Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

Overkill 2011-08-27 15:02

Darcy Ward att nå semifinal finns till 2.00 @ Unibet, JÄVLIGT bra spel! Maxlir IMO, har 4u till 1.87 och SvS har dessutom sänkt sitt till 1.50. Inga bookies är ens i närheten av att vara nära det odds som Unibet erbjuder, guldlir!

Overkill 2011-08-27 15:10

Kan inte hålla fingrarna borta från detta heller. Nu är jag klar med kvällens skörd. ;)

Ogiltigt spel-ID: 484188

Lindbäck hade lite trubbel att ta sig hit pga missad flight på flygplatsen och han missade även gårdagens träning. Vet dock att han brukar trivas runt ovalen i Torun och det bör inte vara några bekymmer trots gårdagens "miss". Zetterström är förste reserv och ersätter Kolodziej. Hade även han flygtrubbel och tränade inte igår, främst pga att han körde Allsvensk speedway i torsdags.

1.65 är WAY to high här på Anton! 1.40 max i min bok.

eddieh 2011-08-27 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 137216)
Darcy Ward att nå semifinal finns till 2.00 @ Unibet, JÄVLIGT bra spel! Maxlir IMO, har 4u till 1.87 och SvS har dessutom sänkt sitt till 1.50. Inga bookies är ens i närheten av att vara nära det odds som Unibet erbjuder, guldlir!

Hoppas bara att han pallar för trycket nu.Han har en jävla press på sig att leverera då allas ögon kommer att vara klistrade på honom.Uppträdde nervöst under träningen igår,och var nära att ladda in i staketet några gånger.

Men samtidigt borde den här banan passa hans körstil utmärkt.Självklart håller vi tummarna för Darcy ikväll.

Jag kommer sätta mig senare i eftermiddag,och se om jag hittar något mer smaskigt.Eventuella ryggare manar jag därför till tålamod.Men kl.18:30 är absolut deadline isåfall.Unibet hade en jävla massa objekt idag...

Under tiden så kan ni lyssna på det här.Eventuella danskkramare tycker vi inte om i tråden.
http://www.youtube.com/watch?v=K7VG8NCDi8I
:hattenav:

eddieh 2011-08-27 17:34

2011-08-27 19:00SGP TorunD.Ward to make SF . FT 2.5 2.000

Äh va fan,efter mycket funderande och velande.Jag håller med Perfa.:yes:
Grabben är så pass bra redan nu,att han fixar det här.Han pallade för trycket i Lag-VM och det var väl ett slags elddop för honom.Men hade nu tävlingen gått i Cardiff t.ex hade jag tvekat.Men den här banan är enligt mig gjord för förare som Ward och (en frisk)Holta.

2011-08-27 19:00SGP TorunG.Hancock under 9.5 poäng . FT 2.5 2.050

Greg är i en liten formsvacka och jag tror att han nu börjar känna pressen.Goda möjligheter att Jarek knaprar in på honom ikväll.Greg kommer få jobba för att ta sig till semi på den här banan där det inte räcker att bara ha bra starter.

Nöjer mig där.Lycka till nu killar och tjejer.:popcorn:

lagavulin 2011-08-27 18:23

Härligt grabbar! Hänger på Ward till semi till 2 ggr fläsket.

lagavulin 2011-08-27 21:08

Ward ganska enkelt till Semi!

Tack för ett grymt spel! :clap: :claps::thumbup:

Overkill 2011-08-27 21:20

Kom igen nu, HAMPEL!!!!!!!!!

Overkill 2011-08-27 21:40

Rätt på det mesta idag, vissa föll på mållinjen. ;)

6-3-1 +9.16u :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

+ Ward enkelt till semi och sedan även pallplats.
+ Holta slog Nicki rätt enkelt.
+ Ward slog Holder på ett enkelt sätt.
+ Sajfutdinov slog Bjerre och void mot Jason då ryssen bara lyckades ta 1p i sitt sista, det var dock svagt.
+ Hampel slog Gollob, mycket stabilt faktiskt.
+ Lindbäck fick sig en match av Zorro men sedan i semin var det inget snack.

- Chris "Bomber" Harris, vad i hela helvetes jävla skit sysslar du med?!!! NOLL POÄNG IKVÄLL. PINSAMT! TVI!
- Hancock torskar mot Jonsson, inget att säga om då svensken var riktigt bra ikväll och är i sitt livs form!
- Hampel som jag tycker valde fel spår i finalen, skulle tagit gul där Jonsson vann ifrån. Det avgjorde alltså finalen IMO.

