![]() |
http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8766 Varför fortsätter jag ödsla pengar på detta sopgäng?:whoco5: |
Det här spelet ska ses som ett komplement till liret jag la för sex veckor sedan;
Spoiler:
Nu är det här som gäller;
När jag la det första spelet på Ruud, hade han gjort en riktigt bra match för sitt Lejonen på GB Arena. Nilsson hade dessutom nyss skrivit på för Lakeside i UK. Brukar nästan med automatik komma en downswing för en ung kille som helt plötsligt får känna på väldigt annorlunda banor. Men tvärtom, Kim har blivit ännu bättre och är just nu i sitt kanske livs form. Kommer ju även få känna på banan under fredagskvällens JSM-Final. En pallplats är i sikte, och då lär knappast det här oddset finnas kvar till lördagens tävling. Ruud hade otur att stå på näbben när han kom in som reserv i GP-Challenge på Vetlandatravet den 20 Aug. Slog sig illa och har bara kört två tävlingar sedan dess. På dessa tävlingar har det blivit 3 poäng på sex heat. Minst sagt rostig alltså, och jag tror inte att han är så jättesugen på att köra en SM-Final i dagsläget. Lite konstigt att oddset har höjts på Nilsson. Möjligt att dom har gluttat på mitt spreadsheet.:popcorn: Tävlingen sänds direkt på Canal Plus. Startlista; http://www.svemo.se/ImageVault/Image...ltHandler.aspx |
Gött, eddieh! :cheers:
Sitter förbannat nöjd med Jonsson som SM-vinnare till 2.30, nere i 1.80 @ Unibet nu och det är ju ungefär runt detta jag hade tänkt mig. :p Svårt att se någon hota honom runt G&B Arena i helgen. |
Spoiler:
Resultat JSM 2011; 1. S. Gustafsson 2. L Sundström 3. K.Nilsson http://www.live.espeedway.pl/race_detail.php?id=2586 Kim gick i tejpen i sitt första heat. Radade sedan upp fyra raka heatsegrar, och slog både Simon och Linus i grundomgången. Missade lite i finalen och fick nöja sig med brons. Oddset på 2.00 vs Ruud (unibet), finns fortfarande kvar. Skynda fynda...:cheers: |
Erbjuds det någon stream till SM-finalen, eddieh? Fixa fram! :cheers:
|
Citat:
Live update iallafall; http://www.speedwaylive.se/I.22.16.php?id=37 Ska som om jag kan trolla fram någon stream också, högst tveksamt dock... Btw, Lindbäck i tejpen och utesluten i heat 2 Edit; Nope ingen stream finns. Men här finns iallafall liverapport; http://mvt.se/sport/1.1358234 |
Hur blir det nu i matchen mellan Ruud och Nilsson när Ruud gett upp?
|
Citat:
Citat:
|
Står ju även så här;
Citat:
|
Hehe, gör det eddieh.
Jonsson ser precis så bra ut som jag tänkt att han skulle göra under SM-helgen. Det är jämnt i starten och sedan drar han ifrån väldigt enkelt. Fortsätt nu så i de två sista grundomgångsheaten + att du får välja röd i finalen isåfall. Sedan ska det vara rena rama autobahn i Målilla till ett tredje raka individuellt SM-guld. :lol: |
JAAAAA!! JONSSON ENKEL VINNARE I FINALEN! :lol:
:D :D :D Maxinsats till 2.30! |
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=CZc2ykyQpLc :drunk: |
H2H mellan hemmalagets reserver. Mear är lite rostig när nu slutspelet drar igång, har inte tävlat på två veckor. Nilsson är stekhet, med en lyckad SM-helg bakom sig. Lakeside gör också en intressant förändring ikväll då man sätter Kim på nr 7, och Mear på nr 6. Detta betyder att Kim kommer att få stå antingen på bana ett eller två i det första reservheatet. Mear kommer få stå på bana tre eller fyra i nämnda heat. Att Kim flyttas till nr 7 betyder också att han kommer få köra fler heat mot Eastbournes nr 7 T.Lahti. Han är sämre än Eagles nr 6 C.Woodward, som Mear kommer att få stångas mot i fler heat. En annan bra grej med det här spelet är att det i helgen har körts Stock Car på Purfleet. Detta brukar betyda en något gropig och lite svårkörd bana. Inbillar mig att den betydligt mer tekniske svensken ska gynnas av detta. Mear är lite mer oteknisk och chansartad i sin körning, kan betyda en och annan vurpa på honom. |
Ikväll smäller det, de två första semifinalerna i årets EL avgörs! Dubbelmöten gäller och ikväll är det alltså rond 1.
