Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Maijadona Pensionsfonden Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9639-maijadona-pensionsfonden-fotboll/)

jokkey 2012-01-17 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 161499)
Håller helt med, det var faktiskt pinsamt för ett lag i la liga att släppa in det..

Tack missade det:)

suck... jag som gav dig 7 sharps när du bara skulle ha haft 6... sätt ett tennislir inatt så är vi kvitt :p

wLn 2012-01-17 23:17

Hinner inte köra någon längre motivering.. men kommer spela följande NHL inatt:

Caps - 2u
Flyers - 3u
Leafs - 4u
Home goals - 3u

Så jobbar vi även in tennis-dubbeln Tomic+Anderson!

Maijadona 2012-01-17 23:18

2012-01-18 00:14PARLAY: 2 spel parlay 400 3.470
2012-01-18 00:14NHLWashington Capitals vs New York 10.000
2012-01-18 00:14NHLNew Jersey Devils vs Winnipeg Jets10.000

Får bli mitt bidrag i NHL djungeln.

fireas 2012-01-17 23:18

Var tvungen hehehe:)

Jinx 2012-01-17 23:21

Okej, jag får det till följande NHL som rekats här i tråden ikväll:

Pejssons kombo (jag ryggar men plockar bort Jackets):
18.01.2012 04:00 Vancouver Canucks - Los Angeles Kings (Dubbelchans) 1X
18.01.2012 02:30 Dallas Stars - Detroit Red Wings (Dubbelchans) X2
18.01.2012 01:30 New York Rangers - Nashville Predators (Dubbelchans) 1X
18.01.2012 01:30 Tampa Bay Lightning - Boston Bruins (Dubbelchans) X2
18.01.2012 01:00 Columbus Blue Jackets - Edmonton Oilers (Dubbelchans) 1X
18.01.2012 01:00 New Jersey Devils - Winnipeg Jets (Dubbelchans) 1X
18.01.2012 01:00 Philadelphia Flyers - Minnesota Wild (Dubbelchans) 1X
18.01.2012 01:00 Pittsburgh Penguins - Carolina Hurricanes (Dubbelchans) 1X
18.01.2012 01:00 Toronto Maple Leafs - Ottawa Senators (Dubbelchans) 1X
18.01.2012 01:00 Washington Capitals - New York Islanders (Dubbelchans)1X

Thesaints (Jinx ryggar)
Dallas - Detroit Över 5.5 ger 1.926 hos Pinnacle

Tompa87:
Toronto Maple Leafs - Ott...1.90
Toronto- Over 3

Tampa Bay Lightning - Bos...1.85 Boston Bruins (1X2)

Jinx: funderar på dubbel ML med Flyers, Pitts
dubbel med Bruins, Canucks
dubbel med Rangers, Devils

Tankar?

musse33 2012-01-17 23:22

Sista spelet lagt för i dag hoppas denna skit dag slutar bättre än den började :( annars blir det ett fett minus i dag......att det alltid ska börja så dåligt samma visa förra veckan med. ugh

Rygga på egen risk min form är väl inte på topp( men när man läser runt så verkar det vara mer än mej som är ur slag med undatag för några) men har lite gott och blandat i natt :) får logga ur innan jag hittar nått mer att satsa på :innocent:

Lycka till alla :cheers: får hoppas på svarta siffror i morgon eller gröna :) alla mina spel hittade här inga "egna" får bli mer varm i kläderna först.:whistling:

Pejsson 2012-01-17 23:32

Jag kör även ett par några mer seriösa nhl-spel :)

Ogiltigt spel-ID: 724590

Ogiltigt spel-ID: 724573

Ogiltigt spel-ID: 724551

Storparleyen var mest för att se hur formen sitter :gun_bandana:

Jinx 2012-01-17 23:33

Maijadona, kör du inte sökfunktionen när du lägger in dina spel? om du bara skriver första bokstäverna i lagets namn i tomma rutan så kommer matchen upp och du slipper fylla i alla detaljer. Bara en tanke som slog mig när jag ryggade din NHL-dubbel.

isbjorn 2012-01-17 23:37

Funderat på att testa en underdog i NHL någon gång Pejsson?

