Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lazlo Lirar! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/8952-lazlo-lirar/)

lindzkoug 2011-12-12 22:14

Tja Lazlo,

Fick tips av en god vän att börja med 2-6 och han hänvisade mig in på din sida för två månader sen. Sedan dess har jag byggt upp en rulle som fyrdubblat sedan dess.

Nu till problemet, idag använder jag mig av två bookies men skulle vilja utöka till 1-2 till, så jag undrar hur du gör för att flytta pengar mellan?
Använder mig av Moneybookers idag och vad tycker du om dom eller liknande företag? Även om det bara handlar om 40-50k vilket vissa kanske inte anser är några jätte summor så undrar jag om man kan ha så mycket pengar på sitt MB konto och flytta fram och tillbaka utan att det ska vara någon "risk".

Lazlo 2011-12-12 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av lindzkoug (Inlägg 154827)
Tja Lazlo,

Fick tips av en god vän att börja med 2-6 och han hänvisade mig in på din sida för två månader sen. Sedan dess har jag byggt upp en rulle som fyrdubblat sedan dess.

Nu till problemet, idag använder jag mig av två bookies men skulle vilja utöka till 1-2 till, så jag undrar hur du gör för att flytta pengar mellan?
Använder mig av Moneybookers idag och vad tycker du om dom eller liknande företag? Även om det bara handlar om 40-50k vilket vissa kanske inte anser är några jätte summor så undrar jag om man kan ha så mycket pengar på sitt MB konto och flytta fram och tillbaka utan att det ska vara någon "risk".

Tjenare!

Roligt för dig att 2-6 fungerat lika bra för din del som det gjort för mig. Det är ju såklart ingen mirakel medicin men för en del så passar det bra och att fyrdubbla sin kassa som du gjort är ju riktigt strongt.

Tycker inte att ditt problem är något problem egentligen. Moneybookers är ett alldeles utmärkt alternativ för dig att hantera dina pengar mellan dessa 4 olika bolag och om inte annat så kan du ju bara fördela kassan på dessa 4 bolag och sen justera det efterhand om det skulle bli ojämnt på de olika bolagen. Det förutsätter såklart att det är pålitliga bolag du använder men annars så har du bara din bas på moneybookers och för över pengar till de olika bolagen därifrån när du behöver det. Det finns ju alltid en "risk" vad det gäller att hantera pengar på nätet men moneybookers är pålitligt så du behöver inte oroa dig för att ha pengar där!

Lycka till!

lindzkoug 2011-12-12 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 154830)
Tjenare!

Roligt för dig att 2-6 fungerat lika bra för din del som det gjort för mig. Det är ju såklart ingen mirakel medicin men för en del så passar det bra och att fyrdubbla sin kassa som du gjort är ju riktigt strongt.

Tycker inte att ditt problem är något problem egentligen. Moneybookers är ett alldeles utmärkt alternativ för dig att hantera dina pengar mellan dessa 4 olika bolag och om inte annat så kan du ju bara fördela kassan på dessa 4 bolag och sen justera det efterhand om det skulle bli ojämnt på de olika bolagen. Det förutsätter såklart att det är pålitliga bolag du använder men annars så har du bara din bas på moneybookers och för över pengar till de olika bolagen därifrån när du behöver det. Det finns ju alltid en "risk" vad det gäller att hantera pengar på nätet men moneybookers är pålitligt så du behöver inte oroa dig för att ha pengar där!

Lycka till!

Ja jag har märkt av det till en viss del när man är lite kallare att det blir obalans mellan dom olika kontona och det borde synas ännu tydligare när man har lite mindre summor på fler olika och på så sätt måste man kunna väga upp det snabbt vid behov. Jag litar egentligen på MB men har haft lite problem där tidigare med olika limits som jag hoppas ordnat nu.

Men du rekomenderar att fortsätta använda sig av MB enbart?
Sen måste jag fråga också, hur många timmar du lägger om dagen på 2-6, är det ett heltidsarbete eller hinner du med ett 9-5 jobb också?

Lazlo 2011-12-12 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av lindzkoug (Inlägg 154835)
Ja jag har märkt av det till en viss del när man är lite kallare att det blir obalans mellan dom olika kontona och det borde synas ännu tydligare när man har lite mindre summor på fler olika och på så sätt måste man kunna väga upp det snabbt vid behov. Jag litar egentligen på MB men har haft lite problem där tidigare med olika limits som jag hoppas ordnat nu.