Jobbar förmiddag denna vecka, så det blir bra. Då hinner man hem för att se upplösningen och även hitta ett par spel hoppas jag. Återkommer om senast 45 min med mina picks för kvällens två fighter! |
Först leanade jag åt underspelet på tysken. Men det var för att han var tänkt att köra på nr 3 för Poole. Nu kommer han köra på reserven istället och jag tror att han kommer utnyttjas till max ikväll, sju heat är inte otroligt att den startsnabbe tysken får. Tog 10 poäng i lördags när han körde som reserv borta mot Eastbourne, det var på sju heat men med en tveksam uteslutning också. Den här banan ska passa honom ännu bättre, och Kings Lynn har sämre reserver än Eastbourne dessutom. |
Enig med eddieh, bra spel han plockat fram. :hattenav:
Det sköna med kvällen är att SKY sänder båda matcherna parallellt med varann, så varannat heat visas. :evilgrin39: Ogiltigt spel-ID: 516128 Dansken är grym på hemmabanan, bör plocka 12-14 poäng. Dit tror jag knappast Holder når, han är inte i den där superformen som krävs för att göra det. Har dessutom svåra motståndare både i Bjerre men framförallt kör han med Darcy i både 13:e och antagligen också nomineringsheatet. Detta ska Bjerre plocka hem relativt komfortabelt med 2-3 poäng. Dessutom krävs det att han presterar om King's Lynn ens ska ha ett uns av en chans att ta sig till final via dubbelmötet. Ogiltigt spel-ID: 516139 Detta är ett väldigt bra spel, kan inte vara mer enig med eddieh än vad jag är om denna. Dels att skiftningen sker på reserv samt att han i mina ögon är den bättre av dessa två ska ge en bra edge för Kim. Enough said. Ogiltigt spel-ID: 516158 Efter informationen om att Wolbert kör på reserven istället för ordinarie blir detta ett bra spel också. Allen är duktig men har inte presterat någon toppkörning på hemmabana på ett bra tag, tror inte det inträffar ikväll heller där han max får sina fyra ordinarie heat antagligen. Han lär knappast toppa någon av de fyra danskarna i laget ikväll och det blir inget nomineringsheat för honom. Wolbert kommer plocka bra med poäng från sin reservposition ikväll och det är välkommet för Poole att de gör denna ändring. Enklare heat + att han bör få 5-6 heat som minst avgör till tyskens fördel. Plockar han 7-8 poäng ikväll är denna H2H biff. |
|
Wolbert och Kim gjorde vad som skulle göras. Det kan man inte säga om cunten Bjerre, helvete vad han viker ner sig i de viktiga heaten när han ställs mot Ward + Holder. Rätt ynkligt att se faktiskt.
Jaja, plus som plus. +0.93u ikväll, better than nothing så. Imorgon är det Elitseriespeedway igen, får se om man grottar fram något. Dock kommer bara spelen i sheetet i sådana fall, hemma efter spelstopp så får bli via smartphonen. Kvällen var spännande och jag är nöjd med Pooles resultat att ta med sig hem till Wimborne för returen. :cheers: De ser starka ut och tror varken Eastbourne eller Lakeside för den delen rår på de i en eventuell final. :hattenav: |
Förra veckan lirade vi samma objekt, med gott resultat. Då blev det 6-0 till Davidsson. I förra hemmamatchen klippte David till med nytt banrekord dessutom.:cheers: |
Sista matchen för Bajen och för Gollob i klubben, och då vill han naturligtvis visa alla vad han kan? Glöm det, han kommer inte göra rätt för sin feta ersättning idag heller. I grundserien tog han bara fyra poäng i Kumla. Förra året när han var så bra tog han elva poäng på sju heat i samma match. Men det är stor skillnad på Gollob iår mot ifjol. Har dessutom regnat en del i Kumla både idag, och de senaste dagarna och han kommer gnälla om banunderlaget, och vara allmänt grinig. |
Citat:
|
Sista liret för kvällen. Om bara Simon kommer upp i fem poäng ska det här spelet vara klart. Och i nuvarande form ska det inte vara några problem. Kan vara på sin plats att meddela att ett maxspel för mig är drygt 800 kr( 1 unit ca 150 kr). Har inte varit några problem för mig att få igenom det på Sportingbet. |
Vetlanda skämde ut sig ikväll och åkte ur slutspelet med DUNDER OCH BRAK, pinsamma jävlar! Fy TUSAN vad de viker ner sig, fy fan.