Pejsson 2012-01-17 23:55

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 161511)
Funderat på att testa en underdog i NHL någon gång Pejsson?

Det händer, men dom spel jag lägger baseras mest på div. tabeller, form, inbördes möten osv. Jag antar att spelbolagen har ungefär samma kriterier när dom sätter oddsen. Jag spelar dessutom oftast parleys och att sätta flera u-dogs i en sådan, nja, det är svårt nog ändå
Tittar även på hur andra här spelar men tror jag inte på ett spel så spelar jag inte det, enkelt va?

Ett annat alternativ är ju att slaviskt följa dina spel, det ger ju garanterat vinst :thumbup: :cheers: :thumbup:

Maijadona 2012-01-18 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161509)
Maijadona, kör du inte sökfunktionen när du lägger in dina spel? om du bara skriver första bokstäverna i lagets namn i tomma rutan så kommer matchen upp och du slipper fylla i alla detaljer. Bara en tanke som slog mig när jag ryggade din NHL-dubbel.

Inte ens vetat att det fanns någon sökfunktion:skamsen:
Tack för tipset Jinx! Inatt tar vi den . ônskar jag kunde vara uppe och jobba in matcherna inatt. Men i ett svagt ögonblick så sa jag att jag kunde vara med på ett möte på jobbet tidigt imorgon:idiot:

muskali 2012-01-18 01:38

Kevin anderson för i helvete :idiot:

Maijadona 2012-01-18 09:41

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 161365)
Tennis-rek, via ********* och C4E som jag pratar mycket med, han har mycket bra koll på tennisen och det är mycket tack vare honom jag har typ 9-2-1 i tennisen (allt är inte inlagt i spread)

Dubbel: Tomic+Anderson

[email protected]
Tycker detta är en ganska självklar dubbel. Ni som följde stakhovskys första match vet att han borde varit utslagen redan, och att han hade någon form av Ukrainsk gud på sin sida som hjälpte han att vända en match från 3 matchbollar down. Förvisso en stark prestation i sig, men att dömma av highlightsen från matchen så spelade han allt annat än bra. Detta samtidigt som Anderson gjorde potatismos av Nielsen, och vann buslätt med 3-0. En otroligt formsvag Stakhovsky ska inte ha en chans här.

[email protected]
Tomic gjorde som bekant en makalös vändning mot verdasco i första rundan. Han sa att efteråt att värmen var helt fruktansvärd och att en match på 4 timmar i såna förhållanden är bland det tuffaste man kan göra. Efter matchen bad han om en kvällsmatch i nästa runda, vilket han också fått. Han kommer få vila längre än de flesta andra och kommer spela i perfekta förhållanden inför hemmapubliken, som var den avgörande faktorn i förra matchen om man ska vara ärlig. Tomic sa själv att han aldrig vunnit den matchen om han varit i ett annat land utan publiken som bar fram han trots att det sannerligen såg mörkt ut. Idag möter han amerikanaren Querrey som är stabil i egen serve för det mesta, och gjorde en bra förstamatch. Det ska dock välidgt mycket till om han ska slå ut Tomic i bäst av 5 set. Det vore en stor besvikelse för Australien och det är i mina ögon en drömlottning för den unge Tomic.

Serra +1.5

Detta är ett rejält överodds, det kan jag säga. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte trodde Serra skulle ens nå huvudturneringen i år, men oj som han spelat inledningsvis i denna säsong! Han har redan vunnit 8 matcher, och enbart förlorat en! Detta samtidigt som den gode chinesen haft en tuff inledning, med 2 vinster och 1 förlust. Dock har vinsterna kommit mot dåligt motstånd, och i första rundan såg han länge ut att bli utslagen av De voest, som inte är alls lika stark som Serra. 3-2 vann han dock till slut med.
Inbördes är det 2-1 till fransmannen, och bägge hans segrar har varit på just HC, den senaste dock 2010. Kinesen vann på gräset med 3-2 för ett par år sedan, och allt tyder på en jämn drabbning här, där jag absolut tror att serra kan ta två set, och till och med vinna matchen.

