Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   performance & eddieh sladdar kontrollerat - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/6572-performance-eddieh-sladdar-kontrollerat-speedway/)

Overkill 2011-05-04 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av kakan (Inlägg 121459)
Rygg perfa. Kan du länka till nån liveuppdatering när det kommer igång?

Can do, editerar detta inlägg med en länk framåt 20:15. Matchen startar 20:30 så räkna med att den kommer igång ca 20:45 för det är parad och massa tjafs innan som ska genomföras. :)

ED: Live-länk: http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=8054

eddieh 2011-05-04 20:19

2011-05-04 20:30Elite LeagueC.Holder vs L.Richardson +0 FT 1 2.950

2011-05-04 20:30Elite LeagueKings Lynn vs Eastbourne -11.5 FT 2 1.850

2011-05-04 20:30Elite LeaguePoole vs Lakeside +19.5 FT 2 1.900

(Det är lugnt perfa,Poole vinner med 18 poäng.)

Overkill 2011-05-04 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 121487)
2011-05-04 20:30Elite LeagueC.Holder vs L.Richardson +0 FT 1 2.950

2011-05-04 20:30Elite LeagueKings Lynn vs Eastbourne -11.5 FT 2 1.850

2011-05-04 20:30Elite LeaguePoole vs Lakeside +19.5 FT 2 1.900

(Det är lugnt perfa,Poole vinner med 18 poäng.)

:lol:

You never know, vi kan ju hoppas på 18 eller 19 så båda vinner ikväll på den. :)

Att gå emot Holder med Rico känns som ett bra värdeodds till 2.95, missade faktiskt den. Bra funnet!

Men vad i hela HELVETE?!!!! Nu är Robson uppsatt som reserv för Lakeside, sen ändring? :gun_bandana:

Yeah yeah, tror inte det ska behöva påverka utfallet på -17.5 för Pirates ikväll om jag ska vara helt ärlig. Det blir mindre diff i segern men tror ändå det rör sig om +20's för Pirates marginal ikväll.

eddieh 2011-05-04 20:45

L.Richardson får stopp innan starten av Heat 1,och utesluts.:smoke:

Overkill 2011-05-04 21:20

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 121494)
L.Richardson får stopp innan starten av Heat 1,och utesluts.:smoke:

Darcy stopp i Heat 5 efter att ha rundat Rico och Kauko, kul att han får stopp när han leder heatet och det slutar med 1-5 istället för 3-3 då. Haha!

eddieh 2011-05-04 22:10

Nice call on Poole,perfa.:cheers:

kakan 2011-05-04 22:10

Ser bra ut. :)

Overkill 2011-05-04 22:12

Det är klart, minst +18 vid 1-5 i nominerings. :)

Overkill 2011-05-04 22:16

Ogiltigt spel-ID: 374717

Chris för bra ikväll, sweepade i sina fyra ordinarie och det är svårt att matcha för Darcy när han står för ett stopp i ledning i sitt andra heat för kvällen.

Ogiltigt spel-ID: 374741

Pirates var som väntat alldeles för bra och drog ifrån tidigt, tacticals fungerade inte för Lakeside som helt har dammat igen när det kommer till att vara nära poäng på bortabana.

+2.5u blev facit för kvällen, godkänt och jag är nöjd. :moneybag: :moneybag:

Overkill 2011-05-05 19:27

Nöjer mig med dessa för kvällen.

Ogiltigt spel-ID: 375809

Ward gästförare ikväll för Brummies eftersom Kasprzak är hemma i Polen. Har sett jättebra ut inledningsvis och jag ser inte någon anledning till att inte smida medans järnet är varmt? Bjerre har känts sådär ett par matcher nu och i GP't var han väldigt up&down, så jag har inget förtroende för honom atm. Det måste han förtjäna och det krävs en hel del av honom för att återupprätta de tankarna från mig. Insatsen åter vid lika antal poäng och Ward kommer antagligen få ett heat mer än dansken då Brummies tvingas till R/R för skadade Danny King.