-5u på vinnarspelet. |
Ja det har var ju inte så lattjo. Indianerna gör ingen bra insats och Gollob som inte såg så snabb ut får gå in och vinna heat 15, och därigenom stanna på 10 poäng. Gustafsson jr mäktar bara med fyra poäng från sin reservposition, riktigt ruttet om du frågar mig. Godlund nollade ju som jag hade räknat med.
Davidsson hade avgjort spelet mot Agö redan efter ett varv.:lol: Nu blir det en intressant final om två veckor, och jag hoppas att bolagen sätter oddsen som jag vill. Spoiler:
|
Näst sista GP-tävlingen för säsongen går av stapeln ikväll vid 19:00 i Gorican.
Har varit väldigt trött efter en lång arbetsvecka, kommer det några spel kommer de framåt 18:00 som senast ikväll. Får se om man faktiskt orkar sätta sig med det idag, tusan vad sliten man är. :p Later! |
Citat:
Mina picks kommer också runt 18 tiden. Håll ut homeys.(:rolleyes:) |
:cheers: Hinner inte skriva motivering på så många spel. Spoiler:
|
Inga pre-spel för min del ikväll. Om det kommer något blir det LIVE-spel på vinnare ikväll. Håll utkik i mitt sheet under kvällen.
Mycket trevligt det eddieh skrev om engelska speedwayen, dock jobbar jag eftermiddag så missar antagligen detta. :p |
De här blev det trots allt med kort varsel. Tror riktigt mycket på Bjerre ikväll och hoppas han motsvarar förväntningarna. Go go go!!
Ogiltigt spel-ID: 525894 Ogiltigt spel-ID: 525902 Ogiltigt spel-ID: 525903 |
+2.5u
Bjerre gjorde processen ganska kort med en väldigt kall Nicki. Han gjorde ett felval IMO i semifinalen när han valde blå bana, han hade fått ut mer av att plocka ytterbanan. Lätt att säga i efterhand. Hur som helst plus så får väl vara sånär på nöjd. Dagens största grattis går till Greg Hancock, världsmästare 2011! Extremt solid under året, mycket välförtjänt! :hattenav: |
Sjukt nära att Zagar hade kommit före Gollob. Målfoto-torsk mot Bomber, men ändå en bra kväll. :cheers: |
Snyggt, eddieh!
Gjorde även min rättning av långtidsspelen också, INGEN vacker syn.... Inte mycket har gått rätt i år för min del. -44.26u för närvarande. Då har vi några matcher kvar i England, lite smått i Polen och Sverige. Samt två tävlingar från U21-VM samt en från Grand Prix om två veckor i Gorzow. Får se vad man kan göra av dessa, men plus för 2011 blir svårt att nå. Förhoppningsvis kan jag åtminstone snygga till siffrorna avsevärt annars är det bara att satsa ännu hårdare på ett bra 2012 och glömma detta år snabbt. |
Jag tycker att ni grabbar ska ha en stor eloge för det arbete ni har lagt ner under speedway säsongen! Detta har enligt mig varit den mest läsvärda speldagboken på sharps. Ni berör en sport som för många är okänd och ni har bjudit på många spel som ingen annan kunnat hitta. Det finns utrymme för diskussion, humor och man både ger och tar i denna tråden!
Det må ha varit blandade resultat men jag som känner perfa sedan tidigare vet att han kommer igen starkare nästa år. Eddie har å andra sidan har stoltserat med resultat som garanterat ingen annan i speedway världen kan matcha! Jag själv som medel speedway entasuiast har tyckt det varit väldigt kul att följa denna dagbok. Har själv varit på alla Indianernas hemma matcher i år, jublet som kom från 5000+ när Piotr och Kylmi tvålade dit Crumpen och Hampel i sista heatet för att ordna seger i seriefinalen slår tamejfan alla sthlm's derbyn jag varit på, vilken fest! Trots att Eddie hintade om att Piraterna vinner guld i år så skiter vi i det för Indianerna kommer stoltsera på toppen av speedway Sverige ännu en gång, vi har saknat Henka's storhetstider länge på Sannahed och nu är det dags att visa vilka som regerar igen! :cheers: Keep it up guys och tack för att ni delar med er av er kunskap! :hattenav: |
Värmande ord, Lazlo! Trevligt att höra att mitt och eddiehs arbete är uppskattat!
