![]() |
2011-10-31 Poole Pirates - The field (Elite League)
https://www.sharps.se/forums/includes...04979755-1.jpg
Datum: 2011-10-31 Tid: 20:30 Sport: Speedway Land: England Liga: Elite League Match: Poole Pirates - The field Period: Säsongsbet Spel: Poole Pirates Insats: 5.00 Odds: 2.444 Bolag: Betfair Motivering: Kan själv inte spela detta då jag inte har något innestående saldo hos Betfair, tyvärr. Hur som helst så vill jag väldigt gärna dela med mig av detta då 2.444 (2.52 innan kommission) är väl tilltaget på regerande vice mästarna från 2010 års säsong. I år känns det än mer som att det inte riktigt i slutänden finns någon utmanare som ska kunna hota Poole och de har fått ihop en otroligt god mix av talang, superstars och grovjobbare i truppen. De har Holder och Ward som är helt magiska för tillfället och väl i ett slutspel så kommer de varva upp ännu mer IMO. Watt börjar komma igång efter att ha strugglat inledningsvis på säsongen och likaså verkar det som Gafurov (som jag gnällt konstant på!) har hittat rätt också. På reserven har de Andersson som briljerar. Vad mer kan man säga? Ett mästarlag som är redo att ta på sig blåstället och göra skitjobbet vecka ut och vecka in. Ikväll fick man ett fint bevis på att laget är på rätt väg och gör det jag skrivit ovan. Det finns inga enkla matcher och de ska köras till sista heatet är vunnet, så enkelt är det. Det finns inga genvägar och det har Poole med största sannolikhet lärt sig sedan 2010 när de blev rånade hemma på Wimborne av Coventry Bees med Bomber i spetsen. De kommer inte låta samma scenario inträffa igen, blixten slår inte ner två gånger på samma ställe. 2.444 är mumma IMO, ger Poole närmare 50% att stå som Elite League-mästare hösten 2011! :popcorn: |
Citat:
|
Citat:
|
Eftersom vårat inkompenta förbund har trasslat till tolkningen av snittregeln,så är det lite olika bud om hur lagen får och kommer formeras ikväll.Men håller på att forska i ämnet,så några picks blir det med största säkerhet.
|
|
Citat:
Men visst är dom goda tiderna över. Jag var ju med från början och har kunnat förse mig lite. Trots att jag knappt kunde skilja på en moped och kanot. Nu har ju Unibet lagt på rubbet och det ser iskallt ut. Men som vanligt har jag budgeterat med noll intäkter från SS så allt som eventuellt tickar in är ren bonus. :hattenav: |
eddie my man
Kom ihåg att Nermark tidigare kört ifrån de flesta på Tallhult, trots att han visat upp bedrövliga resultat på andra banor och ligor. :p |
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 380827 Ogiltigt spel-ID: 380829 http://laddauppbilder.se/?di=913050380710 Fördelar insatsen på följande sätt för att få 2.353 på Lejonen +0 vilket känns way to high ikväll! Detta kommer bli en jämn match och sista heatet avgör? Blir inte ett dugg förvånad. Lejonen har både Holder och Ward i truppen, förhoppningsvis fortsätter de flyga fram. Den förstnämnde lär göra en starkare insats än i premiären hemma mot Hammarby, det är en sak som är helt säker. :smoke: Detta blir sannolikt mitt enda lir för kvällen om inget magiskt dyker upp. :) |
Citat:
Att köra som nr 5 mot Elit Vetlanda är väldigt svårt.Dessutom hemmapremiär, Danne brukar behöva några matcher på sig innan han hittar det rätta flytet. |
Var hittar man heatscheman nuförtiden? Förmodligen jag som är blind, men hittar inget på svemo.se/speedway och knepade därför ihop ett eget.
