Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Kirtap spelar Alpint (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/9908-kirtap-spelar-alpint/)

StefanL 2015-02-08 15:00

Inga drag till ikväll?

Stora oddsskillnader på Hirscher, vinnare mellan 6.50-20 ggr

Ligety fixar guld till USA?

Slurf 2015-02-08 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av StefanL (Inlägg 405769)
Inga drag till ikväll?

Stora oddsskillnader på Hirscher, vinnare mellan 6.50-20 ggr

Ligety fixar guld till USA?

Min gissning är att Kirtap tror på Pintu men att han tycker oddset är för lågt för att spela.

Kirtap 2015-02-08 17:24

Oddset på Pintu är ett skämt, helt galet lågt imo plus att jag inte tror på honom heller ;)

Blir inga spel innan på Komben, kommer ev på liven om jag hittar något bra :)

Slurf 2015-02-08 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 405842)
Oddset på Pintu är ett skämt, helt galet lågt imo plus att jag inte tror på honom heller ;)

Blir inga spel innan på Komben, kommer ev på liven om jag hittar något bra :)

Haha, där ser man. Jag har fått för mig att du väldigt ofta tror på Pintu bara. ;)

Kirtap 2015-02-08 20:16

Spännande väntan nu, väntar på oddssläpp inför slalomdelen....

Och så spännande att se startlistan, den i sig kan avgöra hela tävlingen/pallen...
Räknas Bank (som kraschade men gled i mål) som tid eller DNF.... Det beslutet påverkar om Hirscher får starta som nr 1 eller 31...

StefanL 2015-02-08 21:46

Han startar som nr1 vad jag förstår enligt svt text,

får se om några bolag vill släppa odds...

Kirtap 2015-02-08 21:50

För lågt odds på Hirscher, bara 3x

Hischer befogad favo ikväll.... Jag letar skräll istället för att lira Hirscher till 3x, kommer bli thight detta när jag kollat åktider....osv historiskt i slalom.. Hirscher "bör" ta det, Pintu tror jag inte tar det, Hirscher kör normalt mer än 0,6 snabbare...
...nej min peng ikväll går till tokskrällen och norrbaggen Kilde Aamodt till sjuka 201x resp 17x...
Kilde åkte "hyggligt" jämnt med H Kristiffersen o Solvegg i NM förra året, dom är snabba pojkar..får han till det... Då smäller det :)

Nu åker vi mot rekordodds :)

//fingerscrossed

StefanL 2015-02-08 21:53

Ryggar, men bet365 tillåter mig spela fantastiska summorna 15kr resp 75kr på v/p

NB hade ju 20ggr på Hirscher innan DH som jag skrev, men nu får vi hoppas på norskt guld istället

Kirtap 2015-02-08 21:59

Hirscher själv trodde på fullt allvar inte att han skulle ha en chans att vinna innan tävlingen, därför inte spel på honom oavsett odds Stefan

forbidden_closet 2015-02-08 23:36

Om du inte "på fullt allvar" trodde att han skulle vinna inför tävlingen, vad var det som skiljde sig så markant i det faktiska störtloppsresultatet jämfört med ditt troliga scenario att du inte såg värde i 21?
Nyfiken bara.

forbannat 2015-02-08 23:40

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 405882)
Om du inte "på fullt allvar" trodde att han skulle vinna inför tävlingen, vad var det som skiljde sig så markant i det faktiska störtloppsresultatet jämfört med ditt troliga scenario?
Nyfiken bara.

Själv skriver han ju att Hirscher bör ta det..

Det var Hirscher själv som sa att han inte trodde han skulle ha en chans vilket Kirtap kommenterade som svar på att han inte spelade honom innan tävlingen..

forbidden_closet 2015-02-08 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 405884)
Själv skriver han ju att Hirscher bör ta det..

Det var Hirscher själv som sa att han inte trodde han skulle ha en chans vilket Kirtap kommenterade som svar på att han inte spelade honom innan tävlingen..

Ok, kan ju vara något om man värderar sådant högt och har koll på att Hirscher aldrig är blygsamt ödmjuk i sin egen värdering. Men är han som Wassberg var inför tävlingar skulle man aldrig spela Hirscher. Någonsin.

smak 2015-02-09 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 405885)
Ok, kan ju vara något om man värderar sådant högt och har koll på att Hirscher aldrig är blygsamt ödmjuk i sin egen värdering. Men är han som Wassberg var inför tävlingar skulle man aldrig spela Hirscher. Någonsin.