Hur som helst, MYCKET MYCKET nöjd med kvällen och man var ju nära på sweep.

Jaja, plus som plus. Nu är vi på väg mot gröna siffror igen. JOBBA!! :hattenav:

Som avslutning, tror ingen säger emot mig när jag säger att Darcy är GIVEN som permanent wildcard 2011 i Grand Prix! :cheers:

eddieh 2011-08-27 22:53

Schnyggt Perfa och Arfert.:hattenav:

Betsafe har rättat mitt lir på Emil mot Jason som förlust!!!
Är det samma för någon annan?

Jaha,Jonsson upp på pallpats.För att stanna?
Hope so,det vore jävligt kul.När det gäller guldet så tog Hancock ett litet steg närmare,då han bara tappade 5 poäng mot Hampel ikväll.Jag hade räknat med några fler faktiskt.Hancock trivs som fisken i vattnet på Vojens och det blir nog svårt för Hampel att knapra in där.

Och vad ska man säga om Ward då???

Får inte den killen wildcard nästa år då ska jag fan tatuera in Nickis autograf på ryggen...Och R&K märket på svanken...
:ful:

Surt och torska på Emil-liret med en cykellängd.Han hade farten ikväll,men han har ju sådan sanslös otur med spårlottningen så att det inte är sant.Återigen ett kuknummer,där han får börja på ytterbanorna och avsluta på innerbanorna.Killar som Crump och Gollob känns det som att dom prenumererar på smaskiga startnummer.

Och Harris...wtf???
Bara att konstatera att om det blir en hal bana då är han rökt.Vilken skillnad jämfört med förra GP:t i Målilla t.ex.Sen tror jag han skulle behöva gå ner några kilo,han ser lite lönnfet tycker jag.Alla andra killar har slimmat sig inför året iom införandet av den nya ljuddämparen.Men Harris tränar bara vad jag vet,boxning på vintern.Inte helt optimalt kanske.

Jag säger som Tony gör till Bobby;
http://www.youtube.com/watch?v=CzznD...eature=related

"Can you get of my car before you flip it over,you fat fuck"?:lol:

eddieh 2011-08-28 01:21

Citat:

Från: Betsafe Kund Service Datum: 27/8/2011 11:43:20 PM
Till: ..........
Hej JvK,

Jag förstår inte riktigt ditt problem. Du har fått din insatts tillbaka på

den kupongen.

Tveka inte att höra av dig om du har ytterligare frågor.

Med vänliga hälsningar

Sanna

Betsafe Kundtjänst

Safepay Malta Limited

Tel: 0200 895 470

Kanske dags att ta det lugnt med fulvodkan...

Overkill 2011-08-28 03:50

Får se om det kommer några fler picks under förmiddagen när övriga bookies släpper, men dessa har jag fastnat för direkt.

Ogiltigt spel-ID: 484883

Pawlicki (äldre brodern) ska vara större fav mot Vaculik. Har kört två matcher för Holsted i danska ligan och gjort det bra förra säsongen. 2009 körde han U19-EM (lagfinalen) här och körde in 15 poäng på sex heat. Detta är Vaculiks första framträdande på denna bana, tror han kan få lite bekymmer faktiskt. Hur som helst, 1.80 är mycket bra på polacken!

Ogiltigt spel-ID: 484884

Ja, vad ska man säga om Ward egentligen. Världsklass, ren världsklass under kvällens GP där han tog chansen när han erbjöds ett wildcard. Skandal om han inte får ett permanent till 2011 års säsong. Jaja, skitsamma. JVM-finalen #2 kommer lite "olägligt" kan jag tycka. GP't nere i Torun avslutades runt 22:00, nu väntar alltså resa med bussen till Holsted i DK under natten. JVM-finalen sätter igång 14:00 under morgondagen. Rutten från Torun - Holsted ligger på ca 94mil (10-11h restid med andra ord). Ward & Co lär inte vara framme förrän runt 12:00 imorgon för de lär knappast ha dragit iväg omgående efter GP't. Han fick låna polaren Holders grejer så han kunde frakta sina egna med kort varsel.

Detta är inte en optimal uppladdning, om man säger så.

Janowski briljerade även han under 2009 i U19-EM (lagfinalen), han plockade lika många som Pawlicki på sina sex heat.

Förvånar mig dock inte ett dugg om Darcy skulle åka ner till DK och köra full pott imorgon. ;) Det är så pass bra han är så han ska absolut kunna ladda om, men jag tycker ändå att 2.55 är något för högt sett till förutsättningar och uppladdning.

