Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-12-04, 11:57   #1
 
Kattberts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 355
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Specialstryktips


Det har varit ett tag sen jag var aktiv här och jag har heller inte spelat något förutom ett par spontana spel nu som då. Men nu har jag igen börjat intressera mig för vissa spel. Jag skall nu redogöra för ett spel som det verkar finnas värde i. Det handlar om ministryktips, 6-8 matchers hockeystryktips. Nu bor ju jag i Finland och jag vet inte om motsvarande finns i Sverige eller nån annanstans. Jag tycker att motsvarande borde finnas i Sverige och att spelidén därför borde vara genomförbar där också. Och om det finns på nätet skulle jag gärna spela motsvarande spel där.

Grundidén går ut på att spela enbart överraskningsrader, inte enstaka överraskningsrader utan alla överraskningsrader och enbart överraskningsrader. I verkligheten är det inte möjligt att spela alla överraskningsrader men detta går ut på att spela alla rader med en bestämd överraskningsnivå. För detta ändamål har jag gjort en del exceldokument där jag beräknar och sorterar/filtrerar bort oönskade rader. Jag tror inte det finns lämpliga tipsprogram.

I Finland kallas stryktipset vanligtvis vakio. Det finns allt från 6 matchers minivakio till 13 matchers original stryktips. Det spel som är mest intressant är 6 matchers minivakio . Det handlar då om 6 hockeymatcher från finska hockeyligan. Enbart hockey, absolut inte fotboll.
Som underlag har jag följt upp 17 omgångar av 6 matchers minivakio och ett par omgångar med 7 och 8 matchers minivakio.
En rad kostar 50 cent. Av 17 omgångar har vinsten i 5 fall överstigt 500 euro för 6 rätt (utdelning endast för alla rätt), och snittvinsten under dessa överraskningsomgångar har varit 770 euro. Oddset under dessa omgångar är då räknat med 100% payout 770/0,5 = 1540. Men eftersom utdelningen ligger på ca 65% så divider ar vi ännu med 0,65 så medeloddset för dessa rader blir 770 / (0,5 x 0,65) = 2369. Med andra ord, i 5 av 17 omgångar har raden blivit så överraskningsbetonad att 1 på 2369 får in den. Detta tal , 1/2369 = 0,000422, är i princip samma tal som när man multiplicerar procentsatsern (i decimalform) för varje tecken i den slutgiltiga raden. Ett exempel. Om den rätta raden är 6 tvåor och om %-satsen för tvårna i samtliga matcher var 30% så räknar jag 0,3 ^ 6 = 0,000729 (= 1 på 1372).

När jag synat spelomgångarna noggrannare så har jag kunnat konstatera att överraskningsnivån har varit sån att genomsnittsteckent som slagit in har haft spelprocent mellan 25 och 30. Mitt system går alltså ut på att spela alla rader så att genomsnittstecknet är spelat mellan 25 och 30 %. Jag spelar bara rader med spelfrekvens i intervallet 0,25 ^ 6 = 0,000244......0,30 ^ 6 = 0,000729. Den rätta raden har visat sig placera sig i det intevallet överrraskande ofta. För i finska hockeligan så går det lite hur som helst. Räknar jag in 7 och 8 matchers minivakio också så blir uppföljningen 27 omgångar och av dessa har 7 hamnat i mitt intervall. Man vinner enligt uppföljningen i snitt 770 euro var fjärde omgång om man spelar i detta intervall. Kostnaden blir ca 115 eur per spel, ca 230 rader brukar det bli. Det gör 770 euro vinst per 460 euro satsning.

När det är 7 eller 8 matchers omgångar så blir det lite väl kostsamt att fullfölja detta (radantalet rusar i höjden) och man kan dessutom räkna med att intervallet ligger lite högre. Genomsnitttecknet blir mindre överraskningsbetonat ju fler matcher man tar med. Vid 7 och 8 matchers omgångar har jag valt att spika 1 och 2 matcher och spela mitt system på resterade 6 matcher. Mitt resultat hittills är 2 vinster på 9 spelade omgångar, 602 euro (6 matchers omgång) och 1847 eur (8 matchers omgång). Dessutom skulle jag ha vunnit när jag kallkörde en omgång innan jag började på allvar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Kattbert den 2011-12-04 klockan 12:07. Anledning: bytte vecka till omgång
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 12:01   #2
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ungefär som PP?

https://svenskaspel.se/?pageid=/spor...werplay&gid=75
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 12:03   #3
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tjusigt! I sverige finns det också javisst, men i då form av namnet Poweplay, https://svenskaspel.se/?pageid=/spor...werplay&gid=75, Här är det 8a matcher som ska sitta!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 12:09   #4
 
Kattberts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 355
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Visa inlägg
Ja det verkar vara samma sak, om jag nu inte missat nån detalj.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-12-04, 16:07   #5
 
SPADERMANs avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 137
Sharp$: 770
Standard

Intressant. Tack för en läsvärd redogörelse.
__________________
// SPADERMAN
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SPADERMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td