Ogiltigt spel-ID: 375815

Barker håller jag som en snäppet vassare förare än Korneliussen, större potential och han visar den titt som tätt. Blir inte alls förvånad om han kör +10 och har en jättefin kväll. Ska man jämföra dessa två rätt över så är Barker den jämnare av de två och det fäller avgörandet i denna H2H ikväll. 1.80 är jättefint och det är nära max på denna men nöjer mig med 4u. Insatsen åter vid lika antal poäng dessutom.

Overkill 2011-05-05 22:35

Ogiltigt spel-ID: 375815

Barker 2 + 2 + 2 + 1 + 3 + 3 = 13
Korneliussen 3 + 2 + 1 + 3 = 9

Ogiltigt spel-ID: 375809

Ward 2 + 1 + 3 + 2 + 2 + 2 = 12
Bjerre 3 + 3 + 1 + 1 + 0 = 8

:claps: :omfg: :omfg: :omfg:

+5.45u :moneybag: :moneybag:

Fjolårsformen börjar visa sig nu?

Overkill 2011-05-05 23:33

Det rullar på imorgon kväll vid 21:00 med två matcher.

Citat:

06/05/11 2000 Coventry v Wolverhampton (EL)
06/05/11 2000 Lakeside v Poole (EL)
På förhand två otroligt intressanta matcher och något litet spel ska nog antagligen gå att finna, har redan lagen klara för mig (ett par förare är borta/skadade och det är gästförare, R/R m.m. inblandat i dessa möten imorgon).

Kan bli skoj. :cheers:

eddieh 2011-05-06 07:02

Ha,det enda sättet för Bjerre att återupprätta nåt slags förtroende hos mig,vore om han fixade en bryggarbil från Carlsberg till min garageuppfart.Men vad är oddset på det,när man på hans hemsida kan läsa att favoritdrycken är mjölk?:thumbdown:

Riktigt snyggt lirat,perfa.:claps:

Jag tog en day-off igår,det gjorde som bekant inte Darcy Ward.Vad sägs om hans schema de sista dagarna;

Söndag;Polen
Måndag;Manchester
Tisdag;Gislaved
Onsdag;Poole
Torsdag;Birmingham
:sweatdrop:

Overkill 2011-05-06 18:17

2011-05-06 Coventry - Wolverhampton (Elite League)

https://www.sharps.se/forums/includes...s/speedway.jpg

Datum: 2011-05-06
Tid: 21:00
Sport: Speedway
Land: England
Liga: Elite League
Match: Coventry - Wolverhampton
Period: FT

Spel: Coventry -16.5
Insats: 4.00
Odds: 1.850
Bolag: Unibet

Motivering:
Jahapp, hur ska Wolves lyckas störa Bees på Brandon ikväll? Känns som ett mission impossible IMO. Laget ser otroligt ihåligt ut och väldigt svagt, de tvingas ommöblera iochmed Peter Karlssons skada under gårdagen i Allsvenskan, in som gäst kommer Mads Korneliussen och han har aldrig någonsin trivts på denna bana så varför ikväll? Poängmässigt mellan dessa två skiljer det en del till PK's fördel så det försvinner även kraft där. R/R "som vanligt" för Woffinden vilket innebär att Wolves kan välja vem som helst i dessa heat som han skulle ha kört.

Harris kommer in som gäst för skadade Hans Andersen och han om någon kan ju Brandon sen tiden i Bees. Hur som en stark ersättare för den skadade dansken. I laget har de dessutom supertalangen Pawlicki som har varit så bra från reservplats i laget att hans snitt höjts för mycket, så när snittändringen skedde för Elite League så fick han flytta upp till ordinarie. Ser dock inte det som något bekymmer heller, han är tillräckligt bra för att kunna konkurrera även på ordinarie.

Går vi på reservmatchen så är det fördel även för Bees där, så detta ska bara bli stora nuffror i min bok.

4u investeras i Bees by at least 17!

Wagner 2011-05-06 18:34

Fan vilka dyngmatcher ni rekar. Kan det inte vara tisdag snart så jag också vara med. :D :holms:

Overkill 2011-05-06 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 121810)
Fan vilka dyngmatcher ni rekar. Kan det inte vara tisdag snart så jag också vara med. :D :holms:

Haha. :lol:

Du förgyller alltid med småtrevliga och lite smått sarkastiska kommentarer, dock med glimten i ögat. Otroligt kul.

Snart tisdag, Wagner. :) :evilgrin39:

Overkill 2011-05-06 18:44

Felpost!