Nu måste jag nog sova några timmar, hoppas det kommer upp en stream till detta event imorgon. Skandal att de inte sände första deltävlingen! :idiot:

eddieh 2011-08-28 03:53

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 117564)
https://www.sharps.se/forums/includes...02519162-3.jpg
Datum: 2011-04-20
Tid: 19:00
Sport: Speedway
Land: Annat
Liga: Grand Prix
Match: A.Lindbäck - A.Laguta
Period: Säsongsspel

Spel: A.Lindbäck
Insats: 3
Odds: 1.85
Bolag: Betsafe

Motivering:
Två förare som är nya i årets GP-serie.Unge ryssen Laguta var något av säsongens knall,när han i fjolårets avgörande GP-Challenge lyckades kvala in till SGP 2011.Att Antonio skulle kvala in till årets serie var mer väntat,han har ju deltagit tidigare i VM-serien.Är lite förvånad att Betsafe erbjuder 1.85 i odds på den här H2H:en när de samtidigt har ett vinnarodds på Lindbäck @ 75.00 och Laguta @ 300.Men det är bara att tacka för bjudningen.:hattenav:

Har Lindbäck att placera sig runt 10-12 plats,och Laguta på plats 15,dvs sist.

2011-10-08 19:00Grand PrixA Lindbäck vs A Laguta H2H H2H 3 1.850

Är het på gröten i den tropiska natten,och rättar den här som vinst.

8/11 tävlingar körda.

Lindbäck 60 poäng
Laguta 12 poäng

Edit;Rygg på Pawlicki,Perfa.:cheers:
Leanade den också när jag skummade igenom oddsen,men orkade inte själv göra någon efterforskning.Din motivering övertygade mig.Middle stake.:)

apekatt66 2011-08-28 14:34

Har ni hittat något ställe där man kan följa J-Vm? Tack på förhand :)

Overkill 2011-08-28 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 137329)
Har ni hittat något ställe där man kan följa J-Vm? Tack på förhand :)

Tekniska problem hos live.espeedway.pl så det blir nog att vi får invänta ett resultat istället. Hatar sådant! :ohmy:

Overkill 2011-08-28 14:52

Lite EL idag faktiskt, tidig matchstart och annorlunda på en söndag. ;)

Ogiltigt spel-ID: 485547

Swindon är riktigt dåliga och kommer få problem att täcka denna ATS faktiskt. Eastbourne kör R/R för Gustafsson som kör JVM i Holsted och de blir starkare av det IMO när Kylmäkorpi får ta ett av hans heat. King (gäst), Woodward och Lahti får även de ta hans heat.

Janowski saknas för Swindon och istället för R/R blir det Zengota som hoppar in. Kört väldigt sporadiskt denna säsong och bör vara väldigt ringrostig. Avsaknaden av Janowski kommer märkas, det är jag säker på.

Gör Eastbourne bara sitt jobb tar de hem denna match väldigt, väldigt enkelt. Till 1.925 måste jag testa faktiskt!

Ogiltigt spel-ID: 485549

Kylmäkorpi får extraheat idag då de kör R/R för Gustafsson, det får inte Pedersen. Tror det blir avgörande i denna H2H då Kylmä är helt otrolig runt Arlington, Bjarne är givetvis bra men ett extra heat kan bli väldigt avgörande här! När man får +0.5 till dubbla degen måste jag testa.

eddieh 2011-08-28 14:53

Den här verkar funka
http://live.sportowefakty.pl/zuzel4.htm

Overkill 2011-08-28 15:41

Tack för länken, eddieh!

Bra första omgång med.

Janowski 2 poäng v Ward 0 poäng
Pawlicki 3 poäng v Vaculik 2 poäng

:cheers:

Overkill 2011-08-28 17:41

Ward fick problem som sagt, stannade på 9 poäng och Janowski vann #2 med sina 12 poäng. Skönt att Ward inte tappade mer än några få poäng på täten, ser bra ut inför de avslutande två deltävlingarna i JVM. :yes:

Pawlicki en liten besvikelse med sina 9 poäng jämfört med Vaculik som plockade 11 poäng.

1-1 och litet netto back, men det hoppas jag EL snyggar till så att det blir gröna siffror idag också. Återkommer! :)

Overkill 2011-08-28 17:52

Tepaus efter åtta heat i England, Eastbourne i ledning med 34-14 och det lär fortsätta. Känns knappast som att Swindon kommer få ut något av sina tactical rides som de kan applicera nu när de ligger under med mer än tio poäng.

