![]() |
GIVETVIS får Crump stopp i nomineringsheatet och stannar på 12 poäng. :lol:
|
Gollob har ingen bra kväll, likaså Holder är också "impotent" sedan gårdagen.
Den enda som "inte fick producera" ikväll gör det gudomligt, Hampel. Obesegrad i sina ordinarie heat och är väl bara att hoppas att han inte kör något av nomineringsheaten av någon anledning. Jag räknar med att det blir -5.15u på dagens lir. Eventuell korrigering senare ikväll. |
Skam den som ger sig.:whistling: Gillar Pooles chanser ikväll,Pawlicki är en sen strykning i hemmalaget,och vi såg ju hur laget vek ner sig sist med RR.Då hade man även vasse Batchelor att tillgå,så inte ikväll.Det har regnat en del idag,och det borde gynna bortalaget som har förare som är bättre på att starta.Nordicbet har satt linan på +2,5 på Poole. |
Sky sänder inte ikväll, hade gärna sett Bees/Pirates. Sajfutdinovs hemmadebut, what a shame. :thumbdown:
Återkommer om en liten stund om jag har några lir. Pirates ATS lockar vid snabbtitt. |
Bees/Pirates är UPPSKJUTEN, tyvärr. Då blir det void på mina två spel. Återkommer med den andra matchen snarast möjligt.
|
Citat:
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 404588 Monmore Green är en bana som Kling plockat bra med poäng på tidigare, har sänkt sitt snitt såpass under första delen av säsongen att han fått köra de två senaste på reserven och även så ikväll. Från reserven har han 6 & 8 poäng i de två senaste, dock på hemmaplan. R/R för Hougaard ikväll hos BV och det finns goda chanser att Kling får 5-6 heat under kvällens gång, mot förare som Burmeister/Wells och lagkamraten Cook så tycker jag han åtminstone ska plocka 3 eller 2 poäng i reservheatet och sedan ska det bli en del ströpoäng samt om han får ta något av Cooks heat. Proctor gör det bra för Wolves och har gjort det under tiden som Woffinden varit borta pga sin skada. Ikväll är han tillbaka och det innebär max 4 ordinarie + nomineringsheatet som Proctor kan få köra vid en bra kväll. Räknar dock att han stannar på sina fyra ordinarie heat då Wolves har Freddie och PK som poängplockare numbero 1 & 2. Nu även Woffinden tillbaka så det kan bli lite tight om plats i Wolves scorecard nu. Ikväll fixar Kling minst oavgjort mot Proctor från sin reservplats. Detta blir enda liret för ikväll. :hattenav: |
WTF, Wolves/Aces skjuts upp också på förarnas begäran. De vill ha säkerheten garanterad och banan var otroligt rutten ikväll.
Proctor 1 Kling 2 Det var vad som hanns med och Sportingbet voidar denna, tyvärr. Tror den hade suttit med denna början! Jaja, tre void på en kväll är det inte ofta man är med om. Nyladdad till morgondagens Elitserie-speedway. Ska nog börja spåna lite redan ikväll. :hattenav: |
Blir väldigt korta tankar om liren ikväll.
Ogiltigt spel-ID: 405045 För låg för att inte spelas IMO, Dackarna är stora favoriter och ikväll kör de R/R för Pavlic, extraheat på AJ, Freddie bland annat. Ogiltigt spel-ID: 405071 Extraheat och rätt troligt en total på sju heat för Jonsson ikväll, hemma ska han utan tvekan snitta 2 poäng per heat. Ogiltigt spel-ID: 405083 Fel fav här, vänd på oddsen. Edge för Harris att ha hemmaplan, Holder har varit ok här senaste gångerna men inte mer än så. Ogiltigt spel-ID: 405085 Superstjärnan tillika regerande världsmästaren har inte riktigt fått till det ännu i Bajen, har inte varit över 11 poäng senaste åren i Kumla och tror det blir svårt för honom även ikväll. Ogiltigt spel-ID: 405054 Ogiltigt spel-ID: 405059 http://laddauppbilder.se/?di=313068577166 Fel fav i denna match och att då få +0 @1.986 på IMO korrekta favoriten trots bortabana så finns inget annat än att trycka till. Denna kan säkerligen gå down the wire, och blir inte jätteförvånad om den slutar oavgjort. Reserven ser vassare ut för serieledande gästerna. :hattenav: |
Citat:
|
Citat:
Ni gör som ni vill. :cheers: |
|
Jisses, vilken utklassning.
|
Citat:
|
-4.45u avslutar denna månaden.
