Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

eddieh 2011-09-06 17:38

Har ni inte listat ut att jag och IB är samma person?
:holms:

linusiuz 2011-09-06 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 139137)
Har ni inte listat ut att jag och IB är samma person?
:holms:

Vem är IB? :skamsen:

htsolna08 2011-09-06 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av linusiuz (Inlägg 139141)
Vem är IB? :skamsen:

http://www.rekatochklart.se/blogg/IB./6707/

linusiuz 2011-09-06 18:47

En tackar och bockar för infon...:whistling:

eddieh 2011-09-06 18:51

Nä, det får fan räcka med det där liret. Hittar inget pick som jag gillar tillräckligt mycket för att spela på. Har en drös med leans, men de får stanna vid just det.Här är dom om nån anser att den har mer balls än mig.

Hans Andersen under 7.5 NB
Valsarna +4 B365
Lejonen +2 B365
C.Harris över 8.5 NB

Wagner 2011-09-06 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av linusiuz (Inlägg 139134)
Verkar inte bättre! Skickar du ut pressmeddelanden till spelbolagen efter att du lagt upp spelen här Eddie? ;)

Det behövs inte. Dom vet ändå när det är dags att korrigera oddsen. :)
Spoiler:
När X spelat kommer snart klungan efter och spelar samma sak. Så varför ge dom samma pris när det ändå kommer spelas till lägre odds?

eddieh 2011-09-06 22:22

2011-09-06 19:00ElitserienG.Walasek vs J.Davidsson -0.5 FT 3 1.900

GW 11 poäng
JD 5 poäng

Gick ju fint det där.
:cheers:

eddieh 2011-09-07 18:37

2011-09-07 20:30Elite LeagueM.Korneliusen vs D.Nermark +0 FT 3.5 1.700

Känns som det kvittar med bettingen en dag som denna. Vila frid Stefan.

Men har ändå hittat ett lir ifrån kvällens tv-match i UK.

Mads är en sån förare som höjer sig vid viktiga tävlingar, är publikfavoriten i Kings Lynn. Gör alltid bra tävlingar på hemmabana,sämsta resultatet är 5 poäng iår. Nermark ska få problem från sin tuffa väst nummer 5. Lite deppig efter gårdagens dåliga kväll i Västervik?

Overkill 2011-09-07 19:50

Jag kommer bara slänga in mina lir strax i mitt sheet för kvällens match, orkar inget annat en dag som denna.

Jag är helt nollställd i skallen efter beskedet om Liv. Fy fan, jag har gråten i halsen verkligen.

Stefan Liv, kungen av Jönköping för all framtid.

R.I.P 07-09-11
- Minst 50 år för tidigt. Alla tankar till fru och hans två barn samt nära & kära.

Overkill 2011-09-07 20:27

http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327

Om någon om möjligt vill se matchen.

eddieh 2011-09-07 21:58

2011-09-07 20:30Elite LeagueM.Korneliusen vs D.Nermark +0 FT 3.5 1.700

MK 1, 2, 2
DN 0, 0, 0

Ointagligt, med en omgång kvar att köra.

Overkill 2011-09-07 22:46

Små marginaler emot.

-2.35u

20:30 Swindon - Peterborough imorgon kväll samt tidigare vid 19:00 är det dags för första finalen i det allsvenska slutspelet mellan Rospiggarna - Smederna.

Overkill 2011-09-08 20:15

Ett ATS + en H2H i sheetet för kvällens match mellan Swindon - Peterborough. IMO kommer detta bli en väldigt jämn match och att få en lina på +4.5 på gästerna ikväll känns riktigt bra.

Klindt har blivit för stor fav mot Sundström som jag har stora förväntningar på ikväll faktiskt.

Gametime 20:30!