Kylmäkorpi har också börjat okej, 1+3 och Pedersen har kört in 1+2.

:KO:

Overkill 2011-08-28 19:08

Eastbourne täcker enkelt, +27 poäng. Kylmäkorpi chokear sönder i de två sista heaten via två ettor. Bjarne vinner H2H med 12-10. Svagt!

Dagen slutar således 2-2 och ett svagt minus på -0.89u

Siktar fortsatt på att vara över på grönt innan augusti är slut. Har alltså Elite League imorgon + Elitserien på tisdag på mig att ordna det!

I nuläget är jag -10.53u under 2011, lär dock åtgärdas innan säsongen är slut. Sanna mina ord.

Augusti har gått riktigt, riktigt bra med ett resultat på +40.87u, keep it going!

potatisodlarn 2011-08-28 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 137032)
Tar denna tidigt, återkommer med resten senare under kvällen + eftermiddag imorgon. Är en EL-match ikväll också, inväntar resterande bookies släpp.

Ogiltigt spel-ID: 482770

Hancock ska inte vara dog mot Jonsson. Inte så som han kört i år, han har förvisso dippat lite senaste tävlingarna och haft en del tur som tagit sig vidare till semifinal ändå. I Torun har han kört bra genom åren och jag blir väldigt förvånad om han inte spinner vidare på sin semifinal-streak under 2010 i GP-sammanhang (han har varit vidare i samtliga sju so far!).

Jonsson har varit ruskigt bra senaste två med seger i Terenzano och senast andraplatsen (ledde till mållinjen där han blev passerad av Hampel på yttern i finalen) i Målilla. Känns lite som det är dags för ett litet bakslag igen, kanske inte att han missar semifinal men att han kör så bra som han gjort senaste två känns rätt långsökt IMO.

Tops 1.75 på Hancock i min bok. :KO:

Ryggade det här spelet och till min stora förvåning rättar betsson vinst. Någon mera som haft sådan tur?

Overkill 2011-08-28 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av potatisodlarn (Inlägg 137386)
Ryggade det här spelet och till min stora förvåning rättar betsson vinst. Någon mera som haft sådan tur?

Tur vet jag inte om man kan kalla det, de lär inse det misstaget och korrigera det sinom tid. Avvakta bara och om det inte händer något inom en vecka så är det lugnt, då får du nog behålla pengarna. ;)

Så tänker jag iaf göra med denna (Betsson rättade min grön också), för man har varit med om flera gånger att bookies rättar spelen felaktigt.

eddieh 2011-08-28 21:33

Speciellt Betssons rättningar får man hålla koll på.Det bolag enligt mig som har minst koll på rättningar.Å andra sidan så brukar dom aldrig vara omöjliga att snacka med.Men det är alltid trevligt när det rättar på ett gynnsamt sätt.:)

linusjkpg 2011-08-28 23:01

Betsson brukar rätta fel relativt ofta enligt mina erfarenheter, iallafall utav av de bolagen jag har spelat på under min tid.

De har inte märkt det så många gånger för mig heller så det är bara tacka och ta emot.

Overkill 2011-08-29 00:04

Om Betsson väljer att inte omrätta min, så rättar jag Hancock-spelet som win i mitt sheet. :)

Så jag håller tummarna och väntar i någon vecka och ser hur de gör. :cheers:

Dags att sova, upp tidigt imorgon! Åter imorgon kväll med Elite League!

Overkill 2011-08-29 06:06

http://laddauppbilder.se/?di=1613145909976

Detta är dagens matcher, dubbelmöte mellan Panthers/Bees idag med första matchstart noon. Får se om jag kommer med något lir på den, inte troligt då jag är på jobbet från 09:30 - 15:30, men man vet aldrig. Kanske har lunch då så får se. Håll utkik, bara i sheetet till den matchen isåfall.

eddieh 2011-08-29 06:46

Fortfarande oklart med laguppställningar emellan Bees och Panthers.Både Nicki och Emil står över,sedan är det även oklart hur det blir med Pawlicki bros.Lär nog dröja innan oddsen släpps iallafall.

Overkill 2011-08-29 10:57

Panthers -14.5 spelat med 3u. Bees utan Pawlicki-brothers.

eddieh 2011-08-29 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av arfert (Inlägg 137071)
Förfallet:

http://www.aktuellspeedway.se/drivers.php?id=47

Sorry, var tvungen.