Men du rekomenderar att fortsätta använda sig av MB enbart?
Sen måste jag fråga också, hur många timmar du lägger om dagen på 2-6, är det ett heltidsarbete eller hinner du med ett 9-5 jobb också?

Okej, ja men då kan du ju ha en "backup" summa på MB och sen fördela pengarna via bolagen om du så vill. Hur du nu lägger upp det hela är ju en smaksak. Ska inte behöva vara några problem med MB om man gör som man ska.

Du kan ju använda flera olika bolag om du vill det, Neteller, MB och PayPal är väl de största vad jag har förstått men det känns bara onödigt att krångla med flera olika sajter anser jag. Neteller hade iaf förr fördelen att man kunde ha ett mastercard kort kopplat till sitt neteller konto så att man när som helst kunde komma åt pengarna man hade på neteller kontot via en vanlig bankomat eller bara betala med det kortet när man handlar eller så, vet dock inte hur det fungerar med sånt längre, kanske fungerar även på de andra bolagen nu!? Jag rekommenderar att du väljer ett bolag och ett konto för enkelhetens skull.

Det är väldigt olika hur många timmar jag lägger per dag, det styrs till stor del av utbudet såklart. Jag skulle väl teoretiskt kunna hinna med ett "vanligt" 9-5 jobb också men jag har inget sådant utan jag lever på inkomsterna jag har via betting så det blir således mitt jobb, på gott och ont. :)

Overkill 2011-12-13 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 154836)
Neteller hade iaf förr fördelen att man kunde ha ett mastercard kort kopplat till sitt neteller konto så att man när som helst kunde komma åt pengarna man hade på neteller kontot via en vanlig bankomat eller bara betala med det kortet när man handlar eller så, vet dock inte hur det fungerar med sånt längre

Detta har de kvar, jag har ett sådant Mastercard utfärdat av Neteller och det fungerar klockrent.

Man kan bara handla på kortet om man har innestående saldo på sitt Neteller-konto. Det kostar 40:- för varje uttag man väljer att göra med detta kort i vanlig bankomat, men om man inte vill/orkar betala för dessa så kan man göra kontantuttag i vilken affär som helst och komma runt betalningen. Kanske köper sig en läsk eller snus i samband med detta så får man även nytta av "uttagsavgiften" till egen vinning. :popcorn:

Gillar Neteller mycket mer än exempelvis Moneybookers, smaksak dock.

frages 2011-12-13 06:16

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 154837)
Detta har de kvar, jag har ett sådant Mastercard utfärdat av Neteller och det fungerar klockrent.

Man kan bara handla på kortet om man har innestående saldo på sitt Neteller-konto. Det kostar 40:- för varje uttag man väljer att göra med detta kort i vanlig bankomat, men om man inte vill/orkar betala för dessa så kan man göra kontantuttag i vilken affär som helst och komma runt betalningen. Kanske köper sig en läsk eller snus i samband med detta så får man även nytta av "uttagsavgiften" till egen vinning. :popcorn:

Gillar Neteller mycket mer än exempelvis Moneybookers, smaksak dock.

Även Moneybookers har mastercard.
Som har funkat för mig överallt där jag rest hittils.
Smidigt som sagt.

Sen som performance säger, smaksam mellan Neteller och MB.

lindzkoug 2011-12-13 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av frages (Inlägg 154854)
Även Moneybookers har mastercard.
Som har funkat för mig överallt där jag rest hittils.
Smidigt som sagt.

Sen som performance säger, smaksam mellan Neteller och MB.

Jag beställde precis ett Mastercard från MB vilket var ett stort plus som kund hos dom. Vad jag förstod var det ett helt vanligt konto-kort, inga dolda avgifter va? Förutom om man ska ta ut pengar i automat vilket man kunde komma runt smidigt som performance sa.

wLn 2011-12-13 21:48

Hejsan, tack för trevlig läsning!

Du verkar vara en vettig spelare att rygga, läst igenom dina 20+ sidor, intressant läsning må jag säga!

Hade innan detta lagt samma spel som dig på nattens NHL, + några andra..

Tänkte höra dina tankar ang följande:

Ö 5.5 mål - Washington/Philadelphia
Ö 5.0 mål - Florida/New Jersey
Ö 5.5 mål - Buffalo/Ottawa
Ö 5.5 mål - Toronto/Carolina

Odds runt 1.8 på alla.

