Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

Overkill 2011-08-29 21:35

Var kanske inte riktigt meningen att Nicki skulle stå på 1 poäng efter 2/4 heat samt att Jepsen Jensen skulle ha 1 poäng på 3/4 heat. Fy fan så usla danskjävlarna är, de sabbar hela kvällen! Jävla fittor!

Det är ju endast deras poängskörd så här långt som gör att ett totalsargat Coventry är i ledning. Ta tag i era liv, släpp sargen OCH KOM IN I MATCHEN FÖR FAN!

Coventry - Peterborough 32-28 10H :omfg:

Overkill 2011-08-29 21:45

Peterborough är ett jävla böglag, allvarligt talat! Att vika ner sig på det här sättet mot ett brandskattat Coventry när de har världens läge att plocka fyra ligapoäng?! Hahaha!

Nu ryker playoff-chansen ALL VÄRLDENS VÄG. Rätt åt fanskapen om de först på förmiddagen ska sabba -14.5 och sedan kuka bort ML.

HORA!

Berglind 2011-08-29 22:06

Hur fan kan Nicki bli utesluten i heat 13 när det är Fisher som lägger sig ner när han blir omkörd av Nicki. Fan speedway förare i england lägger sig mer än italienska fotbollsspelare.

Overkill 2011-08-29 22:08

-7.84u

Spoiler:
NICKI PEDERSEN ÄR EN HORA!!!!!!

http://news.bbcimg.co.uk/media/image...img_0008-1.jpg

eddieh 2011-08-29 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 137591)
-7.84u

Spoiler:

Ryan Fisher är isåfall Nickis hallick.Fyra ggr ikväll har han fått omstart.:thumbdown:

Vlad 2011-08-29 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 137591)
-7.84u

Spoiler:

Déjà vu som fan på det inlägget bro. Det är alltid Pedersen eller Hougaaard som sabbar allt,danskmongona hatar verkligen dig.

Overkill 2011-08-29 23:52

Knappast troligt att jag hinner med att reka någon Elitserie-speedway imorgon. :no:

Är väl i så fall om jag hinner med det efter 17:00 när jag slutat jobbet, får se. Mest troligt är dock att eddieh & Co får sköta detta på egen hand imorgon. Blir nog bra i vilket fall.

OM det kommer något från min sida så läggs det endast i sheetet. :popcorn:

arfert 2011-08-30 10:13

Känns tyvärr som att det kan bli rätt tråkiga odds i dag :/

eddieh 2011-08-30 17:16

2011-08-30 19:00ElitserienValsarna vs Hammarby -12.5 FT 5 1.800

Provar med tung insats här.Övriga bolag har Valsarna -14 till -16.Otroligt viktig match för båda,men Bajen har otur här.Gollob borta,Karpow borta.Ner med Schlein på reserven,som är riktigt skadad i handen.Skrev så här på twitter i morse;

"Just woke up the hand is like a balloon god knows how I'm gonna ride in Sweden today"

I vanliga fall så hade han naturligtvis stått över men iom skadetrasslet så kommer han.

Jag blev riktigt impad av Valsarnas senaste hemmamatch mot Lejonen.Man förlorade matchen i Stockholm med 10 poäng.Måste alltså gå för fullt ikväll för att fixa bonusen.

Kom igen nu Valsarna!!!

:cheers:

eddieh 2011-08-30 17:44

2011-08-30 19:00ElitserienVargarna vs Indianerna -6.5 FT 2.5 1.900

Backa Nicki Pedersen två dar på raken.:skamsen:

Lämplig match för Indianerna att sänka snitten på vissa förare.Dom kommer få ett helvete till nästa säsong med lagbygget,iom att deras förare har kört så bra iår.Protaziewisz och Sullivan saknas ikväll.

Vargarna vill väldigt gärna säkra nytt kontrakt,och man är faktiskt det lag förutom Vetlanda,som har lyckats skaka Indianerna på deras hemmabana iår.

Supertaggade hemmaförare mot ett bortalag som bara vill att slutspelet ska komma igång.Nej,det här fixar Vargarna...

eddieh 2011-08-30 18:15

2011-08-30 19:00ElitserienT.Woffinden vs G.Zengota -5.5 FT 1.5 2.950

Måste prova den här även om spreaden är lite galen.Vid senaste besöket på Kråkvilan hade polacken Zengota såna problem med de tajta kurvorna att han faktiskt vurpade innan ett heat drog igång.Kan bara Tai visa lite takter från den smaskiga nr 2 västen,så ska den här sitta.Tai tog för övrigt full pott i UK igår.