Overkill 2011-05-06 18:44

Ogiltigt spel-ID: 376701

Tar denna också, Pirates ska absolut inte vara så här stora dogs och framförallt inte med insatsen åter vid oavgjort!

Nöjer mig så för kvällen. :cheers:

eddieh 2011-05-06 19:54

Hakar på båda liren,Perfa.:)
Gillar också Bees chanser ikväll.Tror det kommer kännas tomt i depån utan PK för Wolves.

Jag fegar lite med Poole +4,5 @ 2.10 Unibet.Darcy Ward sjätte tävlingsdagen på raken.:yes:

eddieh 2011-05-06 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 121810)

Det är ju genom att spela på engelska ligan som man undviker att få flaggade konton,pappskalle.:thumbup:

Väl mött på tisdag,din gamle stut...:ful:

Wagner 2011-05-06 20:33

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 121837)
Det är ju genom att spela på engelska ligan som man undviker att få flaggade konton,pappskalle.:thumbup:

Väl mött på tisdag,din gamle stut...:ful:

Kunde du väl kläck ur dig för 5-10 år sen. :gun_bandana: :D

Overkill 2011-05-06 22:54

Ogiltigt spel-ID: 376701

Det ville sig icke, Hammers-viktoria med 48-42 till slut. Helvete vad vissa i Pirates underpresterar på bortabana (LÄS Gafurov!).

Ogiltigt spel-ID: 376643

Mycket kul att engine-failures ska avgöra detta indirekt, 9 upp och från 5-1 + 4-2 i två raka heat till 3-3 i dessa båda, det avgjorde ATS-missen. 47-40 inför nomineringsheatet.

Så här sammanfattar vi kvällen för Bees:
Citat:

Bees have done their best to mess this meeting up!
Kan inte göra annat än att hålla med, pinsamt FFS.

Bara att hoppa upp på hästen igen tills den ger med sig, fan heller att man ger sig så här tidigt inpå säsongen.

eddieh 2011-05-06 23:05

Oh fy fan vad less jag blir på UK.Båda spelen skulle vid normala omständigheter suttit, men Bees slarvar bort den givna storsegern genom att få stopp på cyklarna och bli uteslutna i flera heat på givna poängpositioner.För att citera killen som sköter liverapporteringen;"Bees have done their best to mess this meeting up"...

Och i London så var den i vanliga fall perfekt preparerade banan ett stort skämt ikväll.Det var så svårkört att man fick sladda efter varje heat,och det blev lotteri av det hela.Lakeside vinner reservmatchen med 13-4,och vinner matchen med 48-42.Pooles Dennis Andersson som har legat på 8-10 poäng i varje match hittills tar 3 poäng på 5 heat.

Känns som att det är läge att ligga lågt på UK-fronten ett tag,för att istället försöka tälja guld i elitserien.

Overkill 2011-05-06 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 121885)
Oh fy fan vad less jag blir på UK.Båda spelen skulle vid normala omständigheter suttit, men Bees slarvar bort den givna storsegern genom att få stopp på cyklarna och bli uteslutna i flera heat på givna poängpositioner.För att citera killen som sköter liverapporteringen;"Bees have done their best to mess this meeting up"...

Och i London så var den i vanliga fall perfekt preparerade banan ett stort skämt ikväll.Det var så svårkört att man fick sladda efter varje heat,och det blev lotteri av det hela.Lakeside vinner reservmatchen med 13-4,och vinner matchen med 48-42.Pooles Dennis Andersson som har legat på 8-10 poäng i varje match hittills tar 3 poäng på 5 heat.

Känns som att det är läge att ligga lågt på UK-fronten ett tag,för att istället försöka tälja guld i elitserien.

Alltså, det känns som det just nu är mest tillfälligheter som gör att spelen bränner på löpande band i UK, det måste ju vända till slut och då kan jag lova dig en sak, eddieh! Då har vi hur mycket goodwill som helst att ta av variansen när den slår till. :popcorn:

Har ju inte lagt något i ES ännu, får se om man hittar något på tisdag. En del intressanta möten då IMO.