Stämmer det här? Heat 4: Nermark, Lindgren, Crump, Balinski Heat 9: Nermark, Lindgren, Kolodziej, Hougaard Heat 12: A. Laguta, Nermark, Hougaard, Hampel Heat 14: Nicholls, Nermark, Hampel, Crump |
Yepp, ser ut att vara 100% korrekt jonas326. :cheers:
Btw, bättre göra egna. Litar inte alls på Svemo, pinsamma är vad de är. Kan de göra något rätt en enda liten gång? Fan ska de förstöra en bra tjänst och ta över speedway-updatsen från speedway.nu? Fan vad uselt! |
Citat:
Heatscheman är svåra att finna nuförtiden,tack vare idioterna på Svemo.Men jag gick på föregående veckas heatresultat och kollade in laguppställningar till kvällen.Är inte samma schema i Sverige som i UK,det andra reservheatet är fortfarande kvar i Sverige. |
Jag skulle nog vilja säga att det blir på det berömda håret. Skulle gissa på åtta eller nio.
|
Det är ju bara det andra nomineringsheatet som plockats bort, simpelt. ;)
|
Nej fan,hittar inget mer som jag verkligen lockas av.
Hade leans på,utan att våga trycka av; Västervik +10,5 P.Protasiewisz under 10 poäng Lejonen + 2,5 Nöjer mig Nermark-spelet som nu har sjunkit till 1.52 Danne får gärna ta nio poäng,samtidigt som Valsarna bärgar en hemmaseger.:cheers: Come on you Valsers!!! Spoiler:
|
Ogiltigt spel-ID: 380827 Ogiltigt spel-ID: 380829 Citat:
+5.40u :moneybag: :moneybag: :moneybag: :moneybag: Bra start i ES, nu fortsätter vi så här! |
Haha, eddieh :D Snyggt med Nermark, blev på håret (9p). Tappade helt från andra till tredje och sedan till sista i nominerings. :cheers:
|
Blev ju bra det här till slut. Själv hade jag över åtta på Nermark. :p
|
En uppskjuten match i från den första omgången ikväll,östkustderby mellan Vargarna och Västervik.I går var Pontus Aspgren rubrikernas man när han faktiskt slog till med nytt banrekord på Västerviksovalen.Visserligen har alla banrekord nollställts iom införandet av den nya ljuddämparen,men ändå imponerande.Varför går jag då emot honom ikväll undrar ni kanske.Svaret är enkelt,det stavas Kråkvilan... Att komma till Norrköpingsovalen som relativt färsk junior är något av en mardröm som speedwayförare.Det är extremt svårkört där och Pontus saknar rutin från tävlande på den här sortens banor.Viktor däremot har nog drömt om den här chansen länge iom att han i hela sin karriär har fått stå på tillväxt i varglägret,att nu äntligen få göra debut på hemmabana kommer sporra honom rejält.Han kör ju dessutom som proffs i engelska andradivisionen och får varje vecka åkträning på den här typen av banor.Viktor fick mycket beröm för sin kämpainsats i gårdagens match mot Dackarna,han tog 3 poäng på 3heat.Pontus tog igår 5 poäng på 4 heat. Är inte så säker på att Aspgren kommer upp i 2 poäng ikväll,och då är ju spelet i hamn... :cheers: |
Boys, vad är det som gäller i det 15:e nomineringsheatet i elitserien? Jag har fått så mycket olika bud att jag blir snurrig :D
|
Citat:
|
Citat:
Det är precis som Perfaknoen säger. :cheers: |
Ogiltigt spel-ID: 382037 Har valt att gå emot dansken, kan ta några matcher innan han hittar rätt inställningar för Kråkvilan (som är en väldigt speciell bana). Väldigt svårkört hur som helst. Ikväll kör han i par med landsmannen Jepsen Jensen. När han 2010 körde för Lejonen så blev det ingen visit till Kråkvilan och även det kan spela in lite. 7 och 11 blev poängskörden när han körde med Lejonen här 2009 och då körde han t o m så många som 6 heat i båda matcherna. Möter Harris i ett av sina ordinarie och britten har kört bra här tidigare säsonger, i två heat ställs han mot Shields som körde för Vargarna så sent som förra säsongen och han var stabil poängplockare i Norrköping. I övrigt kan säkert Ulamek, Jedrzejak och Klindt ställa till med något som sätter lite käppar i hjulet för dansken. Och i 13:e kör han i par med Skornicki som kan denna banan i sömnen, så kan bli poängtapp där också. Vargarna har fått ihop ett väldigt jämnt och homogent lag denna säsong, många förare som kan plocka stora poäng och det kan bli svårt att titt som tätt alltid få köra nomineringsheatet. Blir inte förvånad om Nicki bara får fyra heat ikväll iochmed detta. :popcorn: |
PM eddie, jag tror inte det är så simpelt?