Overkill 2011-09-08 22:33

5-1 i sista heatet för Swindon innebär 49-43 FT och det är fortsatt små marginaler emot. JÄVLIGT besviken på ledningen i Panthers som väljer att använda en, för kvällen, väldigt svag Andersen i nomineringsheatet ISTÄLLET för både Buczkowski och Michael Jepsen Jensen som kört väl så mycket bättre. Jävligt inkompetent beslut.

Sundström slog Klindt SU t o m, relativt stabilt.

-1.45u

Dags för GP-helg igen, lördag från Danmark. Åter då!

eddieh 2011-09-10 01:20

2011-09-10 19:00Nordic GPJ.Kolodziej vs C.Harris . FT 2.5 2.050

Harris var usel senast i Torun, gjorde efter det radikala förändringar i teamet. Kanske kom vändningen mentalt i måndags, då han vann heat 15 på bortabana mot Poole?

Var riktigt vass på Vojens i förra årets Lag-VM, så banan ska inte vara några problem.

Kolodziej kommer in helt kall här, efter dryga 20 dagar på skadelistan. Har legat på sjukhus för att försöka få bukt med sina njurproblem som han har haft efter smällen i årets första GP-tävling. Ser nog kvällens tävling som ett test inför söndagens semifinal med Leszno. Ska sakna tempo,och är nog inte lika hungrig som Bomber borde vara efter senaste fiaskot.

eddieh 2011-09-10 12:37

2011-09-10 19:00Nordic GPK.Bjerre Top Danish Rider vs N.Pedersen, B.Pedersen . FT 2.5 2.400

Håller Bjerre som hetast av dansksvinen. Brukar alltid köra bra på Vojens, och såg riktigt snabb ut på träningen.

Noterbart är att Nordicbet har Bjerre @ 1.75 vs Nicki @ 1.95 på H2H.
På det här spelet har man Nicki @ 2.20 vs Bjerre @ 2.40

eddieh 2011-09-10 13:21

2011-09-10 19:00Nordic GPT.Gollob vs J.Crump . FT 2.5 1.800

Smygvarning på Gollob idag. Smaskigt startnummer och han ska ha goda möjligheter att överglänsa Jason, som inte imponerade nämnvärt under SWC på Vojens. Gollob brukar nästan jämnt köra bra på Vojens.

Overkill 2011-09-10 13:51

Ursäkta, min jobbvecka var slut igår. Kom hem efter 19:00 och slocknade nästan omgående. Vaknade typ 13:00 idag. :p Så nu ska jag ta tag i kvällens GP-event. Återkommer om senast drygt två timmar med mina spel och eventuellt senast 18:00 med de sista jag lägger för kvällen.

:hattenav:

Overkill 2011-09-10 15:27

Kort-korti-kort-kort. Har lite att stå i under eftermiddagen. :KO:

Ogiltigt spel-ID: 500501

Dansken har fått ett wildcard till kvällens tävling, är kvalificerad till 2012 års Grand Prix dessutom efter att ha gjort det riktigt bra i GP Challenge. Har gjort riktigt bra resultat på banan i Vojens och vill säkerligen visa upp sig inför hemmafansen på ett imponerande sätt ikväll också. Holder har stått för tre rätt mediokra insatser senaste GP-kvällarna och sådant är svårt att ta sig ur bara sådär. 2.95 är absolut för högt på en hungrig Bjarne.

Ogiltigt spel-ID: 500506

Hungern hos Bjarne är stor inför kvällen, Lindgren tycker inte ens det är kul att köra speedway i nuläget och det visar ju framförallt att han är väldigt hämmad av sin skada och då är det svårt att prestera. Bjarne bör vara större fav i denna H2H faktiskt.

Ogiltigt spel-ID: 500456

Antonio har gjort en bra säsong i Grand Prix, kvalificerade sig likt Bjarne via GP Challenge till nästa år. Lindgren däremot har problem med krämpor i kroppen och gör ingen glad för tillfället, svårt för honom att få ett permanent wildcard till nästa år när han inte presterar nämnvärt någon gång under en GP-tävling. Avståndet till topp8 bara växer och växer, detta tar Antonio hem.