Kan även lite smått tillägga en annan rek:

Lidköpings AIK - Gripen/Trollhättan - inga villa-spelare är med i LAIK idag vilket gör dem mycket svagare.. Blir en liten slant på denna för min del!

Jag går in och livear Tomic till 2.10 nu X500

NHL är en last jag måste försöka avvänja mig med:drunk:

Maijadona 2012-01-18 10:08

Citat:

Ursprungligen postat av muskali (Inlägg 161530)
Kevin anderson för i helvete :idiot:

Vad du skräms!

musse33 2012-01-18 10:20

Hoppas på Dimitrov att han ska vinna ser bra ut just nu 2-1 i set håller alla tummar jag har :) natten som gick sådär gick lite mer minus än plus jävla skit NHL några av mina stora bets gick fel tyvärr men jag satt några med :)

Jinx 2012-01-18 10:40

Halvvarning för Coral Bet. Försökte blåsa mig på 28 minuter-mål-bettet. Tur att man är smålänning och aldrig låter sig luras på pengar hehe...

"Hi,
I don't understand why my bet on goal under 28 min. on the Espanyol-Mirandes match has been booked as a loss? The first goal came at 27:04 i.e. clearly before 28:00. Please explain.

---

Dear Mr,

Please be advised that we have now resettled your bet 21718081 and credited your account with your £7.64 of winnings. Please accept our sincere apologies for the delay and any inconvenience caused.

Kind Regards

Samantha
Coral Customer Services"

Pejsson 2012-01-18 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161559)
Halvvarning för Coral Bet. Försökte blåsa mig på 28 minuter-mål-bettet. Tur att man är smålänning och aldrig låter sig luras på pengar hehe...

"Hi,
I don't understand why my bet on goal under 28 min. on the Espanyol-Mirandes match has been booked as a loss? The first goal came at 27:04 i.e. clearly before 28:00. Please explain.

---

Dear Mr,

Please be advised that we have now resettled your bet 21718081 and credited your account with your £7.64 of winnings. Please accept our sincere apologies for the delay and any inconvenience caused.

Kind Regards

Samantha
Coral Customer Services"

Samma sak har hänt mej på Nordicbet, efter 2 min i chatten vart det avklarat.
Enligt operatören så händer det ibland, hon visste inte varför och efter det kollar jag varje spel så att det stämmer.

Jensw 2012-01-18 11:15

Några tankar om dagens matcher?

Wrexham v Brighton

1-1 i första matchen

Brighton ser ut att sakna Craig Mackail-Smith och Will Hoskins. ( inte bekräftat ännu)

Jag har känsla för DNB Wrexham @ 2,

Ska fundera lite till

Jinx 2012-01-18 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av Jensw (Inlägg 161566)
Några tankar om dagens matcher?

Wrexham v Brighton

1-1 i första matchen

Brighton ser ut att sakna Craig Mackail-Smith och Will Hoskins. ( inte bekräftat ännu)
De är dock obesegrade i de senaste 8 matcherna ( W4 D4)

Brighton finns till 2.5 @ pinnen

Ska fundera lite till

Blev det 1-1 när Brighton spelade hemma? Någon som såg första mötet?

Fan idag är det ju El Clasico. Känner mig otroligt ambivalent för hur man ska spela här. Känns helt omöjligt. Magkänslan säger kryss men samtidigt känns kryss rakt av sällan som ett bra spel. Hade varit kul att höra vad fireas har för tankar här. Real Madrid att gå vidare till 2.40 @ Bet365 känns faktiskt lite smålockande. Samtidigt fick ju Madrid rätt ordentligt med smisk senast på Bernabeu. Nån som har tänkt på nåt spel i mini-el clasico idag?