Florida Panthers vs New Jersey Devils ML - 2.30

(fetstilad är det jag satt)

Jag kör själv inte 2-6, dock kanske jag bör göra detta om mina bet går åt skogen de kommande dagarna!

På återseende!

dillehal 2011-12-13 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 154960)

Jag kör själv inte 2-6, dock kanske jag bör göra detta om mina bet går åt skogen de kommande dagarna!

Läs hur 2-6 funkar, sen tänk om och tänk rätt. Finns inga system som gör en förlorande spelare till en vinnande, det är inte så enkelt tyvärr :whistling:

wLn 2011-12-13 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av dillehal (Inlägg 154967)
Läs hur 2-6 funkar, sen tänk om och tänk rätt. Finns inga system som gör en förlorande spelare till en vinnande, det är inte så enkelt tyvärr :whistling:

Givetvis inte!

Men ska läsa in mig lite på det! Har ni några tips på sidor för att läsa in sig lite mer på det?

Ganska nyligen tagit upp spelandet igen, inte spelat på väldigt länge! Har börjat med låga insatser för att känna av det lite igen!

Gick bra i nattens NHL iaf, så nu fortsätter vi hålla tummarna! :)

Ursäkta om jag förstör din tråd Lazlo!

Semicolon 2011-12-13 23:02

en fråga. Total goals vs All 12 games UNDER 67,5 som du lirat på pinnacle, är det samma spel som står skrivet som Home/away over/under 67,5. Utgår från att det är så men det kostar ju inget att fråga så. Än så länge..:)

Soap 2011-12-13 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 154979)
en fråga. Total goals vs All 12 games UNDER 67,5 som du lirat på pinnacle, är det samma spel som står skrivet som Home/away over/under 67,5. Utgår från att det är så men det kostar ju inget att fråga så. Än så länge..:)

Svar ja. Har hoppat upp till 1.85 nu, trevligt trevligt!

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 154972)

Men ska läsa in mig lite på det! Har ni några tips på sidor för att läsa in sig lite mer på det?
...

Ursäkta om jag förstör din tråd Lazlo!

Börja här:

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...etting-system/

Lazlo 2011-12-13 23:30

Precis som Soap säger så är du helt rätt ute Semicolon :)

wLn, kul att du tycker det har varit intressant att läsa min dagbok. Får hoppas det fortsätter så. Det är inga problem, du förstör ingenting utan det är bara att du fråga om du undrar över något, kan inte lova att jag kommer analysera alla matcher du önskar dock. :)

Du frågar om en del matcher och jag själv har ju spelat över 5 mål i Florida-Devils. Brodeur är inte bra längre och när jag la spelet så va de oklart vem som skulle stå i Florida, nu blir det Threeormore och det ser jag som positivt för mitt spel då han totalt sett spelar klart över sin förmåga och hans stats kan bara bli sämre sen så va han ju katastrofal mot Rangers senast och det kanske va början på hans fall? 7 mål när de möttes för några veckor sen, 5 mål efter halva matchen, samma målvakter då som nu och båda hade runt 88% i räddningar. Tycker inget talar för under, den som lever får se. Jag vågar inte spela på Brodeur baserat på det jag sett av honom i år, det är B2B för Devils också så jag tror Florida vinner den matchen!

Har inte hunnit kolla närmare på så många matcher ännu utan ska gå igenom lite nu. På det stora hela så hoppas jag ju på low scoring matcher men den som har störst chans att gå över utav de övriga 3 du skriver är väl Toronto-Carolina. De andra 2 skulle jag ta under på om jag skulle välja! Lycka till hur du nu än gör!

Btw så vann dagens enda spel Wolfsburg med 3-0 så B5-spelet satt ju enkelt där, härligt! :moneybag:

Semicolon 2011-12-13 23:54

tack för svaren killar. Och tack för en grym dagbok Lazlo, samt för de fina spelen så klart :D

wLn 2011-12-13 23:57

Citat:

Ursprungligen postat av Soap (Inlägg 154982)
Svar ja. Har hoppat upp till 1.85 nu, trevligt trevligt!

