällen. Han gjorde det som sagt i Torun, i debuten, så varför inte ikväll i Gorzow också? :) Holta kämpar med sina skadebekymmer och ska genomgå en omfattande operation när 2011 års säsong nu är slut snart. Kan absolut tänka mig att han lär vara väldigt försiktig ikväll så att han inte tvingas till mer "damage" för kroppen än nödvändigt. Har dessutom sett väldigt slapp ut senaste tävlingarna och vill säkerligen bara att det ska ta slut. |
Ser redan nu att jag inte kommer hitta något till kvällen. Och iom att jag har tre långtidsspel som ser riktigt bra ut på förhand vore det dumt att slänga bort profiten på dåligt motiverade spel. Kommer dock safea ett av långtidsspelen;
Vore "osharpt" att inte göra så här. Tror väl inte så mycket på Jason idag heller, det enda som skulle kunna tala för honom är att hans morfar Neil Street (stor spedwayprofil) avled tidigare i veckan. Han kanske vill göra en bra tävling för att hedra sin morfar som har betytt så mycket för hans karriär. Har däremot hittat ett intressant spel inför morgondagens sista runda i U21-VM;
Det är Jensen som är den uppskrutne av dessa två, men jag håller Michelsen som minst lika bra. Michelsen fick komma in som banreserv i den danska deltävlingen, och tog två heatsegrar på fyra heat. Ordinare i morgondagens startfält, och jag tycker Bet365 underskattar honom gentemot Jensen. |
Regnet satte stopp efter 16 heat i kvällens sista deltävling i Grand Prix - Gorzow.
Så som jag tolkat reglerna, har kikat lite hur bookies gjorde när de ställde in deltävlingen i Göteborg i maj efter 20 heat. Således blir kvällens facit push på sex picks, win på tre och en loss. +5.18u :popcorn: Kände att jag var väldigt rätt på det ikväll, Harris gjorde en bra tävling och fixade semifinalen men Ladbrokes bortser från det, tyvärr. Hampel och Jonsson hade antagligen båda tagit sig till semifinal och väl där goda chanser till finalplats. Alltså, summa summarum, JÄVLA REGN! :rant: Ogiltigt spel-ID: 548624 Ogiltigt spel-ID: 548630 Ogiltigt spel-ID: 548635 Ogiltigt spel-ID: 548636 Ogiltigt spel-ID: 548655 Ogiltigt spel-ID: 548657 Ogiltigt spel-ID: 548661 Ogiltigt spel-ID: 548736 Ogiltigt spel-ID: 548754 Ogiltigt spel-ID: 548758 |
|
Citat:
Lite konstig rättning? till din nackdel. Hampel make final, är inte det void? Däremot är väl de två vinnarspelen fel? :cheers: |
Citat:
Det såg så jävla bra ut, men det där jävla regnet. :gun_bandana: |
Ward-liret lever faktiskt, Perfa. Janowski ser inte bekväm ut, 2 pinnar på 2 heat. Ward har börjat med 5 pinnar på 2 heat.
Janowski hade ju nio poäng upp innan dagens tävling; http://live.sportowefakty.pl/zuzel6.htm Bättre stream än den förra jag posta; http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327 |
Men där var det rullgardinen ner, Janowski vinner sitt tredje heat. Men med god hjälp av domaren, blir felaktigt omstart när Andersson har en perfekt start och polacken står och sover i det första försöket.
Blev även omstart i Janowskis andra heat när han var sist iväg från tejpen. Äckligt att se polackmyglet, fyfan.:gun_bandana: |
Jag gav upp redan efter förra när Darcy stod för en vacker choke. Denna säsong fortsätter pissuselt.
|
Michelsen; 3, 0, 0, 2, 2 = 7 poäng Bech Jensen; 2, 0, 1, 0, 1 = 4 poäng :cheers: Bara morgondagen kvar av säsongen, på återhörande då. http://www.improveme.se/Community/Bl...04_sp2vl8o.jpg:whistling: |
Tycker oddsen tyvärr sitter rätt ikväll. Tror ändå att THJ har goda chanser att ta en poäng mer än Simon ikväll. Han är säkert grymt revanchsugen efter förra måndagens flopp. Jonasson såg mycket snabb ut i den senaste hemmamatchen, och även om Gustafsson har kört rätt bra på Wimbourne Road historiskt sett, så är han en choker när det väl gäller. Har enligt egen uppgift sprängt tre motor senaste veckan, och du undrar jag vad han kommer åka på för skrot ikväll?