Pejsson 2012-01-18 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161569)

Fan idag är det ju El Clasico. Känner mig otroligt ambivalent för hur man ska spela här. Känns helt omöjligt. Magkänslan säger kryss men samtidigt känns kryss rakt av sällan som ett bra spel. Hade varit kul att höra vad fireas har för tankar här. Real Madrid att gå vidare till 2.40 @ Bet365 känns faktiskt lite smålockande. Samtidigt fick ju Madrid rätt ordentligt med smisk senast på Bernabeu. Nån som har tänkt på nåt spel i mini-el clasico idag?

Jag känner likadant, omöjligt att förutse och X känns väl mest troligt.
Jag lägger förmodligen inget spel utan avvaktar och spelar ev live istället

Jensw 2012-01-18 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161569)

Yes brighton fick bara 1-1 hemma.

El classico känns svårt som alltid, men jag tycker ändå det lutar lite mer åt RM denna gång. Hur många gånger till förlorar morinho?
Fast jag vågar inte lägga några spel ännu...

Jinx 2012-01-18 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Jensw
Yes brighton fick bara 1-1 hemma.

El classico känns svårt som alltid, men jag tycker ändå det lutar lite mer åt RM denna gång. Hur många gånger till förlorar morinho?
Fast jag vågar inte lägga några spel ännu...

Lite komiskt att linan för kort är satt till 7.5 hos Bet365. Ger en fingervisning om var "nivån" kommer att ligga ikväll haha. Spelade på Madrid i förra el clasicon eftersom jag tycker denna säsong har de spelat bättre mot de övriga lagen i ligan än vad barcelona har gjort. Men sedan fick de däng ändå hemma mot Barca. Och Morinhos snack om att "de satte sina lägen, vi brände våra" köper jag inte. Barca var bättre i den matchen i mina ögon. Men alltid lika kul att höra på Morinhos undanflykter och konspirationsteorier varje gång han förloror. Han måste vara världens sämsta förlorare den mannen.

tompa87 2012-01-18 12:13

sov i 12 timmar för att komma över gårdagen, vaknar upp till ännu en förlorande NHL natt. :holms:

Jinx 2012-01-18 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161583)
sov i 12 timmar för att komma över gårdagen, vaknar upp till ännu en förlorande NHL natt. :holms:

Trist att höra. Var väl lite halvskrällar i NHL:en inatt? Men ryggade du tennisdubbeln? satt fin-fint. Några intressanta spelideer idag Tompa?

wLn 2012-01-18 12:20

Tennisdubbeln satt långt inne, men den satt! :)

Tennisen täckte upp en skitnatt av NHL (igen)

Dags att jobba lite på BM för min del känner jag!

Nå, vad spelas idag?

tompa87 2012-01-18 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161587)
Trist att höra. Var väl lite halvskrällar i NHL:en inatt? Men ryggade du tennisdubbeln? satt fin-fint. Några intressanta spelideer idag Tompa?

Idag orkar jag inte bry mig om att leta tyvärr, alldeles för deppigt att se hela kontot försvinna :)

Jo men jag tog trippeln istället :/ så den sket sig också, blandade in dem där 2 matcherna i 3 tripplar men alla 3 torskade så.. :/

Jinx 2012-01-18 12:24

Ja var ju bra spänning i båda matcherna. Hatten av för Maijadona som livade Tomic på över 2 i odds.

Kan se lite spelvärde i Mallorca ikväll eventuellt. Detta lag var ändå ganska bra i La Liga förra säsongen men inledde svagt denna säsong, ekonomiska problem etc. Men nu känner man igen dem igen och skulle kunna se att de fixar kryss mot Bilbao idag för att sedan satsa på hemmamatchen. Llorente är väl tillbaka i Bilbao som också är traditionellt hemmastarka men fan vet. Skulle kunna se en skräll här idag. Någon som sitter på nån bra sida där man kan se laguppställningar för cupen? Lyckas inte hitta nåt :sad:

tompa87 2012-01-18 12:28

Ok, ett kan ni få:

Egyptiska ligan

Samoha -El maqsah

Över 2,5 mål @ ca: 2.