Börja här:

https://www.sharps.se/forums/taenkarh...etting-system/

Tack så hemskt mycket! =)

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 154985)
Precis som Soap säger så är du helt rätt ute Semicolon :)

wLn, kul att du tycker det har varit intressant att läsa min dagbok. Får hoppas det fortsätter så. Det är inga problem, du förstör ingenting utan det är bara att du fråga om du undrar över något, kan inte lova att jag kommer analysera alla matcher du önskar dock. :)

Du frågar om en del matcher och jag själv har ju spelat över 5 mål i Florida-Devils. Brodeur är inte bra längre och när jag la spelet så va de oklart vem som skulle stå i Florida, nu blir det Threeormore och det ser jag som positivt för mitt spel då han totalt sett spelar klart över sin förmåga och hans stats kan bara bli sämre sen så va han ju katastrofal mot Rangers senast och det kanske va början på hans fall? 7 mål när de möttes för några veckor sen, 5 mål efter halva matchen, samma målvakter då som nu och båda hade runt 88% i räddningar. Tycker inget talar för under, den som lever får se. Jag vågar inte spela på Brodeur baserat på det jag sett av honom i år, det är B2B för Devils också så jag tror Florida vinner den matchen!

Har inte hunnit kolla närmare på så många matcher ännu utan ska gå igenom lite nu. På det stora hela så hoppas jag ju på low scoring matcher men den som har störst chans att gå över utav de övriga 3 du skriver är väl Toronto-Carolina. De andra 2 skulle jag ta under på om jag skulle välja! Lycka till hur du nu än gör!

Btw så vann dagens enda spel Wolfsburg med 3-0 så B5-spelet satt ju enkelt där, härligt! :moneybag:

Tack! :)

Är själv lite osäker på dessa, men vi får se hur det blir inatt, jag funderar en stund till!

Lycka till med kvällens spel!

Homff 2011-12-14 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 154985)

Du frågar om en del matcher och jag själv har ju spelat över 5 mål i Florida-Devils. Brodeur är inte bra längre och när jag la spelet så va de oklart vem som skulle stå i Florida, nu blir det Threeormore och det ser jag som positivt för mitt spel då han totalt sett spelar klart över sin förmåga och hans stats kan bara bli sämre sen så va han ju katastrofal mot Rangers senast och det kanske va början på hans fall? 7 mål när de möttes för några veckor sen, 5 mål efter halva matchen, samma målvakter då som nu och båda hade runt 88% i räddningar. Tycker inget talar för under, den som lever får se.

Och oddsen ökar på över 5.0 :popcorn::hattenav:

Lazlo 2011-12-14 05:55

Det blev en helt okej natt detta, tyvärr lite stolpe ut då jag hade tre ML spel som går till OT och samtliga tre förloras och extra tråkigt blir det när alla 3 OT torskarna hade ganska höga insatser. Blir stolpe in nästa gång hoppas vi.

Nattens tyngsta och viktigaste spel sitter dock enkelt, B6-spelet på under 67.5 mål totalt sitter med 16 måls marginal och det va aldrig någon fara där, bara 3 av 12 matcher gick över 5.5 mål och ironiskt nog så är matchen med flest mål en av de som jag valde att plocka ut som underspel för matchen i sig. B5-spelet blir push vilket va klart med 13 minuter kvar av matchen, tyvärr blev det inget mer och man får nöja sig med push, båda målvakterna va ganska vassa idag.

_Isola_ 2011-12-14 20:58

vilket har du fått fel? oddsen och under på shalke matchen stämmer inte :)

Lazlo 2011-12-14 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av _Isola_ (Inlägg 155179)
vilket har du fått fel? oddsen och under på shalke matchen stämmer inte :)

Det är inget fel, bara det att oddsen svängt ganska kraftigt nu så här innan matchstart. Flera bolag har kvar 2.00 just nu men de flesta har droppat av en del sedan jag spelade!

_Isola_ 2011-12-14 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 155181)
Det är inget fel, bara det att oddsen svängt ganska kraftigt nu så här innan matchstart. Flera bolag har kvar 2.00 just nu men de flesta har droppat av en del sedan jag spelade!

Okej, såg bara att det stod 2 ggr på över så blev lite förvirrad ;)

Grym under på Grand Salami Inatt :thumbup: :moneybag:

Lazlo 2011-12-14 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av _Isola_ (Inlägg 155182)
Okej, såg bara att det stod 2 ggr på över så blev lite förvirrad ;)

Grym under på Grand Salami Inatt :thumbup: :moneybag:

Nej då, jag spelade under på den matchen som det blir mål i först (7:e minuten) av alla europa league matcher som börjar 21.05... självmål till råga på det, men hey Schalke kör ju bara med 1 anfallare och mur bakåt så då måste ju någon i det andra laget hjälpa till att göra mål åt dem eftersom de hade tänkt lira 0-0 :idiot:

Ja den va fin, men idag har varit skit! Underbart av Malmö att ta ledningen med 3-2 med 35 sekunder kvar av matchen mot kassa Sundsvall för att sedan 14 sekunder senare släppa in 3-3 och torska det liret åt mig!