Var själv inne på Holta ett tag, med hemmabana som största motivering till spel, men efter mer eftertanke så blir det inte logiskt nånstans. Holta är helt enkelt för usel - han hänger inte med dom bästa just nu. Är grymt obekväm i sin egen åkning och ligger lika mycket på marken just nu som en stjärtnisse.

Jag önskar dig lycka till eddie! :lol::)

Du trodde väl inte att du skulle komma undan den här,Arfert.:smoke:
Rune Volta pissade på Nicki med hela en poäng.:yes:
http://a1.l3-images.myspacecdn.com/i...fe11664b/l.jpg

arfert 2011-08-29 16:35

Hahahaha. Jag kan leva det med, total utklassning... Hade varit tyngre om jag gått all-in på Nicki :D Men Holta hade rövtur som inte blev utesluten i det första heatet, la sig - som jag skrev - som en stjärtnisse på banan.

Overkill 2011-08-29 17:55

Jävla Panthers, hade -14.5 i säcken men skiter i det. Bittert!

Hemma efter 19:15, går igenom kvällens matcher då.

eddieh 2011-08-29 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 137525)
Jävla Panthers, hade -14.5 i säcken men skiter i det. Bittert!

Hemma efter 19:15, går igenom kvällens matcher då.

Fuck den där idiotiska "joker-regeln".Det var en utklassning men tack vare den där sopregeln så klarade dom spreaden iallafall.Det är därför jag är så anti på att lira minus-spreader i UK.

Nya tag...:cheers:

eddieh 2011-08-29 19:34

2011-08-29 20:30Elite LeagueBees vs Panthers +2 FT 3 1.925

2011-08-29 20:30Elite LeagueBees vs Panthers +2(Tie) FT 0.2 15.000

Enda liret för kvällen.Känns rätt att backa bortalaget med tanke på att Schlein och Larsen kör halvskadade för hemmalaget.Intressant debut i bortalaget av Jepsen Jensen,en dansk som jag faktiskt gillar.Otroligt eller hur???

apekatt66 2011-08-29 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 137549)

Enda liret för kvällen.Känns rätt att backa bortalaget med tanke på att Schlein och Larsen kör halvskadade för hemmalaget.Intressant debut i bortalaget av Jepsen Jensen,en dansk som jag faktiskt gillar.Otroligt eller hur???

Du har missat femman i 1.925 :)

Ser gärna att någon postar en stream framåt matchstart....myp2p är ju nere.

Overkill 2011-08-29 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 137549)

Spoiler:

Mucho brao spel, eddieh. Dock tar jag hellre en hemmasnickrad ML @ Sportingbet, dels med tanke på att chansen att det blir oavgjort är väldigt liten samt att spreaden är för låg för att vinna på OM Panthers mot förmodan skulle torska, blir som bäst push då med andra ord.

Ogiltigt spel-ID: 487094

Ogiltigt spel-ID: 487097

Som sagt, gästerna SKA vara favs här. Att då få nära på 2x på Panthers med insatsen åter vid oavgjort, bara att tacka. Som eddieh säger så är statusen på Schlein osäker sedan förmiddagsmötet där han åkte på en smäll, ställer han upp eller ger han upp under matchen? Hur som helst, inga problem att backa Panthers ikväll kort sagt.

Ogiltigt spel-ID: 487109

Nickis bortafacit är sådär, tror inte han blir främste Panther ikväll utan det blir Batchelor som hittar runt bra här. Når den unge aussien upp till 10-11 poäng så känns denna safe för högre än det plockar inte dansken utan någon egentlig form. Att få +0.5 känns bra här.

Ogiltigt spel-ID: 487117

Måste testa Woodward +ATS här också, till 1.95 och med förutsättningarna klara för kvällen så är det ett autocall IMO. Woffinden är bra hemma, mycket bra. Han får max fem heat ikväll. Woodward reserv och lär få ta något av sin reservkollega Lahtis heat + sina egna fyra ordinarie. Lägg då till att chansen att han har chansen att få plocka även något R/R-heat då gästerna saknar Dryml ikväll så ser jag goda chanser till 6-7 heat för honom. Då ska denna H2H kunna bli mycket jämn.

eddieh 2011-08-29 20:13

Bet365 har nu ändrat Panthers till -2...

eddieh 2011-08-29 20:28

Hilfe,är det någon som hittat stream.:sweatdrop:

Overkill 2011-08-29 20:33

http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327

eddieh 2011-08-29 20:34

Perfa är en ängel.

Overkill 2011-08-29 21:28

http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327

Ny stream om den andra laggade sönder för er också. OBS! Endast Explorer + Firefox fungerar på denna.