Lejonen HELT, HELT under isen idag. Västervik utklassade Gislavedslaget, helt otroligt. Harris får stopp i nomineringsheatet och Holder tar heatsegern och går om.... Jonsson gick över med sina 14 poäng men Dackarna torskade, riktigt usel insats av flertalet förare i Målilla-laget. Gollob var också under isen ikväll och inte ens nära att spräcka u11.5. Nya tag nästa månad, maj har ändå varit riktigt riktigt bra för mig personligen så jag är inte ett dugg missnöjd! |
Ogiltigt spel-ID: 405225 Sitter och kikar på matchen, hemmalaget är och ska vara vassare i längden ikväll. Banan ser bra preppad ut och Somerset känns inne i matchen nu efter en lite strugglande start. Goda chanser till att få hem denna, push vid 2 poängs seger. Trevligt LIVE-spel. |
Gick inte alls, Somerset viker ner sig ordentligt. Ridå för maj (mycket tråkiga avslutande dagar!) och så välkomnar vi juni imorgon!
|
Måste säga att elitserien fått en riktigt intressant utveckling nu när Dackarna och Elit Vetlanda börjat så illa. Det här kan bli en rysare - ända in i mål.
|
Värdeodds till 1.38? Det kan ni ge er fan på att det finns,både Jonasson och Larsen saknas i Smederna,och efter förra veckans chockförlust (efter visst domarpalaver)mot Gasarna kommer Rospiggarna vara riktigt taggade.Man petar Nieminen ikväll men får på så sätt ett jämnare lag. Laguppställningar; Rospiggarna Kim Nilsson Andreas Messing Simon Gustafsson Ludvig Lindgren Andreas Jonsson Jari Mäkinen Linus Lydin Smederna Magnus ”Zorro” Zetterström Daniel Henderson Ricky Kling Henrik Karlsson Linus Eklöf Rasmus Eklöf Rasmus Broberg Unibet verkar veta att Kling ersätter Jonasson,eftersom dom vid hemmaseger betalar 1.20.:cheers: Preview i lokaltidningen,när den skrevs visste man inte om Jonassons skada; http://norrteljetidning.se/sport/1.1...efter-revansch |
Ogiltigt spel-ID: 406352 Ogiltigt spel-ID: 406353 http://laddauppbilder.se/?di=13130702651410 Gästerna har fått justera en del i laget inför denna match pga skador och frånvaro men att få 3.638 på att det blir Smedpoäng är bara fel trots detta IMO. Tror på en jävligt spännande match med en riktigt jämn slutkläm framåt heat 12-15. Ogiltigt spel-ID: 406363 Ogiltigt spel-ID: 406364 http://laddauppbilder.se/?di=10130702700716 Även denna känns på förhand som en match som skulle kunna bli väldigt jämn. Masarna är hittills det enda obesegrade laget tillsammans med Smederna i årets Allsvenska och blir inte ett dugg förvånad om det även är så efter kvällens omgång. Gästernas reservpar ser mycket stabilare ut och 1-5 x2 i reservheaten känns absolut inte omöjligt, övertag ska de ha på reserven hur som helst. Senare ikväll är det dessutom tungt derby i UK mellan Birmingham och Coventry med Sajfutdinov i spetsen. Kan bli något alldeles extra det. Återkommer om det finns något bra i den matchen. :cheers: |
Ogiltigt spel-ID: 406388 Ogiltigt spel-ID: 406390 Coventry får stuva om ikväll, Larsen borta pga danska mästerskapen och Pawlicki borta pga skada. Gästförare i Proctor in för dansken och för polacken blir det R/R. De som kan ta hans heat är alla i laget exklusive Sajfutdinov. Reserven för gästerna ser väldigt svag ut med Kurtz och Sweetman, det är bara den sistnämnde som håller någorlunda klass IMO. I hemmalaget är det R/R för skadade Dryml och de som kan ta hans heat är Nermark och reservparet (Wright/Vissing). Har denna till en hemmaseger med 10-12 poäng som minst. Barker har kört bra denna säsong och formen känns sådär lagom intakt och framförallt på hemmaplan är det oftast +9 poäng i hans scorecard. Fisher körde här tidigare under säsongen och var en besvikelse IMO, plockade 4 poäng på sina fem heat och det är dåligt rent ut sagt. Har varit väldigt upp och ner under 2011 men mest är det down. Vanligtvist ska Barker vara två poäng före på ett enkelt sätt under rådande förutsättningar och så även ikväll. 1.80 är riktigt bra IMO! Får räcka så för mig ikväll. Lycka till alla och du med eddieh även om vi sitter på olika sidor i AS i kvällens match. :drunk: :cheers: |