_Isola_ 2011-12-14 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 155186)
Nej då, jag spelade under på den matchen som det blir mål i först (7:e minuten) av alla europa league matcher som börjar 21.05... självmål till råga på det, men hey Schalke kör ju bara med 1 anfallare och mur bakåt så då måste ju någon i det andra laget hjälpa till att göra mål åt dem eftersom de hade tänkt lira 0-0 :idiot:

Ja den va fin, men idag har varit skit! Underbart av Malmö att ta ledningen med 3-2 med 35 sekunder kvar av matchen mot kassa Sundsvall för att sedan 14 sekunder senare släppa in 3-3 och torska det liret åt mig!

Jaa, det var en riktig trök omgång i hockey-allsvenskan men bara att ta nya tag!

Blir en liten spurt innan jul nu ser det ut som eller? ;)

tokvirre 2011-12-14 21:31

Någon som har några tankar kring kvällens nhl matcher? :)

Lazlo 2011-12-14 21:40

Citat:

Ursprungligen postat av _Isola_ (Inlägg 155187)
Jaa, det var en riktig trök omgång i hockey-allsvenskan men bara att ta nya tag!

Blir en liten spurt innan jul nu ser det ut som eller? ;)

Ja det kan man lugnt säga, jävla skit liga :lol:

Jodå, jag kommer att köra på för fullt fram till den 20:e iaf innan jag beger mig till släkten för julfirande, sen kan det bli aningen mindre spel kring jul och nyår men jag kommer nog spela en del då också!

Citat:

Ursprungligen postat av tokvirre (Inlägg 155188)
Någon som har några tankar kring kvällens nhl matcher? :)

Jodå, jag har lite tankar men avvaktar lite innan det blir spel för min del.

tokvirre 2011-12-14 21:49

Okey, när lägger du spelet ungefär? Sitter och funderar över om man ska spela på Hawks eller inte.. Ser iofs inget som talar emot har du något att invända på det? :)

_Isola_ 2011-12-14 21:58

[QUOTE=Lazlo;155189]Ja det kan man lugnt säga, jävla skit liga :lol:

Jodå, jag kommer att köra på för fullt fram till den 20:e iaf innan jag beger mig till släkten för julfirande, sen kan det bli aningen mindre spel kring jul och nyår men jag kommer nog spela en del då också!

Okeej, det ser vi jag fram emot iaf! spelen, inte släktträffen :D Kör hårt och lycka till! :)

Lazlo 2011-12-14 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av tokvirre (Inlägg 155191)
Okey, när lägger du spelet ungefär? Sitter och funderar över om man ska spela på Hawks eller inte.. Ser iofs inget som talar emot har du något att invända på det? :)

Det beror lite på när information kring lagen kommer ut så det är omöjligt att säga, inte innan midnatt skulle jag tro dock. Lutar nog mest åt att det blir spel i sena matchen, kan bli spel på Minnesota också beroende på vad som händer där.

Går att vrida och vända på allting, saker som talar emot Hawks? Wild är ligans bästa lag, de har bättre målvakt och hemmaplansfördel.

Minnesota is 7-1 SU in its last 8 games
Minnesota is 8-2 SU in its last 10 games at home
Minnesota is 11-5 SU in its last 16 games when playing at home against Chicago

Håller väl egentligen Chicago som det bättre laget, men det gör nog alla. Känns som en jämn match och således kanske värdet ligger på ligans hittills bästa lag som har hemmaplan med den bättre målvakten som är för stor underdog!?

Det är riktigt svårt, min gode vän mackan tror ju Hawks vinner enkelt så bara det i sig talar ju för dem! :)

Lycka till hur du nu än gör!

tokvirre 2011-12-14 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 155198)
Det beror lite på när information kring lagen kommer ut så det är omöjligt att säga, inte innan midnatt skulle jag tro dock. Lutar nog mest åt att det blir spel i sena matchen, kan bli spel på Minnesota också beroende på vad som händer där.

Går att vrida och vända på allting, saker som talar emot Hawks? Wild är ligans bästa lag, de har bättre målvakt och hemmaplansfördel.