Naturligtvis borde man lirat Hirscher till @21, vilket du naturligtvis gjorde...

H själv sa ju i segerintervjun att han funderat på att hoppa tävlingen pga urusla träningsåk, men istället bytte skidor & pjäxor.
Sen att han har "turen" att klara sig bland dom 30bästa i störtloppet, avgör ju precis allt.

forbidden_closet 2015-02-09 00:21

Citat:

Ursprungligen postat av smak (Inlägg 405886)
Naturligtvis borde man lirat Hirscher till @21, vilket du naturligtvis gjorde...

H själv sa ju i segerintervjun att han funderat på att hoppa tävlingen pga urusla träningsåk, men istället bytte skidor & pjäxor.
Sen att han har "turen" att klara sig bland dom 30bästa i störtloppet, avgör ju precis allt.

Ja, givetvis spelade jag den, både pre och live @3.75.

Men varför den dåliga attityden? Var bara nyfiken. Detta är väl ett forum där man diskuterar spel? Var ingenting dömande i mitt inlägg.

Givetvis avgjorde det allt, den här gången, men vi snackar @21 och då finns det utrymme för missade topp-30-åk och ändå finna värde. Frågan är bara hur ofta, och hur ofta han vinner de gånger han faktiskt klarar topp-30.

Slurf 2015-02-09 00:35

Det är sällan någon i efterhand beröms för ett spel som har förlorat, så därför tänkte jag passa på att säga att platsspelet på Alexander Kilde Aamodt var ett riktigt fint spel som väl kunde ha fått ett bättre öde.

forbidden_closet 2015-02-09 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 405890)
Det är sällan någon i efterhand beröms för ett spel som har förlorat, så därför tänkte jag passa på att säga att platsspelet på Alexander Kilde Aamodt var ett riktigt fint spel som väl kunde ha fått ett bättre öde.

Instämmer i det. Bra rek och det syntes att Kilde mycket riktigt hade ett visst slalomtempo i kroppen.

Slurf 2015-02-09 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av forbidden_closet (Inlägg 405891)
Instämmer i det. Bra rek och det syntes att Kilde mycket riktigt hade ett visst slalomtempo i kroppen.

Yes, plus att Muffen och Bank körde bort sig i störtloppet; det stärkte spelet ytterligare.

Kirtap 2015-02-09 07:00

Trodde han skulle vara mkt längre efter i störtloppet, och då hade han inte haft en chans.
Var ju mkt längre efter i Tex träningsåken

PS
Tur vi inte spelade Pintu till skitoddsen som bjöds

Kirtap 2015-02-09 22:25

Står maze vinner hon, men det finns såklart en liten chans att hon kör bort sig, och då tror jag Kirsch kan ta det och lirar henne hellre till 17 på chans än Hosp till låga 5x

Kirtap 2015-02-09 22:57

Grymt åk av Kirsch, slår bla zettel med över 1 sekund i åket, mkt bra körning som väntat, mjukt o flackt passar Kirsch, inte zettel
Men kommer krävas miss av Maze för vinst på spelet men ger 6x nu, vi har 17 mer kan man inte göra...

Kirtap 2015-02-09 23:01

Hosp precis in före Kirsch....synd... Men men...

Kirsch med absolut snabbaste tiden i åket, landar 3a, 0.32 från guldet..

Kirtap 2015-02-10 21:52

Tar en liten dubbel på lagVm från Vail

Tror inte specielt på Swe idag, att vi får 1,57 på Örike h2h mot oss är mkt bra...örike gryma och klara favo, bra odds, swe kan åka tidigt idag...tyvärr

Tyskland har blivit rent för stor favo mot USA, galet att vi får 3.25 där när Tysken har Dopfer borta..och Durr som är iskall ATM, Rebens som är bättre på fart än mellanting SL/GS...borde vara jämnare odds

Bra dubbel imo som sitter oftare än var 5e gång

Odds 5.10 på bet365, mkt vettigt spel

Slurf 2015-02-10 22:03

Bra Kirtap! Headar gillas. Jag tycker ju att det hade räckt med en singel på Sverige till 1.57 som jag lirat tidigare, men jag förstår om vissa inte gillar att singla låga odds.

Du nämner dock inte det viktigaste som gör spelet så bra, nämligen att Österrike har en mycket enklare halva än vad Sverige har.