Ogiltigt spel-ID: 500478

Att stekhete Jonsson tar sig till semifinal är givet och även har stora möjligheter till en ny finalplats gör detta till ett väldigt bra spel mot en stapplande Lindgren med krämpor. Den sistnämnde tror jag får svårt att ens nå semifinal, final känns ännu mer långsökt. Jonsson för hela slanten i denna!

Ogiltigt spel-ID: 500509

Detta är mer ett spel mot Lindgren som kämpar mot sina smärtor. Holta är inte jättebra men tillräckligt bra för att han ska kunna toppa Lindgrens resultat ikväll. Har faktiskt gjort rätt ok resultat här tidigare och det ska räcka med +6 poäng så är han före här.

Ogiltigt spel-ID: 500481

Gollob MÅSTE börja prestera om han inte ska tappa en pallplacering när GP-serien summeras för 2011. Just nu fyra poäng bakom Jonsson som innehar bronsplatsen. Vann här förra säsongen i STOR stil genom att plocka full pott i sina sju heat (24 poäng). Crump har också gjort ok resultat här tidigare, han ligger på femte plats i sammandraget med nio poäng upp till polacken. Kan bli en rysare framåt hösten men ikväll tycker jag 1.80 är något för högt på Gollob.

Ogiltigt spel-ID: 500410

Bjerre är riktigt bra för tillfället, i Vojens kan han banan excellent och blir inte ett dugg förvånad om han är långt upp i resultatlistan när kvällen summeras. Nicki är totalt värdelös på sistone och han är på ordentlig nedgång. Tror t o m att han kommer få det svårt att hålla Bjarne bakom sig och att han ska rå på Bjerre i dagens läge? Nix! 2.40 är riktigt bra för Bjerre ska vara fav i en ren H3H mot övriga två danskar.

Ogiltigt spel-ID: 500383

Som sagt, Nicki presterar inte just nu och till 3.00 så tvekar jag inte att testa. Det är alldeles för högt på att han missar semifinal återigen, finns många hungriga förare ikväll och Nicki är inte en av de (åtminstone inte på senaste tiden).

Ogiltigt spel-ID: 500378

Detta är IMO kvällens absolut bästa spel, utan tvekan. Antonio har gjort jävligt bra resultat här senaste åren i diverse tävlingar. Han har fått en väldigt bra lottning med två gula (ytter) banor. Han kör från ytter redan i kvällens första heat och han kör från ytter i sista heatet för kvällen i grundomgången. Stora chanser att ta sig till semifinal med andra ord, i min bok. 2.20 är ALLDELES för bra och borde vara max 1.70-1.75.

Ogiltigt spel-ID: 500395

Harris har bytt team totalt och nu måste han börja visa sig från sin bästa sida, för han är riktigt grym när han är som bäst. Problemet med honom är att han är väldigt ojämn, otroligt låg lägstanivå samtidigt som högstanivån är ruskig. 6.00 är alldeles för bra för att jag inte ska testa, så kom igen nu Bomber! SHOW YOURSELF!

smak 2011-09-10 16:58

Ryggar Nicki Not make semi på detta sätt och lutar mig lugnt tillbaka i soffan.

NP To make semi 5u 1.66 LB
NP Not to make semi 3.3u 3.00 UB

Overkill 2011-09-10 21:11

Jag är en pinsam människa.

0-9 med ett spel kvar som levande....

-26u i skrivande stund ikväll.

eddieh 2011-09-10 22:08

Lider med dig,Perfa.:cry:

+3.63 u, för egen del. Gollob var verkligen usel ikväll.