Minnesota is 7-1 SU in its last 8 games
Minnesota is 8-2 SU in its last 10 games at home
Minnesota is 11-5 SU in its last 16 games when playing at home against Chicago

Håller väl egentligen Chicago som det bättre laget, men det gör nog alla. Känns som en jämn match och således kanske värdet ligger på ligans hittills bästa lag som har hemmaplan med den bättre målvakten som är för stor underdog!?

Det är riktigt svårt, min gode vän mackan tror ju Hawks vinner enkelt så bara det i sig talar ju för dem! :)

Lycka till hur du nu än gör!

Ah, får se hur jag gör.. Haha som du säger ovis match dock tror jag Hawks drar det längre strået i denna match. Men tack för dina råd/tips o tid :) keep the good work up!!

Lazlo 2011-12-14 23:12

Schalke gör 2 mål sista 7 minuterna varav det tredje och förlorande för min del i matchens sista övertidsminut... 0-3 och torsk... härlig dag :rant:

Lazlo 2011-12-15 03:20

Okej, fotboll igen, undra hur det ska gå, som vanligt denna dagen kanske??? Vi tar ett tidigt mål, säg skit tidigt precis som i alla de 3 tidigare underspelen idag. 4:e minuten denna gången när jag spelat under så att man verkligen känner att ja det här kan nog (inte) gå vägen. Sen kan vi ligga lågt länge länge så man faktiskt trots allt tror det kan gå vägen, man anar väl ändå hur det ska sluta. Det blir ett klassiskt slut och ta två sena mål, säg 2-0 i 81:a och 3-0 i 88:e, precis som i Schalke matchen och så torska man ännu ett tungt spel återigen bara timmar efter det första brutala nederlaget på nästan samma sätt. Domaren blåser av direkt när klockan slår 90 och 2-0 och 3-0 kommer sista 9 minuterna, i Schalke 2-0 och 3-0 sista 7 minuterna. Skönt att få den där jävla skit fotbolls serien ur spel, sure den blev dyr men nu slipper jag tänka på den där jävla skiten nå mer fan hur kan man ha sån jävla stolpe ut... Nej blir inte mycket fotboll framöver, irriterande jävla sport! :rant:

Vilken jävla helvetes dag helt klart den sämsta i min 2-6 historia, back närmare 70, 7 torsk av 8 spel hittills alla spel har varit B3 spel eller högre, 3 spel har förlorats på brutalt sätt. Fortsätter det så här lär jag dra i handbromsen och ta julledigt tidigare än beräknat...

Lazlo 2011-12-15 04:22

Minnesota förlorar efter straffar, 4:e raka ML spelet som förloras i OT/SO. Tungt, tråkigt och närmare 28 back på dessa två nätters 4 OT/SO förluster. :rant:

dellgren 2011-12-15 05:34

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 154727)
Ja, man kan väl lugnt säga att det blev en riktigt bra dag totalt sett framförallt eftersom 4 av 5 spel med insats 10 eller högre gick in, missen va B6-spelet med lägst insats:

Antal spel: 22
Vinster: 12
Förluster: 9
Push: 1
Levande spel: 0

Insats: 170.81
Vunnet: +102.99
Förlorat: -33.52
Netto: +69.47
ROI: 140.67%

Vinstprocent: 57.14%
Medelodds: 1.95
Medelinsats: 7.76
Medelvinst: +3.16

Vet inte om någon ryggade för kom inte in här förrens efter midnatt och kunde därför inte se om många hakat på via dagens populäraste spel, grattis till er som gjorde det dock, hoppas det blev bra!

Pardubice vinner enkelt till fint odds och stora B6, spelet in där. Tunga underspelet i damernas handbolls VM sitter det också. Rodgers spelar inte matchens sista 17 minuter eftersom Packers leder stort och backup QB får spela istället. Detta är såklart mycket tråkigt för min del av flera olika anledningar eftersom Raiders QB Palmer fortsätter spela och samtidigt lyckas spela som bäst när Rodgers är borta. Han tar in 100+ yards på Rodgers när han vilar under 4 Q och det innebär att hcp spelet missar med 4 yards och Rodgers hamnar också 20 yards kort om 300+ yards. Det hade varit lätt 4 av 4 om det varit normalt, nu blev det 2 av 4 och ganska irriterande men så är det ibland. Det viktigaste va trots allt att Rodgers fick mer passing yards då det spelet va riktigt stort och det va aldrig någon fara trots att han inte spelade så mycket! :moneybag:

Enda riktiga plumpen va väl att Atlant just idag misslyckas med det de normalt är bäst på, att hålla en ledning i slutet av matcherna. CSKA tar ut målvakten och kvitterar till 2-2 med ca minuten kvar av matchen, tyvärr. Sen känns det som sagt som en liten plump att Rodgers dels va ganska klen den korta tid han spelade idag och sen att han vilades i hela 17 minuter men inte Palmer som började spela jätte bra i slutet och det sabbade ju en hel del i den matchen.