USA mot Tyskland till 3.25 tycker jag inte är lika bra och har själv spelat Tyskland mot USA till 1.56. Men det kan ju vara värde på bägge sidor, vad vet jag.. Räknar med att Tyskland i alla fall tar sig till semi och där får möta USA eller Sverige. Det faktum att USA troligtvis måste slå ut både Sverige och Tyskland tycker jag gör att 3.25 är aningen lågt. Jag har dock spelat USA som vinnare till 14x. USA måste alltså i praktiken gå till final för att headen mot Tyskland skall sitta och då tyckte jag 14x var bättre även om man troligtvis får möta Österrike där. Men det finns väl i alla fall 25% chans till att Frankrike eller Norge kan slå ut Österrike.

Kirtap 2015-02-10 22:09

Tack för att du kommenterar mina spel.....3.25 är överodds

Hade varit roligare om du motiverat dina egna spela i din egen tråd när du lägger in dom Slurf, bara en tanke....för jag ser nu att du har massa spel ute ikväll utan några inlägg alls...

KungKlave 2015-02-10 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 406302)
Tar en liten dubbel på lagVm från Vail

Tror inte specielt på Swe idag, att vi får 1,57 på Örike h2h mot oss är mkt bra...örike gryma och klara favo, bra odds, swe kan åka tidigt idag...tyvärr

Tyskland har blivit rent för stor favo mot USA, galet att vi får 3.25 där när Tysken har Dopfer borta..och Durr som är iskall ATM, Rebens som är bättre på fart än mellanting SL/GS...borde vara jämnare odds

Bra dubbel imo som sitter oftare än var 5e gång

Odds 5.10 på bet365, mkt vettigt spel

Dock så har ju Tyskland en enklare väg än USA som måste slå ut Sverige för att ta sig till Semifinal. Tyskland är bättre än Italien, Canada och Storbrittanien.

Antagligen därför oddset är som det är.

Kirtap 2015-02-10 23:00

Men va fan!!!!!

Sååååå nära att dom åker redan mot Canada....står hon ner är dom ju ute...fan!

KungKlave 2015-02-10 23:03

Hahahaha!! Sååå sjukt! Bra spel!

Kirtap 2015-02-10 23:03

Men där satt den :clap: så gött... Nu bara örike slå sve kvar....

Kirtap 2015-02-10 23:53

Där satt den dubbeln till fina 5.10 :claps:

Canada mycket bra och överlägsna i alla sina vinster, väl värda plasten i finalen

Slurf 2015-02-10 23:59

Jag var helt rätt ute i mitt ifrågasättande av 3.25. Ingen kan kalkylera med att Tyskland skall åka mot Kanada. Spelar man Valencia borta borta mot Barca till 3.25 så är det inte ett bra spel bara för att det sitter. USA var inte bra och klarar inte ens Sverige, årets flyt att du sätter spelet. Men grattis. Hade du ens kollat hur det såg ut med slutspelsträdet?

Edit: Om du skriver att Kanada var överlägsna mot Tyskland så har du inte ens sett tävlingen.

Kirtap 2015-02-11 00:05

Ja jag har bara tur.....

Slurf 2015-02-11 00:12

Glömde att du inte läser inläggen. 3.25 var på sin höjd rätt värderat, men inte ett överodds. Jag sågade aldrig spelet på förhand, jag ifrågasatte bara att du hävdade att det var ett stort värde utan något resonemang. Utfall är helt ointressant, det som stör mig är att du framställer det som ett genispel och inte ens verkar vara medveten om hur tur du hade haft om du ens fått push på spelet.

Vad värderade du Tyskland mot Kanada till inför? Vad värderade du Tyskland mot Italien till? Vad värderade du USA mot Finland till? Vad värderade du USA mot Sverige till? Vad värderade du USA - Tyskland i en duell i semi till? Du bör ju rimligtvis ha resonerat i dessa banor, så tar gärna del av dina tankar om hur du kom fram till att det var värde.

Kirtap 2015-02-11 00:25

Ge dig nu Slurf, jag har inget att bevisa för dig.

Du hade 5/6 spel idag...
inte EN ENDA rad i din EGEN tråd om dom spelen.....men en jäkla massa text här...
Och du kräver/vill att JAG ska motivera :lol:

börja du med att motivera dina egna spel, i din egen tråd i fortsättningen

Nog om detta och lycka till med lågoddsarna i fortsättningen

Slurf 2015-02-11 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 406330)
Ge dig nu Slurf, jag har inget att bevisa för dig.