Haha,ja det var som fan perfa.:lol:
När man ändå snackar om skiten; http://live.speedwayallsvenskan.se/i...0?eventid=1818 :cheers: |
Oerhört stabilt att de sänder samtliga Allsvenska matcher via webben! Cred för det. :cheers: Har båda igång. :p
|
http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/bbc_wm
Radio :) Ska sända Brums v Bees ikväll, fram till 23:00 iaf. ;) |
Var inte mycket som gick rätt denna första junidag. Dock var det lite tur att Barker fick chansen även i nominerings och tog den, slog Fisher tack vare heatsegern i sista där han slog Sajfutdinov som enda förare ikväll!
1-4 idag och -7.5u :no: |
Första av sammanlagt två finaler i danska mästerskapet ikväll.Håller unge Larsen som den klart bättre föraren av dessa båda.En kul personlig grej är att jag själv slog C.Gjedde två gånger i en minnesvärd U21-landskamp just på banan i Slangerup.Minnesvärd eftersom en viss Nicki Pedersen bröt benet i en "incident" som jag själv var inblandad i:whistling:.Men det var ett tag sedan.1996 om jag inte minns fel.Time flies... Well,om jag kunde slå Charlie då måste ju Kenni,som är Danmarks mest lovande förare,kunna piska upp honom också,så här femton år senare. Lets get this :cheers: |
Om det nu var någon som ryggade mitt spel så går det dejligt att följa det här;
http://www.speedway-league.com/liveupdate20110603.htm Hvergang!!!:drunk: Edit;Spelet i hamn,Gjedde 1 poäng på 4 heat.Larsen 5 poäng på 3 heat,ointagligt.:) Firas på detta sätt; http://www.youtube.com/watch?v=OYbkPl-Oh2E |
Snyggt, eddieh! :cheers:
Ikväll är det en match i EL, Eagles v Stars. 20:30 är matchstart och oddsen bör väl börja komma ut sinom tid, tycker jag. Har förutsättningarna klara för mig så nu får vi se hur det blir från bookies sida. :) Återkommer later! |
Ogiltigt spel-ID: 408258 Nej, nej och åter nej. Här är UB snett ute. MAX 1.07-1.08 på hemmaseger är korrekt ikväll. King's Lynn får justera laget lite ikväll, Korneliussen skadade sig igår i danska mästerskapen. In kommer Watt som gäst, detta är hans gamla hemmabana så det är ett bra skifte. Vidare så är det fortfarande lite oklart om det blir R/R eller Topinka in istället för Masters som har match i Premier League ikväll. Vilket som så är det en klar försvagning då de som kan ta hans heat är reserverna Lars Bjerre och Sitera samt Allen. Dessa bör inte kunna motsvara hans poänggörande i denna om det blir så och om det blir Topinka istället, så är det ännu sämre IMO. Nä, detta blir en klar och simpel hemmaseger. Ogiltigt spel-ID: 408260 Bridger flyger verkligen fram just nu och på Arlington brukar det gå undan. Iversen tycker jag inte sett bra ut på sistone och tror han får det svårt ikväll. Max 1.75 ska det vara på Bridger ATS ikväll. Avvaktar in Nordicbet, Expekt och Betsafe, tveksamt om de släpper något dock. |
Easties vann, men det var på det berömda håret. 46-44, men så jämnt ska det inte vara en normal dag. Riktiga underprestationer av båda Woodward (3p/4h), Lahti (0p/3h).