Btw, måndag kväll. Då är jag bänkad till 110%!!!! Pirates/Bees på Wimborne @ Sky Sports, VILKEN MATCH!!! Ryktet går att gästerna redan arrangerat Scott som gäst istället för "givne" Bomber. Hört det också?

Är en match från UK imorgon 20:30 mellan Eagles/Stars, slår variansen till redan då? :sleep:

Overkill 2011-05-09 18:00

Ogiltigt spel-ID: 379899

Börjar med denna för kvällen. Hefenbrock har sett ok ut från reserven hos Poole, tidigare har Sweetman strugglat betänkligt på Wimborne och jag räknar med att det blir samma visa ikväll från reservplatsen. Lite fel IMO att ha insatsen åter på denna matchup vid lika antal poäng, -0.5 känns mer korrekt på den unge tysken.

Overkill 2011-05-09 18:25

Ogiltigt spel-ID: 379932

Höga scores match efter match, "tack vare" R/R för Woffinden som fortsatt är borta vilket således också innebär sex heat ikväll med för Freddie. Han imponerar stort och leder laget som den ledare han var invärvad som och fortsatt krävs ett stort ansvar från honom i poängplockandes, han viker sig inte i nuläget. Minst push på denna IMO.

VOID!!

MEETING OFF

:no:

eddieh 2011-05-09 19:00

2011-05-09 20:30Elite LeaguePoole vs Coventry -16.5 FT 3 1.800

Tror att hemmaförarna är rejält taggade inför den här matchen.Det var ju Coventry som förra året sabbade det givna guldet för sydkustlaget.Det är lite skillnad på förare som Coventry kommer med den här gången,ingen Kasprzak,ingen Harris,och som grädde på moset så skadade sig Pawlicki i fredags och kommer inte till start.Ni som brukar följa mina picks vet att jag brukar vara emot minus-handicap,men när t.ex Nordicbet har satt en lina på hemmalaget till -19 @ 1.72,tycker jag att det finns värde i det här spelet.
:cheers:

Overkill 2011-05-09 19:02

Ogiltigt spel-ID: 379983

Har vridit och vänt på denna ett bra tag nu och har kommit fram till att Pirates ska täcka ATS ikväll mot Bees som är rejält vingklippta då de saknar supertalangen Pawlicki som skadade sig i helgen när han körde i Polen. Det blir R/R för honom och de som är tillgängliga att köra i hans frånvaro är alla (Larsen, Fisher, Kennett samt de två reserverna Auty & Sweetman) i truppen förutom gästföraren Nicholls som kör för skadade Andersen.

När jag går igenom lagdel för lagdel så ser jag inte var Bees ska kunna ha ett övertag egentligen. På ordinarie är det tung fördel Poole som har Holder & Ward i tipptopp-slag och båda kör som i trans atm! De ska även ha en edge på reserven med Andersson/Hefenbrock kontra Auty/Sweetman. Om vi ska dra det lite längre, närmare bestämt tillbaka till förra säsongen, där dessa två möttes i Grand Final om titeln i Elite League i ett dubbelmöte. Bees säkrade titeln på Wimborne, framförallt genom att en viss Pawlicki lekte i returen med sina 16 poäng på sju heat och var gudomlig tillsammans med en annan speciell förare i Chris "Bomber" Harris som även han var äckligt vass! Iochmed detta är jag rätt säker på att revanschlustan finns där någonstans och kommer infinna sig när matchen drar igång.

Nä, tycker Lads är fel ute här och linan har flyttats uppåt på t ex Nordicbet från -17.5 --> 19. Litar faktiskt mer på Skybet i detta fall och de erbjuder -18 (3-way).

Payback is a bitch and tonight it will bring Coventry down! :smoke:

Overkill 2011-05-09 19:04

Samtidigt :D :lol:

-19 1.65 @ NB nu, eddieh. :smoke:

Vlad 2011-05-09 19:04

Poole -18 @1.90 och Hefenbrock -1 @2.10 värt ett spel eller ska jag skita i det?

Overkill 2011-05-09 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 122307)
Poole -18 @1.90 och Hefenbrock -1 @2.10 värt ett spel eller ska jag skita i det?

-18 kan du köra medel på då jag tror Pirates kommer pulvrisera Bees något så gudomligt, +20 någonting.