Har också rättat mitt spel på Hampel att vinna guld, som förlust. (- 1 unit)

För nu är det klart. Congrats Mr Hängcock...:hattenav:
http://www.millenniumstadium.com/ima...ncock_greg.jpg

eddieh 2011-09-10 23:58

2011-09-13 Piraterna att vinna Semifinal - Elit Vetlanda (Elitserien)

https://www.sharps.se/forums/includes...15689231-2.jpg
Datum: 2011-09-13
Tid: 19:00
Sport: Speedway
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Piraterna att vinna Semifinal vs Elit Vetlanda
Period: ft

Spel: Piraterna att vinna Semifinal .
Insats: 4.00
Odds: 2.050
Bolag: Nordicbet

Motivering:
Tycker att bookies har fel favorit inför den stundande semifinalen. Piraterna med årets världsmästare(?) Greg Hancock i spetsen, är ett mycket jämnare lag än årets upplaga av Elit Vetlanda. De regerande mästarna från Småland tog sig vidare till slutspelet med ett nödrop.

Semifinalerna kommer att avgöras under ett dubbelmöte där serietvåan Piraterna har valt att börja på bortaplan. För att därefter avsluta på hemmabana veckan efter.

I grundseriens två möten mellan de båda lagen, vann Piraterna båda matcherna med 49-41.

Tänkbara laguppställningar;

Piraterna

1. Greg Hancock
2. Linus Sundström
3. Maciej Janowski
4. Prez Pawlicki
5. Jonas Davidsson
6. Daniel Davidsson
7. Piotr Pawlicki

Elit Vetlanda

1. Tomas H Jonasson
2. Peter Karlsson
3. Jarek Hampel
4. Martin Vaculik
5. Jason Crump
6. Patrik Hougaard
7. Jacob Thorsell

Motalalagets val att plocka in lillebror Pawlicki under sommaruppehållet, ser mer och mer ut som ett genidrag. Sextonåringen blir bara bättre och bättre, och han kommer få en nyckelroll från sin reservposition under de här två matcherna. Att dessutom Sundström har tagit flera kliv i sin utveckling under säsongen, har gjort Piraterna till ett väldigt stabilt lag.

Vetlandas kanske viktigaste förare när det gäller lagets jämnhet,TH Jonasson, har uppenbara problem med den skada han ådrog sig på överkroppen för en vecka sedan. Fick avbryta gårdagens match i Eskilstuna med svåra smärtor. Visst han får några till att vila upp sig på, men alla vi som någon gång har skadat revbenen vet hur mycket ondare det gör efter tio dagar...

Slutsats:

Piraternas jämnhet kommer att fälla avgörandet i den här semifinalen. Man borde också med sitt unga lag (minus Greg) vara betydligt hungrigare än de regerande mästarna från Vetlanda. Hampels formtapp under den senaste veckan måste också vara ett orosmoln för smålänningarna. Sen har vi också faktorn att Hancock nu kan slappna av på ett annat sätt när han nu mer eller mindre har säkrat världsmästartiteln. Hampel som närmast jagade amerikanen i titelracet, kan få svårt med den rätta motivationen när nu guldchansen är borta?

Piraterna som semi-segrare finns också på Unibet @ 2.00

eddieh 2011-09-11 16:52

2011-09-11 20:30EkstraligaGorzow vs Zielona Gora +9.5 FT 2.5 1.750

Hett derby i semifinalen. Jag väljer att backa bortalaget, mest tack vare bet365s generösa lina. Övriga bolag ligger runt 4,5-6,5 och jag tror att det är en ganska korrekt lina. Gorzow lever mycket på sina två toppar Gollob och Pedersen, medans Zielona har jämnheten med Hancock, Protasiewicz och Jonsson.

Johanzzon 2011-09-12 12:01

Greg Hancock skadade sig igår i polska ligan och är ett osäkert kort nu. Även om han är med lär han verkligen inte vara 100%. Hoppas ditt spel sitter ändå trots dessa omvända förutsättningarna. Men jag väljer att avstå nu med tanke på detta.

eddieh 2011-09-12 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Johanzzon (Inlägg 140215)
Greg Hancock skadade sig igår i polska ligan och är ett osäkert kort nu. Även om han är med lär han verkligen inte vara 100%. Hoppas ditt spel sitter ändå trots dessa omvända förutsättningarna. Men jag väljer att avstå nu med tanke på detta.