Riktigt intressant och viktig match som kommer upp snart mellan Cowboys-Giants, kommer lägga in spel på Giants både ML och ATS då jag tror de har stora chanser idag!

Klev förresten precis upp på 1000-spels gränsen i och med att de 4 spelen i Packers-Raiders avgjordes och ROI:n är över 110% över dessa 1000 spel och det måste man vara supernöjd med! :cheers:

Nu ska jag ut och löpa innan Cowboys-Giants börjar! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 155247)
Okej, fotboll igen, undra hur det ska gå, som vanligt denna dagen kanske??? Vi tar ett tidigt mål, säg skit tidigt precis som i alla de 3 tidigare underspelen idag. 4:e minuten denna gången när jag spelat under så att man verkligen känner att ja det här kan nog (inte) gå vägen. Sen kan vi ligga lågt länge länge så man faktiskt trots allt tror det kan gå vägen, man anar väl ändå hur det ska sluta. Det blir ett klassiskt slut och ta två sena mål, säg 2-0 i 81:a och 3-0 i 88:e, precis som i Schalke matchen och så torska man ännu ett tungt spel återigen bara timmar efter det första brutala nederlaget på nästan samma sätt. Domaren blåser av direkt när klockan slår 90 och 2-0 och 3-0 kommer sista 9 minuterna, i Schalke 2-0 och 3-0 sista 7 minuterna. Skönt att få den där jävla skit fotbolls serien ur spel, sure den blev dyr men nu slipper jag tänka på den där jävla skiten nå mer fan hur kan man ha sån jävla stolpe ut... Nej blir inte mycket fotboll framöver, irriterande jävla sport! :rant:

Vilken jävla helvetes dag helt klart den sämsta i min 2-6 historia, back närmare 70, 7 torsk av 8 spel hittills alla spel har varit B3 spel eller högre, 3 spel har förlorats på brutalt sätt. Fortsätter det så här lär jag dra i handbromsen och ta julledigt tidigare än beräknat...

Vissa skitdagar måste man minnas de något bättre dagarna :)
Tufft för dig det senaste men du är snart tillbaka uppe i sadeln igen!

Keep it up!

fireas 2011-12-15 10:31

händer oss alla, oundvikligt tyvärr. Men du vet likväl oss att du kommer komma upp igen och med 2-6 lite snabbare än vanligt:)

Lycka till :)

EDIT:

Nu när jag tänker efter, herregud vilket blow dude 70 back och ändå 108% ROI hahaha var stolt istället!

Semicolon 2011-12-17 21:00

Lazlo, jag har en undring som det hade varit intressant att höra dina funderingar kring. Såg ditt B5 spel på U 5,5 i Linköping vs Salzburg matchen och förbannade mig själv för att jag missade att rygga. Bestämde mig dock för att rygga underspelet med ett live-spel vid ett eventuellt tidigt mål. Direkt efter Linköpings 1-0 i 7:e åkte oddset upp till 2.00 och jag hakade på direkt.

Rätt eller fel tänkt? Och då menar jag inte bara baserat på hur det eventuellt går idag utan mer generellt då man vill köra ett underspel, men inte hinner lira pre och oddsen blivit för dåliga. Känns som kompensationen från 1.60 till 2.00 som det blev nu då Linköping gjorde sitt mål är lite för stor från bolagets sida?

Lazlo 2011-12-17 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 155677)
Lazlo, jag har en undring som det hade varit intressant att höra dina funderingar kring. Såg ditt B5 spel på U 5,5 i Linköping vs Salzburg matchen och förbannade mig själv för att jag missade att rygga. Bestämde mig dock för att rygga underspelet med ett live-spel vid ett eventuellt tidigt mål. Direkt efter Linköpings 1-0 i 7:e åkte oddset upp till 2.00 och jag hakade på direkt.