Och angående att jag kommer tillbaka 2012 med stor revanschlusta, det har du 110% rätt i! Men som sagt, ännu är säsongen inte över och det finns allt några chanser kvar att snygga till siffrorna. Får se vad man kan lyckas göra åt det. :cheers: |
Ha, tack för de värmande orden, Laz.
Men mig får du inte på kroken så lätt!!! Spoiler:
:cheers: |
Lite polsk speedway idag, ska se igenom och se om det finns något av intresse. Återkommer närmare 16:45, första spelstopp är 17:15.
|
Ni som kan reglerna inom speedway som bolagen har så undrar jag om inte alla heat räknas in om man spelar en förare med överspel...Jag spelade Andreas Jonsson ö 9 poäng på Bet 365 men det blev rättat som fel.Han tog ju 9 poäng i dom 5 ord heat men sen tog han ju 9 till i semi rest final.Räknas inte dom in där??
Hoppas någon kan svara mig |
Citat:
|
Börjar med dessa i tidiga matchen som startar om en dryg halvtimme. Återkommer om 60-90 min med spelen för kvällens sena finalmatch som går igång 19:30.
Ogiltigt spel-ID: 527501 Alla vet vad jag tycker om Nicki och har gjort så en längre tid. Han gjorde en slät insats igår i GP-tävlingen nere i kroatiska Gorican. Holder var egentligen inte bättre han och han hade mycket större förhoppningar på sin födelsedag igår. Bronskampen mellan lagen i polska ligan går vidare här, Torun måste få med sig ett hyfsat resultat för att klara av att vända det i returen. Tror det är mycket möjligt. Detta är en bana som Holder har blandat och gett på, dock tycker jag i dagens läge att detta odds är i överkant för att inte spelas. Chanserna är goda att Torun får toppa och då är jag säker på att Holder ligger nära till hands att använda, så blir inte ett dugg förvånad om han skulle få fler heat än dansken. Ogiltigt spel-ID: 527508 Oj, vad Holta var duktig igår i Gorican. Imponerade stort genom att ta sig till semifinal men väl där blev han bara trea i sitt heat och missade finalen. Zagar hade wildcard till gårdagens tävling och gjorde en rätt slät figur IMO, han kan så mycket bättre. Han har haft lite problem på hemmabana i polska ligan denna säsong faktiskt och när detta är en bana som absolut ska kunna passa Holta så tvekar jag inte ett dugg att spela till 2.70 som IMO är ett alltför högt odds! |
Detta blir resterande picks för idag. :hattenav:
Ogiltigt spel-ID: 527469 Lesznos chans att ta hem polska titeln är att ösa på från start i hemmamatchen, för i returen kommer det bli jobbigt. De måste nog komma upp i åtminstone 8-10 poängs seger ikväll och frågan är om det ens räcker i returen? Hur som helst, det enda de kan göra är att göra sitt jobb ikväll och då ska de absolut fixa denna spread. Något för låg och flera andra bookies har lagt sig runt -6.5. Ogiltigt spel-ID: 527543 Tycker fortsatt att bookies fortsätter underskatta Pepe. Han har varit ruskigt vass i Ekstraliga denna säsong och det tror jag inte slutar bara sådär helt plötsligt. Jonsson är i toppform och det är egentligen endast därför jag väljer att hålla detta till ett 4u-pick. Hur som helst, att sätta +0.5 på denna känns bara fel. Ogiltigt spel-ID: 527564 Hampel var sådär i Gorican igår, likaså Kolodziej som fortsätter ha det väldigt kämpigt denna säsong. I Ekstraliga och framförallt på hemmabanan i Leszno finns det inte många som slagit Hampel 2011. Tror att det fortsätter så och blir inte alls förvånad om han kör fullt ikväll. Kolodziej däremot tror jag får svårt att nå upp till double-digit och dit kommer Hampel nå relativt enkelt. Denna linan är faktiskt någon poäng för låg IMO och detta ska vara sten när kvällen lider mot sitt slut. |