Du hade 5/6 spel idag...
inte en enda rad i din EGEN tråd om dom..men en jäkla massa text här...

börja du med att motivera dina egna spel, i din egen tråd i fortsättningen

Nog om detta och lycka till med lågoddsarna i fortsättningen

2/7 varav ett spel som du snodde ifrån mig. ;) (OBS skämt)

Du klagar på att jag inte motiverar alla mina spel, det är för att det är onödigt om ingen frågar och motiveringen känns ganska tråkig att skriva. Skriver motivering för de spelen jag anser vara allra bäst och där det finns något intressant att skriva, ungefär. Om du - eller någon annan - vill att jag motiverar ett spel där så är det bara att fråga.

Fanns runt 5x på Kanada mot Tyskland, det spelade du inte, så jag antar att du höll Tyskland som väldigt stora favoriter där, gott så. USA var rätt så chanslösa mot Sverige. Hur många procent av gångerna USA åker ut mot Sverige tror du att din head hade suttit? Jag är nyfiken och har inte kritiserat dig, jag har ifrågasatt din värdering av detta spel. Du vägrar resonera, vilket är väldigt oseriöst.

Så fort man skriver ifrågasättande i den här tråden så börjar du att slå ifrån dig som en femåring. Ett ifrågasättande resonemang är ju det absolut bästa man kan stöta på som spelare, jag skulle bli jätteglad om folk ifrågasatte min värdering av spel och gav sina synvinklar då det får mig att utvecklas ytterligare som spelare. Faktum är att jag knappt har sett ett enda längre inlägg med ett givande resonemang ifrån din sida, någonsin.

mikaels 2015-02-11 00:54

Du är kanske lite väl hård min son, men du har en poäng...men fortfarande är patte en av dom duktigaste i sitt gebit...så kanske låta bli att vara"aggresiv", fast jag fattar vad du menar...

Slurf 2015-02-11 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av mikaels (Inlägg 406335)
Du är kanske lite väl hård min son, men du har en poäng...men fortfarande är patte en av dom duktigaste i sitt gebit...så kanske låta bli att vara"aggresiv", fast jag fattar vad du menar...

Hård? Efter att ha berömt ett av hans spel dagen innan så skriver jag ett trevligt inlägg där jag ifrågasätter värdet i 3.25 och han börjar direkt fjanta sig. Det är Kirtap som är otroligt provocerande genom att sätta det i system att undvika att svara sakligt på inlägg. Varför ens ha en speldagbok om man är helt ointresserad av konstruktiv kritik och att resonera kring odds? Att bara ha en tråd fylld av ryggdunkningar - ofta med kuslig tystnad efter missade spel - är ju totalt meningslöst.

Hans svenska är dessutom så pass dålig att det är svårt att veta om det är lässvårigheter som ligger bakom detta beteende eller om det bara är ren ohederlighet, jag vet ärligt talat inte vad som är mest tragiskt.

mikaels 2015-02-11 01:38

...någonstans har mitt jobb som far o uppfostrare gått snett...mm...men du är en rätt bra grabb ändå:lol:

Kirtap 2015-02-11 01:43

Men slurf, tror du verkligen att jag har denna tråden för att DU ska vara nöjd med hur jag motiverar och skriver?

Nej det har jag inte.... Förstå det!!!!!!

Jag har varken tid eller lust att skriva mer än jag gör idag, tar tid som det är att leta spel/jobba och ta hand om familjen osv....och jag har absolut inte tid att svara på alla dina inlägg... Take it or leave it
Du verkar ha skrivklåda, och någon form av driv att vilja bevisa något på vintersportbetting, gör det, men i din egen tråd

Och om du inte trivs med mitt sätt att skriva i tråden, läs inte denna tråden, hur svårt kan det vara?

Lycka till med lågoddsarna

jaroiten 2015-02-11 01:44

Fördelen med att spela en dubbel Österrike/Sverige och USA/Tyskland är att båda benen av dubbeln hänger på den troliga kvarten USA-Sverige. Egentligen otroligt att man får komba ihop vad som är beroende av varandra sådär.

mikaels 2015-02-11 01:48

Patte?, lovade inte slurfen att inte skriva mer här, eller minns jag fel?.....