Bridger tog 8 poäng mot Iversen med 9 poäng, tyvärr. -2.5u idag och fortsatt kräftgång i juni. Nya tag! :cheers: |
Måndag är det dags för en av årets höjdpunkter alla kategorier! British Final! Kommer bli ruskigt skoj vill jag lova!
:hattenav: |
Fjolligt spel med med blyg insats jag vet,men Polen är alltid Polen...:gun_bandana: PK ska ha goda möjligheter att matcha Dennis idag.Ser det som en stor chans att PK iom bortabana får ta mer heat än Dennis,som har haft det lite småtungt på ordinarie position i Wroclaw.Med tanke på PKs form i UK med den nya ljuddämparen,så är han nog mycket nöjd med att de har införts också i Polen. |
Först sade ni att det inte skulle bli något Polen denna säsong, men nu är ni igång och spelar iallafall. Jag har naturligtvis stor respekt för era kunskaper, men ibland känns det som att ni är lite spelglada.
|
Citat:
Nej men det är sant som du säger odlarn.Men tycker att bolagen överlag har väldigt mycket mer objekt på polska ligan iår.Samtidigt som infon har blivit lite bättre om laguppställningar och dylikt.Bara små insatser från min sida,dock. Fokuserar från nu mest på Sverige.:moneybag: Btw,vad tycker du om liret på PK? Måste ju glädja en gammal "Grevbyfilur" som dig.:lol: |
Citat:
Dessutom så är jag väldigt skarp när det kommer till insatserna i den polska skottlinjen, de hålls ner. Kommer inte bli ett enda maxlir denna säsong på polsk speedway såvida det inte är århundradets bästa spel någonsin! :lol: Får se om det blir något idag, jag vaknade precis. :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Hade förväxlat dig med någon annan.:whoco5: Du är alltså en "Parkenfilur";) |
Som brukligt hålls insatserna lagom i Ekstraliga.
Ogiltigt spel-ID: 409056 Ogiltigt spel-ID: 409060 Tycker varken Hampel eller Freddie ska ha +0.5 i dessa H2H, håller de mer som knappa favs i dagens match. Framförallt för att varken Kolodziej eller Batchelor har övertygat nämnvärt så här långt i Ekstraliga. Hampel är ju som de flesta vet i magisk form och det bör räcka långt idag. Spelet på Freddie är mer en fade på Batchelors skrala facit 2011@Polen. Ogiltigt spel-ID: 409077 Detta är det bästa av dessa tre spel, Holder har visat upp en stabilitet som jag personligen inte trodde att han kunde hålla. Kul dock att han motbevisat mig! Hemma på MotoArena Toruń har han varit stabil i årets matcher och jag räknar med att han landar runt 8-10 poäng. Detta är inte en av Nickis favoritbanor och tror dansken får det svårt att nå upp till de 13 poäng som kanske krävs. Om gästerna skulle hamna i toppningsläge så finns Gollob att tillgå så jag är inte så säker på att de använder Nicki om detta blir realitet. :hattenav: |
Neeh,det där gick ju fullständigt åt helvete.Andersson gör en stabil insats med 7 poäng inkört.PK däremot är inne på fyra femettor i baken,och stannar på 3 poäng.En mycket svag insats av veteranen som brukar köra skapligt på banan i Wroclaw.:sad:
Vi får skylla på orutin.:lol: |