Overkill 2011-08-30 21:12

eddieh, lär dig nu detta för en gångs skull. ;)

Spoiler:
NICKI PEDERSEN ÄR EN HORA!!!!!! Detta gäller även lagen som han representerar i de olika ligorna runtom i Europa.

Sweet med Valsarna! :hattenav:

arfert 2011-08-30 23:07

Kommer bli en riktig, riktig, riktig rysare i den sista omgången - på flera håll verkar det som.

Overkill 2011-08-31 05:58

En ny "fightmovie" efter fadäsen med Scott och Emil i GP-speedwayen. :D

Denna gång är det Schlein v Laguta :lol:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13550208.ab

http://www.youtube.com/watch?v=pFfavFMPySs

yertle 2011-08-31 06:21

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 137828)
En ny "fightmovie" efter fadäsen med Scott och Emil i GP-speedwayen. :D

Denna gång är det Schlein v Laguta :lol:

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13550208.ab

http://www.youtube.com/watch?v=pFfavFMPySs

Jag följde med arfert till tallhult för att göra min speedway-premiär. Riktigt rolig sport att se live, sen gör det ju inget att man fick se lite känslor.

Det var tydligen Lagutas mekaniker som hoppade på Schlein och de låg på backen och viftade efter att Sclein kört på Laguta i depån

Detta var definitivt inte sista gången jag var på speedway :)

eddieh 2011-08-31 06:58

Där ser du yertle,det förekommer cheapshots i speedway också.

Men Dale Hunter är fortfarande kungen;
http://www.youtube.com/watch?v=Ko7opk3DS24

Btw,hade Rory tänkt slåss med brutna fingrar?:lol:

yertle 2011-08-31 08:36

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 137830)

Blir man förbannad efter ett insläppt mål så blir man :hurt:

Overkill 2011-08-31 19:46

Haha, kul läsning grabbar när man kommer hem från jobbet! :cheers:

Rotat fram två spel till kvällens match, inga längre utlägg om något av de då jag är cptrött.

Ogiltigt spel-ID: 489310

Dansk H2H går jag på ikväll, Nicki är enkel att gå emot för närvarande. Har ett väldigt dåligt bortafacit och tror han får svårt att komma upp i tvåsiffrigt ikväll. Det kommer dock kollegan Bjerre i hemmalaget King's Lynn att göra, det är jag väldigt övertygad om. Insatsen åter vid oavgjort och få detta till 1.60? Ja, tack very much!

Ogiltigt spel-ID: 489312

När Nicki inte presterar så får Panthers det väldigt svårt att hänga på i matcherna i längden. Tror faktiskt inte ett dugg på Nicki ikväll och han ska vara nöjd om han tar sig upp till 7-8 poäng (ungefär där jag tror han landar ikväll). Den andre dansken i laget, Jepsen Jensen, som debuterade senast borta mot Coventry såg riktigt riktigt dålig ut och var inte alls med i matchen IMO. Batchelor kan inte leda laget på egen hand konstant, tror det blir ett liknande fall ikväll och att King's Lynn tar hem denna med 6-8 poäng. Något låg lina, hade satt den på minst -5 AH och med hemmalaget som knappa favs till runt 1.80.

Lycka till om ni hänger på, för övrigt rättar nu Hancock grön mot Jonsson @ Betsson som de rättade som win trots förlust. Har fortfarande inte korrigerats något på det spelet och då har det gått nästan en vecka snart. :cheers:

:hattenav:

Badass 2011-08-31 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 137830)

http://www.youtube.com/watch?v=Ko7opk3DS24

Btw,hade Rory tänkt slåss med brutna fingrar?:lol:

Vilken fitta - vågade tydligen inte slåss på ett sjysst sätt - otroligt fegt gjort av en sopa...!

/Badass

Overkill 2011-08-31 22:21

1-1 -0.5u, Bjerre slår Nicki med endast en poäng men det räcker ju gott och väl.

King's Lynn lyckades däremot endast vinna med 47-43 och det var ju lite surt, marginaler både för och emot ikväll.

Återigen så är det en danskjävel som ska sabba kalaset, chockerande? Nä, jag börjar bli rätt van faktiskt! :lol: :whoco5:

Bjerre och Iversen hade 3-3 i 13:e genom att ligga 2:a respektive 3:a (Iversen dessutom helt ohotad ska sägas!). Vad händer då? Jo, Iversen faller helt oförståeligt och på egen hand. Så JÄVLA uselt! Helt opressad och allt. Heatet slutar 2-4 och det är det som indirekt avgör då resterande två heat i matchen slutar 3-3.

Spoiler:
JAG HATAR DANMARK!

Overkill 2011-09-02 01:01

Augusti summeras på följande vis:

46-34-3 +38.23u

ROI: 114.21%
Träff: 57.50%
M odds: 2.13

Mycket nöjd med denna månad, ska dock kunna bli ännu bättre. ;)

Nu tar vi nya tag i september, har inte kunnat reka något ikväll då jag jobbar eftermiddag. Kommer hem väldigt sent om kvällarna, men nästa vecka blir det bättring. Då är det förmiddags-arbete som gäller, hemma runt senast 19:00-tiden då. Blir bra.

See ya! :cheers:

Btw, imorgon kväll jobbar jag också. Dock har jag någon rast där så det kan möjligtvis ramla in något från Elite League (21:00 Coventry - Eastbourne och Lakeside - Birmingham) så håll koll på sheetet, för då kommer det inga motiveringar alls om jag kommer upp med något. :D

Overkill 2011-09-02 22:59

Kollade igenom utbudet tidigare ikväll på min 19:30-rast men det fanns inget kul IMO.

Imorgon däremot är jag ju ledig och då kan jag kika över det i en annan omfattning.

20:00 Eastbourne - Wolverhampton
22:00 Eastbourne - Coventry

Helkväll på Arlington Stadium från 20:00 fram till runt midnatt imorgon kväll, kan bli skoj. Alltid kul med dessa kvällar när det är dubbla möten för hemmalaget. :cheers:

See ya!

eddieh 2011-09-03 13:23

2011-09-03 18:00Polska MästerskapenVinnare J.Hampel vs The field . FT 2.5 1.900

Inget snack om vem favoriten i dagens polska final är. I Gollobs frånvaro är titeln vikt åt glödhete Hampel. Tävlingen går ju dessutom på hans hemmabana i Leszno, och med ett smaskigt startnummer (5) så är förutsättningarna optimala. Finns bara motivationen där, så ser jag ingen av konkurrenterna som något hot.

Eventuellt om han där uppe är med,så kommer stream att erbjudas.:popcorn:

Overkill 2011-09-03 13:50

Bra funnet, 1.66 nu. Mucho BRA spel, hade själv maxat 1.90 om jag varit med men disken kallade. ;)

StefanL 2011-09-03 13:52

Jag hann iaf! :)

Men konstigt att oddsen fanns kvar så pass länge då en annan rekade samma spel också..

...på en annan sida som alla hatar här

Wagner 2011-09-03 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 138463)

Men konstigt att oddsen fanns kvar så pass länge då en annan rekade samma spel också..

kanske just därför oddset stod sig så länge.

StefanL 2011-09-03 15:18

nä, när han släpper ett tips så brukar den sänkas snabbt..

Vlad 2011-09-03 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 138479)
nä, när han släpper ett tips så brukar den sänkas snabbt..

...åt andra hållet.

Spoiler:
Hoppas du klarar RoK-jinxen eddieh

Overkill 2011-09-03 15:41

Väljer att backa Eagles i båda matcherna för kvällen när Wolves och Bees kommer på besök till Arlington. Återkommer senare med förarspecialer om jag finner något skoj.

Ogiltigt spel-ID: 492333

Första matchen, 20:00. Eagles kör R/R för Dryml och det innebär att reservparet (Woodward + Lahti) samt Gustafsson delas upp och tar hans heat för kvällen. Wolves kommer till match utan Grieves, R/R för honom, och de som kan ta hans heat är reservparet (Bager (gäst) + Haines) samt Proctor på ordinarie. Summa summarum är Eagles i stort behov av maxpoäng i båda matcherna under kvällen, de kommer ta tre poäng i denna match och jag blir förvånad om de inte knäpper till med en double-digit seger. -9.5 är för låg spread för att icke spela, strax över medel.