2 offensiva lag som hellre gör 3 än vinner med 1-0.
Smouha 4/6 senaste över och El Magsah 3/6. El magsah har gjort mål i sina 5 senaste matcher.

Maijadona 2012-01-18 14:29

Skönt Med Tennisen! :hattenav: Till wLn som fixade fram det liret! Med lite fler sådana kan man kanske kunna hamna på gröna siffror till slut:KO:

Mina spel idag kommer från franska andra ligan och jag spelar mer på att motståndarlagens brister än på "mina" lags förmågor.

2012-01-18 20:00FotbollAngers vs Troyes 1 FT 400 1.900

Angers har 4-2-3 på hemmaplan medans Troyes har 0-5-4 på bortaplan.
Förra matchen förlorade Troyes hemma mot Arles (ett av ligans sämsta lag) med 0-1 efter att ha gjort självmål och fått två försvarare utvisade, däribland deras lagkapten Enza Yamissi. Dessa två är idag avstängda och jag tror att Troyes bortastatestik kommer vara ännu mörkare läsning efter kvällens drabbning! Nästan 2 gånger pengarna kan jag inte låta bli!

2012-01-18 20:00FotbollArles vs Reims 2 FT 400 2.250

Arles (läs ovan) Ligger under strecket. Förlorade senaste hemma matchen med 5-1
(sedan van de ju över Troyes men som ni kan läsa ovan är det nästan svårt att förlora med sådan matchutveckling)
Idag saknar man 12! spelare på grund av skador,avstängningar och Afrikanskamästerskapen.

Reims Ligger två i tabellen ( varning ska dock utfärdas beroende på att Riems är ett utstuderat "hemmalag" )

2012-01-18 20:00PARLAY: 2 spel parlay 200 4.290
2012-01-18 20:00FotbollAngers vs Troyes10.000
2012-01-18 20:00FotbollArles vs Reims20.000

Jinx 2012-01-18 14:34

Snyggt. Fint rekat Maijadona. Ryggar direkt!

Och naturligtvis tack och bock till wLn för tennisen!

Vurpan 2012-01-18 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161579)
Lite komiskt att linan för kort är satt till 7.5 hos Bet365. Ger en fingervisning om var "nivån" kommer att ligga ikväll haha. Spelade på Madrid i förra el clasicon eftersom jag tycker denna säsong har de spelat bättre mot de övriga lagen i ligan än vad barcelona har gjort. Men sedan fick de däng ändå hemma mot Barca. Och Morinhos snack om att "de satte sina lägen, vi brände våra" köper jag inte. Barca var bättre i den matchen i mina ögon. Men alltid lika kul att höra på Morinhos undanflykter och konspirationsteorier varje gång han förloror. Han måste vara världens sämsta förlorare den mannen.

Du har nån på din bild som nog tar upp kampen med Mourinho;)

phekstrom 2012-01-18 14:36

Jag tar rygg på dig här, det verka vettigt tack osv.

Maijadona 2012-01-18 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 161579)

Jag var ju faktiskt på förra El Clasicon så jag borde ju ha något bra spel här....Men det har jag inte :no: Håller med om att Barcelona absolut var det bästa laget och andra halvleken hade de total kontroll. Dock missade Real ( Ronaldo) två solklara lägen som borde vart mål. Nu är det som sagt cup. Båda lagen nöjda med oavgjort? 0-0 Kanske?

frad 2012-01-18 14:38

Hejsan. Ny här på sharps :)
Har hittat en match som jag tycker verkar intressant, det gäller Ligue 2 i Frankrike, inget jag har nån koll på så frågar er.

Lens tar emot Clermont. Clermont leder ligan med 11 vinster, 4 kryss och 4 förluster. Lens ligger på 16:e plats med 6 vinster, 5 kryss och 8 förluster. Clermont har även bäst form av alla de senaste 6 matcherna.