Ytterligare ett spel som går emot Gustafsson. Dennis har haft en tung höst, men han har en förmåga att höja sig när det som mest gäller. Tog inte så många poäng i gårdagens JVM, men jag tyckte att han såg rätt sharp ut från tejpen och kan han ha såna starter ikväll då ska han slå Gustafsson i deras två möten.
Chansspel, men till det här oddset provar jag ändå. Bridger är ingen stjärna (även om han tror det själv) är hatad på samtliga bortalags arenor i UK, och han kommer få ett hårt bemötande ikväll. Fem poäng är inte mycket för en som visserligen har viss potential, men jag har en känsla av att han kommer vara som sämst ikväll när det verkligen gäller. Bara dryga halvtimmen kvar nu till matchen drar igång. Direktsänt på TV10. :cheers: |
POOLE MÄSTARE!!!!!!
2.444 betalade sig väldigt fint med maxinsats. Bra avslutning som stänger 2011 års säsong. Tillbaka nästa säsong RUSKIGT revanschsugen!!! :cheers: GRYM säsong av eddieh, STORA applåder till den mannen! :claps: :claps: :claps: |
Facit för 2011 stannar på pinsamma -50.31u.
Under all kritik och 2012 måste och ska bli bättre, jag vet själv att jag absolut inte är så här dålig och det kommer jag bevisa kommande säsong. Framförallt för mig själv personligen! Alla spel för året är inplacerade i TOTAL-sheetet så nu plockar jag bort årets sheet och startar ett för 2012. På återhörande och jag ger sista ordet för året i dagboken till min vasse vän eddieh, när han är utvilad från jobbet under morgondagen! :hattenav: |
Jag plussade på dig denna säsongen iaf performance även om det bara var runt 10 spel jag ryggade så cheers och lycka till nästa säsong :)
eddieh är det nästan omöjligt att inte plussa på då han levererar jämt,mycket stabilt :hattenav: |
Gårdagen först;
Spoiler:
Dags då att summera 2011 för egen del och resultatet blev följande; Spoiler:
Det är jag jävligt nöjd med, speciellt med tanke på att jag låg på minus 17 units fram till vecka 21. Bara att återigen konstatera att det är i Elitserien och GP, som det går bäst att hitta fina lir. England och Polen är svårare då det är mer ojämna prestationer från förarna där. Ska bli skönt med ett break från speedway-rekandet nu, blir ganska intensiva månader när man hela tiden ska hålla sig ajour med skador, formkurvor och sånt. Iom att bolagen släpper oddsen så sent (ibland endast två timmar innan spelstopp) gäller det att ha gjort sin hemläxa ordentligt innan oddssläppen. Kan bli lite stressigt att dels göra en korrekt bedömning av oddsen samt att hinna motivera spelen i dagboken. Men det har ju gått fint hittills iallafall.:) Återstår nu att se hur Perfa och jag kommer lägga upp det inför nästa säsong, vi har inte hunnit diskutera det ännu. Om ni som brukar följa oss har några förslag till förbättringar eller input, får ni gärna delge oss det. Under vintern kan ni hålla er ajour inom sporten på min och arferts blogg. Där är ingenting heligt, jag lovar. Skriv gärna lite i chaten där. Avslutar dessa rader med säsongens kanske bästa heat. http://www.youtube.com/watch?v=LC23qo09OKE Väl mött säsongen 2012. :hattenav: |
Vilket fantastiskt jobb han gör som expertkommentator där Jonsson, bra gjort att få in så många ååååhouff under 4 varv :)
|
Citat:
Och som eddieh säger, alla önskemål samt förslag till förbättringar/inputs uppskattas enormt och kommer absolut beaktas. Så shoot, antingen via PM till någon av oss eller här i tråden framöver. Väl mött! :popcorn: |
Är väl inte så jävla svårt, ni sätter upp ett antal matcher inför dagen/veckan som är intressanta så tippar ni dom dom efter hur säkra och bra det känns.