Rätt eller fel tänkt? Och då menar jag inte bara baserat på hur det eventuellt går idag utan mer generellt då man vill köra ett underspel, men inte hinner lira pre och oddsen blivit för dåliga. Känns som kompensationen från 1.60 till 2.00 som det blev nu då Linköping gjorde sitt mål är lite för stor från bolagets sida?

Generellt sett så är det nog inga fel att spela under direkt efter mål då oddsen oftast skjuts i höjden direkt efter målet men för att sedan ganska snabbt klättra neråt. Ett mål innebär ju egentligen inte att det garanterat kommer flera. Det beror lite på vilket lag som gör mål också, i det här läget va det nog inget fel då det är Linköping som kan spela defensivt och på en ledning. Hade Salzburg gjort 1:a målet så hade matchen bara öppnat sig mer.

Tyvärr så gör ju Salzburg 2 snabba mål i 2 raka powerplay början av andra. varav det ena riktigt turligt och Linköping kvitterade precis till 2-2 på sitt första powerplay i andra perioden. Det ser således inte speciellt bra ut för spelet... Vi får väl se hur det går!

Semicolon 2011-12-17 21:57

nej, nu ser det ju ganska mörkt ut, men resonerade lite som du sa att det känns som något av en överkompensation från bolagens sida att trycka upp oddset så som de gör då Linköping gör 1-0.

Med din erfarenhet skulle du säga att det är en strategi som är applicerbar mer generellt? Naturligtvis har ju spelmönster etc. betydelse. men bortsett från det?

Lazlo 2011-12-17 22:03

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 155686)
nej, nu ser det ju ganska mörkt ut, men resonerade lite som du sa att det känns som något av en överkompensation från bolagens sida att trycka upp oddset så som de gör då Linköping gör 1-0.

Med din erfarenhet skulle du säga att det är en strategi som är applicerbar mer generellt? Naturligtvis har ju spelmönster etc. betydelse. men bortsett från det?

Ja, 3-2 till Salzburg nu. 4 powerplay mål i andra perioden och vi kan nog glömma det spelet. Under i Tjeck matchen går inte det heller, med lite tur kan det bli 1 vinst, 1 push och 2 torsk på det 4 spelen.

Det är mycket att bortse ifrån som du säger, vilket man egentligen inte kan göra, men generellt så skulle det kunna vara applicerbart då som jag sa tidigare att ett mål inte behöver betyda att det kommer flera, eller många flera.

Lazlo 2011-12-17 22:42

2 mål av Plzen i matchens sista minut och Ceskes 4-2 ledning som hade blivit vinst för mig blir 4-4 och ingen vinst... tråkigt!

Semicolon 2011-12-17 23:04

jaha och där rök Underspelet i Linköping. Föga oväntat iofs. efter den andra perioden.

Tycker hur som helst att det är intressant med livespel på Över/Under.

Om vi till exempel tar Manchester city så är ju snittiden för deras första mål i varje match den 34:e minuten. Ändå gör de i snitt 3 baljor per match på egen hand. Oddset stiger ju också rätt fort vid 0-0 resultat. Som ett exempel från dagens premier league hade Blackburn mot W.B.A stigit från 1.80 till 2.37 på Ö 2,5 drygt 20 minuter in i första halvlek och då är det ändå den tid som båda lagen är troligast att göra sina första mål.

Anyway, nu ska jag inte spamma ner din dagbok mer om den saken.

Lazlo 2011-12-17 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 155695)
jaha och där rök Underspelet i Linköping. Föga oväntat iofs. efter den andra perioden.

Tycker hur som helst att det är intressant med livespel på Över/Under.

Om vi till exempel tar Manchester city så är ju snittiden för deras första mål i varje match den 34:e minuten. Ändå gör de i snitt 3 baljor per match på egen hand. Oddset stiger ju också rätt fort vid 0-0 resultat. Som ett exempel från dagens premier league hade Blackburn mot W.B.A stigit från 1.80 till 2.37 på Ö 2,5 drygt 20 minuter in i första halvlek och då är det ändå den tid som båda lagen är troligast att göra sina första mål.

Anyway, nu ska jag inte spamma ner din dagbok mer om den saken.

Ja tyvärr så torskade det spelet också i slutet. Men nya tag, en intressant NHL natt väntar!

Det är inga problem, det är en intressant diskussion men samtidigt så är det nog svårt att kunna utforma ett system som ska fungera generellt sett och ge vinst i längden genom att spela efter ett utstuderat mönster. Oddsrörelserna är ju olika från gång till gång också.