|
Citat:
1) Adrian Miedzinski 2) Adam Skornicki 3) Nicki Pedersen 4) Lee Richardson 5) Krzysztof Kasprzak 6) Viktor Bergström 7) André Hertzberg Är laget jag hört om... |
Citat:
Laget känns riktigt, riktigt starkt ikväll. |
Citat:
Tycker jag oxo, kan bara vargens reserver slå aspgren så täcker dom nog hcp ganska behagligt. Ulamek har väl gjort ngn toktävling här men trivs normalt ej på vilan, feelingen e att han floppar ikväll tillsammans me Ljung :popcorn: |
Ogiltigt spel-ID: 382084 Tar denna också efter att ha sett Vargarna nya laguppställning. Ser ruskigt stark ut! :cheers: 1.80 är ett fint utstick då de jag sett med denna lina lagt sig på 1.60-1.65 vilket känns närmare sanningen IMO. |
Citat:
|
Citat:
Spoiler:
:lol: |
Var du tvungen att ta en bild som tar upp mer än hela jävla skärmen, eddieh?
Kunde du inte ha skalat ner den lite eller tagit en mindre bara? :D :lol: |
Citat:
Nu jobbar vi in liren boys.:thumbup: |
Fuck!!!
Aspgren 4 pts Bergström 2 pts Surt med VB som får stopp i heat 2,och PA som vurpar i heat 11 och får omstart... Men ändå riktigt imponerad av Pontus,att bemästra Kråkvilan på det här sättet trodde jag inte han var kapabel till. |
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Cred till Nicki Pedersen som är så jävla usel så att det bara blir -1.7u ikväll. :popcorn: |
Värmer upp lite,inför lördagens begivenheter i Göteborg. Tycker Crump ser väldigt mätt ut,han har tappat den där glöden som tog honom till tre världsmästartitlar.Fokuserar nog mer på sina feta kontrakt i ligaspeedwayen.Ångrar att jag inte nöp det här spelet innan första rundan då oddset stod i 4,75,men får en ny chans nu när dessutom hans kanske bästa chans Leszno är borta. Gillar oddset på Holder här,håller honom som den hetare av de två just nu och så här högt odds har jag svårt att tro att något annat bolag ger.Tror snarare att oddset kommer sjunka ju närmare lördagen vi kommer. |
Ogiltigt spel-ID: 383045 Örnarna tippat topplag i Allsvenskan 2011 och så ska det också vara. De har ett lag som är minst en klass vassare än Avantia som jag tror kan få det svårt framåt hösten i serien. Detta ska ner åtminstone någonstans runt 1.10 så det är ett klart fint spel. Som liten uppvärmning inför kvällens Elite League, återkommer senare. Dags att handla och sedan sätta sig ner och kika över övrig speedway som går av stapeln ikväll. Dags att börja kika lite på GP-lir för helgens andra deltävling i Göteborg. Kanske ikväll alternativt senast imorgon kväll. |
Citat:
http://www.folkbladet.se/sport/artik...icleid=5635857 :cheers: |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|