Dvs ni har 3 matcher Match 1 tror ni båda på lag A vs Lag B Lag A rekat Match 2 skiljer ni er på vem som vinner Så inget spel på lag C eller D Match 3 Känner ni er båda osäkra och behöver ta en diskussion för att sedan komma fram till beslut. Simple as that? |
Det är svårare än så faktiskt, Lemmy.
Du får tänka på att det inte bara är matchbets vi ägnar oss åt i speedwayen heller, det tillkommer förarspecialer (H2H, poängspel etc.) och det gör det genast knepigare att tillämpa din strategi. Dels med tanke på att man aldrig vet vilka förare som matchas mot varann samt att alla bookies ofta har någon H2H som skiljer sig från övriga. Och dessa får man aldrig vetskap om innan spelen släpps heller. Har du en lösning på detta också så vore det trevligt att veta den också. :p |
Vet inte riktigt hur man skulle kunna lösa det, men lite mer struktur hade varit önskvärt. Vet inte om det enbart kan lösas med vars en dagbok, men blir ibland väldigt rörigt att följa med den röda tråden i dagboken för var och en av er....
|
De fyra permanenta wildcarden har blivit utdelade för 2012 års Grand Prix-säsong.
Tre svenskar även kommande säsong. ;) Spoiler:
Faktiskt rätt skönt att fittdansken får ytterligare en chans, det borgar för fler chanser att håva in pengar mot honom kommande säsong. Han lär bara fortsätta down down är min tanke. Att Bomber får ett, det är inget att tveka på. Det SKA vara en britt med och han är den bäste landet har att erbjuda. Ryckte upp sig avsevärt i slutet av denna och räkna med att han kommer fortsätta med detta team han har nu även nästa. Kommer bli en helt annan körning från honom 2012, räkna med det! Kul för Lindgren att han får ett igen faktiskt, men snart måste han börja fixa permanenta platsen själv. Han kan inte förlita sig på att han får ett wildcard även 2013, det är jag väldigt säker på. Den mest givne var ju som sagt Darcy, inget konstigt att han blir tillfrågad. Får se om han tackar ja dock med tanke på att han vill köra i Polen och ska han göra det kan han ej köra i Grand Prix 2012. Dessutom krävs det en hel del pengar och ett flexibelt team för att ordna detta, så vi får se lite längre fram. Hur som helst, blir väldigt förvånad om han dissar denna chansen trots sin ringa ålder. ;) |
Citat:
Som sagt, jag och eddieh får ta en het diskussion lite längre fram här i vinter. Detta kommer lösa sig fint till 2012, för nu har vi nästintill ett halvår på oss att lägga upp hur vi ska göra och lösa samtliga bitar väldigt noga. |
Ja, ni får ju skapa en ranking på förare som ni båda tror på för att sedan applicera den på sagda spel. Det kommer ju kräva en del på försäsongen, men kan vara väl värt det.
|
Citat:
Hur applicerar du då att flera förare kör med olika motorer och cyklar i respektive ligor? (Elitserien, Elite League, Grand Prix etc.) Dessutom att alla banor inte är preppade på samma sätt, utformningen väldigt annorlunda på vissa banor. Det blir för mycket jobb, skulle säkerligen ta en evighet. Men det är en tanke och det är det som är det viktiga. :cheers: |
Eddieh-mannen. Vi får ta en middag med tända ljus och diskutera framtida (2012) samarbete mellan oss snart! ;)
Börjat rycka i moppetarmen redan och vi är bara i mitten av november. Usch! :( |
Jo men du snart är vintern här, då får vi lite egentid att diskutera våran framtid tillsammans. Längtar redan...:yes:
http://www.youtube.com/watch?v=2H4fLQ9_c3w |
|
Denna dagbok har tjänat sitt syfte och kan låsas, admin.
|