Klokt, Johanzzon.

http://mvt.se/sport/speedway/1.13544...cock-knaskadad

Ja det är märkligt alltså. Så fort man lägger en officiel rek, så händer en sån här grej. Hur ofta har Greg varit skadad under sin snart tjogofemåriga karriär?

Eftersom Nordicbet ännu inte justerat oddset (Unibet har redan gjort det) så väljer jag att göra så här;

2011-09-13 19:00ElitserienElit Vetlanda att vinna semifinal vs Piraterna . FT 5 1.680

Får ta den förlusten, får försöka hitta något annat vinstgivande under morgondagen istället.

eddieh 2011-09-12 18:41

2011-09-12 20:30Elite LeagueE.Sajfutdinov under 10.5 poäng vs Eastbourne . FT 3 2.200

Eastbourne mot Coventry live @ sky.:cheers:

Ryssen gör ett tillfälligt besök i Bees-dressen, och den här banan är minsann inte lättåkt.
Det är nog den mest svårkörda banan i UK, och Emil har aldrig kört där. Om vi tittar på hans resultat på de banor som är mest lika Eastbournes, så har han tagit;

@ Wolverhampton; 2, 1 , 2, ef
@ Lakeside; 0, 1, 1, 2, ef

Det är ju även orkan över de brittiska öarna (inget regn) , och det kommer betyda en bana som är väldigt torrhal. Är nog inte helt otroligt att den hårdsatsande ryssen kommer göra en och annan vurpa iom detta.

Edit; Expekt släppte just Emil S under 11,5 @ 1.90.

eddieh 2011-09-12 20:53

Stream till Eastbourne vs Coventry;

http://www.yycast.com/Sc36QE_IWkY5l4k

Emil började med en enpoängare.:)

apekatt66 2011-09-12 21:43

Någon som har en fungerande?

Tog nog samma väg som Eddie när jag gick via LSHunter, och där verkar alla vara döda.

eddieh 2011-09-12 22:05

Den här funkar iallafall hos mig;
http://www.lshunter.tv/index.php?opt...pup&Itemid=327

Tyvärr är det inget flyt med liret,Saffe var klart distanserad i sitt tredje heat. Såg ut att gå mot en ny enpoängare. Då vurpar en förare och det blir omstart, naturligtvis kanonstart och heatseger som följd...

7 poäng på 3 heat

Edit; Och där körde han hem sin tredje raka heatseger:sad:

Johanzzon 2011-09-12 22:40

Saifutdinov har visst kört denna bana. En match då en match bröts. Då körde han in X, 3 på 2 heat.

Overkill 2011-09-12 23:54

Tråkigt med Hancock, goda nyheter för mitt SM-vinnarlir på Vetlanda. :cheers:

Spoiler:
Den enes bröd, den andres död.

Bör och ska bli komfortabelt för Vetlanda i morgondagens hemmamatch, de skrapar nog ihop tillräckligt avstånd för att hålla Piraterna distanserade över returen i Motala.

Overkill 2011-09-13 13:37

Kollade om man hittade något kul i playoff/relegation innan man drar till jobbet, men icke något.

Tycker de flesta oddsen som bookies släppt för kvällen sitter relativt korrekt, håller dock en stor tumme att Vetlanda krossar Piraterna och att Hammarby gör en bra insats hemma mot Indianerna på Gubbis.

Dags att dra och knega.

Lycka till ni andra om ni lirar något ikväll. :cheers:

eddieh 2011-09-13 15:28

2011-09-13 19:00ElitserienJ.Crump vs J.Davidsson -0.5 FT 5 1.900

Skynda innan oddset sänks...