Hefenbrock -1 skulle jag nog faktiskt skippa, Vladdovich.

eddieh 2011-05-09 19:09

Håller med Perfa,Vlad.

Vlad 2011-05-09 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 122308)
-18 kan du köra medel på då jag tror Pirates kommer pulvrisera Bees något så gudomligt, +20 någonting.

Hefenbrock -1 skulle jag nog faktiskt skippa, Vladdovich.

Cool bro. Finns inget medel på flatbet men jag kör Pirates.

Tack för snabbt och rakt svar och lycka till i kväll :cheers:

eddieh 2011-05-09 20:07

Om det är någon som har konton på Unibet eller Nordicbet,och behöver omsätta pengar.Så finns det en gyllene chans till det.(Unibet har justerat linan på Poole.)

Unibet

Poole -18,5 @ 2.00

Nordicbet

Coventry +19 @ 2.10

Spelstopp om tjugo minuter.

Overkill 2011-05-09 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 122318)
Om det är någon som har konton på Unibet eller Nordicbet,och behöver omsätta pengar.Så finns det en gyllene chans till det.(Unibet har justerat linan på Poole.)

Unibet

Poole -18,5 @ 2.00

Nordicbet

Coventry +19 @ 2.10

Spelstopp om tjugo minuter.

Då hade det ju dock varit än bättre att välja -16.5 @ LB eller UB till 1.90/1.80 och +19 2.10 @ NB tidigare, då hade man fått en fin middle dessutom och chans till att vinna mycket med väldigt liten risk. ;)

Overkill 2011-05-09 20:24

http://www.magictv.co/

HD-stream till kvällens match. :cheers:

eddieh 2011-05-09 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 122321)
Då hade det ju dock varit än bättre att välja -16.5 @ LB eller UB till 1.90/1.80 och +19 2.10 @ NB tidigare, då hade man fått en fin middle dessutom och chans till att vinna mycket med väldigt liten risk. ;)

Jag försökte men var för sent ute.:smoke:
Jag tryckte ändå inte lite flis,i hopp om att vinna en free kebabrulle.

Edit,Perfect start for the Pirates.:cheers:

Overkill 2011-05-09 20:57

Hefenbrock inblandad i krasch direkt i reservheatet, kommer åka med ambulans och kör inte mer ikväll. Ohyggligt äcklig krasch, mycket tråkigt. "Dessbättre" blir det void på spelet då Betsafe har regler att båda förarna måste starta i minst 3 heat var för att spel ska gälla. En bra försäkring när sådant här inträffar.

Då sitter jag endast med spelet på Poole -16.5 kvar ikväll. Ska inte påverka alltför mycket att Hefenbrock inte kan delta mer ikväll, Andersson tar hans återstående heat och får alltså 7 heat ikväll.

eddieh 2011-05-09 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 122331)
Hefenbrock inblandad i krasch direkt i reservheatet, kommer åka med ambulans och kör inte mer ikväll. Ohyggligt äcklig krasch, mycket tråkigt. "Dessbättre" blir det void på spelet då Betsafe har regler att båda förarna måste starta i minst 3 heat var för att spel ska gälla. En bra försäkring när sådant här inträffar.

Då sitter jag endast med spelet på Poole -16.5 kvar ikväll. Ska inte påverka alltför mycket att Hefenbrock inte kan delta mer ikväll, Andersson tar hans återstående heat och får alltså 7 heat ikväll.

Snarare en förstärkning för Poole.Dock inte i heat 2 så klart...

Overkill 2011-05-09 22:46

Ogiltigt spel-ID: 379983

Blev precis så simpelt som jag trodde att det skulle bli, Bees fick sin bitchslap och Pirates fick sin gruvliga revansch från The Grand Final förra säsongen och jag fick min win som jag suktat efter hela kvällen. Alla nöjda, alla glada.

Har otroligt svårt att se vilket lag som ska kunna konkurrera med Poole denna säsong om titeln? Blir att suga på den om man ska knåpa till med ett säsongsbet på de som vinnare kommande dagarna.

Det jag är mest nöjd är analysen av matchen, tycker det var spot on faktiskt. +4.5u :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag:

Imorgon är det dags för ES, antagligen kommer det premiärspel från min sida då jag inte hade något i första omgången. Vi får se. :)

:hattenav: