![]() |
Lite uppvärmning inför morgondagens VM-premiär.;) Tycker bolagen underskattar bortalaget här.Swindon har tre mycket kompetenta heatledare i Nicholls,Janowski och kvällens gästförare Darcy Ward.Samtliga kommer att få ta extraheat då man väljer att köra RR för skadade S.Stead.I Eastbourne gör B.Pedersen comeback efter skada och finnen T.Lahti gör hemmadebut.Lahti håller inte på den här nivån,och bortalagets reserver ska inte ha några problem att slå honom.Visserligen har ju hemmalaget ligans kanske bästa reserv i L.Bridger,men tack vare Lahtis uselhet kommer reservmatchen bli jämn ändå.Det var nära att jag tryckte in 4units,men samtidigt ska man inte glömma att hemmalaget har varit omutbara hittills på hemmabana.Visst vinner man ikväll också,men inte med mer än 10-12 poäng. :cheers: |
Citat:
som tur är, 24-12 till East efter 6heat och skitläge i 7:e. |
Tävlingen avbruten efter 6 heat pga regn.Således void på spelet. |
Citat:
|
Imorgon smäller det, eddieh! Ska börja kolla över spelen för premiär-GP't nu, kan bli några timmars arbete känner jag. :cheers:
|
Fick föregående spel på Swindon rättat som vinst.Heja Unibet...
Efter idogt grävande och funderande hittar jag inget som jag direkt tycker är jättebra.Får sova på saken och eventuellt återkomma i morgon.Simma lugnt. |
Ok, då har jag gått igenom första delen inför kvällen. Efter detta så ska jag börja kolla H2H mellan förarna, har ett par leans redan. Då det är premiärtävlingen så hålls insatserna ner någorlunda.
Ogiltigt spel-ID: 369789 Ogiltigt spel-ID: 369790 Enligt rapporter gjorde AJ en mycket bra träning under gårdagen, var med i topp på varvtiderna och såg väldigt kvick ut. Jag unnar verkligen honom att få lite framgång i dessa sammanhang och hoppas att det inträffar i år. Han har gjort en värvning inför denna säsong vilket antagligen kommer bli ett lyft för honom, han har fått in amerikanen Carl Blomfeldt som motortrimmare och bollplank. Denne man hade del i framgångarna för Tony Rickardsson när han var aktiv runt speedwayovalen och alla vet ju hur det gick för honom! Jag tror detta kommer bli jättebra, som sagt. Förra säsongen i Leszno gick det inte speciellt bra för AJ, han har dock mycket rutin från denna bana eftersom han kör i polska ligan och där har det gått bra när han varit här. Tycker Skybet ligger lite högt både på att AJ når semifinal till 2.25 samt att han når finalen till 6.00. Ogiltigt spel-ID: 369798 Ogiltigt spel-ID: 369801 Konstigt vore det väl om inte Hampel trivs på denna ovalen, detta är hans hemmabana i Polen då han tävlar för Unia Leszno i polska ligan. Och det såg man också förra året när GP-säsongen gick av stapeln. Han vann tre av sina fem grundomgångs-heat och avancerade rätt enkelt till semifinal, vilken han också vann och avancerade till final. Där tog det dock stopp och han fick nöja sig med en andraplats. Gillar Hampels chanser att avancera till final och att han ska stå i 7.50 som vinnare på sin hemmabana köper jag absolut inte. Ogiltigt spel-ID: 369786 Bjerre, Bjerre, Bjerre den lilla fjollan. Hur ska det gå för honom i årets GP-sammandrag? Jag vet inte vad jag ska tro, det kan bli allt från succé till pannkaka/platt fall. Förra säsongen tog han sig till semifinal i denna tävling, han vann ett heat i grundomgången. I år känns det som han inte är lika bra, starterna ser väldigt krystade ut och han har inget tryck i åkningen ännu. Kollade igenom heatschemat för kvällens tävling också och tycker det ser relativt svårt ut för honom, inte helt enkelt att börja från ytterbana i ett heat med Sajfutdinov/Hampel/Hancock. Får han en dålig inledning kan detta gå ut över resterande heat han kör. Måste testa detta till 1.80. |
Tråkiga rapporter angående Holtas skadade handled,han tvingades bryta gårdagens träning pga smärta.Målet är nu att bara komma till start och att ta poäng blir som en bonus för honom.Visst Rune har kört med smärta förut,men jag tror att han är mer skadad än vad folk tror.Leszno är dessutom långt ifrån hans favoritbana.Betsafe ger bäst odds på att dissa norrmannen ikväll. |
Ogiltigt spel-ID: 369878 Inget större förtroende för dansken, AJ såg bra ut igår och ska kunna matcha Bjerre ikväll. Och när man får 2.15 så måste jag testa. Ogiltigt spel-ID: 369890 Holta gjorde en bra insats förra säsongen i denna GP-tävling. Rapporter om att han var tvungen att bryta gårdagens träning pga smärta i sin skadade handled, det räcker för mig för att backa upp AJ här. Ogiltigt spel-ID: 369891 Holder har varit ruskigt stabil inledningsvis på säsongen och med Holtas handsledsskada så ska Holder kunna köra jämnt med honom. Att man dessutom får +0.5 på aussien känns ännu bättre. Ogiltigt spel-ID: 369881 Sajfutdinov håller jag väldigt högt i år och han har inlett säsongen bra nere i Polen. Förra året gjorde han en fin insats i detta GP och jag blir inte förvånad om det blir något liknande ikväll från ryssen. Detta är absolut inte en av Hancocks favoritbanor och han bör få det svårt ikväll. Ogiltigt spel-ID: 369884 Inte alls imponerad av Nicki av det man sett från honom i Elite League. Det är bara att inse att han inte är lika bra längre och det är mycket hjälp från skador som har gjort det till verklighet. När kvällen summeras så ska Sajfutdinov vara några poäng vassare än dansken. Ogiltigt spel-ID: 369887 Är inte detta skrattretande? Förvisso har båda denna som hemmabana då de kör för Leszno i polska ligan, men att Hampel skulle vara dog till över dubbla pengarna? Nä, det köper jag inte för fem öre. Båda kommer vara med långt upp i resultatlistan ikväll, det räknar jag med. Hampel har inlett säsongen fint, Kolodziej sådär. Förra säsongens GP i Leszno figurerade både i finalen, då kom Hampel tvåa och Kolodziej fyra. 2.02 blir bara så fel IMO. Detta var alles för ikväll, lycka till om ni hänger på. :cheers: :hattenav: |
Citat:
Citat:
Citat:
Att Bjerre skulle sabba återigen, det var ju rätt givet. Så det tänker jag inte ens kommentera. Holta står för en ruskig insats trots sin skada, imponerande! Hampel gör ungefär det jag väntade mig att han skulle göra, godkänd ikväll. Gillade vad jag såg av Holder också, såg jävligt stabil ut och fortsätter sin inledning av 2011 på ett mycket bra sätt. Hancock gör en fin insats på en bana som han absolut inte gillar, även det imponerar men tror inte han kommer fortsätta på denna vägen över säsongen. Sist men inte minst, gillade STARKT vad Sajfutdinov visade ikväll! Kommer bli OTROLIGT giftig om han får vara skadefri, skulle vara så otroligt kul att se honom en hel GP-säsong och se vad han kan ställa till med. Kolodziej såg också bra ut, trots att han åkte ur pga en krasch i sitt sista grundomgångsheat. Nicki går ju givetvis och vinner så att dansken sabbar spelet på att han skulle gå segerfri genom GP-säsongen, bittert. Rätt säker på att han inte vinner en enda tävling ytterligare i år. Skulle inte förvåna mig. :skamsen: Jaja, premiären brukar inte riktigt vara min grej, tror jag gått lite minus varje säsong så det är ingen fara på taket. Nästa destination för GP-cirkusen är Göteborg om två veckor! Det ser man fram emot. :popcorn: |
|
|
Svåra heat på pappret för Joonas som kör som nummer 5 för Eastbourne.Swindon fortsätter med RR för S.Stead.Att dessutom C.Woodward kliver ner på plats 7 i bortalaget gör att jag vill prova det här underspelet. Oddset har höjts från 1,85,men det är inget som oroar mig nämnvärt.Tror inte att JK plockar mer poäng för det... :cheers: |
Ogiltigt spel-ID: 372710 Lindgren Jr har faktiskt sett bra ut inledningsvis på säsongen för Wolves och det känns som han kommer mer och mer. Ikväll är det R/R för Woffinden så det blir antagligen fem heat för Ludde och då ska han plocka minst lika många mot Robson, som för övrigt inte riktigt gått bra på Monmore Green tidigare, trots att han kör som reserv och kanske också får ett extra heat utöver sina fyra ordinarie. Gillar +0.5 på Ludde-grabben och det spelas med medel. Ogiltigt spel-ID: 372656 Tyvärr droppade denna rätt snabbt efter jag lirat till 1.60, har Swindon som små favs i denna, Eagles +2.5 eller som mest +3.5 känns som en rimlig spread här. När man nu får +6.5 så trycker jag in maxinsats. Ikväll kör Swindon R/R för Stead och jag tror inte de övriga kommer plocka tillräckligt med poäng för att täcka upp hans frånvaro och det kan mycket väl fälla avgörandet i en tät match. Dessutom om Eagles mot förmodan skulle vara tvåsiffrigt ner så finns alltid tacticals för dubbla poäng att ta till och det går att applicera två gånger i matchen med två olika förare i laget. Ogiltigt spel-ID: 372665 Scott har inte varit över denna total ännu under säsongen trots att han fått sex heat i 4/6 matcher och tror han får svårt även ikväll när han möter t ex Bjarne Pedersen i två heat och det finns andra i Kylmäkorpi men framförallt Bridger som kan plocka poäng av honom. Strax under medel på denna. :hattenav: :cheers: |
Bwin släppte precis sina odds. :)
Eastbourne +6.5 1.85 om någon tänkt följa! |
Addar denna:
Ogiltigt spel-ID: 373040 Ett kul specialspel som jag tycker kan vara värt att spendera en halv unit på. Nu beror ju startspår helt på hur coinflippen pregame går, Bjarne kan dock vinna från vilket spår som helst när det stämmer för honom. Heat 1: Nicholls + Monberg v Pedersen + Dryml Heat 5: Klindt + Janowski v Pedersen + Dryml Heat 11: R/R + Sedgmen v Pedersen + Dryml Heat 13: Nicholls + R/R v Pedersen + Kylmäkorpi Dessutom trivs dansken på Abbey Stadium. Tror absolut han kan lyckas med bedriften att sweepa i sina ordinarie heat ikväll om det stämmer från start. 13x får sig ett skott. |
2011-05-03 Elit Vetlanda - The field (Elitserien)
https://www.sharps.se/forums/includes...04358374-0.jpg
Datum: 2011-05-03 Tid: 19:00 Sport: Speedway Land: Sverige Liga: Elitserien Match: Elit Vetlanda - The field Period: FT Spel: Elit Vetlanda Insats: 5.00 Odds: 2.620 Bolag: Bet365 Motivering: Jaha, då drar det äntligen igång! Elitserien 2011 i speedway. Vilka håller tråden ut och vilka stupar på vägen? Vetlanda är regerande mästare och har inte tappat någon av sina nyckelförare, bara att ha den tryggheten att kunna bygga på är värt så otroligt mycket. Laget som ska göra det hårda jobbet denna säsong är följande gubbar: Citat:
Förarna med ett (G) framför sig är gästförare till att börja med och kan plockas in vid eventuella skador på förare i truppen och Törnqvist är aktuell för en reservplats om han visar framfötterna. Agö ren backup och likaså PK (han må inte vara lika bra som tidigare, men rutinen visar han att man kommer långt på!). Vilka är då främsta utmanarna till guldfavoriten Vetlanda? Dackarna kan man inte låta bli att nämna, de har fått ihop ett bra lag inför säsongen med nyförvärv som Mroczka som har imponerat på försäsongen, Aspegren som visade framfötterna i Vetlanda 2010, King som gjort det bra de tre säsonger han representerat lag i Sverige, Henderson som gjort det jättebra i Smederna i Div. 1 under förra säsongen och Pavlic som är ett stort löfte född 1989. Utöver detta har de ju kvar Holta (halvskadad och hur påverkar det?), Jonsson, Lindgren och Andersen (som för övrigt är skadad och blir borta till i juni). Men den frågan som alltid kommer upp, hur gör Dackarna om t ex två av stjärnorna går sönder en längre tid? Nu är ju Andersen borta men är inga problem om en är borta för det har de ju täckning för, men två kan bli lite jobbigt. Det är Dackarnas största bekymmer, de satsar mer på stjärnglans än på stabilitet igenom laget. Vilka har vi mer? Vargarna har värvat väldigt smart och kan absolut bli ett litet hot, tycker även Indianernas lag ser väldigt spännande ut men de lär inte räcka ända fram, inte denna säsong i alla fall. Ja, vad mer finns att säga? Kommer inte riktigt på något mer som kan vara av värde att ta upp. Vetlanda till 2.62 känns mumma och i min bok har jag de till 2.10-2.15 tops, har svårt att se något annat lag knäppa de på näsan i år. |
Mumma-stream från Swindon v Eastbourne på Veetle. :cheers:
http://www.veetle.com/index.php/chan...#4dbedddf38130 |
Seriöst, jag är iskall som en glaciär om inte kallare. Fade all over me, please!
1-3 -7.06u Godnatt. :idiot: |
Wow,hade inte väntat mig det här oddset på denna parlay.Trodde på runt 1.70-1.90,men Unibet är först ut med oddsen till kvällens premiär och jag bara måste utnyttja det här generösa oddset.Indianerna och Lejonens reserver ser mycket starkare ut än de båda bortalagens,och det kommer fälla avgörandet ikväll.Bara att hoppas på vädret nu... :cheers: |
1.70 nu på Lejonen hos Unibet!
|
Uhm, inga laguppställningar på speedway.nu?
|
SvS-odds
Lejonen- Hammarby 1.43- 2.60 Indianerna- Dackarna 1.50- 2.40 Vargarna- Västervik 1.20- 4.00 Vetlanda- Piraterna 1.08- 6.50 |
Citat:
Kvoten blev precis fylld tack vare min lax. Nej dom flaggar inte konton. Rena tillfälligheter, igen. :lol: |
Citat:
Kvoten blev precis fylld tack vare min lax. Nej dom flaggar inte konton. Rena tillfälligheter, igen. :whistling: |
Citat:
Svemo har övertagit både prel. laguppst. + liverapporter från matcherna. |
Inga spel från mig ikväll i premiären, mitt enda tänkbara som jag hade i huvudet var Lejonen -2.5 1.80 som UB hade tidigare under dagen. Kollade runt lite på oddsen när vi hade rast på kursen. Hade tyvärr dock ej tid att slänga in en rek så det får vara för idag.