Återkommer med motivering om en stund.

Edit; Var tvungen att hämta på dagis.:p

Jag är fullt medveten om att Piraterna kör RR för Hancock och att det kommer innebära extraheat för Davidsson, men det ska inte spela någon roll i det här fallet. Han är en chicken som viker ner sig när det gäller som mest, allrahelst på bortabana. Kommer från sin femteposition stöta på Jason minst två gånger. Jonas kommer ju också få ta flera heat med Piratreserven Piotr Pawlicki, och han tror jag kommer vara väldigt snabb på Vetlanda-banan.

Jason har jag inte visat mycket kärlek till i mitt rekande under säsongen, men nu är det slutspel...
Den tiden på året då det är dags att göra rätt för sitt feta kontrakt, och formen visar ju även uppåt för honom. Var den som såg snabbast ut i lördagens GP-final i Vojens, men Hancock lyckades snuva honom precis. I en sån här match mot ett försvagat Motalalag, förväntar jag mig minst 11-12 poäng av Crump och det ska räcka gott mot lipsillen Davidsson.

Edit; Ser att Unibet har släppt Crump + 0 @ 1.85, den är såklart ännu bättre.

Good Luck :cheers:

eddieh 2011-09-13 18:15

2011-09-13 19:00ElitserienC.Agö vs D.Davidsson -1.5 FT 2.5 2.100

Reservkamp, och det är inget snack om vem som är den bästa föraren. Båda förarna kommer nog bara få köra tre heat, men då är det två reservheat på det. Och i det första som är heat nummer 2, står Agö på den väldigt svåra bana 4. Davidsson ska vara före honom där, och sedan även i heat nummer 11 annars är det riktigt illa av Daniel.

En liten rolig grej är att DD i senaste hemmamatchen satte nytt banrekord!!!
Med andra ord, borde det finnas tillräckligt med pulver i motorerna för att slå sopan Agö, i den här matchen.

eddieh 2011-09-13 19:10

uppdateringar;

Vetlanda vs Piraterna

http://direkt.mvt.se/sport/matchrapport/31527902

Hammarby vs Indianerna (stream)

http://justbintv1.weebly.com/stream-2.html

eddieh 2011-09-13 20:49

2011-09-13 19:00ElitserienJ.Crump vs J.Davidsson -0.5 FT 5 1.900

Crump 14 poäng
J.Davidsson 7 poäng

2011-09-13 19:00ElitserienC.Agö vs D.Davidsson -1.5 FT 2.5 2.100

D.Davidsson 6 poäng
C.Agö 0 poäng

Overkill 2011-09-13 22:18

Mycket snyggt, eddieh! Tyvärr vek Hammarby ner sig i slutdelen av matchen, mycket tråkigt att se det när man kommer hem från jobbet.

Dessbättre gjorde Vetlanda ett bra jobb och har tio poängs ledning med sig till bortamötet, det ska vara tillräckligt för att räcka till en finalplats mot Indianerna.

eddieh 2011-09-14 21:17

2011-08-04 19:00SM-FinalVinnare Allsvenskan 2011 Rospiggarna . FT 4 1.900

Congrats till er som hade tålamodet att vänta. Återstår att se om dom nu VILL gå upp i elitserien...:rolleyes:

eddieh 2011-09-15 19:47

2011-09-15 20:30KO CupPeterborough vs Belle Vue -16.5 FT 2.5 1.800

Hade inte tänkt spela något ikväll, men efter att sett laguppställningarna så känner jag mig tvungen att prova hemmafavoriten. Eller vad sägs om den här sorgliga startsjuan som Belle Vue kommer med;

1. R.Schlein (Riders Replacement)
2. P. Hougaard
3. J.Frampton
4. R.Hall
5. C.Harris
6. R.Kling
7. L.Janowski

Hemmalaget måste gå för fullt eftersom Belle Vue vann med 10 poäng i första mötet.