Clermontvinst står i 4,2 ggr pengarna på bet365. Vet någon varför oddset är så högt eller kan någon kolla närmare på det? Kan det vara för att Lens bara har 2 förluster senaste 9 hemmamatcherna? Clermont har trots allt bara förlorat en bortamatch på senaste 10 matcherna i Ligue 2. Verkar ju helt klart spelvärt!?

Maijadona 2012-01-18 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 161590)
Idag orkar jag inte bry mig om att leta tyvärr, alldeles för deppigt att se hela kontot försvinna :)

Jo men jag tog trippeln istället :/ så den sket sig också, blandade in dem där 2 matcherna i 3 tripplar men alla 3 torskade så.. :/

Tycker du ska testa att flatbetta 1% av rullen per spel ett tag. Du hittar ju många bra spel ,men känns som att du har otur när du värderar dem innsatsmässigt. Gissar att du har en hitrate på runt 60 %.har jag rätt?

Maijadona 2012-01-18 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av frad (Inlägg 161616)
Har hittat en match som jag tycker verkar intressant, det gäller Ligue 2 i Frankrike, inget jag har nån koll på så frågar er.

Lens tar emot Clermont. Clermont leder ligan med 11 vinster, 4 kryss och 4 förluster. Lens ligger på 16:e plats med 6 vinster, 5 kryss och 8 förluster. Clermont har även bäst form av alla de senaste 6 matcherna.

Clermontvinst står i 4,2 ggr pengarna på bet365. Vet någon varför oddset är så högt eller kan någon kolla närmare på det? Kan det vara för att Lens bara har 2 förluster senaste 9 hemmamatcherna? Clermont har trots allt bara förlorat en bortamatch på senaste 10 matcherna i Ligue 2. Verkar ju helt klart spelvärt!?

Clermont saknar sin bästa spelare och skyttekung Rivière idag.

Jinx 2012-01-18 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan
Du har nån på din bild som nog tar upp kampen med Mourinho;)

Agreed! Dålig förlorare Wenger is, haha. fast jag tror nog ingen skyller ifrån sig så mycket som morinho. Är det inte domaren som är mutad så är det UEFA som konspirerar emot honom eller har Madrid haft världens otur just denna matchen och missat sina lägen samtidigt som Barca haft en sjujävla tur och satt varenda läge. Alltid lika underhållande att lyssna på honom när han förlorat och se hans gester på matcherna. Han verkar inte ha brist på fantasi iallafall.

hmm... undrar just vad jag ska göra med alla de här pengarna:

"Hej,

Grattis till din Flervalsbonus. Vi har krediterat ditt konto med följande extrautbetalning(ar):

1,73 kr har lagts till din utdelning för 30 kr Dubblar YC75179639I.

2,06 kr har lagts till din utdelning för 30 kr Dubblar HC57484031I.

Team Bet365"

frad 2012-01-18 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 161620)
Clermont saknar sin bästa spelare och skyttekung Rivière idag.

Okej, det förklarar ju en del.
Så du tycker inte det finns något spelvärde där?

Pacman 2012-01-18 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av frad (Inlägg 161616)

EDIT: Maijadona hann visst före :)

Det beror nog på att Clermont saknar bland annat Rivière som är deras bästa målskytt (10 mål) samt Bockhorni, Ekobo och Perrinelle.

Maijadona 2012-01-18 14:50

Tycker nog att det finns en hel del värde ändå . Lens saknar 5 spelare som är iväg på landslagsuppdrag i Afrika. Tycker att 4.2 är ett bra ods , skulle gissat på någonstans 3.0-3.5 men kanske att många spelar Lens på grund av gammla meriter som gjort att oddset på Clermont är såpass högt.

Ps Clermont saknar även tre till "start" spelare. Odds kurva går dock i Lens favör och det brukar inte vara till "godo" för motståndarna....

Edit Pacman hann visst före;)