Lejonen bör vinna relativt enkelt ikväll och jag blev duktigt chockad när jag såg vad spreaden låg på. Nåväl, det kommer fler tillfällen att tjäna pengar på Elitserien. Lycka till ikväll, eddieh. :cheers: |
Hur oväntat var det att Svemos liveresultat-klient för speedwayen skulle krascha? Vad var oddsen, eddieh? :lol:
Var fan så mycket bättre när speedway.nu hade hand om uppdateringarna under matcherna. Anyway, så här står det för tillfället: Citat:
|
Citat:
Ryan Sullivan 1 poäng för Indianerna efter tre körda heat.:ful: Chris Holder två stopp på fyra körda heat.:ful: Det går att följa elitserien på radio,håll till godo med eminenta kommentator.Man skäms när man för okunningheten.:rolleyes: http://sverigesradio.se/sida/spelaren.aspx :popcorn: |
Har man som jag bara spelat Indianerna och vill slippa radion kan kika in här. http://na.se/sporten/speedway/1.1191...nerna-dackarna
|
Citat:
|
Citat:
|
Snyggt med din parlay, eddieh. :hattenav:
Lejonen täckte -2.5 via 48-42 som jag tänkte att jag skulle rekat, men fick inte tummen ur eller hade inte tid. När man väl inte hinner eller kan, självklart sitter då spelen. |
Citat:
:cheers: Grattis också till farbror Wagner som flaggade in lite pesetas ikväll.;) |
Regn och snö i Norrköping. Fuck.
|
Citat:
|
Indianerna var min första ryggning här på forumet. Och tack vare det skitoddset sjönk min ROI för året till 158 %. Aldrig får man vara riktigt glad. :sad: :D
|
Ogiltigt spel-ID: 374717 Båda körde igår för Lejonen i ES, Holder hade ingen lyckad premiär med två stopp och lyckades bara skrapa ihop fyra poäng på de två heat han fullförde. Givetvis olyckligt och sådana där händelser kan lätt sätta sig i huvudet och störa koncentrationen lite. Ward hade en lyckad premiär och lyckades köra hem maxpoäng på de fem heat han tog hem, mycket imponerande! Har startat 2011 på ett otroligt fint sätt och ikväll finns alla förutsättningar att fortsätta på det spåret. Håller Ward som knapp fav i denna då han känns lite hetare och tar bara heatseger efter heatseger, kör med ett otroligt självförtroende för tillfället. 1.90 är lite högt med insatsen åter vid lika antal poäng under kvällens match. Sitter och inväntar på släpp från ett par bookies på en stark lean jag har utöver denna och det känns utan tvekan som kvällens bästa. Återkommer snarast möjligt! |
2011-05-04 Poole - Lakeside (Elite League)
https://www.sharps.se/forums/includes...04527943-0.jpg
Datum: 2011-05-04 Tid: 20:30 Sport: Speedway Land: England Liga: Elite League Match: Poole - Lakeside Period: FT Spel: Poole -17 (3-way) Insats: 5.00 Odds: 1.900 Bolag: Sportingbet Motivering: Hammers tvingas undvara reserven Stuart Robson och det är ett ruskigt tungt avbräck då de får plocka in Legault istället och de tappar x antal poäng genom det bytet. Otroligt svagt reservpar och Pirates har Andersson (som gjorde en fin premiär igår i Elitserien för Lejonen med sina 11p) tillsammans med Hefenbrock som bara växer och växer. Det ska och bör bli full pott i reservheaten för hemmalaget ikväll. Pirates kan ikväll på väldigt länge ställa upp med 100% ordinarie lag och det är efterlängtat kan jag lova. De ökar i slagkraft och var de inte redan äckligt hemmastarka så är det än mer nu. Senaste hemmamatchen kändes det som att den, tills då, svaga länken Gafurov kom igång ordentligt och ska kunna fortsätta producera på det sättet. Hammers är inte ligans bästa bortalag och har haft svårt att övertyga på just Wimborne där Pirates ikväll väntar. De slog ligaledarna Eagles med +16 här och Hammers är inte ens i närheten av deras kapacitet, så är koncentrationen på topp så ska detta vara piece a cake för Ward & Co! Blir inte ett dugg förvånad om hemmalaget hamnar nära 60p eller mer i denna. Pirates FTW by +20! Expekt har samma lina till 1.80 om man inte har Sportingbet, övriga har en eller två poäng större lina. |
Rygg perfa. Kan du länka till nån liveuppdatering när det kommer igång?
|