Ogiltigt spel-ID: 492334

Andra matchen, 22:00. Samma uppställning i båda matcherna för Eagles. Coventry får ändra om en hel del som de gjort de senaste matcherna förvisso. Batchelor och Harris gästar och R/R för Przem Pawlicki som kör polska mästerskapen ikväll. De som kan ta hans heat är samtliga i laget förutom Harris. Överlag är hemmalaget bättre på både reserv och om man tittar på ordinarie delen av lagen. Dessutom hemmabana och det fäller avgörandet.

Väldigt låg spread som UB satt här, i min bok ska Eagles vara -6.5 här. De andra bookies som släppt har satt spreaden spot on. Jag måste gå in max här.

Eagles mot maximala sex ligapoäng för kvällen. :cheers:

Overkill 2011-09-03 16:39

Backar äldre brodern Pawlicki i polska mästerskapen.

Ogiltigt spel-ID: 492401

Båda har haft Leszno som hemmaklubb i Polen tidigare. Pawlicki d.ä. är fortfarande snäppet vassare än sin yngre bror och till 1.85 måste jag backa upp honom. IMO har han fått bättre lottning till kvällens tävling och har också innerbana i det heatet de båda möts i. När de kört klart för kvällen blir jag väldigt fövånad om han tar stryk här. 1.85 är mycket bra, max 1.65-1.70 i min bok.

jipe 2011-09-03 16:42

Någon som vet en stream för kvällens mästerskap i Polen? För den går väl knappast på någon tv-kanal?

eddieh 2011-09-03 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 138481)
...åt andra hållet.

Spoiler:
Hoppas du klarar RoK-jinxen eddieh

Bro, med min nya avatar kan det väl inte gå fel...;)

Finalen ska sändas i polsk tv. Förmodligen kommer det upp länkar när väl spektaklet drar i gång.

/eddieh

eddieh 2011-09-03 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 138463)

:yes:
http://www.youtube.com/watch?v=2Dp43...eature=related

/eddieh

eddieh 2011-09-03 18:07

Varzegodyz härzy kommerzy streamisz
http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327

Overkill 2011-09-03 19:26

Nöjer mig med detta förarspel för kvällen. Det är andra matchen som startar 22:00 men spelstopp är samtidigt för båda vid 20:00.

Ogiltigt spel-ID: 492584

Reservkampen hos Bees håller jag Morris som något vassare än North. Trots sin ringa ålder så har aussien VERKLIGEN imponerat i Elite League från reserven. Han har kapacitet att plocka 5-6 poäng och det ska räcka för att knäppa North på näsan ikväll. Anledningen till att insatsen inte blir högre än 3.5u är att North har mer erfarenhet från Arlington än vad Morris har.

Overkill 2011-09-03 19:34

LIVE-spel inför heat 13.

Ogiltigt spel-ID: 492595

Jag vet att Hampel blir svårslagen, men till 6.00 måste jag testa Pepe som vinnare. Han ligger på 8 poäng (en poäng bakom Hampel) när omgång tre är klar. De möts i sista omgången och jag blir inte ett dugg förvånad om han trots allt tar hem det ändå. Heja heja!

ED: Walasek @7.50 - Bet365 kan fungera också om man vill ha en annan vinnare. :yes:

Overkill 2011-09-03 19:38

Jävlar vad uselt Pepe kom iväg i 13:e. Pawlicki d.ä. tog dock hem H2H mot lillebrorsan så den H2H satt gött! :)

Overkill 2011-09-03 19:54

Inför heat 17, Walasek som slutvinnare.

Ogiltigt spel-ID: 492617

Walasek bör vinna sitt sista ordinarie, då stannar han på 14 poäng. Hampel har i sitt sista heat för kvällen möte med Protasiewicz. Tappar han någon poäng där stannar han på som mest 14 poäng. Det är värt en ½ u att testa Walasek till 7x.

Overkill 2011-09-03 20:26

Jarek FÖR bra ikväll, 15 maximala poäng. Snyggt, eddieh! Väldigt synd att man inte såg 1.90 tidigare än man gjorde. ;) Given maxning som sagt.

Jaja, Pawlicki d.ä. satt rätt komfortabelt, hoppas på fortsatt bra resultat nu under kvällen från EL. :yes:

Overkill 2011-09-03 21:55

Eastbourne v Wolverhampton 63-29 FT :moneybag: :moneybag:

Genomgjuten insats av Eagles i första matchen, dock inget vassare motstånd. Bättre match väntas nu vid 22:00 mot Bees. Eagles mot sex ligapoäng! :KO: